Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 28, 29, 30  Następny
Niebezpieczene incydenty na torach
Autor Wiadomość

huluk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2007
Skąd: Warmia

PostWysłany: 21-08-2014, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Z tego, co znam tą stację, i zasady prowadzenia tam ruchu zwłaszcza o tej porze (często chodzę sobie pooglądać co jeździ bo w międzyczasie zdarzają się manewry albo cystern dla Orlena albo tłucznia do wytwórni mas) to coś mi tu nie pasuje. Wszystko co wjeżdża z Olsztyna wjeżdża na ograniczeniu ( Sr3). TLK o tej porze wjeżdża na tor przelotowy i za peronami czeka na Regio pod wyjazdowym, w tym czasie Regio ma już ustawioną drogę przebiegu i podany wjazd też na Sr3 bo musi przejechać stację przez peron 3 mijając się z TLK. Jeśli TLK przyjeżdża z opóźnieniem to Regio jest już w peronach i TLK ma podany wyjazd z pierwszego na wprost na Sr2. I wg mnie musiał mieć sporą prędkość, że po rozpoczęciu hamowania stanął prawie aż pod wjazdowym od strony Morąga.

Co do sygnalizacji wjazdu z przelotem lub bez - jest to możliwe, że nastawnia dysponująca poda wjazd, wykonawcza jeszcze nie ma utwierdzonego przebiegu i podanego wyjazdu, mechanik mijając wjazdowy tarczę ma w pionie a w międzyczasie, gdy przejeżdża wschodnią głowicę (na łuku, w wąwozie, bez widoczności wyjazdu i peronów) nastawnia wykonawcza poda wyjazd - wtedy mimo mijania wjazdowego bez przelotu gdy wjeżdża w perony widzi już podany wyjazd.

To co nie daje mi spokoju to to, dlaczego się tak daleko zatrzymał. Jeśli poruszałby się "z niewielką prędkością" to stanąłby w okolicach przejazdu (od wyjazdowego do przejazdu jest spora odległość). Tak dalekie zatrzymanie to albo ekstremalne zagapienie się albo hamowanie z pełnej prędkości jaką miał gdy w peronach będąc przekonany, że ma podany wyjazd zaczął rozpędzanie od 40 do szlakowej - tam od peronów do wyjazdowego jest całą długość rampy ładunkowej więc na moje oko koło wyjazdowego już się z 70km/h da osiągnąć. Tak mi się wydaje z moich obserwacji ruchu na tej stacji.

Edit - właśnie obejrzałem materiał wideo polsatu który pojawił się gdy pisałem ten post - też stawiałbym na to, że mechanik mógł pomylić Sr1 z Sr2 - pod zachodzące słońce z lasem w tle do tego sporo przewodów trakcyjnych w tle (zachodnia głowica stacji) - tylko dlaczego nie "skumał", że po prawej w peronach nie stoi Regio z którym ma się tutaj mijać i chociaż radiem nie zapytał co się dzieje z Elblągiem, że nie ma go na mijance a wyjazd podany?

Przy zachodniej głowicy jest nastawnia wykonawcza z dobrą widocznością całej stacji i torów aż za wjazdowe (prosty odcinek) - zakładam, że nastawniczy, gdy zobaczył (a regularnie widzę jak wygląda na zewnątrz przez otwarte centralne okno i obserwuje całą głowicę i przejeżdżające składy), że TLK nie zwalnia a się rozpędza od razu prawidłowo zareagował, skontaktował się z mechanikiem TLK i zamknął wjazd dla Elbląga też z informacją o jeździe na kolizję.

P.S. Dziadek, jak jeszcze żył, sporo lat temu, jeszcze przed elektryfikacją odcinka do Elbląga, służył m.in. na tej wykonawczej GT1 (wtedy GT2 - przemianowali dysponującą na GT a wykonawczą na GT1)
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 22-08-2014, 00:53    Odpowiedz z cytatem

Jak będziemy opierać się na tym , co pieprzą w tv, to daleko nie zajedziemy. Wystarczy ten materiał z Polsatu, gdzie kretyni łączą wypadek w Gutkowie z wykolejeniem w Prądach. Pokazują jakąś animację, która niewiele ma wspólnego z rzeczywistością i babę z podwórka, która pieprzy o jakimś nieszczęściu.
Wg mnie zrobiono w Gutkowie niepotrzebny szum. Pociągi nie stanęły na przeciwko siebie bezpośrednio. Zdjęcia pasażerów są zrobione dopiero wtedy, gdy pozwolono zbliżyć się pociągowi Regio, żeby wysadził pasażerów.
Ten cały cyrk z zastępczą komunikacją tez był niepotrzebny, bo pociągi mogły jechać dalej po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności.
Jeszcze raz to napiszę, że gdyby tutaj wystąpił błąd pracownika PLK, to nie byłoby żadnego szumu.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 22-08-2014, 06:14    Odpowiedz z cytatem

Szanowni Państwo, niepotrzebne emocje. Z tego co mówił w Polsacie rzecznik prokuratury maszynista TLK przyznał się, że oślepiony słońcem nie zauważył semafora. Natomiast ludzie z PLK gadają bzdury:
1. Nie zadziałały żadne procedury.
2. Pracownicy nastawni nie zrobili nic.

Ale najważniejsze, mam nadzieję że teraz maszyniści (zarówno prowadzący pociąg jak i podmienny) w przypadku puszczenia pociągu na tor zajęty pod żadnym pozorem nie ruszą z miejsca. Dopiero po rozwiezieniu pasażerów autobusami, po zakończeniu i nagłośnieniu całej szopki uruchomią ponownie pociąg.
Mały apel: Panowie z PLK- kłamać też trzeba umieć, bo ci co was słuchają nie są idiotami.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 22-08-2014, 06:36    Odpowiedz z cytatem

klimeu44 napisał/a:
Jak będziemy opierać się na tym , co pieprzą w tv, to daleko nie zajedziemy. Wystarczy ten materiał z Polsatu, gdzie kretyni łączą wypadek w Gutkowie z wykolejeniem w Prądach. Pokazują jakąś animację, która niewiele ma wspólnego z rzeczywistością i babę z podwórka, która pieprzy o jakimś nieszczęściu.
Wg mnie zrobiono w Gutkowie niepotrzebny szum. Pociągi nie stanęły na przeciwko siebie bezpośrednio. Zdjęcia pasażerów są zrobione dopiero wtedy, gdy pozwolono zbliżyć się pociągowi Regio, żeby wysadził pasażerów.
Ten cały cyrk z zastępczą komunikacją tez był niepotrzebny, bo pociągi mogły jechać dalej po wyjaśnieniu wszystkich okoliczności.
Jeszcze raz to napiszę, że gdyby tutaj wystąpił błąd pracownika PLK, to nie byłoby żadnego szumu.


Nawet jeśli zawaliła by PLK też byłby szum medialny,tvn i polsat zrobiły wczoraj taką reklamę kolei,że jak PKP IC nie straci kolejnych kilkuset tyś.pasażerów to będzie cud.Pomija się jednocześnie statystyki mówiące iż wypadkowość na drogach jest hekatombą w porównaniu z koleją.Do tego całego galimatiasu podłącza się jeszcze jakiś mało rozgarnięty związkowiec,który bezmyślnie papla i wyciąga na światło dzienne inne,nie związane z tym incydentem zdarzenia,kto oglądał fakty tvn ten wie o czym i o kim mówię...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Horror Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Gru 2011
Skąd: 3miasto

PostWysłany: 22-08-2014, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Ale przecież zrozumcie...
1. Sensacja = oglądalność
2. Oglądalność = kasa od reklamodawców
3. Kasa od reklamodawców = kasa dla TV

Więc rozdmuchuje się na siłę wszystko, co się tylko da. Telewizja od dawna nie jest obiektywnym medium, i NIE MOŻE SŁUŻYĆ jako żródło informacji.
Postępowaniu rzecznika PLK też nie można się dziwić, poniekąd uspokoił sytuację i widzów mówiąc o "procedurach" i "mechanizmach", niech ludzie wiedzą, że jeśli ktoś popełnia błąd, to jeszcze nic straconego...

A cała reszta to manipulacja, właśnie w celu wywołania sensacji. Dosłownie trzy ćwierci od śmierci...

Obiektywizm trzeba zapewnić sobie samemu, trzeźwym myśleniem i powściągliwym wyciąganiem wniosków. A najlepiej nie oceniać, aby samemu nie być kiedyś ocenionym...

_________________
Ignorancja->ksiazka. Glupota->strzelba+szpadel
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maruda Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2014

PostWysłany: 22-08-2014, 10:00    Odpowiedz z cytatem

Się rozumie,tyle że od funkcjonariuszy medialnych wymagałoby się trochę więcej rozumu wszak wydaje się że pracują tam ludzie o odpowiednim poziomie inteligencji.Powinni oni zdawać sobie sprawę z tego iż przez tak nieodpowiedzialne rozdmuchiwanie sprawy ponad miarę,uwala się gałąź pasażerskiego transportu kolejowego co rodzi negatywne skutki gospodarcze...Najbardziej oczywiste to:kilkuset dodatkowych bezrobotnych i jeszcze większe korki na drogach oraz więcej potencjalnych zabitych i rannych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 22-08-2014, 11:37    Odpowiedz z cytatem

Kasa misiu, kasa Smile tak jak pisał Horror. Oglądając współczesne "popularne" media nie licz na obiektywizm i rozum, to jest firma która zarabia kasę a nie która ma mieć misję. Dla dziennikarza z krwi i kości miejsca nie ma w takich mediach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 22-08-2014, 19:54    Odpowiedz z cytatem

Zastanawia mnie tylko jedno. Codziennie na drogach ginie kilka, kilkanaście osób. W katastrofie samolotu ginie kilkadziesiąt, kilkaset osób. I nikt nie przestaje jeździć samochodem, albo latać samolotem. Skoro, więc w tej sytuacji nikt nie zginął, nikt nie odniósł ran, maszynista postąpił prawidłowo, nawet jak popełnił błąd, to dlaczego mówi się o katastrofie, zagrożeniu życia, o tym, że ludzie przestaną jeździć pociągami?
Przecież to irracjonalne. Jak był wypadek Polskiego Busa, jak kierowca przyp. w tył innego pojazdu, to tylko powiedzieli, że nieuwaga była, a zdaję się, że w tym przypadku byli nawet ranni. Pociąg przejechał semafor, zatrzymał się na rozjazdach, nie wyjechał na szlak i nie było żadnego zagrożenia, to robi się wielką sensację.
Jeżeli zrobiła to PLK-a, to niestety może się okazać, że miecz jest obosieczny i IC wyciągnie za chwilę wszystkie niedociągnięcia zarządcy infrastruktury.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 22-08-2014, 20:22    Odpowiedz z cytatem

@klimeu44, ty chyba sam nie wierzysz w to co piszesz !
A w kwestii ukrywania/nieukrywania wypadków to nie masz zielonego pojęcia w temacie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 23-08-2014, 00:55    Odpowiedz z cytatem

Może tak coś jaśniej, bo nie bardzo wiem kolego o co ci chodzi? Jakie ukrywanie wypadków? Czy ja coś na ten temat wspomniałem?

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 23-08-2014, 07:32    Odpowiedz z cytatem

maruda napisał/a:

Do tego całego galimatiasu podłącza się jeszcze jakiś mało rozgarnięty związkowiec,który bezmyślnie papla i wyciąga na światło dzienne inne,nie związane z tym incydentem zdarzenia,kto oglądał fakty tvn ten wie o czym i o kim mówię...


Szczepan, czy zmieniłeś login Język
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Taurus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2010

PostWysłany: 23-08-2014, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Kolej niestety ma za przeproszeniem ch...y pijar. Lotnictwo na ten przykład ma wspaniały, posłużę się przykładem z awaryjnego lądowania Boeinga 01.11.2011 roku. Zostało stworzone poważne zagrożenie życia, głównie z przyczyn systemowych i braku wyjścia poza schemat procedur, przez załogę samolotu.
Były oklaski, odznaczenia, wywiady, kwiaty, gwiazdorzenie.

Tymczasem gdyby maszynista zachował się analogicznie w przełożeniu na transport kolejowy (powiedzmy gdyby zawiodło hamowanie zaworem głównym i nie użyłby klapy akermana bo nie ma tego w procedurze i pociąg wyhamowałby hamulcem ręcznym a zniszczeniu uległaby tylko lokomotywa i nikt nie ucierpiał) to by go do pierdla wsadzili a telewizja buczałby jaki to syf na kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

klimeu44 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2009

PostWysłany: 23-08-2014, 10:44    Odpowiedz z cytatem

Masz rację, z kap. Wrony zrobiono niemalże bohatera narodowego, chociaż jak się później okazało nie sprawdzili zwykłego bezpiecznika. Parę ostatnich przypadków zatrzymania się pociągów przed przeszkodą (inny pociąg na torze) pozostały bez echa.

_________________
Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rail_user Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Lis 2012

PostWysłany: 23-08-2014, 16:51    Odpowiedz z cytatem

@klimeu
Bez echa "medialnego". Dochodzenia w toku

[ Dodano: 23-08-2014, 16:52 ]
klimeu44 napisał/a:

Jeszcze raz to napiszę, że gdyby tutaj wystąpił błąd pracownika PLK, to nie byłoby żadnego szumu.


O to !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

blakop Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 22 Paź 2013

PostWysłany: 23-08-2014, 17:09    Odpowiedz z cytatem

A z tym bezpiecznikiem to nie było nawet tak, że jest wysoce prawdopodobne, że sami piloci mogli go wyłączyć (z uwagi na nieszczęśliwe umiejscowienie) przy zajmowaniu miejsc za sterami??

No faktycznie coś w tym jest co mówicie...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 30 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 28, 29, 30  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl