Kolsko przez Sławę rozebrana do granicy z Woj.Dolnośląskim szyby sprzedano na złom lokalnej firmie złomiarskiej z Gubina za "parę groszy" a grunt przekazano gminom. Uratowano zabytkowy semafor kształtowy z 1902 lub 1904 roku nie pamietam dokładnie stoi u gospodarza w Krzepielowie. Barbarzyństwo, przecież ludzie na pewno jeździliby do Sławy no ale cóż zaorało sie linię. Nie wiem co się teraz stanie skoro 3,5 tys km linii ma iśc do zakmnięcia masakra.
Głogów może zostać "kolejowo" uratowany po planowanej po 2015 roku modernizacji wraz z elektryfikacją linii nr 14 oraz oczywiście modernizacji "Odrzanki". Ważna jest tu również kwestia powrotu połączeń Głogów - Leszno. Te ostatnie połączenia najlepiej jakby były przedłużone do Zielonej Góry czy Ostrowa Wielkopolskiego. Miejmy nadzieję, że dojdzie również do przetrasowania EC "Wawel" właśnie przez nasze miasto.
I pomyśleć, że jeszcze w przeciągu ostatnich 3-4 lat były dwa połączenia do Krakowa, kilka do Ostrowa Wielkopolskiego, bezpośrednie do Poznania, nie wspominając o Legnicy.
A głogowskie władze koleją się nie interesują. Najważniejsza dla nich jest budowa nowych dróg. Wielu głogowianom taka sytuacja głogowskiej kolei również nie przeszkadza...
Jak na razie ta rewitalizacja jest planowana do wpisania na listę rezerwową, głogowskie lobby musi o tą rewitalizację powalczyć, zwłaszcza posłanka Drozd która przecież jest z koalicji rządzącej.
Mam nadzieję, że plany prezydenta Głogowa zrobienia drogi na torach mostu kolejowego nie przeszkodzą w planach rewitalizacji.
Jeśliby zrewitalizowano i zelektryfikowano te tory, to można by zrobić nawet pociąg do Poznania przez Leszno.
Pisząc że Głogów miał bezpośredni pociąg do Poznania masz na myśli ten przez Zieloną Górę?
Z tego to wyczytałem na stronie KODLK to poseł Wojciech Zubowski i KODLK walczą o remont lini 289 i reaktywacje ruchu , czyli dla Głogowa tez jest to dobre bo mogą wrucić połaczenia z Legnicą.
ziken, KODLK dużo pisze głupot! Posłowie mają gdzieś temat połączeń w Zagłębiu Miedziowym, to że przyjmują interesantów to nie świadczy o tym że coś zrobią. Były już pieniądze przeznaczone na rewitalizacje linii... i co? Szkoda im drzewek które rosną przy torach i które zostaną spychaczem potraktowane jak powstanie odkrywka. Śmiech na sali!
Trzeba naciskać odpowiednie władze! Jak rewitalizowali linię do Harrachova to taką zgodę uzyskano w 6 miesięcy! A tam jest co chronić! Więc o co chodzi?
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
Zubowski oficjalnie też walczy o połączenia do Leszna, ponoć nawet założył grupę parlamentarną w tej sprawie.
Moim zdaniem KODLK przesadzają z nagłaśnianiem w mediach spotkań z posłem Zubowskim jakby nie wiadomo jaki to wpływowy był polityk. A to przecież początkujący poseł który dostał się do parlamentu jedynie dzięki temu, że ludzie myśleli, że głosują na jego ojca, prezydenta Głogowa. Nie sądzę żeby początkujący opozycyjny poseł mógł cokolwiek załatwić w ministerstwie transportu. Jedyne co może to napisać raz w roku jakąś interpelację w tej sprawie i tyle.
Ale trzeba powiedzieć jasno gdyby nie KODLK to sprawa nie była by nagłośniona , każde dziłanie jest na duży plus . Początkowo nawet media lubińskie nie zainteresowały się że remont odrzucili dopiero KODLK zrobił szum wokół tej sprawy.
Bzdury i głupoty to wygadujesz ty. KODLK wcale nie złożyło broni wspólnie z Posłem Zubowskim. Wręcz przeciwnie. Czekamy na odpowiedź na napisaną interpelację, bo dopiero wtedy będziemy mogli określić dalsze kroki związane z tą linią. Konferencja jest zaklepana w Głogowie w marcu. Jeżeli poseł jej nie zrobi to my sami ją zorganizujemy. Będziemy mieli na to środki i fundusze. KODLK przez następny miesiąc musi się zająć promocją nowych połączeń do Jeleniej Góry, Legnicy i Węglińca bo nie po to się staraliśmy o te pociągi, żeby nikt nimi nie jeździł, a działania zdają rezultat. Dodatkowo od stycznia dochodzi jeszcze likwidacja Drezno- Wrocław do której nie dojdzie miejmy nadzieję. A co do odpowiednich władz, to jakie ty władze masz na myśli? Właśnie posłowie i samorządowcy powinni pierwsi zainteresować się tymi problemami, a jeżeli się tym nie interesują to znaczy, że trzeba ruszyć ich tyłki. Od stycznia ruszamy z dalszą walką. Pod koniec stycznia jestem umówiony na kolejne spotkanie z Panem Starostą Myrdą w Lubinie. Zobaczymy co dalej władze w tej sprawie zrobiły.
A dzisiaj w Głogowie odbyło się spotkanie prezydenta Zubowskiego, starosty Rokaszewicza, posłanki Drozd, posła Zubowskiego i kilku wójtów w sprawie strategii województwa. Wystosowali pismo do sejmiku w którym zażądali dopisania do strategii wznowienia połączeń na linii kolejowej Głogów - Leszno.
[ Dodano: 19-12-2012, 23:35 ]
Wyczytałem dzisiaj w "Głosie Głogowa", że w nowym rozkładzie mamy o jeden pociąg mniej do Wrocławia ten o 16stej. Według uzasadnienia Urzędu Marszałkowskiego likwidacja tego połączenia wynika z coraz gorszego stanu torów na odrzance i w przyszłości z tego powodu będzie coraz mniej pociągów do Wrocławia.
Napisali też że w nowym rozkładzie jeden pociąg z Wrocławia będzie kończył swój bieg w Ścinawie, bo na trasie do Głogowa jest za małe obłożenie.
Tego się spodziewałem , Głogów za kilka lat będzie kolejowym zadupiem , wystarczy popatrzeć na Rj jazdy dla Jeleniej Góry , Legnicy czy Weglinca i porównać z Głogowem to wnioski same się nasuną .
Więc może KODLK zacznie działąć coś na rzecz północnej części województwa bo jak narazie same TLK , IR są robione pod Jelenią Górę wyjątek Łużyce i Wrocławianin
Głogów już jest kolejowym zadupiem, a do tego góra jak zwykle ma Głogów w dupie, i jak widać nawet protesty petycje interpelacje lądują w śmietniku. TLK Przemysław dwa wagony ostatnio jak on w peronie się zmieścił nie wiem .A osobowym jechać no sama przyjemność do Zielonej Góry 1h15 minut powrót ponad dwie
Cóż nic na to nie poradzimy, mieszkamy za daleko od Wrocławia i nie mamy poważnych polityków z którymi ktoś by się liczył we Wrocławiu i Warszawie. Widać musimy się oswoić z myślą że za kilka lat będziemy jeździć do Wrocławia i Zielonej Góry busami tak jak obecnie jeździmy do Leszna. Sąsiedni Lubin już dawno odcięto od połączeń kolejowych, u nas chyba będzie podobnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum