Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Parę pytań o bilety fipowskie
Autor Wiadomość

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 18-07-2012, 12:48   Parę pytań o bilety fipowskie Odpowiedz z cytatem

Witam,

Planuje wybrać się do naszych zachodnich sąsiadów zobaczyć w końcu jak to jest śmigać na trasie Kolonia - Frankfurt itd.

Mam parę pytań, starałem się znaleźć informacje na forum ale, że termin wyjazdu się nieco przesunął (na wcześniejszy) też nie dałem rady przeczytać wszystkiego.

1. Jak należy wypełnić wnioski o bilety tak, aby dostać np. 3 kupony na DB, z tego co pamiętam można otrzymać 2 książeczki czyli np. jeżeli chciałbym dostać: 4 bilety na DB, 1x Holandia, 1x Belgia, 1x Węgry, 1 Czechy. Powinienem po prostu w tym miejscu gdzie wpisujemy kraje napisać: Niemcy (4 bilety). Czy należy to zapisać w jakiś inny sposób.
2. Czy wie może ktoś jaka byłaby najszybsza "droga", żeby dostać bilety jak najszybciej? Ponieważ Mój Tata, jest już na emeryturze to w Warszawie już tego nie złoży w spółce. Najlepiej im wysłać pocztą, czy zanieść do Gdańska do oddziału północnego?
3. Orientuje się ktoś jak wygląda podróż pociągami Regionalbahn. Oni honorują normalnie bilety FIP. Bo z tego co wiem to jest spółka córka jak Regio DB. Ale wolałbym wiedzieć na 100% Smile.
4. Ostatnie pytanie, jak to jest z rezerwacjami DB. Od kiedy pamiętam, wydawało mi się, że rezerwacje w np. W ICE są dobrowolne. Jak się jej nie ma to patrzy się na te ich wyświetlacze na siedzeniami. Ale sitkol pokazuje mi w ICE obowiązkową rezerwację. W końcu jak to jest Very Happy ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jacwol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2008
Skąd: Siemianowice

PostWysłany: 18-07-2012, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Ad.1) Nie ma opcji żebyś dostał 4 bilety na DB.
Ad.2) Tu Ci niestety nie pomogę bo zawsze załatwiam przez zakład pracy
Ad.3) Regionalbahn to kategoria pociągów DB ( na rozkładzie oznaczona RB) i FIP jest honorowany podobnie jak we wszystkich pociagach DB. Uważać trzeba jeżeli jedziesz kolejami prywatmymi.
Ad.4) W ICE do FIP nie jest potrzebna miejscówka tylko przed podróżą zapoznaj się z listą ograniczeń bo w określonych dniach w niektórych ICE, EC i TGV FIP nie obowiązuje.
Generalnie podróż tą trasą to super przezycie. proponuję w jedną stronę jechać ta szybką linią przez Montabaur ze względu na szybkość a z powrotem starą linia przez Mainz i Koblenz ze zwględu na widoki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 19-07-2012, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Na każdy kraj dostaniesz 4 kupony - 1 kupon jest w sumie ważny 2 dni ( wypisujesz dzisiaj to jeszcze jutro możesz jechać ). Przy dobrym rozplanowaniu masz 8 dni żeby poszwendać się po Niemczech. Trzeba tylko czasami pokazać konduktorom informację że jeden wypisany kupon jest ważny do 24:00 dnia następnego ( z doświadczenia wiem że konduktorzy na DB Regio mają z tym problem )
Osobiście wolę na sieci DB pociagi regionalne- ale każdy lubi co innego.

Aktualna lista ograniczeń z korzystania FIP na pociągi EC, ICE , TGV jest w temacie ,,Ograniczenia na DB''
Odcinek którym chcesz jechać najczęściej występuje na tej liście - ale zanim wejdziesz do pociągu spytaj się konduktora czy możesz jechać na FIP. Czasami udaje się przejechać.

Jakbyś chciał jechać z Niemiec do Holandii - jedź przez Aachen - z stamtąd kursują do Holandii pociagi DB - nie będziesz musiał kupować biletu.

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 19-07-2012, 13:44    Odpowiedz z cytatem

Dzięki wielkie Wszystkim za odpowiedź. Przez niedoczytanie zasad mi się wydawało, że można więcej niż jeden bilet na np. Niemcy. I myślałem, że uda się około 2 tygodni bez przerwy pojeździć. Ale 8 dni też nie jest źle tym bardziej, że w Kolonii mogę się zatrzymać na cały czas trwania "podróży". Mam tylko jeszcze jedno pytanie. Wie może Ktoś, czy w Karlsruhe na S-bahnach (tramwajo-pociągi dwusystemowe) obowiązują FIPy bo, nie mogę znaleźć nigdzie informacji czy czasami nie jest tam sytuacja podobna jak Sbahn berlin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 19-07-2012, 15:32    Odpowiedz z cytatem

Najlepiej będzie jak się spytasz na miejscu - wtedy będziesz miał najpewniejsze informacje.
Dwa lata temu jak byłem z kolega na Inno-Trans w Berlinie bezpośrednio spytaliśmy kolejarzy z S-bahnu czy FIP u nich obowiązuje - okazuje się że tak. Szkoda tylko że obaj z kolega wcześniej kupiliśmy bilety ma w/w środek transportu

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wiktorwektor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 19-07-2012, 17:33   Re: Parę pytań o bilety fipowskie Odpowiedz z cytatem

Maciek TK napisał/a:
4. Ostatnie pytanie, jak to jest z rezerwacjami DB. Od kiedy pamiętam, wydawało mi się, że rezerwacje w np. W ICE są dobrowolne. Jak się jej nie ma to patrzy się na te ich wyświetlacze na siedzeniami. Ale sitkol pokazuje mi w ICE obowiązkową rezerwację. W końcu jak to jest Very Happy ?


Rezerwacja rzeczywiście jest fakultatywna, ale przynajmniej w 2. klasie zdecydowana większość miejsc z reguły jest zarezerwowana. Dotyczy to pociągów ICE i IC, więc jeśli nie chcesz za każdym razem dopłacać 4€ to masz małe pole manewru w kwestii wyboru miejsca:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 19-07-2012, 19:45    Odpowiedz z cytatem

@wiktor: Planuje do Kolonii dostać się na osi Ost-West. Raz, żeby przejechać się i zobaczyć widoki, poczuć klimat podróży ICE przez Niemcy. A dwa, myślałem, żeby może wybrać się tam Kiepurą, alee jak ostatnio jechałem tym jakże zacnym składem zamiast sleeperetki podstawili jakąś zwykłą przedziałówkę i to w cale nie było jakieś nowe Z1. Więc moja podróż z w miarę wygodnej i szybkiej przerodziła się w jeden wielki ból nóg i walkę o miejsca w wagonie z zepsutą klimą. Dlatego pomimo obaw związanych z tym, że DB lubi się spóźniać to lepsze to niż powtórka z rozgrywki. Zmierzam do tego, że te 4 euro to nie jest majątek, więc z Berlina i do sobie miejscówkę wykupię. Z kolei na resztę raczej nie, bo kilka pociągów po 4 Euro i się zrobi dobra sumka Wink.

O Karlsruhe się pytałem dlatego, że staram się jakoś zaplanować ten wyjazd, żeby maksymalnie wykorzystać bilety. Jak spojrzałem na ceny przejazdu ich S-bahną do dalszych miast, gdzie można zrobić jakieś fajne zdjęcie to trochę mnie to zniechęciło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jontass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2012

PostWysłany: 16-09-2012, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Witam,
za parę dni chcę się wybrać w okolice Dortmundu. Mam dwie opcje albo ruszać z Gdańska albo z Warszawy. Jestem członkiem rodziny pracownika i posiadam książeczki biletową FIP. Mam odnośnie wyjazdu kilka pytań.


Teraz moje bezpośrednie pytania w celu upewnienia się, na cześć już były zamieszczone odpowiedzi ale wolę być pewny:)
1. Z tego co zrozumiałem na pociągu IC, ICE, RB i EC mam bezpłatny przejazd, rezerwacja czy to w pierwszej czy drugiej klasie jest fakulatywna. Mogę mająć zniżke rodziny pracownika + FIP wejść i usiąść na wolny miejscu w klasie 1?
Co z kolejami: CNL, NZ, AZ, UEX?
2. Lista ograniczeń str 32-35
Ta lista ukazuje mi pociągi w których w wyznaczone dni jestem traktowany jako zwykły pasażer dorosły/student?

3. Znalazłem też
Lista przewnoźników u których FIP jest nieważny

znalazłem pociąg w Niemczech
RegioExpress. Nim podróżuję normalnie, tak?
4. Konkretne pociągi:
A) EN 446 JAN KIEPURA - EuroNight relacji Warszawa- Amsterdam. Interesuje mnie tylko odcinek przez Polskę i Niemcy. W informacjach widnieją informacje:
obowiązująca oferta SparNight - co to jest?
Link do pociągu kupuję bilet Warszawa RZepin ze zniżką 80%, potem już bez żadnych kosztów, niewymagana rezererwacja itp? Powiedzcie jakich kosztów mogę się spodziewać przy ewentualnej rezerwacji dla kl1 czy tam kl2. Kuszteki czy wagony sypialne mnie nie interesują.
B) D 40444 Kashtan Dalsze informacje:
cena globalna
obowiązek dopłaty - pociąg z rezerwacją miejsc
pociąg tylko z m.sypialnymi

to znaczy, że nie ma innej możliwość jak tylko wagon sypialny?


Pozdrawiam,
Maciek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wiktorwektor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lip 2010

PostWysłany: 16-09-2012, 22:18    Odpowiedz z cytatem

jontass napisał/a:
1. Z tego co zrozumiałem na pociągu IC, ICE, RB i EC mam bezpłatny przejazd, rezerwacja czy to w pierwszej czy drugiej klasie jest fakulatywna. Mogę mająć zniżke rodziny pracownika + FIP wejść i usiąść na wolny miejscu w klasie 1?
Co z kolejami: CNL, NZ, AZ, UEX?
2. Lista ograniczeń str 32-35
Ta lista ukazuje mi pociągi w których w wyznaczone dni jestem traktowany jako zwykły pasażer dorosły/student?

3. Znalazłem też
Lista przewnoźników u których FIP jest nieważny

znalazłem pociąg w Niemczech
RegioExpress. Nim podróżuję normalnie, tak?
4. Konkretne pociągi:
A) EN 446 JAN KIEPURA - EuroNight relacji Warszawa- Amsterdam. Interesuje mnie tylko odcinek przez Polskę i Niemcy. W informacjach widnieją informacje:
obowiązująca oferta SparNight - co to jest?
Link do pociągu kupuję bilet Warszawa RZepin ze zniżką 80%, potem już bez żadnych kosztów, niewymagana rezererwacja itp? Powiedzcie jakich kosztów mogę się spodziewać przy ewentualnej rezerwacji dla kl1 czy tam kl2. Kuszteki czy wagony sypialne mnie nie interesują.
B) D 40444 Kashtan Dalsze informacje:
cena globalna
obowiązek dopłaty - pociąg z rezerwacją miejsc
pociąg tylko z m.sypialnymi

to znaczy, że nie ma innej możliwość jak tylko wagon sypialny?


Pozdrawiam,
Maciek.


1. Bilet FIP jest wystawiony na określoną klasę (tę samą, na którą masz zniżkę w Polsce). Jeżeli masz wykupioną wyłącznie na 2. to i w Niemczech musisz tego przestrzegać. Natomiast koleje CNL to City Night Line - mniej więcej coś jak sypialne oczywiście z rezerwacją, a niekiedy trafiają się wagony z miejscami do siedzenia. Pozostałe to prywatne, gdzie FIP nie obowiązuje.
2. Tak.
3. RegionalExpressami podróżujesz normalnie, jest tam ważny FIP. Zwykle są to całkiem fajne piętrowe składy, chociaż nie ma w nich niestety gniazdek do prądu, które mają np. Słowacy Smile
4. a) Na Kiepurę musisz kupić bilet do ostatniej stacji po polskiej stronie + miejscówkę - jej koszt to chyba 4 euro. Jechałem tą trasą w lipcu i tłok rozładował się w Berlinie.
b) Kasztan jedzie do Kijowa i jest złożony z samych radzieckich sypialnych. Niestety nie ma innej opcji w tym pociągu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jontass Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2012

PostWysłany: 17-09-2012, 01:32    Odpowiedz z cytatem

No ok, dzęiki za info. Ruszę Kiepurą. Wiesz jaki to koszt bo nie wiem jak to na stronie PKP sprawdzić bo były problemy jakieś z tym i nie mogę sprawdzić.

na CNL musze kupić bilet + rezerwacje na sypialny czy sama rezerwacje na sypialne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jacwol Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Lis 2008
Skąd: Siemianowice

PostWysłany: 17-09-2012, 10:53    Odpowiedz z cytatem

Na CNL kupujesz tylko dopłatę do kuszetki, sypialnego lub siedzącego ew.sliperetki.

_________________
Zapraszam na mój kanał na YouTube http://www.youtube.com/user/jawol5?feature=mhee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 18-09-2012, 08:51    Odpowiedz z cytatem

Jak jedziesz do Dortmundu to polecam rano jechać BGE - Berlin Gdynia Express - wyjazd o 6 z minutami. Koszt około 40zł w jedną stronę (około, bo koszt miejscówki to 4 Euro i oni to przeliczają według kursu więc groszowe różnice mogą być). BGE jest na prawdę dobrze wytrasowany więc zawsze jest w Berlinie punktualnie (jechałem 6 razy i zawsze był). W Berlinie HBF 20 minut później z tego samego peronu jedzie ICE Ost - West z Berlina do Kolonii/Dusseldorfu. I koło 18 lądujesz w Dortmundzie. Koszt w obie strony około 80zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl