Takie gadanie typu: Leszno generowało więcej podróżnych niż Konin i Kutno, to myślę że można odstawić na bok, bo to jest bezsensowna paplanina.
To że Leszno jest stacją węzłową, o znaczeniu właściwie lokalnym, nie oznacza, że ma prawo do wszystkich postojów.
BryTomWi, idąc Twoim tokiem myślenia o generowaniu podróżnych można powiedzieć też tak:
Leszno wraz powiatem Leszczyńskim ma 116888 tysiecy mieszkańców
Konin wraz w powiatem Konińskim ma 205225 tysięcy mieszkańców.
Zatem różnica nie mała, bo prawie 90 tys. mieszkańców.
Zatem nie rozumiem, dlaczego te pociągi nie mogłyby zatrzymywać się w Koninie, które oddziałuje nawet na jedno z największych powiatów-gnieźnieński (gro osób dojeżdża do Konina, by przesiąść się w pociągi EIC, gdyż we Wrześni się nie zatrzymują.
Ale spokojnie, ja przecież nie powiedziałem, że wyrzucenie postojów w Kutnie i Koninie to decyzja słuszna. Napisałem tylko, że Leszno generuje większe potoki, bo wiem to akurat z własnego doświadczenia i mi nikt nie wmówi, że jest inaczej. Napisałem też, Leszno, Nowy Tomyśl i Sulechów w odróżnieniu od tych dwóch miast nie miałyby praktycznie żadnej alternatywy jeżeli chodzi o pociągi do Warszawy. Więc gdzie paplanina?
andi1974 puszczanie TLK z Gorzowa do Warszawy przez Zbąszynek to obecnie idiotyzm, zważywszy na czas przejazdu Gorzów-Zbąszynek i spapraną rewitalizację tej linii sprzed 2 lat. Na linii Gorzów-Krzyż jest z wyjątkiem kilku ograniczeń 100 km/h, a może być i 120.
jajo31 na informacje "od kolejarzy" to lepiej się nie powołuj, bo już nie raz się okazywało, że jest to źródło kompletnie wzięte z kosmosu i nie mające żadnego powiązania z rzeczywistością. TLK do Gorzowa jest potrzebne, ale o normalnych godzinach i najlepiej z jakąś tańszą taryfą na odcinku Krzyż-Gorzów.
mkfilmykolejowe czy oprócz Szczecinianina IC coś planuje w kierunku Gorzowa? Bo jeśli nie, to będzie komunikacyjna masakra.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Oprócz Szczecinianina najprawdopodobniej nic nie bedzie dla Gorzowa.
Jak do tej pory Gorzów mial najlepszą sytuacje kiedys jednocześnie miał bezposrednie połaczenie Gorzowiakiem z Rzeszowem, a co za tym idzie z Wrocławiem, Górnym Śląskiem i Krakowem, oraz Chełmianinem z Bydgoszczą, Warszawą, Lublinem, Chełmem i Zamościem.
najlepszą miał, gdy był równocześnie "Moniuszko", "Hetman", "Kopernik". Do Warszawy trzy połączenia dziennie, do Gdyni, Tczewa, Piły, Wrocławia, Berlina, Krakowa, Poznania, Bydgoszczy itd. W Krzyżu Hetman był łączony/rozdzielany z Portowcem.
Te 4h55 ' z Wawki do Wrocławia dla "Slęży" i "Odry" to żadna rewelacja. Pasażerów nagle od tego nie przybędzie biorąc pod uwagę cenę biletu. W dalszym ciągu Polish Bus będzie miał na tej trasie przewagę.
andi1974 puszczanie TLK z Gorzowa do Warszawy przez Zbąszynek to obecnie idiotyzm, zważywszy na czas przejazdu Gorzów-Zbąszynek i spapraną rewitalizację tej linii sprzed 2 lat. Na linii Gorzów-Krzyż jest z wyjątkiem kilku ograniczeń 100 km/h, a może być i 120.
Szanowny Kolego - to że tu jesteśmy na forum, to powinno nas jednoczyć, tym bardziej, że jesteśmy z jednego województwa. I nie patrzeć, kto z którego miasta ;-)... Spójrz obiektywnie: "LUBUSZANIN" z Gorzowa przez Krzyż jedzie do Poznania 2:21. Natomiast czas przejazdu pociągiem osobowym z Gorzowa, który zatrzymuje się na wszystkich stacjach jadąc do Zbąszynka zajmuje 1:25. Dodaj 10 minut na podłączenie w Zbąszynku - to masz 1:35 min. Przelot TLK ze Zbąszynka do Poznania zajmuje 0:57. No to mamy w sumie 2:32. Czyli praktycznie ten sam czas. A jak odejmie się kilka minut na zatrzymanie na stacjach poza Międzyrzeczem i Skwierzyną, myślę że osiągniemy również owe 2:21, no niech będzie 2:25. Konkludując mamy ten sam czas przejazdu, a mieszkańcy Skwierzyny i Międzyrzecza odzyskają "LUBUSZANINA", który kilkanaście lat temu jeszcze dawał im okno na świat. Powiem więcej - w tej wspólnej relacji "LUBUSZANIN" powinien jeździć do Chełma, a druga nocna para, tak, aby na rano być w Warszawie mogłaby jeździć do Białegostoku. A niezależnie "nocny" mógłby być w Zbąszynku łączony / dzielony z 3 kierunków: (Żagań - Zielona Góra - Sulechów) + (Gorzów - Skwierzyna - Międzyrzecz) + (Kostrzyn - Rzepin - Świebodzin). Dzięki temu te 3 ostatnie miasta zyskałyby połączenia z Warszawą w miarę normalnej cenie. Bo niestety, ale klasa EIC lub BWE nie jest na kieszeń każdego obywatela.
Spróbujmy zrobić coś razem dla województwa, a nie obchodzić się szerokim łukiem (dobrze, że nie torem ;-)...)
Pozdrawiam!
_________________ Jeśli masz lepsze źródło informacji niż SRJP...
Czy można zrobić porządek w tym temacie? Ostatnie kilka stron to dyskusja o tym, co powinno, a co nie powinno jeździć do Gorzowa oraz dlaczego EIC zatrzymuje się w Lesznie, a nie w Koninie...
No właśnie! Ludzie tu zagłądający chcą dowiedzieć się o przeciekach do nowego rozkładu jazdy. Tymczasem 95% postów do dyskusja gdzie i jaki pociąg ma się zatrzymywać lub przedstawiawie uroków niektórych z regionów Polski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum