Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Jak PKP IC dba o wagony oczekujące rewizji?
Autor Wiadomość

Mykolej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2012
Skąd: Stargard Szczeciński

PostWysłany: 03-10-2012, 21:01   Jak PKP IC dba o wagony oczekujące rewizji? Odpowiedz z cytatem

Jest takie miejsce w Szczecinie gdzie odstawione są wagony pasażerskie spółki PKP IC, z tego co udało mi się naliczyć wagonów jest około 100 są to różne wagony:
- 2 klasy
- 1 klasy
- bagażowy typu "BDdsu w ilości 3 sztuk
- sypialne
- kuszetki

Wagony odstawiane były stopniowo od 2008-2009 oraz 2010r. zwykle z powodu kończącej się daty ważności "Świadectwa sprawności technicznej pojazdu kolejowego"
Jak na polskie warunki wagony są młode bo pochodzą z 1980-1990r., a najstarszy jaki miałem okazję zobaczyć w tamtym miejscu został wyprodukowany w 1971r...
Przebieg większości wagonów ustalony był na 360 000 km lub 400 000 km po tym przebiegu wagony powinny iść na naprawę rewizyjną, ale tak się nie stało.....

Teren na którym znajdują się wagony nie jest specjalnie trudno dostępny, same wagony zabezpieczone są na zewnątrz jak i wewnątrz mocnym drutem, jednak to nie powstrzymało złodziei jak i złomiarzy przed wtargnięciem do nich i ograbieniem ich z kabli i innych części metalowych, prawie wszystkie wagony wewnątrz wyglądają tak jak by jeździły codziennie, byłem w kilkunastu wagonach i po za kradzieżami kabli przedziały wewnątrz są całe.
Niestety co mnie najbardziej wkurza są to wagony oczekujące naprawy rewizyjnej, a spółka PKP IC wcale nie wygląda na taką, aby przejmowała się tymi wagonami.
W środku po za zamkniętymi drzwiami bocznymi powinny być jeszcze pozamykane wszystkie przedziały oraz przejścia między wagonowe niestety jak miałem okazję zobaczyć jest inaczej.
Miałem okazję zwiedzić kilka wagonów sypialnych, wrażenie wewnątrz sprawiają bardzo dobre, ale jak widzę ukradzione kable z szafek sterowniczych oraz innych nad przedziałami to, aż mi sie płakać chce.

W filmie widać spalone wagony sypialne oraz te z powybijanymi szybami są to na tym terenie świeże wagony, które zostały odstawione 12.09.2012r wcześniej stały na Stargardzkiej bocznicy, były dewastowane jak i podpalane, widok jest okropny, ale najciekawszą rzeczą jest fakt, że PKP IC zdecydowało się owe wagony zostawić i dać do naprawy, poprzednie 12 wagonów ze Stargardu trafiło na złom.....

Smutny jest widok wagonów, zwłaszcza bagażowych, które widziałem jeszcze w ruchu w roku 2010/2011.....

Jak możecie zobaczyć po obejrzeniu filmu spółka PKP IC zbytnio nie przejmuje się swoim majątkiem i pozwala w dalszym ciągu na niszczenie i rozkradanie wnętrz wagonów.
Gdy przychodzą wakacje i np. uruchamiane są pociągi na Woodstock PKP IC nie bierze w tym udziału i tłumaczy się brakiem taboru, bo zostały skierowane do obsługi połączeń sezonowych itd.
Czy skoro jest to "bogata" spółka ciągle się rozwijająca i dbająca o pasażera, moze zastanowiłaby się nad wysłaniem stojących na tej bocznicy wagonów przystosowanych do 160 km/h oraz innych na naprawę rewizyjną....

Gdyby PKP IC lepiej zabezpieczyło swoje wagony we wcześniejszych latach, dzisiejsze koszta napraw rewizyjnych tych wagonów na pewno były by mniejsze, a teraz trzeba wyłożyć tu ogromną ilość pieniędzy, naprawić szkody wyrządzone przez złomiarzy i złodziei, i oczywiście przywrócić stan wagonów przed odstawieniem ich tu kilka lat temu.

Jak mówi stare polskie przysłowie:

"Mądry Polak po szkodzie"

Mam nadzieję, że cały film się podoba, chciałem pokazać wszystkim osobom nie tylko ze środowiska MK, ale też zwykłych ludzi jak wyglądają wagony oczekujące naprawy rewizyjnej....

Ze względu na dobrą opinię o filmie i pomyśle już niedługo zobaczycie drugą część tym razem bardziej opracowaną, czyli ilość wagonów oraz jeszcze więcej zdjęć....


FILM I ZDJĘCIA:

http://www.youtube.com/watch?v=5rGr-CvZMPg

Wkrótce 2 część....

DSCF0437.jpg
Plik ściągnięto 74 raz(y) 146.29 KB

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pawcio1978 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Wrz 2012

PostWysłany: 03-10-2012, 21:42    Odpowiedz z cytatem

1) Zauwaz tez, ze wiele torow jest nie wykorzystana i porosnieta krzakami lub drzewami. Gdyby kolej wynajela je lub zezlomowala to mialaby na naprawy, itp.
2) Jechalem nocnym TLK z 3miasta do Katowic. Wiele miejsc bylo wolnych. A wystarczylo max.3 wagony odlaczyc i dac na trase, gdzie byly potrzebne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl