Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 85, 86, 87  Następny
Ulgi przejazdowe 2013
Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2012, 00:31    Odpowiedz z cytatem

Czy zatem zarząd PR planuje dać swoim pracownikom zniżki na przejazdy poc. w swojej spółce? Czy są tutaj jakieś rozmowy? Moim zdaniem to bardzo dobra decyzja. Zniżki należy ograniczyć do swoich pracowników a z IR można dojechać niemal wszędzie.
I kolejna sprawa nie wiem co niektórym zrobił Mamiński, ale ta decyzja jest jak najbardziej słuszna. 160 zł za całoroczną 80% ulgę 80% to śmieszne pieniądze, Ja bym chętnie skorzystał z tej oferty.
A co z rodzinami? Te zniżki będą miały dalej?

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 31-08-2012, 01:41    Odpowiedz z cytatem

sheva17, i tak powinno być. Ulgi przejazdowe tylko dla etatowych pracowników przewoźnika!

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

k7s5a2 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Mar 2012

PostWysłany: 31-08-2012, 01:48    Odpowiedz z cytatem

Hakun napisał/a:
sheva17, i tak powinno być. Ulgi przejazdowe tylko dla etatowych pracowników przewoźnika!

O ile nic się nie zmieniło w porównaniu z zapisami z przedstawionego dokumentu to teraz ulgę nabywać się będzie po roku pracy a nie jak do tej pory w przypadku podpisania umowy na co najmniej rok.
Współczuję nowo przyjmowanym ...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 31-08-2012, 02:47    Odpowiedz z cytatem

k7s5a2, dlaczego współczujesz? Przecież nikt nikogo na siłę do pracy na kolej nie ciągnie. Pracuje się, aby zarobić na utrzymanie, a nie żeby prawie za darmo wozić tyłek pociągami.

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2012, 08:27    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Ulgi przejazdowe tylko dla etatowych pracowników przewoźnika!


Otóż to. Zniżki tylko dla osób bezpośrednio zaangażowanych w działalność spółki. Pozostałe spółki kolejowe spokojnie mogą wykupić zniżki na zasadach handlowych. Może wreszcie powróci na tory normalność. Pytanie tylko jaką zniżkę otrzymają pracownicy PR? Również 99%?


Cytat:
to teraz ulgę nabywać się będzie po roku pracy a nie jak do tej pory w przypadku podpisania umowy na co najmniej rok.


Ja z chęcią na taką zniżkę bym poczekał. Niech za staż pracy wreszcie będzie jakaś nagroda, jakaś motywacja. Przywileje powinno się nabywać stopniowo.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 31-08-2012, 09:14    Odpowiedz z cytatem

sheva17 napisał/a:
Może wreszcie powróci na tory normalność.


czyżby przez to pociągów było więcej i szybciej bedą jeździć? Co się takiego dzieje nienormalnego przez zniżki dla pracowników na torach?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

slavkoss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Maj 2011

PostWysłany: 31-08-2012, 09:25    Odpowiedz z cytatem

Na www.federacja.info jest dostępna informacja (trzeba poszukać) "ZUZP dla pracowników Przewozów Regionalnych podpisany, w niej znajdują się dokumenty m.in. POROZUMIENIE w sprawie uprawnień do kolejowych świadczeń przejazdowych zawarte w dniu 21 maja 2012 r w Warszawie pomiędzy zarządem Przewozy Regionalne a związkami zawodowymi.
Porozumienie wchodzi w życie od 1 stycznia 2013 r
- 99% w klasie dowolnej pociągów Regio, Interregio i Regioexpres dla pracowników, emerytów, rencistów i osób pobierających świadczenia przedemerytalne,
- karnet kolejowy - dla członków rodzin (max 2 karnety)

Ulga obowiązuje dla pracowników Przewozy Regionalne oraz , emerytów, rencistów i osób pobierających świadczenia przedemerytalne spółki Przewozy Regionalne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 31-08-2012, 09:39    Odpowiedz z cytatem

Zabieranie ulg to tylko puste słowa i zwykłe populistyczne slogany. A te wyliczone oszczędności wcale ie uzdrowią spółki grupy PKP, ani na kolei nie wzrośnie nagle standard połączeń. A oszczędności można poszukać w wielu innych obszarach...

Ale i tak ulgi przejazdowe przestaną istnieć w momencie wchodzenia na rynek nowych przewoźników, więc nie ma co robić takiego lamentu!

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

slavkoss Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Maj 2011

PostWysłany: 31-08-2012, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Jakie ulgi w 2013 roku?

Dziś tj. 30.08.2012 odbyło się spotkanie, w którym uczestniczyli przedstawiciele Związku Pracodawców Kolejowych i reprezentatywnych Związków zawodowych działających w Grupie PKP.

Prezes Zarządu ZPK p. Krzysztof Mamiński przedstawił treść „ Porozumienia w sprawie ulgowych usług transportowych dla pracowników, emerytów i rencistów oraz osób pobierających kolejowe świadczenia przedemerytalne”.
ZPK zawarł takie Porozumienie z czterema pasażerskimi przewoźnikami kolejowymi – PKP Inter City, WKD, SKM w Trójmieście oraz Kolejami Mazowieckimi. Wszystkie niżej zamieszczone informacje dotyczą tylko ulg u tych czterech przewoźników.
Do porozumienia nie przystąpiły Przewozy Regionalne. Jednak jak deklaruje Prezes ZPK Porozumienie zostanie przedłożone wszystkim kolejowym pasażerskim przewoźnikom w Polsce z propozycją przystąpienia do takiej formy realizacji ulgowych usług przewozowych. Istotną nowelą jest taka konstrukcja niniejszego Porozumienia, że nie obliguje ona do przystąpienia przewoźnika do Związku Pracodawców Kolejowych.

Z treści porozumienia dowiadujemy się, min., iż:

- na wniosek pracownika pracodawca będzie wykupywał ulgę w wysokości 99% w klasie drugiej,
- dla pracowników o 15 letnim stażu pracy na kolei można dodatkowo wykupić uprawnienie do ulgi w klasie pierwszej – jednak, kto poniesie koszt takiego dodatkowego uprawnienia będzie regulowane Zakładowymi Układami Zbiorowymi Pracy lub odrębnymi przepisami wewnętrznymi danego pracodawcy,
- emerytom i rencistom na ich wniosek będzie przysługiwał wykup ulgi w wysokości 80%,
- pracownik, emeryt i rencista będzie mógł zakupić dla swojej rodziny (współmałżonka i dzieci) 2 książeczki z sześcioma kuponami każda na bilety w pociągach Inter City i 2 książeczki z dwunastoma kuponami każda na przejazdy w KM, SKM w Trójmieście i WKD,
- koszt zakupu każdej pierwsze książeczki (6- kuponowej i 12-kuponowej) będzie w 50 % pokrywany przez pracodawców za drugą książeczkę pracownik pokrywa całość kosztów,
- jeden kupon z książeczki uprawnia do pobrania w kasie jednego bezpłatnego biletu dla jednej osoby na przejazd u danego przewoźnika.

Koszty wykupu ulg są uzależnione od stosunku liczby wykupionych ulgowych usług transportowych w stosunku do liczby pracowników zatrudnionych i uprawnionych do ulgi u danego pracodawcy wg. stanu na dzień 30 listopada roku poprzedniego – progi procentowe przedstawiają się następująco:
- 100% - 76% - koszt wykupu uprawnienia do ulgi 99% w klasie 2 – 300 zł.
- 75% - 50% - koszt wykupu uprawnienia do ulgi 99% w klasie 2 – 375 zł.
- 49% - 31% - koszt wykupu uprawnienia do ulgi 99% w klasie 2 – 450 zł.
- 30% - 11% - koszt wykupu uprawnienia do ulgi 99% w klasie 2 – 600 zł.
- 10% i mniej - koszt wykupu uprawnienia do ulgi 99% w klasie 2 – 900 zł.

Koszt wykupu ulgi w wymiarze 80% dla emeryta, rencisty i osoby pobierającej kolejowe świadczenie przedemerytalne to 140,4 zł.

Dopłata do wykupu uprawnienia na klasę dowolną wynosi 162zł.

Ceny książeczek kuponowych na 2013 roku ustalono w Porozumieniu na następującym poziomie:
- książeczka 6-kuponowa uprawniająca do przejazdu w klasie 2 pociągów IC – 235 zł, – czyli za pierwszą książeczkę pracownik zapłaci 117, 5 za drugą 235 zł,
- książeczka 6-kuponowa uprawniająca do przejazdu w klasie dowolnej pociągów IC – 346 zł
- książeczki 12 kuponowe uprawniające do przejazdu u pozostałych trzech przewoźników – 130 zł, – czyli pracownik zapłaci 65 zł za pierwszą książeczkę i ewentualnie 130 za drugą
Zakup jednej lub dwóch książeczek zależy od decyzji pracownika.

Ceny biletów okresowych w spółce IC mają kształtować się następująco:
- bilet imienny sieciowy roczny w klasie 2 – 225 zł, w klasie dowolnej 315 zł,
- bilet imienny sieciowy kwartalny w klasie 2 – 75 zł, w klasie dowolnej 105 zł,
- bilet imienny sieciowy miesięczny w klasie 2 – 30 zł, w klasie dowolnej 42 zł,


Wszystkie powyższe zasady i ceny zostały wynegocjowane przez Związek Pracodawców Kolejowych z czterema pasażerskimi przewoźnikami kolejowymi. Ulegną one jednak zmianie (przynajmniej w zakresie opłat), jeżeli do porozumienia zdecydują się przyłączyć jeszcze inni przewoźnicy pasażerscy.

Prezes ZPK poinformował także, że od najbliższego poniedziałku rozpocznie się procedura powiadamiana wszystkich uprawnionych (ok. 200 tys. osób) do korzystania z ulgowych usług transportowych o zmianach realizacji tych uprawnień.
Co ciekawe przedstawiciele związków nie otrzymali na spotkaniu dokumentu z zapisami zawartymi w Porozumieniu (dokument został tylko odczytany przez Prezesa) z powodu nie posiadania przez ZPK zgody wszystkich jego sygnatariuszy na upowszechnienie.
Dokument po uzyskaniu takiej akceptacji będzie podobno dostępny na stronie internetowej ZPK.

Żródło: www.zzdrpkp.org.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 31-08-2012, 11:13    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
czyżby przez to pociągów było więcej i szybciej bedą jeździć? Co się takiego dzieje nienormalnego przez zniżki dla pracowników na torach?


Ano to np. że pracownik Tesco nie ma zniżki na zakupy, urzędnik nie załatwia swoich spraw bez kolejki. Przywileje są reliktem komuny i mają uzasadnienie w przypadku spółek kolejowych do samych pracowników, Ci do pracy dojechać muszą a zarobki są jakie są.


Cytat:
Zabieranie ulg to tylko puste słowa i zwykłe populistyczne slogany.


Skoro tak to sfinansuj z własnej kieszeni wykup ulg dla emerytów- bagatela 27 mln zł.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-08-2012, 11:15    Odpowiedz z cytatem

jano napisał/a:
Zabieranie ulg to tylko puste słowa i zwykłe populistyczne slogany.

Raczej na odwrót. Populizmem jest obietnica wprowadzenia ulg i przywilejów dla określonej grupy społecznej lub zawodowej, kosztem wszystkich podatników.

Likwidacja wszelkich ulg to powrót do normalności. Darmowe czy zniżkowe bilety powinni mieć tylko pracownicy firmy świadczącej usługi transportowe. Natomiast ulgi komercyjne powinny być dostępne dla wszystkich chętnych, a nie tylko dla wybranych pracowników głównie państwowych instytucji i dużych firm jak teraz jest z ulgami 50% i 33%.

Jano napisał/a:
A te wyliczone oszczędności wcale ie uzdrowią spółki grupy PKP, ani na kolei nie wzrośnie nagle standard połączeń.

Idąc tokiem twego rozumowania proponuję wprowadzić 50% ulgi dla wszystkich Polaków! Skoro te 27 mln zł zaoszczędzone na kolejowych emerytach nie uzdrowią polskiej kolei, to i 200 mln zł też nie uzdrowi. Pójdźmy jeszcze dalej: darmowe bilety dla wszystkich! Przecież żadna kwota nie uzdrowi polskiej kolei.

Zwolennikom utrzymania ulg proponuję najpierw samemu zarobić te miliony, które spółki kolejowe tracą na finansowaniu kolejarskich zniżek, najlepiej zakładając prywatny biznes bez żerowania na środkach publicznych, dopiero potem rozsądzać jaka kwota uzdrowi a jaka nie uzdrowi spółek PKP.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

jano Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Wrz 2006
Skąd: Miękinia

PostWysłany: 31-08-2012, 13:59    Odpowiedz z cytatem

Nie ma co ukrywać - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia!
Kolejarze będą bronić posiadanych przywilejów, natomiast pozostałych będzie to razić, nie tylko z pobudek dbałości o publiczne pieniądze, ale także ze zwykłej ludzkiej zazdrości. I nie ma się co dziwić i zaprzeczać.
Kolejarza nikt nie zmusza do pracy na kolei, urzędnika w instytucji, nauczyciela w szkole itd.... Ulgi i tak wkrótce znikną, za rok, dwa..., ciekawe tylko jakie będą kolejne żądania?
Kilka lat temu, jak likwidowane były ulgi 100% argumentacja była taka sama i jak się poprawiło na PKP każdy widzi Happy

_________________
https://www.facebook.com/Miekinia?fref=ts
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 31-08-2012, 16:07    Odpowiedz z cytatem

Wydaje mi się, że jesteście w błędzie. Mamiński nie ma już poparcia politycznego. Nie ma również poparcia związkowego a napewno nie "Solidarnośći" (nie jestem pewna czy należy do tego związku), którą równie często roluje jak innych. Mamiński ma dar (nomen omen) mamienia ludzi. To jego sił. On potrafi wszystko i u wszystkich przekuć na swoją korzyść. Związek Pracodawców kolejowych mogą rozwiązać tylko pracodawcy kolejowi, ale mając takiego lidera w tym związku nigdy tego nie zrobią. W razie kłopotów z pracownikami woła sie szpeca od mamienia. Dlatego PKP SA powołało Go na stanowisko, które teraz pełni. Coś się szykuje i potrzebny taki Mamiński by świecił oczami za Prezesa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kolejarz100 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 12 Sty 2009

PostWysłany: 31-08-2012, 19:03    Odpowiedz z cytatem

kolejarz100 napisał/a:
Te wyliczone 27 milionów złotych na pewno uratuje spółki pkp

Te 27 mln zł to ponad połowa zysku Grupy PKP za 2010 rok.[/quote]

Marna to firma której 1/2 rocznego zysku jest mniejsza niż jutrzejsza główna wygrana w LOTTO.Zabieranie ulg emerytom, którzy i tak długo już nie pożyją i z których niewielki procent z nich korzysta jest po prostu nieludzkie.
Spółki płacą hurtem za wszystkich emerytów.
Emerytów korzystających z takich ulg jest kilka procent.
Część nie korzysta ze względu na stan zdrowia, a część nie ma takiej potrzeby.
Wystarczy tylko opracować jakiś system przy którym za symboliczna opłatą kilku złotych emeryci zdeklarują się czy chcą korzystać z tego przywileju.
W ten sposób PKP nie oleje swoich byłych wieloletnich pracowników, a koszty zdecydowanie się zmniejszą.
Tym bardziej , że jak to można wywnioskować z dyskusji sprawa umrze śmiercią naturalną za kilka lat.
Czy paniom i panom związkowcom to tak trudno zrozumieć.
Oszczędności należy szukać tam gdzie marnowane są setki milionów tj:
- nietrafione inwestycje
-przerost administracji wysokiego szczebla / prezesi, dyrektorzy wraz z zapleczem/
-podatki za zbędne nieruchomości
-utrzymywanie zasobów mieszkaniowych
-przeróżne ekspertyzy, stymulacje i projekty, które niczemu i nikomu nie są potrzebne
-dostosowanie oferty marketingowej do potrzeb rynku
- ustalanie realnych stawek dzierżawy i najmu wg.sytuacji rynkowej, a nie widzimisię centrali
Taką wyliczankę można mnożyć, ale po co jak można zabrać byłym pracownikom.Przecież o nich się nikt nie upomni, oni nie pojadą do Warszawy, nie będą palili opon, nie będą rzucali jajami w portrety premiera
i ministrów.
Proponuję prezesowi PKP i prominentnym związkowcom wysłanie kuponu LOTTO, w ten sposób mają większą szansę na uratowanie finansów PKP.
Zostawcie emerytów oni sami już niedługo odejdą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-09-2012, 16:52    Odpowiedz z cytatem

kolejarz100 napisał/a:
Zabieranie ulg emerytom, którzy i tak długo już nie pożyją i z których niewielki procent z nich korzysta jest po prostu nieludzkie.

Po pierwsze przywileje nie są dane raz na zawsze. Po drugie nikt kolejowym emerytom ulg nie zabiera. Dalej mają 99% zniżki w pociągach, tylko muszą za to zapłacić 140 zł na rok. Straszna krzywda im się dzieje!

Ponadto każdy emeryt i rencista ma 37-proc. zniżkę ustawową na dwa przejazdy w roku.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 87 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, ... 85, 86, 87  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl