Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

Torreador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2008
Skąd: Pomorze

PostWysłany: 06-07-2009, 20:43    Odpowiedz z cytatem

"Duch" byłego prezesa Warsewicza nadal obecny w PKP Intercity w osobie kolegi Jarosława Wielopolskiego.
Z tego co się dowiedziałem, z wypowiedzi Wielopolskiego to PKP Intercity zamierza zakupić jak się wyraził ezety - EZT - elektryczne zespoły trakcyjne, czyżby podmiejskie pociągi typu EN 57 Question Pomyłka, czy dezinnformacja z powodu niekompetencji Question Wielopolski & Warsewicz - Kapliczka spółka z o.o.
A oprócz tego jak podaje: Gazeta Wyborcza. PKP Intercity kupi superszybkie pociągi. jest sześciu chętnych biorących udział w przetargu.
Tymczasem w telewizyjnej wypowiedzi A. Furgalski twierdzi, że: "z kolejami hiszpańskimi, które chcą nam pomagać…". Co autor wypowiedzi miał na myśli w sytuacji, w której jak powiedział Wielopolski, przetarg jest jeszcze nie zakończony Shocked Question Exclamation Nie chcę być potraktowany jako mąciwoda ale „nam”, czyli komu i w jaki sposób, co w zamian za przysługę ? Czy taka pomoc może być dopuszczalna kiedy w przetargu uczestniczy także firma hiszpańska ?
Poniżej link do telewizyjnej wypowiedzi
WP. tv Analiza


Ostatnio zmieniony przez Torreador dnia 06-07-2009, 21:34, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 06-07-2009, 21:17    Odpowiedz z cytatem

^^ o co chodzi? Składy zespolone, to jak najbardziej EZT. EN57 to też EZT, tylko nie tej epoki... Podobnie EZT to również ED59, 74 czy ER/N75.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 29-07-2009, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Źródło: www.kow.com.pl - (fragment pisma " W podróży")

Tabor PKP IC S.A.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 1947 raz(y) 403.9 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-10-2009, 09:59    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na składy zespolone PKP Intercity: Oferty już w tym miesiącu

Po ponad roku przygotowań PKP Intercity zaproszą producentów pociągów o złożenie ofert sprzedaży 20 nowoczesnych składów. Kontrakt wart ponad pół miliarda euro ma być podpisany do końca roku.

PKP Intercity zakończyły ciągnący się od sierpnia 2008 roku tzw. dialog konkurencyjny z producentami taboru kolejowego. Efektem rozmów jest dokumentacja przetargowa, dzięki której jeszcze w tym miesiącu spółka będzie mogła poprosić koncerny o złożenie ofert na zakup 20 pociągów rozwijających prędkość 250 km/godz.

– Specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest już gotowa. Czekamy na opinię konsultantów prawnych i finansowych – potwierdza Paweł Ney, rzecznik PKP Intercity.

O kontrakt bić się będą giganci światowego rynku: francuski Alstom, włoskie Ansaldo-Breda startujące z nowosądeckim Newagiem, kanadyjsko-francuski Bombardier w konsorcjum z polską Pesą oraz niemiecki Siemens. Wszyscy zapowiadają, że złożą swoje oferty.

Zanim do tego dojdzie, dokumentację musi jeszcze zaakceptować unijna agenda Jaspers decydująca o dofinansowaniu projektów transportowych pieniędzmi z UE. W maju jej eksperci negatywnie zaopiniowali zakup przez spółkę szybkich pociągów, wytykając Polsce zapóźnienia w infrastrukturze.

Ceną za wydanie zgody na dofinansowanie miała być rezygnacja PKP Intercity z wożenia pasażerów nowymi składami na trasie do Poznania i dalej do Berlina. Ochotę na obsługiwanie tej trasy mają niemieckie koleje. Będzie to możliwe, bo 1 stycznia 2010 r. europejski rynek przewozów pasażerskich zostanie otwarty. W sierpniu PKP Intercity ustaliły z unijnymi urzędnikami, że nowe pociągi nie pojadą na Zachód.

Producenci pociągów dostaną 45 dni na przygotowanie oferty. Ma ona zawierać cenę za dostarczenie 20 tzw. składów zespolonych (ok. 400 mln euro), serwisowanie pociągów przez 12 lat (20–25 proc. wartości kontraktu) oraz wybudowanie zaplecza technicznego (ok. 30 mln euro). Krzysztof Celiński, prezes PKP Intercity, obiecuje kontrakt do końca roku.

Włodzimierz Rydzkowski, ekspert od rynku infrastrukturalnego z Uniwersytetu Gdańskiego, powątpiewa, czy to się uda.

– Nie dojdzie do podpisania umowy, jeśli PKP Intercity nie zdobędą brakujące 30 proc. wartości kontraktu, czyli ok. 150 mln euro – mówi Włodzimierz Rydzkowski.

(źródło: Maciej Szczepaniuk, Dziennik Gazeta Prawna, 5 października 2009)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

REGIOchłopak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Paź 2009

PostWysłany: 11-11-2009, 23:42   MAN BR 614 w Intercity Odpowiedz z cytatem

http://rail.phototrans.eu/14,42162,0.html

Wiecie coś więcej na ich temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 11-11-2009, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Coz, tu sie wyklepie, tam sie odPICuje i bedziemy mieli nowoczesne sklady zespolone spalinowe w InterCity na 160 i wiecej... a tak na powaznie - IC chce tymi skladami obslugiwac linie spalinowe, by nie placic haraczu Cargo ale przede wszystkim PR-om.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 12-11-2009, 07:32    Odpowiedz z cytatem

będzie uzupełnieniem pociągów pośpiesznych na lini niezelektryfikowanej. Tj. np. Białystok-Suwałk
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 12-11-2009, 12:03    Odpowiedz z cytatem

Żadne IC, to PR sprowadziło z Niemiec te składy, ale nie mają one homologacji. Dość długo stały w Kołobrzegu, a teraz stoją sobie w Gdyni. Ot co, a nie tam żadne IC już nie przesadzajcie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 12-11-2009, 13:08    Odpowiedz z cytatem

To sobie jeszcze długo postoją,procedury uzyskania homologacji sa skomplikowane.Obawiam się,że nim ten tabor dostanie dopuszczenie do ruchu,to prędzej będzie nadawał sie na złom.Chętnie pojeżdziłbym czyms takim np po Ostbahnie,zamiast niewygodnym SA102
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 13-11-2009, 09:53    Odpowiedz z cytatem

Exsimus, Zupełnie bez rozgłosu w Polsce znalazł się jeden SZT niemieckiej serii 614 zakupiony od kolei niemieckich DB przez PKP IC. Dwa skrajne wagony silnikowe 614 058 i 614 053 oraz środkowy wagon doczepny zostały niedawno przetransportowane na teren lokomotywowni PKP IC. Na chwilę obecną nie wiadomo ile składów PKP IC zakupiło oraz jakie ma być przeznaczenie dla tych zespołów, skoro spółka z większości niezelektryfikowanych tras się wycofuje. Zespoły serii 614 zostały wyprodukowane w ilości 42 zespołów w latach 1971-75. Składy mają dosyć wysoką prędkość konstrukcyjną maksymalną 140 km/h. Jak na polskie warunki prędkość ta jest wystarczająca dla większości pociągów dalekobieżnych. Obecnie PKP IC będzie musiało dokonać procesu „polonizacji”składów a następnie przejść ścieżkę uzyskania dla nich dopuszczenia do ruchu.

źródło:inforail.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 13-11-2009, 11:25    Odpowiedz z cytatem

Zwracam honor...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

erniesouchak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Lis 2009
Skąd: Poznań/Kołobrzeg

PostWysłany: 13-11-2009, 11:30    Odpowiedz z cytatem

Ale w Kołobrzegu stacjonował kawał czasu (będzie z rok) i nie było jasne kto go sprowadził.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 13-11-2009, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Będzie trzeba wpaść na Grabówek i pogadać z ludźmi, może ktoś zna jakieś konkrety

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szymel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Maj 2009

PostWysłany: 13-11-2009, 13:49    Odpowiedz z cytatem

http://hamman.cal.pl/galeria/thumbnails.php?album=133

tutaj macie foteczki jak jeszcze staly sobie w Kolobrzegu czekajac nie wiadomo na co....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krakonos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2009

PostWysłany: 13-11-2009, 14:17    Odpowiedz z cytatem

One nie "czekają nie wiadomo na co", tylko PKP IC dostosowuje ilość rdzy do stanu reszty swojego taboru Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl