Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 85, 86, 87  Następny
Ulgi przejazdowe 2013
Autor Wiadomość

Modliszka Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 15 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-01-2013, 16:22    Odpowiedz z cytatem

Z tymi ulgami już tak namieszali, że zwyczajnie zgłupiałam. Strach pomyśleć co będzie za rok... Burdel to mało powiedziane!

_________________
Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-01-2013, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Modliszka, masz rację dlatego powtarzam po raz kolejny, że kolejarze ze spółek PKP innych niż pasażerskie powinni zrezygnować z ulg przejazdowych w zamian za podwyższenie wynagrodzeń o 300 zł brutto (mniej więcej tyle kosztuje najdroższy odcinkowy bilet miesięczny), które zrekompensuje utratę tych ulg. Dlaczego? Bo wynagrodzenia za pracę, które stanowi realny pieniądz nikt im ot tak nie obniży, a o ulgi, które i tak są krojone co roku, będą się nieustannie szarpać z ZPK, a i tak im w końcu je odbiorą.

Na corocznej wojnie o ulgi przejazdowe korzystają tylko związkowi bossowie z Miętkiem na czele. Dla nich to rozgłos, reklama, okazja do pokazania się w mediach - czyli zbijanie kapitału politycznego na najbliższe wybory związkowe i parlamentarne. A i tak w końcu się sprzedadzą za wyższe wynagrodzenie, za posady w radach nadzorczych spółek PKP i za ciepłe posadki na kolei dla swoich kolesi i pociotów. A szeregowy kolejarz gówno z tego będzie miał...

W strajk generalny na kolei, którym Miętek lubi straszyć, chyba nikt normalny nie wierzy. Już chyba z 10 lat tak straszy (krowa, która dużo ryczy, mało mleka daje). Dlatego olejcie te ulgi i walczcie o podwyżki wynagrodzeń! Na pewno lepiej na tym wyjdziecie.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Kolejorz7
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2013, 18:03   

Dzisiaj kosztuje 300 zł ale jutro może być 400 zł a 300 zł podwyżki zostanie. Po za tym Victoria skąd pracodawcy wezmą 300 zł podwyżki? Przecież oni mają problem z daniem 100 zł podwyżki. Policz jakie to koszta będą jeśli każdemu pracownikowi będą mieli dawać 300 zł miesięcznie.
Kto zaczyna te coroczne wojny o ulgi? Miętek czy pracodawcy? Jakoś z FIP problemów nie ma, te same zasady już od dziesięcioleci Smile
Sądzisz że szeregowy kolejarz gówno z tego będzie miał? Uważasz że jeśli uda się wywalczyć ulgi na zasadach z 2009 roku czyli że obowiązują w całej Polsce i prócz tego prawo do FIPa to będzie gówno? Ceny biletów są zmienne a prawo do ulgi zostaje. Tak jak już napisałem dadzą podwyżkę ale zaraz może być inflacja, podwyżki cen biletów a pensja niezmienna. Właśnie w ten sposób który przedstawiłaś kolejarze gówno z tego będą mieli. Dla pracodawców też lepiej dać ulgowe przejazdy niż te 300 zł o których pisałaś, jeśli mają 300 zł to dlaczego takie problemy ze 100 zł podwyżką? Co w przypadku wzrostu cen biletów? Chyba że ekwiwalent pieniężny w zamian za ulgi będzie zwiększany % o wzrost cen, inflację Smile
Po za tym dlaczego mam się ograniczać do odcinkowego biletu? Nie wiesz że np. dyżurni ruchu są rozsyłani po różnych posterunkach? Raz pracuje na jednej stacji a raz na drugiej. Nie może wtedy sobie kupić biletu odcinkowego. Po za tym teraz ma prawo do zniżek w całej Polsce. Co w przypadku maszynisty który musi pojechać na jakieś z*****e po pociąg? Przecież on nie będzie stale w jedno miejsce po niego jeździł. Jak on ma sobie kupić bilet odcinkowy? Co jeśli akurat godzinowo będzie pasował pociąg EuroCity żeby po ten skład pojechać?
Według Ciebie prawo do FIP oraz przjeazdy po Polsce są warte 300 zł? żartujesz sobie? 4 przejazdy pociągiem EuroCity, EIC, EX to ponad 300 zł. Do tego dodaj innych przewoźników bo przecież czasami będzie pasował np InterRegio. Kupisz bilet za 300 zł na EIC, EX, EC i IR?
I jeszcze raz pytanie co z FIP? 300 zł ma zrekompensować FIP? Jak już się mamy tak bawić to rekompensata minimum 700 zł a nawet powinno być 825 zł bo roczna kolorowa karta intercity na 2 klasę ważna we wszystkich spółkach kosztuje 9900 zł. No niech będzie 750 zł zł bo jakiś tam % pracownik teraz też musi zapłacić nie ma całkowicie darmowych przejazdów a nawet ostatecznie 700 zł. Jeśli ktoś dojeżdża samochodem będzie miał na paliwo i jeśli okazjonalnie korzysta z FIP będzie miał na InterRail dla całej rodziny. Nie zapominaj o biletach FIP jeśli FIP nie będzie to trzeba też zrekompensować tak żeby móc zakupić bilety InterRail który i tak będzie mniej korzystny od FIP bo jeśli chodzi o FIP to przecież koleje zrzeszone w FIP dają 50% przez cały rok na swoje pociągi! 50% cały rok! Nie kilka przejazdów tylko całoroczną zniżkę!

Kolejarze potrafią liczyć i nie są tacy głupi jak Ci się wydaje. W drodze kompromisu uważam że kwota rekompensaty jaką zażądały związki zawodowe byłaby satysfakcjonująca. Jeśli wszyscy wiedzą że strajku nie będzie i się tego nie boją to dlaczego S. Nowak siedzi cicho? Dlaczego ZPK prowadzi negocjacje i wydłużyło obowiązywanie ulgowych przejazdów z 2012 w takim samym zakresie do końca stycznia? Dlaczego nie olali rozmów i nie sprawili aby protokół z ostatnich mediacji stał się protokołem rozbieżności który daje prawo do strajku ostrzegawczego zgodnie z ustawą? Dlaczego spółki samorządowe prawdopodobnie przystąpią do porozumienia? Chyba o to chodzi żeby sprawę załatwić polubownie nie narażając pasażerów na utrudnienia które by wynikły z ewentualnego strajku? Ja osobiście nie chciałbym aby doszło do strajku, mam nadzieję że sprawę uda się załatwić "pokojowo". Wszystko na to wskazuje że uda się bez strajku, ale to się jeszcze okaże. Jeśli będzie trzeba to na pewno będę strajkował! Wystarczy nie grzebać w ulgach pracowniczych i nie likwidować ich podstępem tworząc nowe spółki. Jeśli chodzi o KW to pracownicy tej spółki będą zadowoleni z przystąpienia do porozumienia ich spółki. Rozmawiałem z wieloma i są za przystąpieniem, chcieliby mieć zniżki w pociągach np PKP Intercity, Przewozy Regionalne, ba nawet by chcieli mieć w swoich pociągach zniżki bo aktualnie nawet w swoich nie mają.


Aby nie było burdelu z tymi ulgami wystarczy w nich nie mieszać. Jakoś w DB, CD, SNCF, ATOC, SBB, OBB, FS itd takich problemów nie ma, tam po prostu nie miesza się w tych ulgach.
Powrót do góry

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 07-01-2013, 18:32    Odpowiedz z cytatem

Kolejorz7, przesadzasz jak zwykle. Po pierwsze z biletów FIP korzysta promil kolejarzy. W mojej sekcji są to pojedyncze osoby, niekiedy ja sam. Po drugie zdecydujmy się o co nam chodzi: o darmowy/ulgowy dojazd do pracy, czy o darmowe wożenie się pociągami za granicą. Bo na tym drugim zależy głównie gówniarzom - mikolom, którzy do pracy na kolej przyszli tylko z jednego powodu - dla możliwości wożenia za darmo swego tyłka pociągami. Pozostali mają ważniejsze sprawy na głowie, jak utrzymanie rodziny i zachowanie pracy, a nie kółeczkowanie po Polsce i Europie i chwalenie się tym na mikolskich forach dla pryszczatych gówniarzy, dla których jednym z ważniejszych życiowych problemów jest brak "cegły".

W przeciwieństwie do ciebie zgadzam się z Victorią. Wolę dostać realną gotówkę, za którą kupię sobie bilet miesięczny na dojazd do pracy lub przeznaczę na inny cel niż patrzeć na tę żałosną wojnę o utrzymanie ochłapów ulg. I proponuję referendum w tej sprawie. Niech kolejarze sami wybiorą co wolą: ulgi czy pieniądze rekompensujące utratę ulg?

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich


Ostatnio zmieniony przez Hakun dnia 07-01-2013, 18:38, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejorz7
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2013, 18:36   

Z resztą dyskusją na ten temat nie ma żadnego sensu. Tylko żeby później nie było marudzenia że ZZ wszystko oddały i że nie zostało nic. Gdybyś dostał jakąkolwiek rekompensatę pieniężną to i tak ona nie będzie odporna na inflację i podwyżki cen. Możesz się kiedyś obudzić z ręką w nocniku. Referendum w sprawie zniżek oraz rekompensaty pieniężnej już było, wyniki są ogólnie znane. Pracodawcom bardziej się opłaca dać zniżki niż dawać ewentualne podwyżki, to jest logiczne i nikogo nie powinno dziwić. Dlatego podczas tych mediacji w ogóle nie ma nawet próby negocjacji wysokości rekompensaty ze strony pracodawców. Świadczy to o tym że oni w ogóle nie są zainteresowani daniem podwyżki nawet w kwocie 100 zł nie wspominając o 300 zł. Nie tak dawno w spółkach kolejowych były problemy z wprowadzeniem podwyżki nawet o głupie 100 zł więc nie wyjeżdżajcie z 300 zł.
Dalej się już w tego typu dyskusje nie wdaję.


Pozdrawiam Wink

Jedynie co będę się dzielił informacjami jeśli jakieś zdobędę no i ewentualnie pytał jeśli będę miał jakieś wątpliwości bo jak widzicie sprawa ulg jest nieźle zakręcona i jest lekko mówiąc burdel.

[ Dodano: 07-01-2013, 19:58 ]
PS: Rodzina chyba też by chciała raz w roku pojechać na jakieś wakacje? Według mnie FIP doskonale się do tego nadaje, można niedużym kosztem zorganizować sobie całkiem fajne wakacje. Jeśli coroczny wyjazd na wakacje według Ciebie jest jakimś mikolskim wariactwem to gratuluję i jednocześnie współczuję rodzinie. Nigdy nie wyjeżdżacie na wakacje?
Powrót do góry

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-01-2013, 20:44    Odpowiedz z cytatem

Kolejorz7, odpowiedz sobie na pytanie po co pracujesz: dla pieniędzy czy dla ulg na pociągi?

Przez kilka lat pracowałam w jednej ze spółek Grupy PKP i w dupie miałam te ulgi. Chciałam więcej zarabiać, a ponieważ w PKP było to nierealne ze względu na brak układów i koneksji, zwolniłam się i znalazłam sobie lepiej płatne zajęcie. Wszak na kolei świat się nie kończy.

Z biletów FIP chętnie korzystałam jak każda młoda osoba, która lubi wozić tyłek po świecie, ale i te olałam gdy pojawiły się tanie linie lotnicze. Bardziej opłacało się latać po Europie samolotami niż jeździć teoretycznie darmowymi pociągami (buliło się za miejscówki i kuszetki). Oszczędzało się czas i pieniądze.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 07-01-2013, 21:34    Odpowiedz z cytatem

Pracujesz dla wynagrodzenia. Idąc na kolej godzisz się na pracę za mniejszą kasę ale i na to, że raz w roku będziesz mogła sobie jak mało kto pozwolić na praktycznie darmowe wakacje. Bo płacisz tyle co za noclegi. I nigdy nie osiągniesz tego lecąc samolotem, bo wszystkie tanie linie lotnicze mają swoje lotniska na totalnych zadupiach gdzie koszt dojazdu do centrum jest większy niż cena noclegu. Do tego dochodzi Ci stawianie się na milion odpraw, nie możesz wnosić tego, śmego i owego bo jesteś potencjalnym terrorystą, który z puszki coca-coli potrafi zrobić bombę i wysadzić samolot w kosmos. W pociągu praktycznie nic Cię nie ogranicza.
Przyznam rację, że jak na tak fajne udogodnienie mało osób z tego korzysta. Jednak innym przewoźnikom zagranicznym jakoś to nie przeszkadza. FIPy mają jeszcze jedną dobrą stronę, że jeżeli spółka wysyła ludzi np. na szkolenia do Niemiec czy innego kraju to nie muszą wydawać niewiadomo ile pieniędzy tylko po prostu korzystają z FIPów.

Przy dzisiejszym "burdelu" na kolei oraz traktowaniu prawdziwych kolejarzy jak śmieci. Pomijam już Panów na wysokich stołkach z nimi trzeba było by się rozliczyć osobno (Chociaż i na stołkach znajdziesz, porządnych ludzi pracujących na kolei, zaczynających karierę od łopaty).Mimo, że kocham polską kolej chciałbym, moim marzeniem jest teraz, żeby całe PKP sprzedali, wszystko co się da (i tak do tego dojdzie). Wszedł jakiś przewoźnik typu DB. Wtedy zobaczylibyście jak traktuje się pracowników na kolei, bo ludzie nie mający nic wspólnego z koleją mieli by g.. do gadania. Nie dość, że byłyby darmowe przejazdy dla kolejarzy i zniżki dla emerytów - to pierwsze co by poleciało zgodnie z praktyką DB to wszelkie zniżki dla studentów, uczniów, doktorantów, wszystkich świętych i innych. Wtedy może przestalibyście gadać bzdury jak bardzo szkodliwe są nasze zniżki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emeryt48 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2013

PostWysłany: 07-01-2013, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli został poruszony temat ksiażeczek FIP, to proszę o informacje jak wygląda sprawa uprawnień emerytów do z ich korzystania w innych krajach. W Polsce można korzystać do 45 miesiąca od chwili odejścia na emeryturę. Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejorz7
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 07-01-2013, 23:59   

Emeryt48 Jeśli chodzi o książeczkę biletową to z tego co mi wiadomo przysługuje raz w ciągu 45 miesięcy od chwili odejścia na emeryturę, warunkiem jest co najmniej 11 lat przepracowanych w PKP. Karta zniżek 50% należy Ci się zawsze kiedy tylko sobie zażyczysz. Wyrabiasz raz kartę zniżek za 60 zł wyrobienie + 25 zł pierwszy znaczek, później co roku 25 zł za znaczek.
Powrót do góry

Emeryt48 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2013

PostWysłany: 08-01-2013, 01:04    Odpowiedz z cytatem

Koplejorz7 Na podstawie jakich przepisów stawiasz tak jednoznaczne wnioski? Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kolejorz7
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 08-01-2013, 01:15   

Emeryt48
Wysłałem Ci szczegóły na prywatną pocztę (forumową)
Powrót do góry

kostuch Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Mar 2011

PostWysłany: 08-01-2013, 20:54   O, proszę bardzo. Odpowiedz z cytatem

Poszło!

007.JPG
Plik ściągnięto 419 raz(y) 48.1 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

UIC 60 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lut 2010
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 09-01-2013, 21:48    Odpowiedz z cytatem

Szanowna Victorio...szczerze gratuluję,że znalazłaś sobie lepiej płatną prace poza koleją.To zapewne świadczy o Twojej operatywności.Tylko nie rozumiem dlaczego tak bardzo optujesz za pozbawieniem pracowników,praktycznie ostatnich świadczeń-przywilejów które jeszcze posiadamy.Złośliwi,a gdzie ich nie ma, twierdzą,że nawet nieboszczka komuna szanowała prawa do ulgowych przewozów.....Jeden pan Nowak czy pan Mamiński,który nota bene zapomniał gdzie i kim kiedyś był, w zupełności nam wystarczy...więc Twoje dywagacje,aczkolwiek zgodne z regułami demokracji są trochę nie na miejscu na kolejowym forum, na którym pełnisz odpowiedzialną funkcję.Chyba,że chcesz włożyć kij w mrowisko....A może spróbowała byś tak swoich sił na forum górników ,nauczycieli,pracowników zakładów energetycznych,leśników...itd.Proszę śmiało...myślę,że reakcje tych środowisk,na odebranie przywilejów nie były by tak wyważone,zwłaszcza górników,jak tak krytykowanych tu działaczy związkowych.Pamietajmy,że całe nieszczęście PKP zaczęło się na początku lat 90-tych kiedy firma została całkowicie pozbawiona dotacji z budżetu,została pozbawiona jakichkolwiek źródeł finansowania.....jak by to nie określić...misji publicznej.Bo kolej w całej cywilizowanej Europie taka misje pełni.Nie wspomnę już o ustawie z 1995 gdzie pozbawiono pracowników PKP orzełka na czapce,czy tez sławetnej ustawie z 2000 r o restrukturyzacji....itd.która doprowadziła do całkowitego zerwania więzi między służbami....dała jednak możliwośc awansu społecznego wielu krewnym i znajomym królika no i doprowadzenia do bałaganu który z roku na rok narasta.Szanowna Victorio...jeśli chcemy cos zmienić,to zmieniajmy to...ale dajmy pracownikom możliwość wyboru.Nowy narybek niech podejmuje pracę ze świadomością,że świadczeń brak.....pracownicy bez względu na to czy pracują w przewozach czy infrastrukturze zachowują przywileje,pardon...przywilej,albo wybierają podwyżkę.A tak a propos.Pan Nowak wspomniał,że dzięki likwidacji ulg tzw kolej oszczędzi ~27 mil zł.Czy ten pan ma świadomość jaki to jest ułamek promila w kosztach utrzymania i eksploatacji kolei??????Żenada...Z wyrazami szacunku,pracownik infrastruktury od 30 lat...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 09-01-2013, 22:33    Odpowiedz z cytatem

Czyli ulgi powinny być do końca świata i jeden dzień dłużej? Tok rozumowania kolejarzy- zwiącholi jest przerażający. Ulgi mogą być tylko takie na jakie stać spółki, a sytaucja finansowa nie jest zbyt dobra.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 09-01-2013, 22:39    Odpowiedz z cytatem

UIC 60, wbrew temu co piszesz nie jestem przeciwniczką ulg kolejarskich. Powtórzę po raz kolejny i ostatni, że ulgi a nawet darmowe przejazdy powinni mieć TYLKO etatowi pracownicy przewoźnika! A więc pracownicy PR niech sobie jeżdżą za darmo pociągami PR, pracownicy KM pociągami KM, pracownicy PKP IC pociągami PKP IC itd. To jest normalne i zrozumiałe dla każdego. Pracodawca powinien premiować (bonusować) wyłącznie swoich pracowników, a nie hordę obcych pracowników z innych spółek plus ich rodziny, emerytów i rencistów.

Nie ma ani jednego racjonalnego powodu ku temu, aby np. PR w kwestii ulg przejazdowych tak samo traktowały swoich pracowników jak i pracowników obcych ze spółek Grupy PKP i z licznych spółeczek zależnych od PKP S.A., takich jak np. PKP Informatyka, Natura Tour czy CS Szkolenie i Doradztwo, które z koleją de facto nie mają nic wspólnego!

W stołecznej SKM prawo do darmowych przejazdów pociągami tego przewoźnika mają tylko pracownicy spółki i nikt więcej! I tak samo powinno być u wszystkich przewoźników pasażerskich utrzymywanych z pieniędzy podatników! Swoich pracowników wozimy za darmo, a obcych traktujemy jak każdego innego pasażera.

Reasumując, akceptuję ulgi dla pracowników przewoźnika, ale sprzeciwiam się obecnemu stanowi rzeczy, który jest socjalistyczną patologią rodem z PRL-u, gdy było tylko jedno wielkie PKP. Ulgi handlowe TAK, ale na ogólnych zasadach i dostępnych dla wszystkich, a nie tylko dla wybranej grupy kolejarzy z Grupy PKP, którzy szantażują niezależnych od PKP samorządowych przewoźników strajkiem na torach.

Tak swoją drogą chciałabym, aby do takiego strajku na kolei doszło. PKP PLK nie nadążyłyby z wypłatą odszkodowań dla przewoźników pasażerskich i towarowych, z powodu unieruchomienia pociągów. Jak znam obecne władze PKP, te wystąpiłyby do związków zawodowych o rekompensatę wypłacanych przez PKP PLK odszkodowań. To byłby początek końca Grupy PKP i mafii związkowej w PKP. Dlatego jestem przekonana, że ile by Miętek nie straszył to do strajku generalnego na kolei nie dojdzie. Bo jak to mówią, krowa, która dużo beczy, mało mleka daje. A od kilkunastu lat słychać tylko związkowe beczenie. Ostatni porządny strajk na kolei był w połowie lat '90 ubiegłego wieku...

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 42 z 87 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 85, 86, 87  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl