Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Estetyka wagonów w pociągach dalekobieżnych
Autor Wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 24-02-2016, 12:45   Estetyka wagonów w pociągach dalekobieżnych Odpowiedz z cytatem

Mam pytanie do Was, jak wyglądają, obecnie wagony, wraz z przedziałami w dalekobieżnych pociągach?
Czy one są nadal w złym stanie, jeżeli chodzi o estetykę wyglądu, czy już to się zaczyna zmieniać?
Niektóre wagony są remontowane, czy nie remontuje się ich wcale?
Bo chyba lepiej jest remontować stare wagony, gdzie wychodzi to taniej, niż jeżeli miałoby się zakupić nowe, które warte są nawet kilka milionów?

Nie jechałem ostatnio żadnym, dalekobieżnym pociągiem, więc nie bardzo wiem, jak się przedstawia sytuacja.
Gdy kilka lat temu jechałem dalekobieżnym ze Szczecina, to były to stare, zniszczone wagony. I tutaj, również chodzi o stan techniczny takich wagonów, bo jeśli one są już stare, to mogą się częściej psuć, mogą występować jakieś awarie.

z15305679Q,Wagon-pociagu-spolki-PKP-Intercity.jpg
Tak mniej więcej wygląda, stary wagon pociągu.
Plik ściągnięto 191 raz(y) 61.71 KB


_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 24-02-2016, 12:52    Odpowiedz z cytatem

To zależy od relacji i od kategorii pociągu. Zmodernizowane wagony spotkasz np. w pociągach IC relacji Szczecin - Wrocław i Wrocław - Kraków/Przemyśl. Z reguły jest tak, że pociągi kategorii IC są obsługiwane nowym lub zmodernizowanym taborem. Pociągi TLK są zazwyczaj zestawione ze szrotu, takiego jak na zdjęciu powyżej. Napisałem z reguły, bo w różnych relacjach różnie to wygląda. Ale w porównaniu z tym, co było choćby 5 lat temu, wyczuwa się znaczną poprawę. Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 24-02-2016, 13:07    Odpowiedz z cytatem

Czyli jednak jest jakaś zmiana w wyglądzie wagonów i ogólnie, taboru?
A czy często się naprawia stary tabor, stare wagony jeżeli wystąpi jakaś awaria, coś się uszkodzi?

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

audrin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Cze 2010

PostWysłany: 24-02-2016, 14:28    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście. Aż dziwne, że o tym nie słyszałeś, bo PKP IC trąbi o nowym taborze wszędzie, gdzie się da.

Co do napraw... Trudno powiedzieć, zależy od stacji macierzystej i wielu innych czynników. Niemniej zmodernizowane wagony są raczej naprawiane na bieżąco.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 24-02-2016, 20:40    Odpowiedz z cytatem

Ja o tym słyszałem, tylko nie bardzo byłem zorientowany w tej sprawie. Podróżowanie pociągami dalekobieżnymi, w starych, zniszczonych wagonach, raczej do przyjemności należeć nie może.
Bo jeśli w takich wagonach ( np. zimą ) nie ma ogrzewania, ponieważ nastąpiła awaria, to podróżni przez całą podróż muszą marznąć.
Nie wiem czy zawsze, za każdym razem usuwane są różne awarie, bo gdy ja jechałem "TLK Przemyślanin", ze Szczecina do Dęblina, to siedziałem w przedziale, w którym nie było ogrzewania.
W niektórych przedziałach te ogrzewania były, a była wtedy pora zimowa. Kiedy w czasie tego podróżowania, odwiedziłem toaletę w wagonie, to nie byłem zadowolony ze stanu, w jakim tą toaletę zastałem.
Nie dość, że wszystko tam było stare, to jeszcze ściany były obdrapane i czymś pomazane.

Na dodatek, na ścianie, nad kiblem ktoś powiesił gazetki pornograficzne, żeby podróżni mogli sobie popatrzeć, podczas korzystania z toalety.

No to, ładna estetyka była!

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

Bartek1981 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Wrz 2010
Skąd: Koszalin

PostWysłany: 25-02-2016, 06:35    Odpowiedz z cytatem

Prawdopodobnie najgorsze wagony kursujące w składach TLK pochodzą z Gdyni i Katowic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 25-02-2016, 07:56    Odpowiedz z cytatem

Ze składów spotykanych w Katowicach, najgorzej prezentują się oba TLK jadące do Warszawy p.CMK, chodzi o TLK Skarbek i Kormoran, często jeszcze stare zielone dwójki i czerwona jedynka, poza tym TLK Sztygar jest w kiepskim zestawieniu, zawsze składy na Lublin miały gorsze wagony i niestety niewiele zmieniło.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 25-02-2016, 11:27    Odpowiedz z cytatem

sebek, czerwona jedynka? Ostatnio już nie ma czerwonych jedynek w zadnym TLK, są przemalowane (chyba) wszystkie w barwach IC.
Tak się składa, ze Skarbek chyba nie nocuje już w Katowicach? Skoro jeździ do Gliwic to stawiam na Pyskowice.
Nie jest tragicznie, dwa razy jechałem Kormoranem i ma w składzie 111Arow, ktory zawsze wybieram, bo jest najwygodniejszy i nie było brudno, w toalecie bardzo czysto jak na TLK. To samo dotyczy TLK Skarbek.
Również ostatnio jechałem Sztygarem, fakt do ładnych wagonów nie należy, ale do czystości nie mogłem się przyczepić.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Diken Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lut 2012
Skąd: Szczecin/Pionki

PostWysłany: 25-02-2016, 11:38    Odpowiedz z cytatem

Ja tak sobie myślę, że takie wagony nie powinny być wypuszczane w jakąkolwiek trasę.
Już dawno powinno się zadbać o to, żeby wszystkie, te wagony wyglądały dobrze i ładnie. Rozumiem, że zakupuje się nowy tabor, ale i remontowanie taboru, wagonów, powinno odbywać się regularnie.

_________________
Liczę na dobre rozwijanie polskiej kolei, jako sympatyk kolei w Polsce.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
 
Numer Gadu-Gadu
42495596

krzychu12231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Lip 2009

PostWysłany: 25-02-2016, 11:56    Odpowiedz z cytatem

Do tego co Gdynia wystawia na TLK Bachus nie mogę się nigdy przyczepić, a jeżdżę nim co tydzień, więc poddałbym w wątpliwość w fakt, czy Gdynia ma takie znowu złe wagony. Owszem stare, ale zawsze czyste i ciepłe.

_________________
2013: 24 989 km, 2014: 20 377 km, 2015: 22 282 km, 2016: 20 461 km, 2017: 23 403 km, 2018: 17 415 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

BryTomWi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Gru 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 25-02-2016, 14:30    Odpowiedz z cytatem

Też nie wiem o co chodzi z tą Gdynią. Katowice rozumiem, a jak zło to oczywiście jeszcze Kraków. Skarbek jeździ do Raciborza, więc tam nocuje, a wagony są chyba z Grochowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 25-02-2016, 14:48    Odpowiedz z cytatem

Najgorsze wagony są z Krakowa zawsze Kraków daje stare, zniszczone trupy. Nawet jako EIC np. Fregata kilka lat temu jeździła na wagonach z TLK, Ex Małopolska również kiedyś najgorszy Ex w Polsce. Kraków i tyle w temacie. Katowice teraz nie ma co, ale wyroboli sie i trzymają poziom.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 25-02-2016, 17:10    Odpowiedz z cytatem

Dobrze, że wprowadzili kat. IC, bo jednak zestawienia większości IC, są na dobrym poziomie, znacznie lepsze od składów TLK, gdzie często można spotkać gorsze wagony. Mam nadzieję, w ciągu najbliższych lat, znikną stare, niezmodernizowane wagony, a wszystkie TLK staną się IC.
Nawet w IC zdarza się awaria jakiegoś wagonu, jedzie rezerwa, często nieodpowiednia do kategorii pociągu, ale i tak, zdecydowanie poprawiła się podróż ekonomicznymi pociągami w Polsce.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

miłośnik Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 03 Kwi 2015

PostWysłany: 25-02-2016, 20:00    Odpowiedz z cytatem

IC Mieszko, IC Szyndzielnia to wg mnie wzorcowo zestawione IC lepiej niż EIC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mkfilmykolejowe Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 12 Mar 2010

PostWysłany: 26-02-2016, 08:04    Odpowiedz z cytatem

Nie porównuj wagonów z IC Mieszko do EIC.

_________________
fb: podróże koleją. Zdjęcia, ciekawostki z podróży Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2018 infokolej.pl