W tej chwili w zakładach zbierani są chętni na wykup uprawnień do ulgowych przejazdów pociągami KD. Dodam, że koszt wykupu uprawnień zależy od liczby chętnych.
Trzeba podpisać oświadczenie, w którym m.in. pracownik zobowiązuje się do wykupu tego uprawnienia.
Idealnie określone, że "sobie" ustalą - "sobie" ustalili. Szkoda tylko, że nie było takiej informacji nigdzie. Polityka informacyjna tej firmy po prostu powala na kolana. Żenada
Polityka informacyjna jest prowadzona w stosunku do pasażerów, którzy płacą za bilety. Wożący się za pół darmo kolejarze mają osobisty interes w tym by na ten temat się czegoś dowiedzieć. Wybacz, ale płacący słono za bilety pasażerowie nie będą jeszcze opłacać kampanii informacyjnej skierowanej do kolejarzy. Moim zdaniem PR akurat politykę informacyjną mają znacznie lepszą niż PKP IC.
1. Nie chodzi mi o jakieś rozplakatowanie czy coś w tym stylu, tylko po prostu dopisanie jednego zdania chociażby do protokołu z negocjacji ze związkami, a wszystko byłoby jasne.
2. Nikt o tym nie wiedział że sprzedaż tych biletów będzie tylko do końca marca - nawet kasjerzy z PR byli zdziwieni że nie mogą ich już sprzedać - to chyba samo mówi za siebie o polityce informacyjnej PR.
3. Porównywanie polityki informacyjnej PR do IC i udowadnianie że jest dobra to tak samo jak twierdzenie że Wartburg to dobry samochód bo jest lepszy od Trabanta.
Informacje o których dyskutujecie zawarte są w "zasadach odprawy osób z ulgą 99,80,70 .... opracowane przez przewoźników dostępne są w zakładach PRACY I PUNKTACH ODPRAWY.
porozumienie NIE JEST PODSTAWA PRAWNA DO ROSTRZYGANIA ZASAD I TERMINOW SPRZEDAŻY BILETÓW
Bert jesteś w błędzie. Nie można zawartego porozumienia interpretować jednostronnie, jak to robi PR. Z porozumienia wynika jedno czasowe ograniczenie. Deklaracja wykupu ulgi do końca marca. Nikt nie ograniczał terminu wykupu sieciówki. Ustalona jest cena i to problem czy tą sieciówkę kupi na początku roku czy w listopadzie np. Działanie PR są bezprecedensowe i potrzebna jakaś forma presji by to zmienić. "zasady odprawy..." są opracowane przez przewoźnika po zawarciu porozumienia i to niezgodnie z zapisami porozumienia.
Informacje o których dyskutujecie zawarte są w "zasadach odprawy osób z ulgą 99,80,70 .... opracowane przez przewoźników dostępne są w zakładach PRACY I PUNKTACH ODPRAWY.
porozumienie NIE JEST PODSTAWA PRAWNA DO ROSTRZYGANIA ZASAD I TERMINOW SPRZEDAŻY BILETÓW
Ja takiego dokumentu nie widziałem, skoro taki istnieje to podeślij go tu na forum i zapodaj cytat z niego gdzie jest napisane to konkretnie.
Tyle krzyku o wstrzymanie sprzedaży rocznych biletów sieciowych w Przewozach Regionalnych, a tymczasem PKP Intercity od dzisiaj (8 kwietnia) robią dokładnie to samo. Nie wspominając Kolejach Mazowieckich, które wstrzymały sprzedaż rocznych biletów sieciowych jeszcze przed PR-ami.
_________________ Nigdy nie rozmawiaj z idiotą! Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!
Zasady odprawy i tabele opłat stosowane przy przejazdach osób uprawnionych do ulgi 99%, 80% i 70% - czy jest gdzieś dostępny (w internecie) aktualny dokument?
w sieci jest ze stycznia i z poprawką nr 1(z lutego), ale czy jest gdzieś aktualny?
Koleje Śląskie: Miliony utraconych przychodów z powodu zmiany ulg handlowych
6-9 mln zł – to koszty wynikające z uznania ulg 99% dla kolejarzy i 80% dla ich rodzin na wniosek zarządu spółki Koleje Śląskie w miejsce stosowanych w 2012 r. biletów normalnych i z ulgą 33/50 proc. oraz z ulgami ustawowymi. Ulgi przysługują także kolejarzom innych spółek (np. z PKP IC), ale pracownikom KŚ w pociągach tych spółek już nie.
Warto podkreślić, że Koleje Śląskie nie respektowały do lutego br. ulg ZPK. W okresie przejściowym po inauguracji przewozów w październiku 2011 r. do stycznia 2012 r. spółka straciła ponad mln zł na częściowym respektowaniu takich ulg. Od lutego 2013 r. jednak ich zakres stosowania jest dużo szerszy, obejmuje bilety jednorazowe, ulgi dzieci kolejarzy i rodzin kolejarskich, za których wykup odpowiada pracodawca zrzeszony w ZPK. Dla przykładu w ub.r. ulgi handlowe 33% i 50% w Kolejach Śląskich wykupowały m.in. PKP PLK, PKP Cargo, Przewozy Regionalne. Gdy przyjmiemy, że z samego PKP Cargo w województwie śląskim korzysta stale ok. 4 tys. pracowników w dojazdach do pracy, to należy szacować w skali rocznej straty z tego tytułu na 4 mln zł. Tylko w przypadku jednej spółki kolejowej, a liczba pracowników z PKP PLK jest podobna. A uwaga ta dotyczy jeszcze PKP SA, PKP Informatyka, PKP InterCity i kilkunastu innych firm oraz pasażerów z takimi uprawnieniami z całej Polski. A do tego dochodzą rodziny pracowników i ich dzieci.
Oczywiście inną kwestią jest, czy te przywileje winny być utrzymane, czy nie. Jednak, gdy takie zasady obowiązują, spółka przewozowa musi mieć zmienioną kwotę rekompensaty, która uwzględni poniesione z tego tytułu straty. Gdy działania takie następują na wniosek zarządu spółki Koleje Śląskie, wniosek taki powinien być uzgodniony z organizatorem przewozów, a ponieważ wpływa to na uzyskiwany deficyt, powinien być zatwierdzony jako zmiana taryfowa przez sejmik województwa. Nic takiego nie nastąpiło, a spółka po styczniu br. zanotowała spadek przychodów mimo wzrostu przewozów.
W dniu podpisania umowy rocznej z Kolejami Śląskimi inne były zasady ogólne podziału przychodów ze sprzedaży biletów, niż to miało miejsce w lutym. Artykuł 4 ust. 5. 1370/WE Określa zamknięty katalog uprawnionych do osób wcześniej zatrudnionych u innego przewoźnika przy warunku, ze organizator to uwzględni i jest sporządzona lista takich osób. Nie ma miejsca tutaj na przywileje, dotyczące osób spoza kategorii byłych pracowników regionalnego sektora pasażerskiego. W umowie rocznej brak było zobowiązania spółki Koleje Śląskie do oferowania ulg 80% i 99% z tytułu świadczenia usług publicznych. Wprowadzenie tego przywileju pogorszyło sytuację przewoźnika, co wymaga zmiany umowy na świadczenie usług publicznych i pokrycia różnicy utraconych przychodów z tego tytułu. Nic takiego nie nastąpiło. Przywilej dotyczy osób z firm zrzeszonych w ZPK, co ciekawe sami pracownicy Kolei Śląskich nie mają takich ulg w pociągach innych przewoźników respektujących ulgi ZPK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum