Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 127, 128, 129  Następny
Katastrofa kolejowa pod Szczekocinami
Autor Wiadomość

pytamboniewiem Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Sie 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś może zaznaczyc na mapie satelitarnej dokładne miejsce zdarzenia?
Bedę wdzięczny w oklejenie mapki
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 14:00    Odpowiedz z cytatem

mc2 napisał/a:



Na modernizowanej lini z prędkością powyżej V100 montowane są sponozamki na rozjazdy (spona jest urządzeniem tylko pomocniczym, zamek jest tym właściwym zabezpieczeniem). W razie wyjazdu na Sz też są rozmowy przez radiotelefon, więc sąsiedni dyżurny czy pociąg jadący z Krakowa słyszy rozmowę i polecenie wyjazdu na lewy - raczej nie tak się zdarzyło. Samo używanie sygnału Sz nie jest takie niebezpieczne, a pomaga przy przepaleniu żarówek na semaforze, usterki izolacji torowej, etc. System jazdy na Sz dopuszczony do stosowania, tak samo jak na rozkaz S czy N.



Uwierz mi, że nie wszędzie są takie rozmowy prowadzone przy wjeździe na Sz - czyli tam gdzie jest to rutyną i codziennością. Nie mówie już o wyjazdach na Sz w pewnych rejonach co nie powinno mieć miejsca, a trwa już z 10 lat.
Ja mam odmienne zdanie i jazda na Sz powinna być ostatecznością. Owszem jest dopuszczany, ale mimo to uważam to za niezbyt bezpieczne i jak podkreśliłem jazda na Sz w szczególnych przypadkach.


Ostatnio zmieniony przez pl dnia 04-03-2012, 14:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 14:00    Odpowiedz z cytatem

Rafaello1973 napisał/a:
Sądząc po stanie kabin nie mieli .Szans .Nie jestem znawcą bezpieczeństwa maszynistów ,ale o ilie wiem , przy zderzeniu na ogól stosuje się taką procedurę , że maszyniści uciekają przy zdarzeniu na tył pociągu.Tu obie kabiny zostały zgniecione.


właśnie dlatego nie ucieka się do drugiej kabiny lecz do przedziału maszynowni i zazwyczaj kładzie się na podłogę. Przy zderzeniu czołem raz że przód zostaje zmasakrowany to i tył po przez nabiegające wagony, jedyna szans że silniki, sprężarki i inne sprzęty nas w środku uchronią przed zgnieceniem.

Putin idź po rozum do głowy i nie rób sobie jaj przynajmniej nie w tym temacie.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km


Ostatnio zmieniony przez siwiutki91 dnia 04-03-2012, 14:01, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

PKPowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Maj 2008
Skąd: z dyżurki

PostWysłany: 04-03-2012, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Ja podaje RadioZET dwójka mechaników przeżyła. Byłby to cud, szczególnie patrząc na EP09, której zostało połowę.

_________________
Ciekawe co jedzie na popychu, pewnie byczek.
Nie, cysterny.


Ostatnio zmieniony przez PKPowiec dnia 04-03-2012, 14:08, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

LNR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Lut 2012

PostWysłany: 04-03-2012, 14:03    Odpowiedz z cytatem

Nie pracuje na kolei, ale mam w rodzinie dyżurnych ruchu. Jedno jest pewne z tego co opowiadają; na kolei jest istny burdel, pracownicy już sami często nie wiedzą co i jak. Pociągi opóźnione bo lokomotywa jednej spółki nie może ciągnąc składu innej spółki chociaż jest blisko i wolna, a odpowiednia daleko itd. Ludzie są zestresowani, że będą zwolnienia, cięcia, że prywatyzacja. Cuda na kiju i potem dochodzi do tragedii. Tylko życia nikt nie zwróci. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-03-2012, 14:04    Odpowiedz z cytatem

pytamboniewiem, wejdź sobie na Mapy Google, wyszukaj Szczekociny. Miejsce katastrofy jest na wysokości wsi Chałupki przy granicy województw śląskiego i świętokrzyskiego.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

robertrush Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Sie 2011
Skąd: Gorzów/Złocieniec

PostWysłany: 04-03-2012, 14:06    Odpowiedz z cytatem

"Nie wyrokujmy przedwcześnie błędu ludzkiego"

_________________
Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bilet Ś-krzyski Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Ostrowiec Świętokrz

PostWysłany: 04-03-2012, 14:06    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
To już druga katastrofa na tej samej linii kolejowej

i całkiem niedaleko, torami i w linii prostej od Julianki (1976, 25 osób)
ale to już osobna historia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 04-03-2012, 14:17    Odpowiedz z cytatem

To co piszecie, że tym razem ta cała wierchuszka kolejowa powinna polecieć i to jeszcze z wyrokami,a zamiast kolejnej debaty w sejmie i robienia sobie politycznego biznesu .powinny być konkretne rozporządzenia odnośnie systemów bezpieczeństwa ruchu , bezpieczeństwa dla maszynistów , na dofinansowanie z rezerwy budżetowej dla PLK na remonty przejazdów kolejowych i chociaż część rozjazdów , a nie ,że jakaś linia po remoncie ,a na dzień dobry ledwie mechanik rozpędzi skład dostaje sierżanta ,albo rozkaż ,ze ma zwolnic do 20-30 k/h bo coś jest sknocone i się rozkraczyło.Teraz widać ,że podział kolei na spółki spółeczki oraz zabranie pieniędzy na modernizacje szlaków niestety tak się będzie kończyć.. Exclamation
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciey Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 15 Sie 2010
Skąd: Słupsk

PostWysłany: 04-03-2012, 14:17    Odpowiedz z cytatem

Gazeta.pl podaje:

"Żyją obaj maszyniści kierujący pociągami, które zderzyły się czołowo wczoraj wieczorem pod Szczekocinami, dowiedziało się Radio ZET. Jak powiedział reporterowi radia prowadzący śledztwo prokurator Tomasz Ozimek - jeden z maszynistów jest ranny - w tej chwili jest w szpitalu, drugi nie odniósł obrażeń."

Coś chyba nieścisła wiadomość, a co z pomocnikiem?

_________________
Taxi Słupsk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 04-03-2012, 14:20    Odpowiedz z cytatem

Siwiutki a orientujesz się jak jest w Siemensach? jest tam coś na kształt schowka bezpieczeństwa czy też ucieczka do maszynowni na podłogę z nadzieję na farta?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 04-03-2012, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Putin, żałosny jesteś. Nie upolityczniajmy tej tragedii, chociaż pewnie i tak za kilka dni pan K. powie ze to wina Tuska...

Fakt że żyją maszyniści podaje też TVN24.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafaello1973 Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 24 Mar 2009
Skąd: ok. Wrześni

PostWysłany: 04-03-2012, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Czyli informacje o losie maszynistów są sprzeczne ,najpierw w TVN 24 sugestie ,ze zginęli też że żyją , no to jeśli to prawda ,a dobrze by było, to chłopaki zwłaszcza z EP09 powinni po wykurowaniu się z buta pójść do Częstochowy ,ale ważne pytanie co z pomocnikami?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Phil76 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012

PostWysłany: 04-03-2012, 14:23    Odpowiedz z cytatem

Witam, czy ktos moglby potwierdzic ten opis? Odrazu dodam, ze NIE jestem zadnym dziennikarzem; ale nauczycielem akademickim z Poznania (fanem takich stron jak np. skyscrapercity.com) http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=89124192&postcount=584

Dlaczego pytam: sporo dezinformacji w medaich (np. co do tego, co i gdzie bylo remontowane/zamkniete). Natomiast ten rysunek sugeruje to, co moglo byc jedna z przyczyn nieporozumienia/niezrozumienia dyzurnych (choc, oczywsicie, nie usprawiedliwia niczego). TLK wjechal ponownie na swoj wslaciwy tor juz za odcinkiem zamknietym, dlaczego jednak IR poruszal sie po niewalsciwym (przynajmniej tak to wyglada na rysunku). Powrot TLK na swoj tor mogl sie odbyc 1) bezposrednio za zamknietym odcinkiem w Sprowie, tak jak tosie stalo (i wtedy IR powinien od razu wjechac rowniez na swoj w Starzynach) albo 2) dopiero w Starzynach (a wtedy IT powinien jechac po niewlasciwym torze do Sprowy; czyli oba jechalyby na tym krotkim odcinku "odwrotnie"). Moze kazdy z dyzurnych inaczje "rozwiazal przebieg". Jesli to sa kompletne bzdury to oczywiscie prosze o skasowanie posta - nie zamierzam sie wymadrzac; bardziej usiluje zrozumiec stan faktyczny przejazdu pociagow (ktory tor byl ktorym, kotry zamkniety); absolutnie nie chodzi mi o opisywanie przyczyn. Jesli wyszlo nieporadnie - przepraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 04-03-2012, 14:26    Odpowiedz z cytatem

Za TVN24 - Prokuratura potwierdziła, że oboje maszyniści przeżyli.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 28 z 129 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 127, 128, 129  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl