Jeżeli chodzi tu o Poznań to odkąd pamiętam nie było żadnego rozwoju oferty za wyjątkiem Poznań - Warszawa gdzie koniec końców pojawiła się dodatkowa para Berolin a poza tym to tylko były nieudane podrygi w postaci Błękitnej Fali, Sediny czy ostatnio Paderewskiego. Pozostałe linie to brak rozwoju. Jedynie zmiany nazw i tras w tym wydłużenie niektórych pociągów ale w ogólnym zarysie nie zmienia się nic. Pociągów na pozstałych liniach jest tyle samo. Nie ma rozwoju na trasie Wrocław - Gdynia gdzie by conajmniej 1 para w tygodniu się przydała. Poznań - Olsztyn od lat grzeje tylko 4 pary pociągów. Do Zielonej Góry podobnie mimo obiecanych 4 par EIC w kierunku Warszawy.
Poznań - Kołobrzeg/Słupsk to szykuje się mały rozwój bo regio da dodatkową parę oraz Szyndzielnia pojedzie przez Poznań ale nadal to nie rewolucja bo regio będzie tak naprawdę wydłużony regio do Szczecinka. A Szyndzielnia zostanie zabrana Nadodrzance, więc zyskają jedni ale stracą drudzy. To nie jest rozwój. To samo dzieje się na linii dawnej kolei Poznańsko - Kluczborskiej gdzie od lat trwa karczowanie pociągów kosztem ciągu przez Wrocław. W nowym rozkładzie jazdy osiągnie to apogeum. Linia do Łodzi kolejną megaporażką gdyż co tam się dzieje... Miasto prawie pół miliona a z Poznaniem łączą go jedynie 3 pociągi z czego jeden dodatkowo upchany na LK3 karczując ofertę w Kaliszu. Gdyby nie ostatnie zmiany KW połączenie dwóch największych miast Wielkopolski to była jakaś tragedia. Nadal jest bo KW na obecnych skończył ofertę
A kto by zapełnił te 4 składy EIC do Zielonej Góry?
Miecio
Nikt, dlatego nie jeżdżą. Ale to je przytoczyłem jako przykład, że w Poznaniu nie ma rozwoju oferty. Jedynie jakieś pijarowe przebłyski w postaci EIC
Miecio
Nikt, dlatego nie jeżdżą. Ale to je przytoczyłem jako przykład, że w Poznaniu nie ma rozwoju oferty. Jedynie jakieś pijarowe przebłyski w postaci EIC
Warszawa-Poznań-Szczecin aż się prosi o konkurencję w postaci chociażby LEO EXPRESU.
Miecio
Nikt, dlatego nie jeżdżą. Ale to je przytoczyłem jako przykład, że w Poznaniu nie ma rozwoju oferty. Jedynie jakieś pijarowe przebłyski w postaci EIC
Warszawa-Poznań-Szczecin aż się prosi o konkurencję w postaci chociażby LEO EXPRESU.
Na razie to musi się skończyć remont by oferta została poszerzona bo podejrzewam, że gdy remont się skończy pojawi się więcej pociągów Warszawa - Szczecin
Dla Giżycka odciętego od strony Ełku jest stosunkowo proste rozwiązanie, przynajmniej na okres letni - wydłużyć do Giżycka IC Drwęca i IC Ukiel. Jednocześnie IC Gryf (albo Stańczyk) wydłużyć do Białegostoku przez Szczytno.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
A co to ma do rzeczy? Jak na razie nie zaostrzono zapisów dotyczących tych 30%/50%, więc Intercity jako komunikacji międzywojewódzkiej to ograniczenie nie dotyczy.
No niestety dotyczy... Ale jest to akurat głupie zarządzenie (pozorowane działania nieudolnego rządu), bo akurat komunikacja publiczna jest bezpieczna, co potwierdzają statystyki i doświadczenia innych rajów w tym Niemiec (badania Instytutu Kocha!), gdzie limitów nie wprowadzono!
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Dla Giżycka odciętego od strony Ełku jest stosunkowo proste rozwiązanie, przynajmniej na okres letni - wydłużyć do Giżycka IC Drwęca i IC Ukiel. Jednocześnie IC Gryf (albo Stańczyk) wydłużyć do Białegostoku przez Szczytno.
W Giżycku nie ma drutu więc musiałoby w Olsztynie zmieniać przód na spalinowy. A IC nie dysponuje taką ilością lokomotyw by to obsłużyć
Taki rozkład Kraków - Katowice to może za rok, zarówno pod względem czasu przejazdu jak i ilości połączeń. Na razie rozkopane wjazdy do Trzebinii z obu stron. Za to od strony Oświęcimia nie dzieje się nic, choć jest zka aż od Krzeszowic.
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Z informacji uzyskanych od spółki PKP Intercity wynika że pociąg IC Nightjet Relacji Berlin-Wiedeń-Berlin utraci postój handlowy na stacji Kędzierzyn Koźle dodatkowo Nightjet otrzyma postój handlowy na stacji Brzeg
Z informacji zawartych w rj od spółki PKP Intercity wynika że pociąg nie będzie kursował do Budapesztu bynajmniej wzmianki nie ma żadnej więcej informacji w załączniku z rozkładem całościowym dla pociągu IC Nightjet
Nie tylko Sudety, ale też Bieszczady i Wetlina na całej trasie prowadzone lokomotywą spalinową. Chyba kilka lokomotyw spalinowych będzie relokowane do Krakowa?
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum