Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 200, 201, 202  Następny
Linia Kłodzko - Kudowa Zdrój
Autor Wiadomość

mateusz123 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lip 2008
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-03-2010, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Na J.Góra-Lwówek pojawiła się KKA, Koleje nie przedłużyły umowy o wynajem lokomotywy. Może w związku z tym spalinówka wróci na 309-ke? A swoją drogą jak wygląda zabezpieczenie nastawni na czas zamknięcie ruchu( bo nie widzę sensu utrzymywania czynnych posterunków na linii na której nie ma pociągów), po prostu na klucz i to wszystko czy jakieś procedury chociaż teoretycznie są?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-03-2010, 22:48   

Z tekstu wyraźnie wynika, że po 30 kwietnia raczej nie będzie tam niczego. Ani KKZ, ani pociągów.
Powrót do góry

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 16-03-2010, 23:21   Co dalej z linią do Kudowy Zdroju? Odpowiedz z cytatem

Co dalej z linią do Kudowy Zdroju?

W dniu 12 marca 2010 r. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego przedstawiciele UMWD spotkali się z reprezentantami PKP PLK S.A. Rozmawiano o przyszłości trasy kolejowej wiodącej do Kudowy-Zdroju.

Przypomnijmy, że na początku marca kursowanie pociągu „Kamieńczyk” na odcinku od Kłodzka do Kudowy-Zdroju zostało zawieszone z powodu ustawicznych awarii lokomotyw spalinowych, powodowanych fatalnym stanem torowiska. Lokomotywy nie są bowiem przystosowane do jazdy z prędkością jednostajną 20 km/h, a taka obowiązuje na tej linii. Dodatkowe czynniki – trudny profil linii, liczne łuki i duże nachylenie, spotęgowane srogą zimą, przyniosły dużą zawodność użytkowanego taboru trakcyjnego. Autobusy zastąpiły pociąg.

Przewozy do Kudowy-Zdroju od kilku lat realizowane są w skrajnie niesprzyjających warunkach, przy technicznych parametrach urągających jakimkolwiek standardom cywilizacyjnym XXI wieku. Z uwagi na specyfikę linii, łączącej z krajem kilka ważnych kurortów turystycznych, przewozy były utrzymywane w oczekiwaniu na podjęcie przez PKP PLK działań modernizacyjnych na tym szlaku.

Zarząd Województwa Dolnośląskiego wpisał zadanie „modernizacja linii kolejowej nr 309” na indywidualną listę projektów kluczowych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Dolnośląskiego. Niestety, spółka PKP PLK S.A. zwlekała ze złożeniem wniosku. Jej przedstawiciele tłumaczyli to trudnościami ze sfinansowaniem wkładu własnego (środki z RPO WD pokrywają 85% kosztów, jedynie pozostałe 15% musi wyłożyć beneficjent). A gdy złożyła wniosek, objął on tylko odcinek Duszniki-Zdrój – Kudowa-Zdrój.

Aż do marca 2010 r. w nie było postępów w przygotowaniu tej inwestycji. Wreszcie wybrano wykonawcę studium wykonalności. W piątek (12 marca) PLK przedstawiła informację o planach modernizacji linii. Rozpocząć się ma ona nie wcześniej niż w 2011 r. i potrwać do jesieni 2012 r.

Do tego czasu pod znakiem zapytania stoi zasadność prowadzenia przewozów, z których korzysta znikoma ilość pasażerów i które generują koszty przekraczające milion zł rocznie dla tylko jednej pary pociągów. Zakład Linii Kolejowych w Wałbrzychu zgłosił do bazy technicznej sieci kolejowej POS na rozkład 2010/2011 prędkość maksymalną na szlaku Polanica-Zdrój – Kudowa-Zdrój wynoszącą 0 km/h. Oznacza to, że zarządca infrastruktury nie zakłada prowadzenia tam przewozów.

Podjęta zostanie analiza, czy do czasu przeprowadzenia modernizacji możliwe będzie wprowadzenie wyższych prędkości. Od tego zależeć będzie, czy przewoźnicy podejmą się prowadzenia ruchu pociągów generujących gigantyczne koszty przy znikomej przychodowości. Wreszcie Samorząd zabiegać będzie o modernizację całości linii, nie tylko końcowego fragmentu, i to w bliższym horyzoncie czasowym niż rok 2012.

Kolejowa komunikacja zastępcza kursować będzie przez 30 dni, do 7 kwietnia 2010 r. Do tego czasu strony zastanawiać się będą nad przyszłością połączenia.

Jednocześnie informujemy, że za realizację inwestycji w PLK na Dolnym Śląsku odpowiada pan Jerzy Dul, Dyrektor wrocławskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji – tel. (0-71) 717-33-00, fax (0-71) 717-59-95, adres: ul. Joannitów 13, 50-525 Wrocław. Za dzisiejszy stan i bieżące utrzymanie linii odpowiada pan Ryszard Bakuń, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych (IZ) Wałbrzych – tel. (0-74) 847-78-34, fax (0-74) 889-46-53, adres pocztowy: ul. Parkowa 9, 58-302 Wałbrzych.

źródło: koleje.dolnyslask.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

PiterTarnów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Kwi 2009

PostWysłany: 16-03-2010, 23:43    Odpowiedz z cytatem

jak to co dalej - została zaorana i pogrzebana dzięki jaśniejącej głupocie PLK, PiCu i PRu. Czego można się było spodziewać, jeśli od lat nie ruszono nawet palcem w kwestii jej remontu a teraz obudzono się z ręką w nocniku

_________________
2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 17-03-2010, 01:09    Odpowiedz z cytatem

A nie mogą się samorządy tym zająć bo jak nie będzie kolei nie będzie turystów więc dochody miasta spadną.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 17-03-2010, 01:47   

A Urząd Marszałkowski to co, jak nie formalne uosobienie najwyższego szczebla samorządu terytorialnego?

Wymowne: "Za dzisiejszy stan (...) linii odpowiada pan Ryszard Bakuń, Dyrektor Zakładu Linii Kolejowych (IZ) Wałbrzych....Dobrze, że podaje się odpowiedzialnych takiego stanu rzeczy. Zakłady Linii Kolejowych mamy w całej Polsce. Takiej dbałości o mienie jak w IZ Wałbrzych nie ma albo nigdzie, albo w niewielu zakątkach kraju. Zresztą postać tego pana przybliżała kiedyś na forum Krycha:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=41025#41025

Remont torów powinno się zacząć wyczyszczenia z takich ludzi, albo wręcz zamknięcia w cholerę IZ Wałbrzych. Przecież pod ich zarządem nawet stan drugiej magistralnej linii Dolnego Śląska, z 3 dawnymi miastami wojewódzkimi po drodze, woła o pomstę do nieba.
Powrót do góry

pl Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 17-03-2010, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Dokładnie, ten ZLK w Wałbrzychu to jakieś nieporozumienie i powinien być zlikwidowany wraz z niedawnymi zmianami w PLK - na co z resztą liczyłem. Nie robią zupełnie nic... a przepraszam... wprowadzają kolejne ograniczenia prędkości.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawelW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2009
Skąd: Legnica

PostWysłany: 17-03-2010, 23:22    Odpowiedz z cytatem

Niestety myślę że w najbliższym czasie podobna sytuacja może byc na Węgliniec -Żary JG--Lwówek-Nowogrodzec-Zebrzydowa a za jakieś 2 lata przez silną eksploatacje Orlen,Lotos kolej czy KGHM ,PKP CARGO również Rudna Gwizdanów(Głogów)-Legnica... w tej ostatniej też planują remont ok 2011-12r czyli po zakńczeniu modermy E30.. bo chyba wtedy dopiero się wyrobią..Poprostu lubińska się do tego czasu rozleci więc też sie mogą ocknąc z ręką w nocniku bo ta linia jest nie zwykle ważna i dla ruchu pasażerskiego który mógłby się bardzo rozwinąc po remoncie w tym kier np Zielona-Legnica czy pociągi dalekobierzne w kierunku odrzanki i przedewszystkim również ruchu towarowego chocby KGHM czy PKP CARGO
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysiu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lis 2008

PostWysłany: 20-03-2010, 09:07    Odpowiedz z cytatem

yusek napisał/a:
A nie mogą się samorządy tym zająć bo jak nie będzie kolei nie będzie turystów więc dochody miasta spadną.

Zgodnie z obowiązującym prawem samorządy NIE mogą wydawać środków publicznych na zadania, które nie leżą w zakresie ich kompetencji. Linia jest własnością PLK, więc samorząd może tylko prosić i namawiać.

99,9% turystów przyjeżdża do Polanicy, Dusznik i Kudowy własnymi autami lub autobusami. Zamknięcie ruchu pasażerskiego na tej linii nie ma praktycznie żadnego znaczenia dla dochodów uzdrowisk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 20-03-2010, 10:22    Odpowiedz z cytatem

Jeśli od Kłodzka jedzie się 17km/h to się nie dziwie. A czy ja mówię, że samorządy mają wydać kasę? Samorządy mają naciskać posłów, prasę, PLK (chyba w tej kolejności będzie najlepiej). Dodatkowo zainwestować w reklamę.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-03-2010, 10:48    Odpowiedz z cytatem

wcale nie jest tak, że wszyscy przyjeźdząją do uzdrowisk Kłodzkich samochodami. Turyści może tak (ale na pewno nie 99,9%), ale nie należy zapominać o starszych osobach korzystających z sanatoriów. Oni jeźdżą komunikacją zbiorową. Wcześniej jeździli pociągami, potem PKSami, a teraz to nawet sanatoria organizują autobusy i same przywożą sobie kuracjuszy.
Z tej lini głównie korzystali przyjeźdżający z daleka - miejscowi korzystają z busów i PKSów bo nikt nie będzie jechał z Kłodzka do Kudowy ponad 2h, skoro PKS jedzie coś około 30-40 minut.
Konieczny jest remont i dobrze, że jest już jakiś plan dla tej linii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 20-03-2010, 11:08    Odpowiedz z cytatem

Ogólnie jeśli by chociaż przez rok przeznaczyć tak jak na zachodzi 60-40 kasę na remont infrastruktury i doprowadzić jak najwiecej odcinków do 80km/h to było by znacznie lepiej i autobusy równoległe nie miały by szans.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mba Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2009
Skąd: Świętoszów

PostWysłany: 20-03-2010, 15:42    Odpowiedz z cytatem

SP32-209 + B właśnie podąża z Jeleniej Góry do Wrocławia. Tam zostanie wagon a lok pojedzie do Kłodzka Głównego. Tylko co on tam będzie obsługiwał jak pociągi do Kudowy nie jeżdżą?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

geordi Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Lis 2009
Skąd: Malbork/GDN/POZ

PostWysłany: 20-03-2010, 16:23    Odpowiedz z cytatem

moze towarowe do Stronia? :/

_________________
2010: przejechane 14136km. Zarządom Kolejowych Przewoźników Pasażerskich życzę szybkiego bezrobocia!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mih Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2009

PostWysłany: 20-03-2010, 16:52    Odpowiedz z cytatem

Towarowe jeżdżą tylko do/z Ołdrzychowic. Dalej jest rdza. No i SP32 jest wyjątkowo kiepską lokomotywą dla pociągów towarowych, na dodatek w warunkach górskich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 202 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 200, 201, 202  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl