Życzę powodzenia wzorem KŚ, głupoty wygaduje nasz marszałek po pierwsze skąd weźnie 70 sładów(on zakłada 50 ale optymistyczne wyliczenia już na śląsku okazały się fikcją), PR nie daje wcale 100 mln tylko 80, kolej małopolską tworzy marszałkowi szpec od dziwnych decyzji i transakcji Ryszard R. więc te 100 mln może starczyć pod warunkiem że nie będzie pociągów, gościu ma doświadczenie w odwoływaniu i kończeniu komunikacji kolejowej.
Potrzebne te koleje jak k****e dziecko. Robić nową spółkę dla obsługi KOLEI KRAKOWSKIEJ. Szkoda że takie regiony jak Wadowice, Oświęcim i inne są poza kręgiem zainteresowanie wszechwiedzących krakusów.
Martin890724 dopisz do listy także Chrzanów bo mimo że po sąsiedzku z Trzebinią to do Chrzanowa SKA nie dojedzie, zresztą już na dzień dobry widać że to nie Koleje Małopolskie będą a Kolejka krakowska, reszta się przecież po za Krakowem nie liczy.
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
Potrzebne te koleje jak k****e dziecko. Robić nową spółkę dla obsługi KOLEI KRAKOWSKIEJ. Szkoda że takie regiony jak Wadowice, Oświęcim i inne są poza kręgiem zainteresowanie wszechwiedzących krakusów.
Koleje Małopolskie potrzebne są tylko działaczom PO bo na pewno nie pasażerom a to dlatego:
> przez dwa lata nie ma gdzie jeździć cała przyszła SKM rozkopana i końca nie widać
> miliony na zarząd i radę nadzorczą
> brak taboru oraz awaryjność nowego taboru
> koniec bezpłatnego serwisu dla EN 77 i EN 81
> koszty związane z nabyciem licencji i innych certyfikatów
Marszałek Sowa w wywiadzie rozwiał wątpliwości co do kosztów wymieniając kwotę 100 mln określił barierę którą województwo będzie wykładało na dofinansowanie przewozów ale dotychczas ta kwota nigdy nie została przekroczona, w najlepszym okresie 2012 roku było to 92 mln zł.
Po utwożeniu KM marszałek ogłosi że województwo kończy się na granicy powiatu krakowskiego i tarnowskiego a inne powiaty przekaże busiarzom. A dlaczego marszałek nie zaproponuje rozwiązania z mazowsza i zbudowanie KM na bazie Zakładu Krakowskiego PR a więc podróżni i pracownicy praktycznie nie zauważyli by zmian a proces zmian można rozłozyć w czasie. Myśle że KM muszą być również połączone z innymi spółkami ościennymi pr w ramach konsorcjum lub innej struktury celem integracji rozkładów i cennika biletów, inaczej czeka nas wszystkich haos komunikacyjny gorszy niż na Śląsku.
Małopolska jest za mała i za słaba finasowo aby obywatelom fundować drogą zabawkę kosztem szpitali i innych instytucji na które zabraknie pieniędzy.
Martin890724 dopisz do listy także Chrzanów bo mimo że po sąsiedzku z Trzebinią to do Chrzanowa SKA nie dojedzie, zresztą już na dzień dobry widać że to nie Koleje Małopolskie będą a Kolejka krakowska, reszta się przecież po za Krakowem nie liczy.
Kolega się czepia. Experci z syryjczykowego (czyli krakówkowatego z pochodzenia) TORu stwierdzili w swoich opracowaniach że tak ma być, to tak ma być. I basta!
Witam koszt modernizacji jaki jest potrzebny od wielu lat jest bardzo kosztowny wystarczy nam modernizacja trasy do Tarnowa.Podobno to ostatnia inwestycja nie przemyślana,mamy konkurencje i obecnie Przewozy Regionalne są zbędne.Rozkład obecnie jest ustawiony tak aby pracownicy PKP mogli dojechać do posterunków pracy.
Przewozy Regionalne zbędne nie są, a rozkład jazdy trzeba po prostu zmienić. Powołanie kolejnej wojewódzkiej spółeczki nie jest żadnym lekarstwem na obecną sytuację, będzie tylko gorzej.
Wcale na rozkopanej E30 nie jest tak źle - pociąg z Krakowa do Tarnowa jedzie około 2 godzin, natomiast Voyager czy PKM Olkusz, którzy szpanują czasem przejazdu do Krakowa w granicy 1h20min, w praktyce jadą około 1h40min, a jeżeli w Krakowie spotkają jakieś korki (co nie jest takie trudne), to są kursy które jadą około 2 godzin. Więc tak po prawdzie pociągi jeszcze nie są tak skreślone. Tyle że ludzie dają się omamić propagandą, że autobus jedzie szybciej i koniec.
_________________
roman_bukowno -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2013, 15:53
Cytat:
natomiast Voyager czy PKM Olkusz
PKM Olkusz prowadzi jakieś regularne kursy na trasie Kraków - Tarnów?
Powołanie kolejnej wojewódzkiej spółeczki nie jest żadnym lekarstwem na obecną sytuację, będzie tylko gorzej.
Politykom będzie lepiej i o to w tej zabawie chodzi. Powołanie Kolei Małopolskich jest politycznie przesądzone, nie ma sensu na ten temat już dalej dyskutować. Część wydzielonych od nowego roku oddziałów Przewozów Regionalnych zwyczajnie padnie, ostaną się tylko te w mniejszych województwach i zapewne znów się połączą. A obecnie busiarze mają się nieźle, do Tarnowa swoje robi propagandowy efekt autostrady.
Małopolska zamierza powołać własną spółkę Koleje Małopolskie
Władze Małopolski zamierzają powołać spółkę samorządową Koleje Małopolskie, która na początek zajmie się obsługą przewozów w ramach powstającej Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. W poniedziałek projektem uchwały w tej sprawie zajmie się sejmik województwa.
"Jest taka inicjatywa zarządu i przedstawiliśmy sejmikowi stosowny projekt uchwały. Należy zakładać, że podejmie on stosowne uchwały, dzięki czemu powstanie spółka Koleje Małopolskie" - poinformował PAP we wtorek wicemarszałek województwa małopolskiego Roman Ciepiela.
Zgodnie z projektem uchwały powołana zostanie jednoosobowa spółka województwa małopolskiego o kapitale zakładowym 330 tysięcy zł, w której województwo obejmie wszystkie udziały po ich wartości nominalnej wynoszącej 1 tys. zł. Środki finansowe na realizację tego zadania będą pochodzić z tegorocznego budżetu. W kolejnych latach planowane jest dokapitalizowanie tego podmiotu.
Spółka ma zostać utworzona z końcem tego roku, a działalność rozpocznie od 1 stycznia 2014 r.
Radni województwa przegłosowali uchwałę o powołaniu spółki Koleje Małopolskie. - Nasza inicjatywa ma dać szansę na stworzenie alternatywy do obecnie funkcjonujących kolei regionalnych – przekonuje wicemarszałek Roman Ciepiela.
Za utworzeniem spółki było 18 radnych, przeciwko głosowało 8, od głosu wstrzymało się 4. Głosowanie odbyło się podczas dzisiejszej sesji Sejmiku Województwa Małopolskiego.
Jakie linie nowy przewoźnik przejmie w pierwszej kolejności? - Takie, które są wyremontowane by nie obniżać poziomu przewozów - odpowiedział wicemarszałek.
Rozumiem, że gdyby wszedł na linie nieremontowane to tylko by pogorszył jakość usług, tak?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum