Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
Powstaną Koleje Małopolskie
Autor Wiadomość

kemi73 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-10-2012, 16:46    Odpowiedz z cytatem

Zapomniałeś jeszcze o linii Biecz/Gorlice - Stróże.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 03-10-2012, 17:25    Odpowiedz z cytatem

I Skawina-Spytkowice-Oświęcim

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 03-10-2012, 21:32    Odpowiedz z cytatem

Ostatnio do powtarzanego jak mantrę na tym forum zjawiska "wygaszania popytu" walnie przyczynia się PLK. Czy ktoś z was widział jak obecnie wyglądają rozkłady zamknięciowe? Stawia się przewoźnika przed faktem dokonanym fundując 10-15 wersji na okres dwóch miesięcy z często kilkuminutowym zmianami (bo tak generuje ich wspaniały system). Tak jest dzisiaj i na kryniczance i na zakopiance i na Kraków - Tarnów. Konia z rzędem temu komu w takiej sytuacji uda się w pełni rzetelnie poinformować pasażera o wszystkich zmianach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sie 2011

PostWysłany: 04-10-2012, 08:19    Odpowiedz z cytatem

Z jednej strony roboty torowe i ciągła zmiana rozkładu co rzuca złe światło na przewoźnika a z drugiej strony przerwane roboty i brak reakcji marszałka na tą sytuację. PLK to niezreformowany twór, który niezależnie od stanu torów pobiera haracz.
Stawki dostępu powinny obowiązywać wyłącznie przy pociągach komercyjnych, pociągi uruchomiane w ramach służby publicznej nie powinny obciążane być opłatami eksploatacyjnymi gdyż tak czy owak są to publiczne pieniądze i nie ma potrzeby kilkukrotnego transferu a więc ponownego opodatkowania i wycieków pieniądza.
To państwo z budżetu centralnego powinno zapewnić środki na przejazd pociągów realizujących publiczny transport a marszałkowie zgłaszać zapotrzebowanie społeczne na transport łącznie z określeniem maksymalnym poziomem cen biletów oraz współfinansować zakup i utrzymanie taboru. Nieodzownym byłaby również zmiana strukturalna Przewozów Regionalnych na wydzielenie poszczególnych zakładów w podmioty zależne wyłącznie od poszczególnych marszałków połączonych unią biletową w całym kraju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 04-10-2012, 14:39    Odpowiedz z cytatem

Ja powiem tak że te Wadowice niech się cieszą. Mają jeden pociąg dziennie(do kitu)ale mają busy co pół godziny. Oświęcim jak straci pociągi to nie ma dobrej komunikacji busowej. Owszem coś tak jeździ przez Spytkowice, ale przez Trzebinię NIE MA NIC!. A przez Liszki to droga leci inną trasą niż kolej i jest tam JEDEN BUSIARZ DZIENNIE. Który ma strasznie do kitu rozkład.

2:13 godziny Oświęcim-Kraków Główny przez Spytkowice szynobus, wszystkie połączenia bezpośrednie bez niepotrzebnych postójów.

Oświęcim - Kraków Główny przez Trzebinię najlepszy czas 1:48 ale to jest tylko kilka pociągów bezpośrednich. Niepotrzebne postoje w Trzebini(na linii 93 nie ma opóźnień). Bezsensowne przesiadki, EN71 na puste kursy, EN57 na taką ilość ludzi gdzie potrzeba EN71+EN57. Przesiadki strasznie wydłużają nieraz czas przejazdu albo są takie że trzeba w 3minuty przelecieć dziurawą kładką nad torami na drugi peron bo ucieknie pociąg do Krakowa. A kładka jest dziurawa bo o mało kiedyś mi się deska nie złamała jak szedłem po niej : (

Z tym że jak skład jedzie przez Spytkowice traci 15 minut na zmianę czoła.A przez Trzebinię nie zmienia czoła. Cena taka sama.A może powinno się zlikwidować Wieliczkę i Balice a nie Oświęcim? Do Wieliczki jechałem to pociąg w miarę zapełniony tylko rano i po południu jak ludzie z pracy wracają. Nawet w tygodniu wożą EN71 powietrze tam. Jechałem dziś i dawno tak pustego pociągu nie widziałem.

Ciekawe co UMWM zrobi z EN81? Gdzie będą jeździć? A co do EN77 to one jeżdżą na Zakopiance dlatego że tam są duże prędkości i skład może jechać na "dużym biegu" i nie będzie się tak psuł szybko jak linii 94 i 93. Bo prawda jest taka że et "peso złomy" to nawet nie są takie złomy bo gdyby jechały po torach 100km/h to by się nie psuły tak od razu, Bo tak samo jest z autami jak się jeździ tylko na niskich biegach i wiecznie stoi w korku to też się szybciej psuje auto. Oczywiście są lepsze i gorsze egzemplarze. I w sumie można by te kible w nieskończoność naprawiać i dawały by radę gdyby nie tory...Dlaczego kible miały najwięcej awarii w woj.Śląskim? Dlatego że tam są najgorsze tory. EOT.

PS: Albo Balice - lepiej zrobić podwyżkę żeby ludzie pouciekali a potem dotować te muchobusy kasą którą się dotuje linię 93. Jechałem wiele razy tą linią i mało kursów jest ale EN81 a nawet EN57 wozi dużo ludzi i to na wszystkich kursach za wyjątkiem tego o 4 nad ranem do Oświęcimia. No ale kto pojedzie o takiej godzinie jak następny pociąg jest o 15?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 04-10-2012, 15:41    Odpowiedz z cytatem

jackii napisał/a:
pp, UMWM próbuje w jakiś sposób zapanować nad PR - przykładem nieszczęsny przetarg. Niestety, boi się "wariantu śląskiego", choć jeśli u sąsiadów się powiedzie, to wtedy nie wyklucza podobnych rozwiązań.

Pozwolę sobie zaprotestować. UMWM dobrze wie jaką firmą są PRy. I UMowi ten stan odpowiada. Od wielu lat. Ludzie odpowiedzialni za transport kolejowy z ramienia UM dobrze znają sytuację. Proszę popatrzeć tutaj na wielkość dotacji i pracy przewozowej:
http://www.malopolskie.pl/Transport/Szynobusy/

Po pierwsze. To są dane na stronie UMWM. Czy ktoś z tego tam wyciągnął jakieś wnioski przez tamte lata? Ja takich nie słyszałem ani nie widziałem.

Po drugie. Jeśli Urząd Marszałkowski chciałby zmian, to ogłosiłby przetarg na przewozy z dwuletnim, albo conajmniej z rocznym, wyprzedzeniem!!! I wtedy na pewno stanęliby do niego inni przewoźnicy, bo mieliby czas na przygotowanie się. Proste jak drut!

Po trzecie. Dlaczego bilet na lotnisko w Krakowie ma kosztować do 12zł, a w Warszawie kosztuje poniżej 4zł. O czym to świadczy? O kompletniej nieznajomości realiów. O nieznajomości zasad kształtowania polityki taryfowej.

[ Dodano: 04-10-2012, 15:47 ]
Tomasz napisał/a:
Przesiadki strasznie wydłużają nieraz czas przejazdu albo są takie że trzeba w 3minuty przelecieć dziurawą kładką nad torami na drugi peron bo ucieknie pociąg do Krakowa. A kładka jest dziurawa bo o mało kiedyś mi się deska nie złamała jak szedłem po niej : (
Napisz o tym oficjalnie do PLKi, z kopią do UMWM. Albo połączenia bezpośrednie, albo przesiadki drzwi-drzwi. Albo zagrożenie życia. Nie wymigają się że o niczym nie wiedzieli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolbak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Sie 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-10-2012, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Tomasz napisał/a:

Ciekawe co UMWM zrobi z EN81? Gdzie będą jeździć?


Mają jeździć na linii do Krynicy.

Tomasz napisał/a:

PS: Albo Balice - lepiej zrobić podwyżkę żeby ludzie pouciekali a potem dotować te muchobusy kasą którą się dotuje linię 93. Jechałem wiele razy tą linią i mało kursów jest ale EN81 a nawet EN57 wozi dużo ludzi i to na wszystkich kursach za wyjątkiem tego o 4 nad ranem do Oświęcimia. No ale kto pojedzie o takiej godzinie jak następny pociąg jest o 15?


Stopień pokrycia kosztów przychodami na tej linii w zeszłym roku wyniósł kilkanaście procent i był najniższy spośród wszystkich odcinków w Małopolsce. Może stąd taka a nie inna decyzja UMWM w specyfikacji przetargowej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 04-10-2012, 21:16    Odpowiedz z cytatem

A jak badano ten stopień pokrycia kosztów? O ile wiem, to gdy ktoś jedzie do Oświęcimia kupuje bilet ważny na obie możliwe trasy. A do Spytkowic lub bliżej są strefy. Jak sprawdzić ilu pasażerów rzeczywiście korzysta z pociągu? Robiąc ankiety. Najlepiej w najbardziej dogodnym terminie, oczywiście dogodnym dla kogoś kto chce się pozbyć pociągu. Nie licząc pociągu o 4 o którym napisano, reszta pociągów miała ładną frekwę. Czasem EN81 to było za mało, ludzie stali do połowy trasy. W czwartki i piątki na Oświęcim jechało dużo osób, podobnie w niedziele w odwrotnej relacji [wtedy prawie zawsze na EN57]. Pamiętamy historie uwalenia np. Giewonta, gdzie też były dane o jego niskim obłożeniu, tymczasem co rano do Krk jechał tłum ludzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

inter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Sie 2011

PostWysłany: 04-10-2012, 21:30    Odpowiedz z cytatem

http://www.rynek-kolejowy.pl/35710/Malopolska_dofinansowanie_UM_bez_zmian.htm
Sprawa się rypła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-10-2012, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Dobra. W takim razie ja się powstrzymuję jeśli chodzi o Oświęcim. Pewnie to kolejna plotka RK. Co do EN81 na Kryniczankę to tam są 4 pary. A na Oświęcim 5. Z tym że po remoncie jak będzie większa szlakowa to te jelonki nie będą się tak szybko psuły.

Nie, to pewnie to są wszystko jakieś głupie plotki - ja już bojkotuję RK. Już kilka razy takie jaja robili i okazało się się potem że nawet było więcej pociągów lub tyle niż pisali. jak tam na 93 ludzie wsiadają oknami. A co ze Skawiną? 2 ochłapy do Zakopca i jeden do Wadowic i na co komu kasa biletowa wtedy? Tam o ile się nie mylę jest jedna z niewielu kas na pipidówach w Małopolsce która jest otwarta codziennie w miarę normalnych i takich samych godzinach i jest nawet poczekalnia(trochę brudno w środku no ale i tak luksus jak na PKP). Ciekawe co tam zrobią, a to jest 15 km od centrum Krakowa i miejscowość praktycznie przy samym Krakowie. A co z odcinkiem Kraków Płaszów-Skawina? Przecież tam jest dwutorowy odcinek trochę tam grzebali teraz się tam troszkę szybciej jeździ i co? Same TLK i EX tam będą jechały? Czyli kolej do Zakopca opłaca się Warszawie a nie miastu Kraków? To jest jakaś paranoja. To co - ja jako mieszkaniec woj.Małopolskiego mam się wozić Zakopianką?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MK_Rabka Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Lip 2010
Skąd: Rabka-Zdrój/Kraków

PostWysłany: 05-10-2012, 19:34    Odpowiedz z cytatem

Kasy biletowej w Skawinie już nie ma, zamknięto ją już jakiś czas temu. Podejrzewam, że razem z poczekalnią.

http://przewozyregionalne.pl/img_in//GALERIA/malopolska/aktualny%20na%20strone%2005.10.2012.pdf

_________________
Pozdrawiam, MK_Rabka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 05-10-2012, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Tomasz, co RK ma do zestawienia linii, na które UMWM ogłosił przetarg? Zajrzyj do wątku przetargowego, tam publikowałem listę tras. Gdy klikniesz w odnośnik, będziesz mógł przeczytać SIWZ...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-10-2012, 23:31    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, a przed likwidacją tej kasy jeździło coraz więcej ludzi z tego przystanku.

Tam na stronie PR są głupoty bo pisze że kasa w Oświęcimiu jest czynna codziennie od 5:00 do 20:45 a jest czynna do godziny 17:45(od nie pamiętam ale chyba od 6:00). Wiem bo byłem o tej porze już kilka razy(wieczorem)i kasa była zamknięta i SOK-i mnie wyganiały.

Jackii powiem Ci tak - jeśli faktycznie tak jest to sobie chętnie tam zajrzę i wtedy będę miał pewność czy to prawda czy nie. A to ma do rzeczy że kolega wyżej który wkleja niepotrzebnie SPAM(bo ten artykuł jest zacytowany i wklejony w innym wątku na INFOKOLEJ)opiera swoje gdybania na podstawie tego artykułu(właśnie z RK a w tym artykule też jest link do artykułu w RK który podaje na ten temat informacje i nie ma linku do źródła).

Mi chodzi o to że ten artykuł został wklejony 2 razy na Forum i nic nowego nie daje w tej sprawie i nie jest wiarygodnym dowodem - patrz co napisałem wyżej w tym poście.

PS: Mam już SIWZ znalazłem to jakoś na necie na stronie PR-ów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

jackii Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sie 2012

PostWysłany: 05-10-2012, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Tomasz, za wiarygodne uznaję to, co znajduje się w dokumentacji przetargowej. Jeśli trasa przez Spytkowice nie znajduje się w tych tabelach aglomeracyjnych, to takich pociągów nie będzie. Umowa będzie zawarta na to, co znajduje się w tabelach niestety...

_________________
Pozdrawiam
Jacek
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 06-10-2012, 00:15    Odpowiedz z cytatem

Dobra, spoko ja się nie spieram o to kto ma rację czy Spytkowice uwalą czy nie. Mi chodzi o to że ktoś tam na Forum robi śmietnik i podpiera swoje opinie na temat RK niezależnie od tego czy ma rację czy nie, bo powinien to opierać właśnie na SIWZ(czytałem). Chodzi o to że ludzie robią SPAM na Forum a nie o to czy zlikwidują czy nie!

Przyznam że teraz przeczytałem ten SIWZ(brak czasu)i dobrze że to napisałeś. Ale ja się nie spieram o to czy masz rację czy nie powtarzam po raz kolejny. Tylko o SPAM i to nie dotyczy Ciebie w tym momencie.



PS: Chyba lepiej jest myśleć pozytywnie i wierzyć do wprowadzenia przyszłorocznego rozkładu że jednak te Spytkowice zostaną nawet jeśli SIWZ mówi co innego niż od razu założyć że linia pójdzie do likwidacji. Bo SIWZ może zostać zmieniony - patrz ile tam jest poprawek w ogóle. A może ją zamkną z innego powodu - przecież tam coś dłubią. A kasy nie ma bo poszła na remont tej trasy? Mówię poczekać moim zdaniem. I wcale nie twierdzę że mam rację w 100% - dlatego masz prawo myśleć sobie co chcesz na ten temat i tyle. EOT.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 4 z 13 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5 ... 11, 12, 13  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl