Nie iwm gdzie to umieścić to pisze tutaj , na stronie PLK jest zanotowane do prac remontowych odcinek Głogów - Głogówko od km 274 do 291 Termin od 10.07.2013 do 15.08.2013
Z tego wygląda, że prace będą wykonywane od miejsca, gdzie pociąg zmienia tor przejeżdżając z jednego na drugi aż do Nielubi.
Można napisać: nareszcie! Choć znając sytuację, dopiszę jeszcze: mam nadzieję, że do tego dojdzie.
Spokojnie, najpierw poczekajmy, co z tego wyniknie. Nie wiadomo, czy to nie tylko "utrzymaniówka", a jeśli podniosą prędkość, to nieznacznie. Większych szlakowych bym się nie spodziewał.
Fajna sprawa z tym remontem, bo wykonają go na najgorszym i najwolniejszym odcinku. Może to ułatwi starania o powrót połączeń osobowych na tej trasie. Ciekawe z jaką prędkością będą mogły jeździć pociągi po tym remoncie, to w końcu aż 17 km. Ciekawe czy wymienią tam kompletnie tory czy tylko będą łatać.
Ostatnio zmieniony przez bunkrownik dnia 05-01-2013, 23:27, w całości zmieniany 1 raz
Większa część tego remontu będzie miała miejsce na linii nr 14 w kierunku Żagania (11 km), w kierunku Leszna wyremontowanych zostanie jedynie 6 km linii. Najgorszy i najwolniejszy odcinek zostanie jeszcze na odcinku 266 - 274 km (8 km).
A Głogówko jest na którym kilometrze tej trasy?
Jest gdzieś w necie mapka z kilometrażem tej trasy?
Wezmę wrzucę to na skyscrapercity, ciekawe co oni tam o tym sądzą.
To mnie cieszy, bo najważniejsze , żeby można było podnieść szlakową dla szynobusów to najważniejsze 50km/h od Głogowa do Głogówka będzie dobrą szlakową a 50 minut na szynobusie do Leszna to będzie już dobry czas i konkurencja dla busiarstwa i pksu.
Czas jazdy busów na odcinku Głogów - Leszno ostatnio się zwiększył. Obecnie wynosi 55 min - 1 godz. jadąc bezpośrednio, natomiast trasą przez Siedlnicę nawet 1 godz. 11 min. Czasy porównywalne z czasem jazdy szynobusów ponad rok temu.
Powiem ci bunkrowniku ,że ciężka sprawa niby te interpelacje, zarządanie powrotu i remontu linii przez nasze lokalne władze, ale wszystko jakby stanęło w miejscu kurcze. Wiele razy spotykałem się z Zubowskim w tym temacie, zastanawialiśmy się co możemy kiedy i jak zrobić ,ale ja jakoś nie robiłem z tego sensacji . Mam nadzieje że uda się i ten szynobus wjedzie na trzeci peron z dość dobrą frekwencją. Ale od razu mówię nie bądźmy hura optymistami jeżeli to nastąpi to wydaje mi się ,że niestety dopiero w Grudniu. A co do Głogowa to jeszcze ze strony PLK na temat robót odrzanki w naszej okolicy: Stary Kisielin
1
148,347
149,311
01.12.2013
07.12.2013
273
Stary Kisielin-Zielona Góra
1
149,311
154,99
09.06.2013
20.07.2013
273
Stary Kisielin-Zielona Góra
2
149,352
154,901
21.07.2013
10.09.2013
273
Nowa Sól-Niedoradz - Stary Kisielin
2
129,829
149,352
11.09.2013
30.11.2013
Na tej rozpisce wypatrzyłem jeszcze inne remonty torów na 14 w Głogowie i okolicy: Głogów (281,520 - 282,023), Głogów - Kłobuczyn (294,500 - 294,620), Kłobuczyn (294,800 - 295,530), wszystkie w podobnym okresie letnim.
Dobrze że tą linię remontują od razu w obu kierunkach.
Nie mieszkam w okolicy ale trzymam kciuki za reaktywację linii pasażersko, mam nadzieję że argument "no bo tam był remont i szkoda żeby nic nie jeździło" zadziała i zobaczymy tam planowy pociąg, chociażby do Leszna.
CO do 14 po prawdopodobnie będzie remont utrzymaniowy , ale Odrzanka będzie remontowana i to ładnie czyi znowy się skórci dojazd i przyjazd z Zielonej Góry coraz bardziej obiecująco to wygląda
Mam nadzieję, że jednak to nie będzie tylko remont utrzymaniowy, bo jednak 14stka jest w gorszym stanie od odrzanki i potrzebny jej jest generalny remont i to na całym odcinku od Leszna aż po Żary.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum