Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Sygnał wątpliwy - maszynista zatrzymał pociąg
Autor Wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 19:32    Odpowiedz z cytatem

To gdzie on się zatrzymał?
Pod wjazdowym czy pod W18?
Jeśli pod wjazdowym, to jak komisja stwierdziła błędne wskazania?
Przecież zajął odcinek za semaforem.
No chyba, że tam ciągle świeciło zielone.

W takim razie pytanie: co zbadała komisja po ostatnim wypadku, że tego nie wynaleźli?
Jak wyglądały sprawdzania urządzeń sbl prowadzone przez ISE i diagnostykę, przez ostatnie ponad pół roku?
Sprawdzenie sbl robi się przecież co 2 miesiące.
Tylko odpisywali w E-1758?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

oporny301 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 19:38    Odpowiedz z cytatem

UWAGA!
Odezwał się "zainteresowany", tonący, jak słynny okręt.

_________________
Zakuty łeb myśli po łebkach (Stanisław Tym)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 18-04-2012, 20:02    Odpowiedz z cytatem

No to chyba maszynista z wypadku w Babach z zeszłego roku może zacząć spać spokojniej. Pewnie zostanie uniewiniony, skoro sytuacja z wadliwie działającą sygnalizacją się powtórzyła.
Nie rozumiem tylko jednego stwierdzenia, że "dwa semafory powinny pokazywać to samo".

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
No to chyba maszynista z wypadku w Babach z zeszłego roku może zacząć spać spokojniej.

A co go zwalniało z obserwacji semafora wjazdowego?
Cytat:
Nie rozumiem tylko jednego stwierdzenia, że "dwa semafory powinny pokazywać to samo".

To tylko RMF - nie wymagaj za wiele.
Cytat:
UWAGA!
Odezwał się "zainteresowany", tonący, jak słynny okręt.

O co biega, bo nie łapię.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 18-04-2012, 20:12    Odpowiedz z cytatem

Ostatni semafor sbl jest tarczą ostrzegawczą dla semafora wjazdowego więc na obu powinno być zielone. Pociąg jechał do Warszawy do Sochaczewa czyli wjeżdżał z drugiej strony od strony Piotrkowa. Do klimeu44 Baby to dwie różne sprawy ale związkowcy chcą je uprawdopodobnić aby w tamtym wypadku winę też zwalić na urządzenia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 20:33    Odpowiedz z cytatem

Observator napisał/a:
Ostatni semafor sbl jest tarczą ostrzegawczą dla semafora wjazdowego więc na obu powinno być zielone.


Niekoniecznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-04-2012, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Sygnał wątpliwy - co to konkretnie oznacza?

Cała Polska wie już co oznacza sygnał zastępczy. Teraz kolejna lekcja...

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

waisss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Maj 2009
Skąd: Oświęcim / Katowice

PostWysłany: 18-04-2012, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Jest to nieprawidłowe wskazanie sygnalizatora, które obliguje maszynistę do zatrzymania pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 20:42    Odpowiedz z cytatem

Renia napisał/a:
Sygnał wątpliwy - co to konkretnie oznacza?


Najprościej to taki, który nie jest określony przepisami Ie-1 (E1). W środowisku maszynistów mówi się o tym chyba "choinka".

Ale z tego co na razie wiemy, to nie był sygnał wątpliwy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 18-04-2012, 20:56    Odpowiedz z cytatem


_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 18-04-2012, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Maszynista PKP Cargo zachował się wzorowo

Zarówno Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo, jak i Leszek Miętek, szef związku maszynistów, uważają, że maszynista, który zatrzymał pociąg na linii nr 1 i zażądał sprawdzenia sygnalizatorów, postąpił właściwie – zwłaszcza, że do zdarzenia doszło na szczególnym odcinku.

18 kwietnia o godzinie 9.15 maszynista pociągu PKP Cargo relacji Kamieniec Ząbkowicki - Sochaczew zatrzymał skład na torze nr 2 między Piotrkowem Trybunalskim a Babami, zgłaszając sygnał wątpliwy na semaforze wjazdowym i zażądał przybycia komisji. Ruch pociągów między Łodzią i Katowicami był wstrzymany do godziny 13. O sprawie pisaliśmy w tekście "Maszynista PKP Cargo wstrzymał ruch na trasie do Katowic".

Przejaw odpowiedzialności

Wojciech Balczun, prezes PKP Cargo, zapytany przez nas o komentarz dotyczący zajścia na linii nr 1 pochwalił swojego pracownika. – Maszynista wykazał się czujnością, która była zaostrzona po niedawnym wypadku pod Szczekocinami. Jego zachowanie jest przejawem odpowiedzialności za bezpieczeństwo – komentuje Balczun.

Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce, rozmawiał telefonicznie z maszynistą PKP Cargo, który zatrzymał ruch. Z jego relacji wynika, że maszynista miał zielone światło na ostatnim sygnalizatorze przy blokadzie samoczynnej i spodziewał sie jazdy z maksymalną dozwoloną prędkością. Jednak później otrzymał semafor S10 (zielono żółte światło), który zmuszał go do ograniczenia prędkości do 40 km.

Mogło dojść do tragedii

- Maszynista prawidłowo zareagował. Gdyby do tego zdarzenia doszło w nocy, przy mgle, mógłby przy maksymalnej prędkości zbyt późno zauważyć semafor z ograniczeniem prędkości i nie zdążyć wyhamować. Mogło by wówczas dojść do tragedii, gdyby z przeciwka jechał np. pociąg osobowy z prędkością 120 km/h – tłumaczy Miętek.

Według szefa związku, maszyniści często raportują o nieprawidłowych sygnalizatorach, ale PKP PLK nie przyznają, że jest problem ze sprzętem. Dlaczego do tej pory nikt nie zatrzymywał się i - co jest zgodne z przepisami - nie wzywał komisji?

– Bo zwykle maszyniści dzwonią do dyżurnego ruchu. Tym razem maszynista postanowił wezwać komisję, bo to szlak newralgiczny, w katastrofie w Babach zginęły w zeszłym roku dwie osoby – podkreśla Miętek.

źródło: Kurier Kolejowy

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 21:39    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ostatni semafor sbl jest tarczą ostrzegawczą dla semafora wjazdowego więc na obu powinno być zielone.

Lub pomarańczowe (jedno) na wjazdowym.
Cytat:
Pociąg jechał do Warszawy do Sochaczewa czyli wjeżdżał z drugiej strony od strony Piotrkowa.

A to zmienia postać rzeczy, ale niekoniecznie tak zupełnie:
Cytat:
Do klimeu44 Baby to dwie różne sprawy ale związkowcy chcą je uprawdopodobnić aby w tamtym wypadku winę też zwalić na urządzenia.

I mogą mieć rację, bo np. jeśli zastosowany tam układ połączeń obwodów świateł semaforów wjazdowych lub uzależnienia urządzeń sbl od stacyjnych, jest wadliwy, to będzie "obowiązywać" na całej stacji, tj. również dla wszystkich ostatnich semaforów sbl z W18, bo te - jak zauwazyłeś - są tarczami i, jak tarcze, są sterowane ze stacji.
Na tej linii, zdaje się, sbl-ka była dobudowana w latach dziewięćdziesiątych, więc wówczas obwody świateł "wjazdów" na pewno były przerabiane. Może jest w nich jakiś feler?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 18-04-2012, 21:42    Odpowiedz z cytatem

Zielono żółte światło ? A co to takiego ? Jeżeli taki był... to faktycznie sygnał wątpliwy się pojawił Mr. Green

Niech Pan Miętek i pismaki z KK prześpią się, i jutro zaczną dzień w trzeźwiejszym nastroju.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 18-04-2012, 22:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie rozumiem tylko jednego stwierdzenia, że "dwa semafory powinny pokazywać to samo".


Ja to rozumiem tak, Pierwszy semafor - na następnym 40, następny semafor - od tego semafora 40.



Cytat:
Sygnał wątpliwy - co to konkretnie oznacza?



Instrukcja IE-1

7.Sygnał nie odpowiadający ściśle obrazowi sygnałowemu ustalonemu w tej instrukcji jest sygnałem wątpliwym.

Podciągnięcie tej sytuacji pod sygnał wątpliwy jest trochę przesadzone ale jak najbardziej popieram takie zachowanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-04-2012, 23:07    Odpowiedz z cytatem

Niczego nie zablokował, wykonywał tylko sumiennie swoje obowiązki.

Miejmy nadzieję że to zachowanie ośmieli zmuszonych do myślenia po ostatnich tragediach wszystkich maszynistów spotykających się na co dzień z podobnymi kwiatkami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl