Ciekaw jestem jak będzie jedyna TLK-a Wrocław-Lublin przez CMK-a jeździć, gdzie oni ją wywalą?? EU 07 ma V max 125 km/h, od grudnia minimum na CMK-a to będzie 130 km/h.
Zgodnie z tym co widnieje w SKRJ na chwilę obecną "Sztygar" będzie jeździć tak jak dotychczas tj. CMK-ą. Rozpisany na EP07, Vmax 120.
Mimo, że Tunel to moja stacja - też nie jestem zachwycony wywaleniem interREGIO z CMK... chociaż mam cichą nadzieję, że wyleasingują LOKi na 160 km/h i jakieś IRki CMKą pojadą.
Takim cudem, że obecnie czas przejazdu Kielce - Katowice via CMK to 2h20 min.+20 min postoju w Kielcach 2h40 ... Kielce - Sędziszów (45min, Sędziszów - Bukowno 1h10 - 1h20, Bukowno - Szczakowa - Katowice 50 min.... 2h55-3h ... różnica, którą można nadrobić pominięciem KK. W przypadku EZT szansa na dobry czas .... a nie lok z wagonami (a tych regioekspress malbrolo czerwonych już nie będzie bo idą do Wielkopolski na REGIO międzywojewódzkie)
Co do postojów, to proponowałbym: Jędrzejów, Sędziszów, Tunel (przesiadka na REGIO kier. Miechów, Kraków), Charsznica, Wolbrom, Olkusz, Jaworzno Szczakowa., Mysłowice
IR Bolko nie powinien jechać przez Kędzierzyn Koźle. Wcale nie generuje większych potoków. Dla Kędzierzyna Koźla Wrocław się tylko liczy. Najważniejszy jest tu Wrocław, gdzie mimo braku jazdy CMKą trzeba zapewnić przyzwoity rozkład jazdy.
@ Tomek-Gliwice: jeśli przez Tunel, Jaworzno Szcz - to nie przez Sosnowiec Dańdówkę i felerny jednotor.
Taka dygresja?? A co właściwie poza Pseudolino będzie jeździć po CMK-a od grudnia?? Towarówki wylatują, IR-y wylatują, większość TLK-a wylatuje. Hmmm ciekaw jestem jak PKP-PLka zarobi ta tej trasie CMK-a skoro tam niczego poza Pseudolino nie będzie?? Co to jest 20 składów, nic.......
Pierdolino pewnie zluzuje kilka EP-09 i wagonow wiec moze na tym TLK pojada
A propos IR Bolko to jak najbardziej realne czasy przejazdu są następujące: Kielce - Tunel: 1 h / powrót 1h; Tunel - Bukowno: 1 h / 50 '; Bukowno - J-no Szczakowa - Mysłowice: 45' / 45'. Podsumowując: Kielce - Katowice: ~2h 45', a Katowice - Kielce ~2h 35'. Nie jest zatem aż tak tragicznie jak niektórzy tu wieszczą.
To teraz odpowiedzmy sobie czy Bolko jest potrzebny dla Dolnego Śląska czy dla Śląska? Bo już taki problem się pojawił.
Jeśli potrzebny jest dla D.Ś. do szybkiego połączenia z Kielcami i Lublinem to wytrasować go przez "proteze" i pozostawić Galicje do połączenia D.Ś. ze Ś. (ewentualnie puścić Giewonta w terminie codziennym od Wrocławia), a jeśli potrzebny jest dla Ślaska to pozostawić go na obecnej trasie puszczając go chociaż na ep07/cd163 z bohunami lub bh.tęn kawałek CMK dałby rady przejechać z rozkładową 120-stką.Ale to trzeba dogadać się z PLK a PR-y nie mają z nimi dobrego kontaktu
Bez przesady wszystko z Wrocławia nie musi jechać protezą. Trasa przez GOP jest ok, nie prowadźmy na innych szlakach do kolejowej pustynii. Jeżeli różnica czasowa jest tak niewielka to faktycznie Bolko spokojnie może jechać przez Olkusz. Tylko skąd taka róznica w czasie przejazdu obecnie między IR Bolko i Regio?
Jeżeli różnica czasowa jest tak niewielka to faktycznie Bolko spokojnie może jechać przez Olkusz. Tylko skąd taka róznica w czasie przejazdu obecnie między IR Bolko i Regio?
Różnica bierze się z faktu przejazdu pociągów Regio od Bukowna do Katowic przez Strzemieszyce, gdzie np. od S-ca Kazimierza do S-ca Dańdówki na odcinku 5 km jest ograniczenie do 10km/h!!! Ponadto jest cała masa ograniczeń do "20", "30" i "40". Stąd 36 kilometrowy odcinek z Bukowna do Katowic pociągi pokonują w blisko 90 minut!
Bez przesady wszystko z Wrocławia nie musi jechać protezą. Trasa przez GOP jest ok, nie prowadźmy na innych szlakach do kolejowej pustynii. Jeżeli różnica czasowa jest tak niewielka to faktycznie Bolko spokojnie może jechać przez Olkusz. Tylko skąd taka róznica w czasie przejazdu obecnie między IR Bolko i Regio?
Czyli od nowego RJ z Wrocławia do Krakowa będzie się jeździć przez Częstochowę, a z Wrocławia do Lublina dla odmiany przez Katowice ?
Z CMK wylatują tylko pociągi przewozów regionalnych (IR). Nie od dziś wiadomo, że PLK od czasu do czasu rzuci kłode pod nogi PRom więc nie wiem czemu sie dziwicie
W sumie to dobrze, CMK powinna być dla EIC a nie dla tanich linii. EIC sama nazwa wskazuje najszybsze połączenia z największymi miastami, a nie jakiś rozpadający "kibelek" włóczy się z hakiem po CMK 100 km/h...
_________________ fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży
Problem w tym, że ten kibelek pojedzie np. z Krakowa do stolicy jakieś 20 minut dłużej . Nie uważam by należało pasażerów na siłę zmuszać do korzystania z EIC, obecnie ich cena nijak się ma do jakości usługi. Kolej i tu nie zgodzę się z przedmówcą nie musi i nie powinna być droga.
sheva17, spokojnie, nie będzie interREGIO, będzie PolskiBus. Nie zarobią ani PR, ani PKP IC, ani PKP PLK, ani PKP Energetyka. Na głupocie polskich kolejarzy zarobi biznesmen ze Szkocji. A nawiedzeni mikole nadal będą bredzić, że CMK tylko dla EIC.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum