Wysłany: 10-04-2013, 10:04 Rozkład jazdy 2013/14 - przecieki
Mamy już połowę kwietnia więc myślę, że możemy rozpocząć dyskusję na temat połączeń kolejowych w przyszłorocznym rozkładzie jazdy. Dodam, że do dnia dzisiejszego (10 kwietnia) PKP PLK przyjmowało wstępne zamówienia od przewoźników, więc pierwsze projekty już są. Z dolnośląskich torów mogę potwierdzić kursowanie w przyszłorocznym rozkładzie jazdy w porze weekendowej i dni wolnych od pracy pociągu REGIO Jelenia Góra- Zielona Góra oraz codziennych pociągów relacji Jelenia Góra- Żary uruchamianych przez Koleje Dolnośląskie. W przyszłorocznym rozkładzie jazdy planowane jest również utrzymanie pociągów:
- TLK "Wrocławianin" Legnica- Warszawa- Legnica
- TLK "Śnieżka" Jelenia Góra- Warszawa- Jelenia Góra
- TLK "Karkonosze" (Szklarska Poręba) Jelenia Góra- Warszawa- Jelenia Góra (Szklarska Poręba)
- TLK "Rozewie" Jelenia Góra- Gdynia Główna- Jelenia Góra
- IR "Galicja" Jelenia Góra- Kraków- Jelenia Góra
- IR "Łużyce" Węgliniec- Kraków- Węgliniec
- IR "SZCZELINIEC" I IR "Mamry" z i do Międzylesia
- IR "RUDAWY" I "IR SOKOLIKI" z i do Jeleniej Góry
Oprócz tego spółka Przewozy Regionalne prawdopodobnie planuje wydłużenie IR z Lublina do Jeleniej Góry. Z pociągów TLK w 2014 roku pojawi się "Rozewie" z wagonami do Kudowy Zdrój.
Źródło: KODLK
Tyle. Przy podawaniu informacji prosiłbym o podanie źródła tak ,aby info było bardziej wiarygodne.
Czas przejadzu z Jaworzyny do Świdnicy obecnie wynosi 9-10 minut, a w przeciwnym kierunku 14-15 minut.
Jeżeli nie zmieni się na tym odcinku wykaz prędkości od grudnia 2013, to może będzie jeszcze parę minut szybciej.
Ale parę miesięcy temu straszyli obniżeniem prędkości do Jaworzyny do max 40 km/h.
Reasumując:
do Wrocławia 1:02
do Świdnicy 1:12
Przydał by się również dojazd do Wrocawia na 6 i 7 rano oraz w godzinach szczytu powrót z Wrocławia w takcie godzinnym od 13 do 17.
Światowid, bez urazy, ale z Twojej listy IR wykreśliłbym kilka pociągów, na które PR nie złożyły zamówienia. Albo inaczej - Galicja do Międzylesia pojedzie, Mamry do JG. Tyle w wykazie zamówień się pojawiło. Wrocławianin również out.
Lil_Peter, nie mówię że to na bank, mówię tylko jakie są złożone zamówienia. Do grudnia się jeszcze może sporo zmienić, nie mniej jednak jest już jakieś pole do działania w tym temacie.
Dla mnie też to był lekkie nieporozumienie, żeby Wrocławianin jechał w takim kształcie do Legnicy, ale nie chciałem stawiać na nim krzyżyka, więc z opinią się wstrzymałem - teraz, kiedy po pół roku frekwencja jest niska, to wcale się IC nie dziwię że nie chciała go tam puścić.
Może warto pomyśleć o taki rozwiązaniu - skoro Wawel do Wrocławia zostaje, to objąć go taryfą TLK, i zrobić z niego jakąś grupę wagonów bezpośrednich do Krakowa czy Warszawy. Na pewno więcej z tego pożytku będzie.
Gdyby Wrocławianin został skasowany było by to nieporozumienie jakieś. Linia E-30 standard 160km/h ETCS i inne bajery i to wszystko po to aby po lini jeździły szynobusy KD i jeden EC Wawel. Wydaję mi się że przewoźnicy powinni skupić swoją uwagę na tej lini i poszerzyć swoją ofertę TLK, IR, RE a nie zwijać się. Likwidacja Wrocławianina to nie jest rozwiązanie idące w dobrym kierunku.
teleamigos, inaczej - likwidacja Wrocławianina w obecnym kształcie, to krok w dobrą stronę, bo nie ma on żadnego, podkreślam żadnego uzasadnienia. Gdyby jeszcze był on dobrze po komunikowany w Legnicy, to jak Cie mogę, ale tak? No bez jaj, to równie dobrze można skrócić Lubuszanina czy Zielonogórzanina do Zbąszynka bez skomunikowania z Zieloną Górą, Gorzowem czy Rzepinem.. Po prostu bez sensu.
Tym fragmentem powinny jeździć pociągi (grupy wagonów) do pociągów jadących w relacjach Zielona/Poznań/Szczecin - Kraków/Przemyśl/Zamość. I nie do Legnicy, tylko dalej do Zgorzelca, bądź jeżeli brak druta byłby problemem dla IC, to do Węglińca, z obowiązkowym skomunikowaniem w kierunkach do/z Zgorzelca, Żar, Jeleniej. Bez tego, to i ten pomysł okazałby się totalnym niewypałem.
Co do Wrocławianina to założenia były dalej idące niżeli tylko do Legnicy, ale IC przystało własnie na Legnicy.A pomysł z wydłużenie go chociażby do Węglińca byłby mądrym rozwiązaniem
Ale PICowska biurwa tego nie rozumie. Jak w zeszłym roku walczyliśmy o puszczenie tego pociągu do Węglińca to dali go do Legnicy, udowadniając nam, ze jest on niepotrzebny. Mam wrażenie że PIC robi na złość nienawidząc KODLK i Infokolej za nasze obiektywne poglądy. Przypomnijmy, że linia Wrocław- Węgliniec jest na wykazie linii objętych dofinansowaniem więc MUSI coś tu jeździć. Nie oddamy im tego tak łatwo. A biurwa PR i PKP IC jeszcze miesiąc temu z Ministerstwem Transportu na czele mydliła nasze oczka przedstawiając całkiem inne informacje. Nie damy się oszukać. Info podawane wcześniej przeze mnie to stan sprzed dwóch tygodni więc widać jak jeszcze wszystko się może zmienić jak w kalejdoskopie.
Przeciek dotyczący IR może okazać się nieaktualny, niestety.
Bo coraz więcej wskazuje, ze jesli do podziału PR , żadnych IR i RE od grudnia nie będzie. NIESTETY -ze szkodą dla pasażera. ALE POpropaganda będzie uważać że to jest dobre rozwiązanie.
Odnośnie żródeł. Podawajcie coś sprawdzonego , a nie to co spółeczki obiecują .... bo prawda jest taka , ze jedna osoba wiedząca cokolwiek potrafi ejdnym zdaniem obalić całość przecieku i robi sie ludziom wode z mozgu.
Nie trzymajmy się PR-ów jako leku na całe zło, bo właściwie to PR już wegetuje ...
Obawiam się, że Dyżurny może mieć racje .... niestety.
^^ Padła deklaracja, że jako szczepy Przewozów Regionalnych powstaną mniejsze podmioty zajmujące się przewozami w województwach, natomiast spółka Przewozy Regionalne miałaby koordynować ruch pociągów międzyregionalnych, więc o los interREGIO byłbym spokojny i raczej przedwczesna panika nie jest wskazana.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum