de007r, na razie nie wiadomo czy maszynista kibla zignorował wskazanie sygnalizacji. Swoją drogą strach pomyśleć co by wyszło ze zderzenia kibla i byka...
Jeśli dyżurny ruchu był daleko, w LCS, to czy zdążyłby tak szybko rozeznać sytuację, żeby w porę użyć radiostopu? Poza tym skąd miałby wiedzieć że kibel wyjechał ze stacji - przecież zajętość odcinka już się na pewno świeciła, bo był tam pociąg
Poza tym skąd miałby wiedzieć że kibel wyjechał ze stacji - przecież zajętość odcinka już się na pewno świeciła, bo był tam pociąg
Nie wiem jakie tam były urządzenia ale jeśli tam był LCS to były liczniki osi przy semaforach, minięcie semafora na stój powinno od razu uruchomić sygnalizacje zagrożenia.
twardypt91, strach myśleć, ja widziałem zdjęcie tych pociągów, i jeden skład to ET22 - B - 3x Bmnopux. Te piętrusy by zmiażdżyły dwójkę. Kibel w sumie mógłby wierzgnąć do góry.
twardypt91, strach myśleć, ja widziałem zdjęcie tych pociągów, i jeden skład to ET22 - B - 3x Bmnopux. Te piętrusy by zmiażdżyły dwójkę. Kibel w sumie mógłby wierzgnąć do góry.
Jeśli dyżurny ruchu był daleko, w LCS, to czy zdążyłby tak szybko rozeznać sytuację, żeby w porę użyć radiostopu? Poza tym skąd miałby wiedzieć że kibel wyjechał ze stacji - przecież zajętość odcinka już się na pewno świeciła, bo był tam pociąg
Blokada stacyjna, odcinki izolowane bądź liczniki osi do semaforów wjazdowych, osobno każdy rozjazd, na szlak jest osobna blokada.
rozprucie zwrotnicy –
przejazd pojazdu szynowego przez zwrotnicę torem od strony krzyżownicy gdy zwrotnica przestawiona jest na jazdę po drugim torze; zwrotnice mogą być rozpruwalne, czyli dopuszczające jazdę „na rozprucie” bez uszkodzenia (zwykle na liniach tramwajowych gdzie występuje ruch jednokierunkowy „z ostrza”) i nierozpruwalne, które nie dopuszczają takiej jazdy (zwykle ulegają uszkodzeniu).
Blokada stacyjna, odcinki izolowane bądź liczniki osi do semaforów wjazdowych, osobno każdy rozjazd, na szlak jest osobna blokada.
Czy blokada stacyjna jest potrzebna przy LCS? Na ogół jest stosowana wtedy gdy jedna nastawnia nie może obsłużyć całej stacji, np. przy urządzeniach mechanicznych,
Dziś o godz.5:05 na stacji Pruszcz Gdański doszło do wykolejenia pociągu regionalnego relacji Tczew-Gdynia Chylonia. Ze wstępnych informacji wynika, że po wyświetleniu sygnału zastępczego na semaforze pociąg skierowano na tor znajdujący się w trakcie prac modernizacyjnych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum