Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Absurdy polskich kolei
Autor Wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-03-2013, 16:54   Absurdy polskich kolei Odpowiedz z cytatem

Smród, brud, ciemno, zimno i spóźnienia - z tym od lat kojarzą się Polskie Koleje Państwowe. Mimo wielu miliardów złotych wyłożonych na remonty, mimo inwestycji z funduszy Unii Europejskiej, mimo podziału na wiele konkurencyjnych spółek wciąż trudno zauważyć zmiany na lepsze. Może poza kilkoma odnowionymi dworcami.

"Uwaga" TVN:
http://uwaga.tvn.pl/64409,wideo,417100,absurdy_polskich_kolei,absurdy_polskich_kolei,reportaz.html

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

artus11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Maj 2012

PostWysłany: 28-03-2013, 19:06    Odpowiedz z cytatem

Beznadziejny program, w jednej toalecie nic nie znaleźli w drugiej także to wrócili dalej marudzić w przedziale.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 28-03-2013, 19:09    Odpowiedz z cytatem

Cały reportaż to brednie tych dwóch facetów? I przejazd jednym pociągiem? Całe założenie i teza programu oparta jest na baśniach i opowiastkach? Na ich podstawie wysuwa się wnioski o całej sieci PKP?
To jest chore, to już jest coś poniżej jakiejkolwiek krytyki. Dziennikarstwo upadło. Właśnie dięki redaktorzynom z TVNu.

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 28-03-2013, 23:46    Odpowiedz z cytatem

Równie dobrze mogli wsiąść do jakiegoś EIC na E20 i powiedzieć jaka to polska kolej jest super, mamy nowoczesne wagony, czyste toalety itd. Ale jest jedno ale. To by się nie sprzedało Smile Słowo absurd, skandal tudzież inne podobne jest w telewizji pożądane.

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
12130520

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 29-03-2013, 10:15    Odpowiedz z cytatem

Panowie, a może by tak odnieść się do konkretnych zarzutów pasażerów, tak punkt po punkcie, a dopiero potem klepnąć "podsumowanie"?
Ciekaw jestem, jak wam to "logicznie" wyjdzie, bo na zmianę oceny reportażu jakoś nie liczę.
No, do dzieła!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

filip39 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: 29-03-2013, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Ja nie mówię, że reportaż był beznadziejny. Pozytywny był komentarz przedstawiciela rady nadzorczej PKP S.A. żę się zmienia itd. to co wiemy, ale "jakoś w to nie wierzę" redaktora mimo, że może uzasadnione tym co się dzieje mogło zabrzmieć "ok, sprawdzimy za rok, i spotkam się z panem znów i podsumujemy co się udało zrobić".
Szkoda, że wsiedli tylko do jednego pociągu. Mogli zrobić kilka krótszych urywków i pokazać też któryś z tych 'lepszych" TLK i do tego komentarz, że PKP dąży da tego standardu. Mogli pokazać coś z lokalnego podwórka czytaj rozwalający się EN57, ale dla kontrastu pokazać ELFa, IMPULSa albo FLIRTa i powiedzieć, że to jest celem.
Trochę za dużo było tego nastawienia na NIE, fakt że część "zarzutów" jest prawdziwa. Tylko warto byłoby pokazywać w takich reportażach, że na kolei oprócz brudu, smrodu i długiego czasu przejazdu jest też lepiej. Smile

_________________
2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
 
Numer Gadu-Gadu
12130520

Ninio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2009

PostWysłany: 29-03-2013, 19:43    Odpowiedz z cytatem

TVN jak to TVN - pokazują sprawę (w tym przypadku kolej) z jednej (negatywnej) strony. Analogicznie jest w przypadku polityki, spraw obyczajowych itp. Nie jest sztuką zrobić reportaż z gotową tezą, mówiącą że bardzo śmierdzi w 30-letnich wagonach. Bo niby dlaczego ma nie śmierdzieć? Śmiech
Czy winą dyrekcji PKP IC jest to, że od 1945 byliśmy pod okupacją czerwonej hołoty i nie mogliśmy osiągnąć wzrostu takiego jak nasi zachodni sąsiedzi? Nie wydaje mi się.
Gdyby pokazali ten nieszczęsny skład TLK, nawet doszczętnie krytykując jego standard, ale w kontrze przedstawili TLK takie jak Goplana czy Kaszub to wszystko byłoby ok! Ujęcia EN57 też bardzo tendencyjne - dlaczego nie zająknęli się w materiale o masie nowych EZT?
Kolej się zmienia i to jest fakt. Powoli, bo powoli, ale zmiany są zauważalne! Niestety, narzekanie i krytykowanie Polakom (części, bo nie wszystkim) przychodzi bardzo łatwo i co muszę przyznać wychodzi im to, bardzo 'dobrze'.

_________________
Kolej jest piękna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 01-04-2013, 09:52    Odpowiedz z cytatem

Ninio napisał/a:
Czy winą dyrekcji PKP IC jest to, że od 1945 byliśmy pod okupacją czerwonej hołoty i nie mogliśmy osiągnąć wzrostu takiego jak nasi zachodni sąsiedzi? Nie wydaje mi się.


To jest dość wygodne tłumaczenie, biorąc pod uwagę, że to my - Polacy szczycimy się rozkładem tego czerwonego zła. Ale patrząc na kolej można dojść do wniosku, że walczyliśmy z tym złem kradnąc z wagonów, co się dało, obsikując toalety i paląc papierosy wszędzie, nawet w miejscach dla niepalących. Jakoś na bliźnich kolejach z czerwonej okupacji - Czechosłowacji, NRD, Węgrzech w wagonach nie śmierdziało, a były to takie same wiekowo wagony. Jak to wyjaśnisz?
Prawda może być taka, że to garstka ludzi oddawała swoje życie i zdrowie za sprawę, a cała reszta rozłożyła ten system podobnie, jak teraz rozkłada obecną wolność, czyli mając w poważaniu wszelkie zasady społecznego współżycia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ninio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2009

PostWysłany: 01-04-2013, 10:11    Odpowiedz z cytatem

Szczycimy się rozkładem komunizmu, nie dostrzegając jednocześnie złożoności tego procesu.
Okrągły stół był ustawką i rzekoma transformacja, polegała najzwyczajniej w świecie na tym, że część niepodległościowej elity ułożyła się z elitą komunistyczną. W konsekwencji, w latach 90-tych rozpoczęła się grabież majątku narodowego przez grupy nacisku, związane z postPRLowskimi władzami. To też miało wpływ na stan naszej kolei. Zresztą, nie muszę tłumaczyć zagadnienia beton PKP, bo na tym forum chyba każdy wie o co chodzi.
O tych historycznych już sprawach TVN nie wspomina.
Co do samych ludzi, to nasza mentalność wynika przede wszystkim z braku funkcjonowania społeczeństwa obywatelskiego. Przez prawie 50 lat ludzie nie mieli prawdziwego państwa, tylko twór chory. Sowiecki wpływ nie ominął kultury i sposobu bycia Polaków. Elity zabito nam w Katyniu i innych miejscach zbrodni.
Przed wojną określone zachowania były nie do pomyślenia, natomiast w czasie "rządów" komunistów wiele konwenansów upadło.
Podałeś przykład Czech - naszego sąsiada. Tam przeprowadzono całkowitą dekomunizację - wyrzucono czerwoną hołotę poza nawias świata publicznego. Czesi nie mieli grubej kreski, układów z komuchami itp. Może dlatego właśnie mają teraz České Dráhy... Według mnie ich kolej funkcjonuje bardzo dobrze.
A u nas? Włączasz TV, a tam wciąż te same "twarzyczki" - Kwaśniewski, Miller, Kalisz i inne "asy".
Niestety, minie jeszcze trochę czasu, zanim Polacy ponownie się ucywilizują i odrzucą chamstwo czy brak szacunku dla dobra publicznego. Bądźmy jednak dobrej myśli - nie traćmy nadziei na lepszą kolej.

_________________
Kolej jest piękna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 01-04-2013, 12:14    Odpowiedz z cytatem

Paradoksalnie w tym procesie pomaga nam inna grupa nacisku - UE. Gdyby nie ich w miarę sztywne stanowisko dotyczące kolei, mielibyśmy piękną sieć autostrad i ekspresówek, i drogi rowerowe na dawnych trasach kolejowych. Choć nie uważam UE za instytucje posiadającą trzeźwe myślenie, to fakt, że zaczęliśmy przemiany dużo później niż Zachód powoduje, że starają się uchronić nas od błędów przez nich popełnionych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Henryk Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2010
Skąd: Żyrardów

PostWysłany: 02-04-2013, 12:28    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Paradoksalnie w tym procesie pomaga nam inna grupa nacisku - UE. Gdyby nie ich w miarę sztywne stanowisko dotyczące kolei, mielibyśmy piękną sieć autostrad i ekspresówek

Za to mamy to:

http://www.dawidfratczak.pl/galeria/pkp/elektr/en57/en57-021.jpg
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-04-2013, 21:05    Odpowiedz z cytatem

Koleje Mazowieckie: uwaga, dziś pociąg zamiast autobusu

Tego pasażerowie się nie spodziewali. Koleje Mazowieckie (spółka trudniąca się uruchamianiem pociągów - przyp. red.) ogłosiła w Niedzielę Wielkanocną nietypowy komunikat. Z powodu wiosennego śniegu i zasypanych nim dróg, za ostatni kurs na trasie Radom-Drzewica pojedzie... pociąg! Ci, którzy na kolejowy autobus czekali, ze zdziwienia oczy przecierali.

Od lutego 2013 roku na trasie Radom-Drzewica spółka Koleje Mazowieckie postanowiła zmienić profil przewozów - z szynowego na gumowy. Choć szlak jest przejezdny, pociągi zastąpił autobus. Własny, kolejowy. Jako rzekoma sytuacja zaradcza na chwilowy kryzys taborowy.

Od tego czasu, zamiast na peronie przed dworcem, na kolejowy transport należy czekać na drodze, za dworcem. Ci, którzy w świąteczną niedzielę przed stację się udali, oczy ze zdziwienia przecierali. Koleje Mazowieckie podały komunikat, że ostatni kurs tego dnia będzie zrealizowany... pociągiem. I decyzję swą umotywowały. Wszystkiemu winny okazał się śnieg. Gdzie autobus nie da rady, tam pociąg jak najbardziej. I nawet brakujący tabor się w moment znalazł.

Kolej żelazna potrafi być przyjazna.

źródło: KolejoweAbsurdy.pl

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 03-04-2013, 22:12    Odpowiedz z cytatem

Chciałem sobie ponarzekać.
Niewiele - tylko na to, co tylko mnie - małego żuczka - spotkało w ostatnich tygodniach. Tylko na to, że PR-y skończyły już sezon grzewczy i g..no ich obchodzi, co za oknem, na to, że robią ludzi w rurę puszczając RE jako IR (ponoć chodziło o zaniżony standarad, ale żadnego nie dało sie zauważyć - wagony "niewodowane" - wszystkie kible od haka za lokiem po same końcówki suche jak pieprz*), nie informując o tym, ale - i owszem - kasując jak za RE.
Że KW tnie w bambuko kasując 4 złote za wypisanie biletu w pociągu, bo ich zdaniem podróżny ma obowiązek oblecieć wszystkie zakamarki trzech dworców w Poznaniu Głównym, z tunelem włącznie, szukając znaczka 2x4 cm na jedynej kasie ajencyjnej, informującego, że to akurat to jest to Eldorado, gdzie może dostąpić zaszczytu zawarcia umowy przewozowej.
Chciałem spytać, jak to jest, że niby dyspozytorzy się dogadują i pociąg do Frankfurtu na stacji przesiadkowej Zbąszynek ma oczekiwać dosłownie kilka minut na spóźniony pociąg z Poznania, po czym okazuje się, że nawet smród po nim nie pozostał? Jedźta czym chceta i dupy nie zawracajta.
Chciałem zadać inne pytanie: dlaczego mnie oszukują?
Bo niby jak to jest, że dwie firmy przewozowe tego samego właściciela (marszałka) nie honorują wzajemnie biletów okresowych, sieciowych, przez co muszę płacić podwójnie: za jazdę jednym starym kiblem PR-ów i drugim, niby dzierżawionym (komu przez kogo, skoro właściciel jest ten sam?), starym kiblem PR-ów, w pamięci mając doskonale samozachwyt Wilkanowicza nad nową jakością ELF-ów, która miała nastać wraz z przejęciem odcinków Konin - Poznań - Zbąszynek?
Miała...

Chciałem z góry zastrzec, że nie uznaję argumentów, iż wyżej wymienieni nie są w PKP, bo obecna przynależność niewiele ma do rzeczy jeśli "tradycje" kontynuują ci sami ludzie o PKP-owskich korzeniach, którzy tam się kompletnie nie nadawali, więc poszli robić gnój gdzie indziej.

Chciałem zwolennikom poglądu, że to odosobnione przypadki, zaproponować policzenie prawdopodobieństwa ich napotkania przez jednego człowieka w ciągu dwóch miesięcy, przy założeniu ok. 80 podróży w tym czasie.

Chciałem, ale post wyżej znacznie krócej i dobitniej pokazuje Wiochę, jaka cały ten kolejowy kombinat sobą reprezentuje.
Bareja chyli czoła!

* - jeśli czyta to któryś z kierowników pociągu, ostrzegam: patrzcie na ręce podającym wam bilety do kontroli. Jak zobaczycie kogoś w gumowych rękawiczkach, badźcie pewni, że bilet został wytarty w chwilę wcześniej używanej i niespłukanej muszli klozetowej i wysuszony.
Ja mam kurwa dość tłumaczeń, że mróz, że zawory itp. pierdół - albo przyjmujecie sprawne składy, albo się w ogóle za robotę nie bierzcie.
Albo też se kupcie rękawice.
Jasne?!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 21-07-2013, 22:38    Odpowiedz z cytatem

Absurdalne pomysły na kolei

Wagon sypialny na dwugodzinnej trasie? Tory, przez które nie ma przejścia? Obliczenia, kiedy skończy się papier toaletowy? To tylko niektóre z absurdalnych pomysłów, na jakie możemy się natknąć podróżując polską koleją. A liczba ich się zwiększa wraz z liczbą przeprowadzanych na kolei reform.

Materiał filmowy TVP:
http://wiadomosci.onet.pl/wideo/absurdalne-pomysly-na-kolei-to-juz-kuriozum,133429,w.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-07-2013, 01:59    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli wydaje Wam się, że pewnych granic absurdu po prostu nie da się przekroczyć, to zapewniam - mylicie się. Kolejarze zawsze idą krok dalej.

_________________
© Pirat
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl