Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Następny
Nowy tabor PKP Intercity
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 20-04-2016, 14:39    Odpowiedz z cytatem

10 dodatkowych Dartów bez przetargu? PKP Intercity rozważa nowy zakup.

Kolejowa spółka rozważa dokupienie bez przetargu od polskiego producenta 10 pociągów Dart. A jednocześnie chce się pozbyć składów Bydgostia, czyli „obiecującej” konstrukcji tej samej Pesy sprzed kilku lat.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/937485,pkp-intercity-10-dart-pendolino-kolej-inwestycje.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pet5 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2007

PostWysłany: 05-05-2016, 17:11    Odpowiedz z cytatem

http://inforail.pl/brak-zakupu-dodatkowych-dartow-to%E2%80%A6_more_83994.html

Czy faktycznie Olszewski Wiesław Cezary - Członek Rady Nadzorczej Pesy jest bliskim krewnym interpelującego o zakup wyrobu pociągopodobnego posła Pawła Olszewskiego? W takim przypadku lobbing posła byłby delikatnie mówiąc niezręczny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 05-05-2016, 18:12    Odpowiedz z cytatem

Pet5, lepiej jak poseł jawnie lobbuje niż odwala się takie numery: swego czasu członkiem rady nadzorczej Pesy był członek zarządu PKP PR, natomiast obecny prezes PR był członkiem rady nadzorczej ZNTK Mińsk Mazowiecki - spółki należącej do Pesy. Pisaliśmy o tym na forum, nikt inny tematu nie podjął.

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3495

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

wlodek1956 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Lis 2015
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 02-06-2016, 11:58    Odpowiedz z cytatem

Witam, Smile miałem w ostatni weekend przyjemność podróżować w wagonach sypialnych PKP Intersiti w relacji Wrocław - Świnoujście i Kołobrzeg - Wrocław na szczęście był to tabor normalny z otwieranymi oknami natomiast na peronach na kilku dworcach zobaczyłem nowe wagony z klimatyzacją i "pięknymi"nieotwieranymi oknami - zgroza, ja proszę o znakowanie tych wagonów w rozkładach jazdy będę je omijał szerokim łukiem.
Pozdrawiam Evil or Very Mad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 08-07-2016, 21:04    Odpowiedz z cytatem

PKP Intercity kupi nowe lokomotywy. Ogromny przetarg jeszcze w tym roku.

Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", PKP Intercity chce kupić aż 40 nowych lokomotyw elektrycznych. - To będzie jedno z większych zamówień w Europie - mówi Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/pkp-intercity-kupi-nowe-lokomotywy-ogromny-przetarg-jeszcze-w-tym-roku-77279.html

_________________
Ford motorcraft
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 25-07-2016, 12:11    Odpowiedz z cytatem

Nie będzie nowych pendolino. W co zainwestuje PKP Intercity?

Spółka PKP Intercity kupi 40 lokomotyw i 455 wagonów. Większą część kosztów pokryją przychody ze sprzedaży PKP Energetyki.

Flagowy przewoźnik PKP przygotował strategię taborową do 2020 r. Dzisiaj PKP Intercity przepłaca, pożyczając 50 wagonów od spółki České Dráhy i lokomotywy od PKP Cargo. A i tak żeby obsłużyć w tym tygodniu Światowe Dni Młodzieży, musiała zawiesić 22 pociągi, które wyparowały z rozkładów.

Więcej:
http://forsal.pl/artykuly/962479,nie-bedzie-nowych-pendolino-w-co-zainwestuje-pkp-intercity.html

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę Tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno Ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 27-07-2016, 11:29    Odpowiedz z cytatem

Chwilunia. Przecież kible (EZT) miały być lepsze od wagonów. Co jest ja się pytam? Po co te loki?
Nie ma wagonów? A ile poszło na żyletki? Jak się IC nie chce wozić ludzi to niech marchewkę sprzedaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 14-08-2016, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Na uporządkowanych kolejach EZT stanowią trzon zakupu nowego taboru. Są tańsze w eksploatacji, pasażerowie wiedzą, czego mogą się spodziewać w zakresie wyposażenia i komfortu. Taką formę rozwoju przyjęły też poprzednie zarządy Intercity. Ale tu okazało się, że Polska jeszcze nie jest gotowa na taki tabor. Usterka jednego elementu EZT powoduje konieczność wyłączenia całego pociągu, podobnie jak w przypadku kolizji. Dodatkowo w przypadku EZT nie jest możliwe kształtowanie podaży miejsc w zależności od popytu, łączenie EZT nie wchodzi w grę, gdyż nie ma na to odpowiednich zapasów. Myślę, że dominująca rola Pesa jako dostawcy taboru tez nie jest bez znaczenia.
Dlatego postanowiono postawić na starego konia, czyli lokomotywy + wagony. Program modernizacji puli 218 wagonów wyszedł w miarę dobrze, uszkodzone wagony łatwo zastąpić innymi i jakoś się to kręci. Segmentem, który najbardziej potrzebuje nowego taboru jest TLK/IC, na który łatwo dostać duże dofinansowanie z UE. Mamy mnóstwo wagonów, które i tak potrzebują napraw P5, więc modernizacja jest jakby naturalna. W lokomotywach zakupy i tak są konieczne, bo spółka posiada niedobór lokomotyw dla prędkości 160km/h, a w Polsce mamy przynajmniej 2 modele, które nadają się do tego celu - Gama i Gryffin.
Tak, czy inaczej większość odstawionych wagonów nadaje się tylko na złom. Dotyczy to wagonów z lat siedemdziesiątych i starszych, oraz części nowych, które są w zbyt słabym stanie, by pojeździć kolejne 15 lat.
Zakupy nowych wagonów będą, w porównaniu z modernizacjami, dość małym procentem i tu należy się spodziewać wagonów do segmentu EIC, choć ja bym wolał mały eksperyment z piętrowymi EZT lub składami push-pull.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 20-08-2016, 00:04    Odpowiedz z cytatem

Wyżej piszą o 455 nowych wagonach więc jak? A awaria jednego członu tak samo wyłącza EZT u nas jak i za granicą. Jak PESA awaryjna to niech nie kupują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pet5 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lut 2007

PostWysłany: 20-08-2016, 19:56    Odpowiedz z cytatem

List otwarty stowarzyszenia KLŁ do MI odnośnie jakości Dartów link
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 29-08-2016, 17:21    Odpowiedz z cytatem

Na których pociągach można teraz spotkać bezprzedziałowe wagony z niebieskimi iluminacjami na suficie oznaczone niegdyś jako 168A (obecnie chyba jako 111Ainw)? Mam na myśli te, które występowały m.in. w pociągu IC Szkuner w sezonie 2014/2015 z Wrocławia do Szczecina/Świnoujścia. O ile wiem, to one były przypisane do pociągów na trasie Szczecin-Przemyśl, czyli m.in. IC Dolnoślązak, IC Kossak. Czy w tym roku występują one dalej na tych trasach (np. IC Bryza), czy zostały "porozrzucane" po kraju? W tym roku ich w ogóle nie spotkałem, dlatego pytam.

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 31-08-2016, 18:30    Odpowiedz z cytatem

Te wagony (168A) są przypisane do stacji Wrocław, więc spotkasz je przeważnie w składach wystawianych przez tę wagonownię. Wagony te w ostatnim czasie przechodzą przeglądy P4, stąd może ich być w pociągach mniej.
Dla ułatwienia dodam, że wagony "inwalidzkie" z PPESA (II etap) mają oznaczenie 111Arow, dokłądnie to samo, co wagony "rowerowe".
Jeszcze przez parę lat ich bazowa trasa musi zachaczać o Przemyśl-Kraków-Wrocław-Szczecin.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Atoman Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Sie 2016
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 31-08-2016, 19:05    Odpowiedz z cytatem

DarekP napisał/a:
Te wagony (168A) są przypisane do stacji Wrocław, więc spotkasz je przeważnie w składach wystawianych przez tę wagonownię. Wagony te w ostatnim czasie przechodzą przeglądy P4, stąd może ich być w pociągach mniej.
Dla ułatwienia dodam, że wagony "inwalidzkie" z PPESA (II etap) mają oznaczenie 111Arow, dokłądnie to samo, co wagony "rowerowe".
Jeszcze przez parę lat ich bazowa trasa musi zachaczać o Przemyśl-Kraków-Wrocław-Szczecin.


Rozumiem, dziękuję. Czyli zapewne w IC Czcibór jako następcy zeszłorocznego IC Szkuner ten wagon mógłby się pojawić.

A właśnie co do trasy Przemyśl-Wrocław, to czy te wagony mają jedynie o tę trasę zahaczać, czy mają obowiązek generalnie nie zjeżdżać z niej nigdzie indziej? Za przykład dam IC Szkuner Kraków-Kołobrzeg, który jeździ chyba na tych samych wagonach co IC Czcibór, a jednak trasa na odcinku Poznań-Kołobrzeg wychodzi poza ramy programu. Podobnie IC Zefir, który omijał Wrocław, czy też wydłużane IC jak Bryza, czy Wyspiański, które jednak pojawiają się poza tą trasą. Jechałem w tym roku IC Orion do Świnoujścia i na odcinku Szczecin Główny - Świnoujście "witano w pociągu TLK Orion", mimo, że siedziałem w wagonie 170A, więc jak to jest? Oczywiście nie mam nic przeciwko pojawianiu się nowszych wagonów poza tą trasą, ale czy to nie wiąże się z jakimiś konsekwencjami? Smile

_________________
Pozdrawiam, Atoman.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 05-09-2016, 07:46    Odpowiedz z cytatem

Trasa podstawowa jest jasna, ale Intercity dostało zgody na odgałęzienia od trasy bazowej do wielu miejsc, np. Zamość, Jelenia Góra/Zielona Góra, Słupsk, Kołobrzeg itd. Ale generalnie podstawą ma być trasa bazowa.
168A widuję też w Wyspiańskim.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rozkładowiec Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Paź 2014

PostWysłany: 06-10-2016, 16:24    Odpowiedz z cytatem

6 października w siedzibie PKP Intercity doszło do podpisania listu intencyjnego pomiędzy Pesą Bydgoszcz a przewoźnikiem. W ramach wspólnego projektu PKP Intercity będzie testowało lokomotywę elektryczno-spalinową, którą wyprodukuje m.in. za pieniądze NCBiR.
Szczegóły: Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 37 z 39 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl