Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 99, 100, 101  Następny
Zagadki kolejowe
Autor Wiadomość

Bilet Ś-krzyski Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Ostrowiec Świętokrz

PostWysłany: 27-02-2015, 21:31    Odpowiedz z cytatem

Raczej nie - stacja Długie ma nazwę od najbliższej wsi.
Zresztą Wikipedia podaje również 17 innych miejscowości oraz 4 jeziora poza Olsztynem.

Pierwsza myśl: "Niegocin" jednak nie wytrzymała próby - jest wieś na Mazowszu, w okolicach Mławy.
Inny przykład: "Morskie Oko" ale nie stacja - zlikwidowany posterunek odstępowy koło Zebrzydowic.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 27-02-2015, 23:37    Odpowiedz z cytatem

Podaję kolejną propozycję: BIAŁY ŁUG.
To nazwa stacji, przy której bliżej lub dalej (tylko o jaką odległość chodzi autorowi?!?) nie ma miejscowości o tej nazwie (choć daleko, daleko są od niej miejscowości o takiej nazwie), jak również są trzy jeziora o takiej nazwie w powiatach: radomszczańskim, lipskim i tarnobrzeskim - grodzkim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomek_poz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Paź 2009

PostWysłany: 28-02-2015, 10:26    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście Niegocin!
Co do odległości, to chodziło mi o taką odległość, żeby można było spokojnie pieszo przejść z pociągu nad jezioro. Wieś na Mazowszu nie ma tu nic do tego.

Biały Ług - to raczej nazwa części kopalni, a nie jeziora Very Happy

Bilet Ś-krzyski zadajesz Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sympatyk Płeć:Mężczyzna
Sponsor


Dołączył: 14 Lip 2008

PostWysłany: 28-02-2015, 11:05    Odpowiedz z cytatem

Tomek_poz napisał/a:
Co do odległości, to chodziło mi o taką odległość, żeby można było spokojnie pieszo przejść z pociągu nad jezioro.


Szkoda że ta uwaga nie była zawarta przy stawianiu pytania.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bilet Ś-krzyski Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Ostrowiec Świętokrz

PostWysłany: 28-02-2015, 11:24    Odpowiedz z cytatem

Dwa razy udało się położyć tory wyżej, niż wierzchołek Mont Blanc.
Nie chodzi o to, że w Alpach - no właśnie gdzie?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 28-02-2015, 11:45    Odpowiedz z cytatem

Kolej w Boliwii (kopalnia w Collahuassi) 4824
Kolej Tybetańska ok 5000
Centralna Kolej Transandysja w Peru (nie pamiętam wyskości, ale też trochę wyzej)
znam te TRZY powyzej 4810 Wink
Edit
W sumie Chiny/Tybet i Koleje w Andach, jeżeli szukamy dwóch odpowiedzi xD
w Indiach chcą coś na 5200 budować Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bilet Ś-krzyski Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Gru 2011
Skąd: Ostrowiec Świętokrz

PostWysłany: 28-02-2015, 12:33    Odpowiedz z cytatem

Domyślnie chodziło mi o Peru i Tybet. Nie wiedziałem o tej bocznicy do kopalni w Boliwii - szacun!

Przy budowie Kolei Transandyjskiej, kierowanej przez Ernesta Malinowskiego został ustanowiony rekord.
Ale tory były "niżej" od Mt Blanc. Maksimum 4818 m jest na bocznej linii, położonej w 1923 r.

Rekord 5072 m jest w Tybecie na stacji Tangu-La. Na razie, bo planują budowę do Indii przez Himalaje.
Nazwy z przyrostkiem -La oznaczają przełęcz w języku tybetańskim, jest ich dużo w Himalajach i Tybecie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 28-02-2015, 22:59    Odpowiedz z cytatem

Rekord prędkości pociągu na torach jest lekko oszukany
Ile wynosi , czym uzyty do tego skład jak i warunki różniły się od normalnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET87 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Mar 2012
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 01-03-2015, 03:02    Odpowiedz z cytatem

Rekord prędkości pojazdu szynowego wynosi 574,8 km/h, TGV V150 03.04.2007 Francja.
Japoński pociąg na poduszce magnetycznej Shinkansen osiągnął 581,6 km/h.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 01-03-2015, 08:18    Odpowiedz z cytatem

Chodzi o to że to nie było zwykłe TGV Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fiaa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2009
Skąd: Powodowo

PostWysłany: 01-03-2015, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Chodzi chyba o to, że wymienili w nim silniki na mocniejsze, zwiększono średnicę kół, a w sieci jeszcze zwiększono napięcie ze standardowych 25 kV do 31 kV.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 01-03-2015, 22:01    Odpowiedz z cytatem

Fiaa, było jeszcze coś xD, jak dla mnie ważne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fiaa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2009
Skąd: Powodowo

PostWysłany: 02-03-2015, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Dobra. Bezczelnie odwołam się do wikipedii:

Pociąg składał się z pięciu elementów:

dwóch głowic napędowych pochodzących z pociągu TGV POS 4402 (głowice 384003 i 384004),
trzech wagonów pochodzących z pociągu TGV Duplex.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

khamul Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sty 2010

PostWysłany: 02-03-2015, 20:52    Odpowiedz z cytatem

Nikt nie chce się bawić, więc zadawaj
Chodziło mi o
1)wózki toczne w Duplexie wymienili na pędne z prototypu AGV (to co chiałem przeczytać, a nie wymieniłeś)
2)otuliny aerodynamiczne na łączeniach wagonów (miło, ale nie wymagałem)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fiaa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lut 2009
Skąd: Powodowo

PostWysłany: 03-03-2015, 20:56    Odpowiedz z cytatem

Dzięki. Nie bardzo wiem co zadać, więc zadam pytanie z przymrużeniem oka. ;-)

Dlaczego w Rosji tory są szersze?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 54 z 101 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 99, 100, 101  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl