Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Wrocław - Świdnica - Dzierżoniów
Autor Wiadomość

kriss_18 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2006
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 10-09-2014, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Wiesz jaki jest czas przejazdu Śwca- Jaw.Śl. ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 10-09-2014, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Po przebudowie na stacji Świdnica Miasto wygląda to teraz tak.
Całe prace trwały od połowy zeszłego tygodnia.
Więc ruch do i z Jaworzyny odbywa się tylko po torze Nr 2.

widnica Miasto_10.09.2014.jpg
Plik ściągnięto 100 raz(y) 213.77 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kriss_18 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2006
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 10-09-2014, 16:56    Odpowiedz z cytatem

A jak będą wyglądały mijanki na stacji skoro nie jest to rozjazd?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

THX 1138 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Cze 2008
Skąd: Świdnica

PostWysłany: 10-09-2014, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Najprawdopodobniej objazd przez przejazd przy ulicy Wałbrzyskiej i wjazd na tor Nr 2 przy peronie 2.
Tam przeczekanie i powrót tą samą drogą.
Chociaż jest też możliwość, jak mi się wydaje, wjazdu na tor 3 przy peronie 1 prosto z Dzierżoniowa (patrz zdjęcie).
Na załączonym schemacie brak jest rozjazdu łączącego tor 3 i 1 (powstał w czerwcu 2013) za przejazdem przy ulicy Wałbrzyskiej.

widnica Miasto_Peron 1.jpg
Plik ściągnięto 59 raz(y) 158.99 KB

Swidnica_Miasto_2006.jpg
Plik ściągnięto 149 raz(y) 168.05 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kriss_18 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2006
Skąd: Dzierżoniów

PostWysłany: 10-09-2014, 19:48    Odpowiedz z cytatem

Nieźle to wygląda, w sumie jest problem bowiem w dwóch przypadkach dwukrotnie zmienić kierunek jazdy. No chyba , że te kilkanaście metrów jazdy pokona tyłem.
Ale na szczęście raczej nie ma takiej sytuacji , że pociągi mijają sie ze sobą w Świdnicy. Gorzej wyglądać będzie to przy opóźnieniach.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 11-09-2014, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj widziałem ekipę, zaparkowaną osobówką na wyłączonym torze, z urządzeniem prawdopodobnie do odkręcania śrub mocujących (nie przyjrzałem się, przejeżdżałem autem). Prawdopodobnie zabrali się za robotę.

Dzisiaj pierwszy od wielu tygodni dzień bez esemesów o opóźnieniu pociągu. A w USA można tak: http://www.rynek-kolejowy.pl/53756/jazz_jamboree_amerykanski_sposob_na_wielomiesieczne_naprawy_sieci_kolejowej.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 15-09-2014, 07:56    Odpowiedz z cytatem

Widziałem kilka dni temu pociąg z Dzierżoniowa jadący na 7:30 do Wrocławia. Opóźnienie już tylko 10 minut, ale frekwencja - ok.85%. Myślałem, że z Dzierżoniowem przy takiej cenie będzie już w szynobusie tłok. Ale pewnie w Październiku będzie lepiej. I jak się sytuacja ze spóźnieniami unormuje. W drogę powrotną pojechało (kilka dni wceśniej) ok. 10 osób.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Nuter Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lut 2011
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 18-09-2014, 11:39    Odpowiedz z cytatem

Nie będzie pociągu z Ząbkowic do Wrocławia

1 września uruchomiono połączenie kolejowe Dzierżoniów – Wrocław przez Świdnicę. Od razu pojawiły się pogłoski, że wkrótce połączenie to ma zmienić kierunek i przebiegać przez Ząbkowice.

Mieszkańcy Ząbkowic często narzekają na słabe połączenia kolejowe z powiatowego miasta do stolicy województwa, gdzie liczni ząbkowiczanie pracują i uczą się. Bezpośrednie połączenie z Wrocławiem odbywa się z Kamieńcem Ząbkowickiego.

Więcej: http://dza.doba.pl/?s=subsite&id=15299&mod=4

[ Dodano: 18-09-2014, 12:24 ]
Z całym szacunkiem ale w powyższym artykule ktoś "leje wodę"...
Jakie połączenie z Ząbkowic do Wrocławia przez Kamieniec ?
Jak można wg brać pod uwagę takie kuriozum... Przecież autorom artykułu wyraźnie mieli na myśli możliwość przedłużenia właśnie tych 3-4 pociągów Wrocław - Dzierżoniów kursujących właśnie przez Jaworzynę i Świdnicę te 20km z Dzierżoniowa do Ząbkowic bądź Kamieńca, co było by jak najbardziej pożądane także w kontekście poprawy oferty przewozowej pomiędzy Kamieńcem, Ząbkowicami, Piławą, Dzierżoniowem, Świdnicą a Jaworzyną Śląską.
Na początek nie trzeba dużo, do Kamieńca (p. Świdnicę, Ząbkowice) wydłużyć jedną parę pociągów - poranny z Dzierżoniowa i ostatni powrotny z Wrocławia. Stworzyło by to nie tylko możliwość bezpośredniego dojazdu do Wrocławia z Ząbkowic czy Piławy ale także było by zrealizowaniem postulatów mieszkańców Kamieńca, Ząbkowic Śl. uruchomienia porannego pociągu w kierunku Jaworzyny(Dojazdy do Dzierżoniowa, Świdnicy) którego po skróceniu porannego połączenia Kamieniec Z. - Legnica do relacji zaczynającej się od Dzierżoniowa zostali pozbawieni, warto zwrócić uwagę na to że ten poranny pociąg cieszył się znacznym zainteresowaniem na tym odcinku, a skrócenie jego relacji spowodowało dodatkowo spadek zainteresowania pozostałymi połączeniami... Miejscowi próbowali już podejmować inicjatywy w sprawie ponownego wydłużenia relacji tego pociągu do/z Kamieńca, niestety spotkali się oni tylko ze zbyciem i brakiem aprobaty zarówno w KD jak i w departamencie infrastruktury UMWD.

Jaki jest stosunek UMWD do tego odcinka linii "Podsudeckiej" myślę że dobrze że dobrze obrazuje poniższy artykuł:

http://zabkowice.express-miejski.pl/wiadomosc/15955,dojazd-do-dzierzoniowa-zmora-zabkowiczan

A szkoda bo gdyby rozkład był dostosowany do potrzeb mieszkańców to te Ząbkowice mogły by generować potoki w dojazdach do Świdnicy i Dzierżoniowa nie gorsze niż Lwówek Śl. w kierunku Jeleniej Góry kilka lat temu.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zouave Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Lis 2012
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 18-09-2014, 18:35    Odpowiedz z cytatem

Jak widać Ślązacy Dolni w sporej części chcą jednak jeździć do Wrocławia pociągiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-09-2014, 19:10    Odpowiedz z cytatem

Wrocław jako stolica województwa zawsze będzie generował potoki pasażerskie. W przypadku Ząbkowic połączenie kolejowe powinno być realizowane przez Kamieniec, co dałoby dla bezpośredniego pociągu czas przejazdu na poziomie 1:20 h. Jednak warunek jest jeden: elektryfikacja podsudeckiej. Inaczej to raczej nie ma sensu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 18-09-2014, 21:13    Odpowiedz z cytatem

Ząbkowice Śląskie - Wrocław przez Kamieniec Ząbkowicki - 82 km. Czas przejazdu 1:15+ 0:11 = około 1:25
Ząbkowice Śląskie -Wrocław przez Świdnicę 97 km. Czas przejazdu 1:19 (Wrocław-Dzierżoniów Śląski) +0:27 = 1:46.

Na obecną chwilę wychodzi około 20 minut szybciej przez Kamieniec, tylko trzeba wziąć pod uwagę następujące czynniki:

- Stan odcinka Jaworzyna Śląska-Wrocław jest o wiele lepszy niż Kamieniec Ząbk. - Wrocław, gdzie na tym drugim ma być przeprowadzona rewitalizacja i to znacznie pogorszy na czas remontu parametry czasowe. Nie mówiąc o odcinkach jednotorowych, gdzie na trasie przez Kamieniec są one dłuższe, a linia na odcinku Kamieniec Ząbkowicki-Strzelin jest bardziej obciążona niż na odcinku Ząbkowice Śląskie-Świdnica Miasto.

- Jeśli zrealizowana zostanie łącznica Świdnica-Żarów to czasy się zrównają, a jeśli PLK zainwestuje jeszcze w sieć trakcyjną od Jaworzyny do Imbramowic (tor nr 2) i na stacji Żarów + poprawki na odcinkach Smolec - podg. Grabiszyn to prawie na całej trasie od Wrocławia do Jaworzyny Śląskiej będzie 120/130 km/h.

- Pociąg jadący z Ząbkowic Śląskich do stolicy Śląska przez Dzierżoniów Śląski, Świdnicę oprócz potoków do Wrocławia wygeneruje na pewno jakichś pasażerów do w/w miast. Na trasie przez Kamieniec takich potoków raczej nie będzie.

Myślę, że powyższe argumenty przemawiają, aby jednak uruchamiać pociąg do Ząbkowic przez Świdnicę, a już z pewnością po zbudowaniu łącznicy będzie miało to spory sens, nawet jeśli podsudecka nie doczeka się elektryfikacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-09-2014, 21:26    Odpowiedz z cytatem

Pozwolę się jednak nie zgodzić. Trzeba pamiętać, że pociągi z Dzierżoniowa są przyśpieszone. Gdyby zrobić pociąg z Ząbkowic z postojami w Kamieńcu, Ziębicach, Strzelinie, to moim zdaniem dałoby się zejść do 70 minut, może lepiej. Można właściwie to zrobić od zaraz bez żadnych inwestycji.

A potoki? Na 276 potoki zawsze były duże, bo nie ma dobrej alternatywy drogowej. Kamieniec, Ziębice i Strzelin, ale także Żórawina czy Smardzów (właściwie Żerniki Wrocławskie, bo tam jest stacja) generują całkiem dobre potoki i nie byłoby problemu z zapełnieniem SA134, a podejrzewam, że przy dobrym czasie przejazdu mogłoby być mało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 18-09-2014, 21:33    Odpowiedz z cytatem

Na początek niech zrobią chociaż ze 2 pary bezpośrednich Wrocław-Kudowa-Wrocław
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

KrzysiekkG Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Paź 2008
Skąd: Kamienna Góra

PostWysłany: 18-09-2014, 22:30    Odpowiedz z cytatem

bystrzak2000 napisał/a:
Pozwolę się jednak nie zgodzić. Trzeba pamiętać, że pociągi z Dzierżoniowa są przyśpieszone. Gdyby zrobić pociąg z Ząbkowic z postojami w Kamieńcu, Ziębicach, Strzelinie, to moim zdaniem dałoby się zejść do 70 minut, może lepiej. Można właściwie to zrobić od zaraz bez żadnych inwestycji.

A potoki? Na 276 potoki zawsze były duże, bo nie ma dobrej alternatywy drogowej. Kamieniec, Ziębice i Strzelin, ale także Żórawina czy Smardzów (właściwie Żerniki Wrocławskie, bo tam jest stacja) generują całkiem dobre potoki i nie byłoby problemu z zapełnieniem SA134, a podejrzewam, że przy dobrym czasie przejazdu mogłoby być mało.


Oglądam SRJP 2010/2011 i pociąg pospieszny Orlice miał czas przejazdu 1:11 z Wrocławia do Kamieńca Ząbkowickiego. Przy obecnym stanie infrastruktury (i długim odcinku jednotorowym) ciężko będzie wykręcić lepsze czasy. Co daje nadal około 1:20 w całej relacji.

Z potokami sam sobie przeczysz. Skoro miejscowości od Kamieńca w stronę Wrocławia wygenerują większe potoki niż na 274 Jaworzyna Śląska, Żarów oraz Kąty Wrocławskie to tym bardziej byłoby głupota puścić tam SA134 z Ząbkowic Śląskich. Poza tym przez Świdnicę mamy jeszcze potoki typu Ząbkowice Śląskie - Dzierżoniów Śląski/Świdnica, oprócz ciążenia do stolicy. Na linii przez Strzelin, wszystko ciągnie do Wrocławia i nie ma takie przetrasowania. Natomiast dodatkowi pasażerowie na krótszych odcinkach do Dzierżoniowa czy Świdnicy to dodatkowe wpływy (bilety jednorazowe na krótkich trasach są stosunkowo drogie).

No i na koniec jeśli zbudowana zostanie łącznica do Żarowa to czasowo przez Świdnicę (biorąc pod uwagę problemy z odcinkiem jednotorowym i rewitalizacją linii 276) będzie korzystniej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-09-2014, 22:58    Odpowiedz z cytatem

Ale po co mieszkańcy Ząbkowic mają jechać naokoło przez Świdnicę, skoro przez Kamieniec jest szybciej i to bez żadnych inwestycji?

Co do czasów przejazdu, to obecnie najszybszy pociąg na 276, czyli Galicja, który staje na wszystkich stacjach i przystankach, pokonuje odcinek z Wrocławia do Kamieńca w 1:10 h. Plus 10 minut do Ząbkowic daje 1:20 h. To jest czas nie do osiągnięcia przez Świdnicę bez dużych nakładów inwestycyjnych. A gdyby zostawić postoje tylko w Kamieńcu, Ziębicach i Strzelinie, to z 10 minut dałoby się urwać.

Co do potoków, to wcześniej napisałeś, że:
Cytat:
Pociąg jadący z Ząbkowic Śląskich do stolicy Śląska przez Dzierżoniów Śląski, Świdnicę oprócz potoków do Wrocławia wygeneruje na pewno jakichś pasażerów do w/w miast. Na trasie przez Kamieniec takich potoków raczej nie będzie.

Czyli mały potok przez Kamieniec źle, a duży też niedobrze?

Moim daniem wnioski nasuwają się same. Skoro przez Kamieniec jest szybciej, to jedźmy przez Kamieniec. Nie znaczy to, że pociągów z Dzierżoniowa nie można przedłużyć do Ząbkowic dla lepszego skomunikowania miast przy podsudeckiej. Niemniej jednak nie zmuszajmy ludzi do jazdy naokoło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl