Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 58, 59, 60  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

prapak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Maj 2012

PostWysłany: 06-12-2012, 15:00    Odpowiedz z cytatem

Myślę, że Bombardier wystartuje w przetargu, ma doświadczenie projektował Intercity EZT dla Wielkiej Brytanii, Niemiec i Szwajcarii.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 06-12-2012, 21:04    Odpowiedz z cytatem

Możliwe, ale głównie ze względu na wartość kontraktu, choć wątpię żeby był konkurencyjny cenowo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 07-12-2012, 17:28    Odpowiedz z cytatem

A tak konkretnie, to co z Elfem lub Impulsem jest nie tak? Zauważyłem, że uwagi co do tych składów dotyczą prawie wyłącznie wnętrza i ciągłego porównywania z ED74. Nowe autobus miejskie też mają deski zamiast siedzeń i podróż nimi traw nie raz ponad godzinę i tu nie ma problemu, a w ED74 jest? Czy raczej chodzi o to, że Intercity puszcza te składy nie na takie trasy, jakie dla nich przewidziano?
Ma być kład dalekobieżny, to będzie miał jedne pojedyncze drzwi na wagon, zamykany przedział pasażerski może nawet mieć toaletę w każdym członie - przecież to nie problem zrobić odpowiednią aranżację. Więc, co dalej? Elf jest za mało wygłuszony, zbyt mało komfortowy na 160km/h? Czy znowu chodzi o fotele i odległość między nimi?
Mnie wciąż brakuje uzasadnienia technicznego do krytyki polskich wyrobów. Może dlatego, że na razie nie mamy przykładów polskich komfortowych składów, bo mamy zamówienia o słabych wymaganiach i najniższej cenie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 07-12-2012, 19:54    Odpowiedz z cytatem

@DarekP - Autobusem miejskim się jedzie godzinę, proponowana relacja dla tych składów Kraków-Świnoujście przez Łódź, to 10 godzin jazdy. Jechałem całą tą relację, TLK SUKIENNICE w fajnym wagonie z przedziałami, zwykłym 111A, który może nie ma gniazdek ani nowoczesnego DIZAJNU, a ma fajną miękką kanapę i są przedziały zapewniające jakąś prywatność, tak to można jechać 10 godzin. W ED74 miałem już dość po 5 godzinach do Opola, siedzenia są tak ciasno, że ktoś kto ma 180 cm nie może siedzieć wygodnie, do tego twarde, w każdym nowym taborze siedzenia są twarde, nie wiadomo dlaczego. I to nie moja wina, że mam takie zdanie o takim taborze, tylko wina PKP-IC które uparcie puszcza ED74 na długie trasy. Oni powinni sprzedać ED74 Kolejom Śląskim, które akurat potrzebuje taboru osobowego.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 07-12-2012, 20:02    Odpowiedz z cytatem

Nie wiadomo czy Siemens nie będzie próbował wystartować ze składami typu Railjet co prawda to nie jest skład zespolony, ale według mnie to rozwiązanie by się mogło u nas sprawdzić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 07-12-2012, 20:43    Odpowiedz z cytatem

Ludzie, nie opowiadajcie głupot. Nie będzie próbował, bo 20% osi na być napędowych...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 07-12-2012, 22:53    Odpowiedz z cytatem

Do tego limity długości i wagi. O Railjetach nie ma mowy, Siemens jeśli wystartuje to wystawi raczej oskubane Venturio, a możliwe że i Desiro.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 09-12-2012, 00:26    Odpowiedz z cytatem

Snajper, zgadzam się z Tobą, ale jak widzisz to jest problem puszczania niewłaściwego składu na długą trasę. Ale gdyby w tym ED74 były wsadzone normalne siedzenia z Growagu, jak w wagonach Intercity, to dalej byłoby nie tak? Pomijam oczywiście inne braki tego składu, jak przedsionki, toalety. Cały czas zmierzam do tego, że dyskwalifikujemy Elfa z powodu ED74 i polityki Intercity. Dlaczego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 09-12-2012, 00:46    Odpowiedz z cytatem

Desiro jeżdżą w Rumunii nawet na IC. Oczywiście z odpowiednim wnętrzem. Też lubię 111A, ale takie czasy, że EZT coraz więcej. Odpowiednie fotele i rozplanowanie wnętrza (np. błagam - twarzą do siebie, to nie pekaes) - i można jechać w znośnych warunkach.

Nawiasem to Desiro by mnie ucieszyło, jest bardzo dobrze wykonane (wnętrze i tak na oko, bo o technice to nie wiem za wiele). Np. przy całym patriotyzmie, to jakościowo Elf i w ogóle Pesa się nie umywa, trzeszczenie, widać cięcie kosztów, jakość tworzyw, żeby o cieknących dachach ED74 nie wspomnieć.

A nie można kupić ileś piętrowych Bombardierów (jak KM) - ten tabor nie jedzie, tylko płynie.


Ostatnio zmieniony przez Jarul dnia 09-12-2012, 00:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sphinx Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Sty 2010

PostWysłany: 09-12-2012, 00:49    Odpowiedz z cytatem

@DarekP
Bo to Intercity zamawia nowe składy, a ludzie się boją, że beton nie uczy się na błędach i zamówi coś o podobnym standardzie? Już wiemy, że nie jest to do końca prawdą, ale jeszcze nie do wszystkich to dotarło.

@Jarul
Twarzą do siebie to znośne warunki? Trącanie się kolanami, niezręczne spojrzenia, a jak się trafi upierdliwa gaduła to już w ogóle... Nie cierpię takiego układu, jak gdzieś jadę pociągiem to nie posiadam się z radości jak widzę wagon bezprzedziałowy.

Piętrowe EZTy są bardzo drogie i dość ciasne - miejsc jest sporo, ale na papierze, są upchane w niskich wnętrzach, jest też sporo stopni utrudniających poruszanie się po pociągu (np. pasażerom udającym się do baru) - stąd punktowanie płaskiej podłogi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Jarul Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Maj 2010
Skąd: Wrocław Główny

PostWysłany: 09-12-2012, 00:57    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem niechęć do układu "twarzowego", ale jednak wolę czyjąś twarz niż oparcie fotela poprzedzającego. Mam to w pekaesie i samolocie, i wystarczy. Zresztą można porobić strefy takie i takie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 09-12-2012, 09:19    Odpowiedz z cytatem

sphinx napisał/a:


Piętrowe EZTy są bardzo drogie i dość ciasne - miejsc jest sporo, ale na papierze, są upchane w niskich wnętrzach, jest też sporo stopni utrudniających poruszanie się po pociągu (np. pasażerom udającym się do baru) - stąd punktowanie płaskiej podłogi.


Nie zgodzę się z tobą. Kto był w Holandii i miał przyjemność jechać tamtejszymi pociągami Inter City wie o czym mówię, Pociągi mimo, że złożone właśnie z wagonów piętrowych, są bardzo wygodne, na co wpływają świetne fotele i dobrze zaprojektowane wnętrze. W dodatku są ciche i szybkie. W Polsce takie składy również byłyby strzałem w dziesiątkę na TLK.

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Pershing Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2010

PostWysłany: 09-12-2012, 12:12    Odpowiedz z cytatem

I tu mogę potwierdzić. 2 razy zdarzyło mi się jechać holenderskim VIRMem. Mimo tabunu ludzi na peronie w Amsterdamie, wszyscy zmieścili się bez problemu, warunki OK. Nogi się spokojnie mieściły, fotele też wygodne. A momentami ładnie popylał i do tego bezdźwiękowo Wink

Jedyne co bolało to małe pułki na bagaż, jakiś podręczny się zmieści, ale moje wielkie torby już się nie mieściły i stały na fotelach obok.

//nie cytuj przedmówcy. mateuszpiszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 10-12-2012, 01:00    Odpowiedz z cytatem

Ale wadą składów piętrowych jest większy nacisk na oś oraz problem typowo polski - tunel śródmiejski Język
Remont dalekobieżnego przed nami i nie do końca wiadomo, jak się skończy dla skrajni. Działania naprawcze są planowane, ale to wciąż niewiadoma.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Waldemar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Wrz 2012

PostWysłany: 11-12-2012, 07:31    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
A tak konkretnie, to co z Elfem lub Impulsem jest nie tak? Zauważyłem, że uwagi co do tych składów dotyczą prawie wyłącznie wnętrza i ciągłego porównywania z ED74. Nowe autobus miejskie też mają deski zamiast siedzeń i podróż nimi traw nie raz ponad godzinę i tu nie ma problemu, a w ED74 jest?...


Waga kolego i awaryjność. Ale po pierwsze waga. Jak i dostęp do PLK i energia przeliczane są na kg to podstawowy wskaźnik to waga na pasażera.

//tnij cytaty. Dbaj o składnię zdania i unikaj błędów ortograficznych, tak aby twój wpis był zrozumiały dla innych. mateuszpiszcz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 30 z 60 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 58, 59, 60  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl