Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Komunikacja zastępcza
Autor Wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 22-12-2016, 16:02    Odpowiedz z cytatem

szy_mat napisał/a:
Elektronika pada... W tych maszynach wszystko jest sterowanie przez komputerowe sterowniki, od silnika spalinowego (obroty, wtrysk), przez układ regulacji napięcia (falowniki) aż po tablice pneumatyczne.


Przypomina mi się taka anegdota. Podobno z życia wzięta. W pewnym zakładzie zatrzymała się maszyna, unieruchamiając produkcję. Na panelu dyspozytora wyświetlała się tylko kontrolka "Poziom oleju zbyt niski". Oczywiście zaraz zbiegli się dyspozytor, mechanik, elektryk, automatyk - wszyscy z działu utrzymania ruchu i zaczęli dyskutować nad przyczyną :
-Aaaa, to na pewno elektronika padła! Widzicie, kontrolka się świeci - powiedział dyspozytor
-No pewnie, jak nic to elektroniczne dziadostwo wysyła zły sygnał i zablokowało proces! To takie awaryjne jest.... - wtóruje mu automatyk.
- Dokładnie! Kiedyś tej elektroniki nie było i wszystko działało! Wołać elektronika, niech naprawia!.... - uciął mechanik.
Po chwili przyszedł elektronik. Otworzył pokrywę i co się okazało? Oleju faktycznie nie było...

Po co to napisałem? Bo ta historyjka jest bardzo sympatyczna, ale prawda jest taka, że dobrze wykonane komponenty elektroniczne są często właśnie najbardziej niezawodnymi elementami w przemyśle, automatycznych układach regulacji i pojazdach. W lokomotywach SU160 z tego co ja wiem największy problem był z tłumikami wężykowania a nie z komputerem.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Desiro2 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Mar 2011
Skąd: Tarnów

PostWysłany: 22-12-2016, 20:17    Odpowiedz z cytatem

turystka napisał/a:
Dziś jechaliśmy z Gorzowa do Piły autokarem wynajętym przez PKP, który dotarł z opóźnieniem (1h40'). Nie wiem co ciągnęło z Piły ale w Tczewie podłączono nurka.
IC na szlaki bez druta powinien korzystać z szynobusów wieloczłonowych jako pospieszne.
Od dawna postuluję o przedłużenie kursu z Kostrzyna do Piły. Może być pospiech ale ze skojarzeniem dalej /Kołobrzeg, Bydgoszcz/. Kociewie straci pasażerów. Może latem będzie lepiej.
Do Gdyni z Gorzowa może pewniej przez Zbąszynek. Z Zielonej Góry s dwa IC do Gdyni, ale brak skojarzenia połączenia.


To fakt, przez Zbąszynek jakiś TLK na Poznań i dalej do Krakowa/Warszawy by się przydał. Tylko czym to zrealizować skoro sytuacja taborowa jest tak fatalna?! Niech ktoś obeznany wytłumaczy dlaczego nurki w Czechach śmigają bez problemów, przecież jeździ tam tego mnóstwo. A u nas - pożyczyli 7 sztuk i takie jaja.Coś tu nie gra...
"skojarzenia" ? chyba chodziło Ci o skomunikowania? Razz

_________________
Precz z drożyzną w pociągach ICu !Miejscówki w kl.2 TLK/IC - do likwidacji!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-12-2016, 23:23    Odpowiedz z cytatem

Ponoć IC Matejko na trasie Rzeszów - Zamość już na dwóch 170A zawalonych po brzegi. W sumie nic dziwnego, bo Święta bardzo blisko. Brawa dla tych, którzy zaryzykowali jazdę, bo autobusem mogli dopiero dojechać przed 3:00. Opóźnienie co prawda jest, ale nie sięga ponad godzinę

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Brzeg Dolny

PostWysłany: 26-12-2016, 11:09    Odpowiedz z cytatem

I pudło. Matejko na odcinku Stalowa Wola - Zamość jeździ na busach, gdyż PLK nie wyrobiły się z zakończeniem prac remontowych. Zatem kompromitacji ciąg dalszy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 26-12-2016, 11:26    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Zatem kompromitacji ciąg dalszy.


Dokładnie, wczoraj 40 min dziś 60 min położyło całą relacje do Świnoujścia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-12-2016, 13:19    Odpowiedz z cytatem

W dniach 23-24.12 były wagony, ale bez opóźnienia się nie obyło.
W ogóle IC Matejko z racji tak długiej trasy i łącznika do Zamościa będzie niewypałem. To było jasne i oczywiste. Opóźnienia będą zawsze i na tym będą tracić mieszkańcy wielu regionów, bo jak coś się stanie na Zamojszczyźnie, to jadący np. z Wrocławia do Świnoujścia będą musieli czekać aż pociąg dotoczy się. To samo, gdy np. na Pomorzu Zachodnim zbierze się opóźnienie, a ktoś zechce jechać z Kolbuszowej do Zamościa.

Poza tym nie rozumiem tego, że wagony z Zamościa nie jadą na całej trasie, a tylko do Szczecina. Jakby jechały do Świnoujścia, to byłoby uzasadnienie, że muszą być włączane w skład IC Matejko, a tak to tylko niepotrzebne nadawanie powodów do zbierania opóźnień na tej trasie.

Przeczuwam, że taka sytuacja wytrzyma tylko do marca, a część zamojska zostanie podpięta pod inny pociąg IC, możliwe, że IC Chełmoński. Można by było też pomyśleć o skróceniu relacji do Wrocławia, maksymalnie Poznania. Tak naprawdę, to aby było komfortowo, to potrzeba zupełnie przerobić rozkład. Wygodniejszy byłby "Malczewski", ale on ciągnie wagony do Słupska i Kołobrzegu i kolejna grupa znów stanowiłaby problem. "Mehoffer" byłby niezły, gdyby miał grupę Zamość - Wrocław.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 26-12-2016, 18:26    Odpowiedz z cytatem

Co do Zamościa, zgadzam się @Atomanem. Pchanie tam pociągu aż ze Szczecina jest nieporozumieniem. Dla Zamościa widziałbym dwa wyjścia. Albo wysłać tam grupę Siemiradzkiego, co prawda wyjazd z Zamościa byłby o wiele później, a przyjazd o wiele wcześniej, ale przynajmniej te godziny byłyby rozsądne. Obiegi Gamy by się zgrały, tyle tylko że Gama większość czasu by spędzała w Zamościu niż w Rzeszowie. Jednak i na to jest sposób, bo zawsze Gamy w Rzeszowie można podmienić.
Drugim rozwiązaniem mogłoby być uruchomienie osobnego pociągu o nazwie Hetman w relacji Wrocław Gł. - Zamość, wyjeżdżającego z Wrocławia godzinę przed Matejką, a z Zamościa godzinę później. I ta druga opcja byłaby chyba najrozsądniejsza, gdyż nawet w przypadku opóźnienia części zamojskiej nie opóźnia się z automatu części przemyskiej. Poza tym godziny kursowania tego pociągu między Rzeszowem a Wrocławiem byłyby dość atrakcyjne, więc z frekwencją nie powinno w nim być problemu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-12-2016, 18:42    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że to, co było rok temu, a więc IC Siemiradzki/Wyspiański byłoby zupełnie niezłe. Nie udało się tego zrealizować przez awarie Gam. IC Antares w sumie miał być odrodzeniem kolei dalekobieżnej na Roztoczu, ale myślę, że na Roztoczu wystarczą pociągi Regio.

Najlepszym rozwiązaniem bylby "Hetman" w 100% jadący z Zamościa do Wrocławia. Cztery wagony by wystarczyły. Trasa pokrywałaby się z trasą Szczecin - Przemyśl w większości, więc starndard IC zostałby. Przemyśl ma ogromną gamę pociągów IC i jeden niejadący do niego IC nie pogorszyłby przecież oferty.

Trzeba liczyć też na to, że remonty na linii 66 pozwolą na przyspieszenie na odcinku Rzeszów - Zamość i za kilka lat da się pojechać 120 km/h jak na odcinku 69 Zawada - Ruskie Piaski, notabene przy samym Zamościu.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 26-12-2016, 18:59    Odpowiedz z cytatem

A Nurek 025 znowu " zdechł " na Tlk Noteć w Krzyżu, w drodze do Gorzowa.

_________________
2013 - 10097 km, 2014 - 13664 km, 2015 - 10331 km
2016 - 15995 km, 2017 - 2262 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 26-12-2016, 20:04    Odpowiedz z cytatem

TLK "Kociewie" odwołany na odcinku Trzcianka-Gorzów,wprowadzono komunikację zastępczą.Ten pociąg to chyba największy pechowiec na północy Polski.Jeszcze nigdy nie zdarzyło mu się dojechać do stacji docelowej bez opóźnienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pacy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lip 2011
Skąd: Gorzów

PostWysłany: 26-12-2016, 22:03    Odpowiedz z cytatem

Nurek z Kociewia z Gdyni w Pile przechodzi na Moniuszkę, a Kociewie dalej powinno być na Nurku z Noteci , który padł. Dlatego odwołany. Tylko dlaczego podają w komunikatach, że od Trzcianki jak zawsze jest od Piły?? Komunikacja zastępcza jest na trasie Piła - Gorzów - Piła?

_________________
2013 - 10097 km, 2014 - 13664 km, 2015 - 10331 km
2016 - 15995 km, 2017 - 2262 km,
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 27-12-2016, 10:33    Odpowiedz z cytatem

Dziś "Kociewie" na całej trasie odwołane.Autobus zastępczy aż do Gdyni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2015
Skąd: Linia 96

PostWysłany: 27-12-2016, 10:53    Odpowiedz z cytatem

"Ciekawie" tez dziś na Malczewskim Słupsk/Kołobrzeg-Przemyśl. Kiepsko się na to patrzy :/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wojtekbrd Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Lip 2012
Skąd: Białogard

PostWysłany: 27-12-2016, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Malczewski czekał w Białogardzie na część Kołobrzeską ponad 2 godziny ale się nie doczekał i po udrożnieniu szlaku do Szczecinka spakował się i odjechał bez części Kołobrzeskiej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 27-12-2016, 16:45    Odpowiedz z cytatem

Za stroną PKP Intercity

"Z powodu braku sprawnych lokomotyw spalinowych pociąg TLK 58108 Kociewie relacji Gdynia Główna - Gorzów Wielkopolski został odwołany na odcinku Gdynia Główna - Piła. Przejazd podróżnych z Gdyni Głównej do Chojnic odbędzie się zastępczo pociągiem PR 55052 (15:55 – 18:21), z Chojnic do Piły zastępczo pociągiem PR 58329 (18:28 – 19:41), natomiast od Piły do Gorzowa Wielkopolskiego zostanie uruchomiony skład właściwy pociągu TLK 58108 Kociewie.

W związku z powyższym pociąg TLK 18106 Moniuszko relacji Warszawa Wschodnia - Szczecin został odwołany na odcinku Piła - Szczecin. Przejazd podróżnych na w/w odcinku odbędzie się zastępczą komunikacją autobusową."
Ciekawe,co będzie jutro?Wygląda na to,że "Kociewie wystartuje jako pociąg z Gorzowa,a "Moniuszko" ze Szczecina jako autobus.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl