Najtańsza okazała się oferta firmy INFRAKOL z Jawora na kwotę 17 550 387 PLN Netto.
[ Dodano: 03-11-2013, 15:24 ]
W czwartek jechałem pociągiem z Wrocka do Sędzisławia i od Boguszowa Gorc Wschodnich do Sedzisławia jechało się już cały czas na normalnych sygnałach. Na tarczach ostrzegawczych wreszcie można było ujrzeć sygnał Os2, na semaforach wjazdowych S5, a na wyjazdowych S2. Po ponad 10 latach jazdy na zastępczy jest to piękny widok na tej górskiej części linii 274. Z Sędzisławia w stronę Marciszowa wyjazd jeszcze na zastępczy, ale pewnie to już tylko kwestia czasu.
Dziś natomiast widziałem Galicję do Krakowa w Sędzisławiu. PR-y wzmocniły skład, i słusznie bo frekwencja bardzo dobra, (w samym Sędzisławiu +ok 20 osób) i wyjazd też już na sygnał S2.
Sędzisław Galicja.jpg Galicja Sędzisław
Plik ściągnięto 45 raz(y) 73.2 KB
Galicja do Krakowa.jpg Wyjazd na sygnał S2 z Sędzisławia.
KrzysiekkG czyli naciski UTK okazały się skuteczne i wreszcie IZ Wałbrzych ogarnął to co olewał od kilkunastu lat. Ja w poniedziałek 28.10.2013 wracałem z Lubawki i wsiadałem w Boguszowie Gorce Zachód to wyjazd był na S2 także widok ten jak najbardziej cieszył moje oczy
Dzisiaj wracałem z Wrocławia ''Śnieżką"'. odjazd z lekkim poślizgiem do Jeleniej dojechaliśmy w 2h 6min, około 3 minut staliśmy na stacji Wałbrzych Fabryczny pod semaforem. Od wjazdu na stację Boguszów Wschodni do Sędzisławia, już na zielonym, a co do tych nacisków UTK, to one pojawiły się jakoś latem tego roku, a przetarg na naprawę SRK ukazał się z 1,5 roku temu.
Na znacznej części linii powycinali krzaki.
Na torze nr 2 (Świebodzice- Szczawienko) na ok. 1 km montują nową trakcję, ukazał się nowy wykaz prędkości, na w/w odcinku z '' góry'' będzie szybciej niż pod ''górę'', na pozostałej części trasy bez zmian.
- podg. Smolec tor nr 2 km 10,230 - 10,626
- szlak Smolec - Kąty Wrocławskie tor nr 1 km 10,230 - 20,295
- szlak Kąty Wrocławskie - Mietków tor nr 1 km 21,296 - 28,611
- stacja Boguszów Gorce Zachód tor nr 3 km 88,049 - 88,636
Zakres zadania:
W ramach zadania przewidzianego na lata 2014 - 2015 należy zaprojektować i wykonać roboty budowlane polegające na modernizacji nawierzchni kolejowej, rozjazdów, obiektów inżynieryjnych i sieci trakcyjnej podg. Smolec tor nr 2 w km 10,230 - 10,626, szlaku Smolec - Kąty Wrocławskie tor nr 1 w km 10,230 - 20,295, szlaku Kąty Wrocławskie - Mietków tor nr 1 w km 21,296 - 28,611 oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód na linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec:
1) wymiana nawierzchni tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie - Mietków,
2) wymiana nawierzchni tor nr 3 stacji Boguszów Gorce Zachód,
3) regulacja toru nr 2 szlak Kąty Wrocławskie - Mietków,
4) wymiana rozjazdów,
5) wymiana szyn, podkładów, podsypki oraz regeneracja przytwierdzeń na podkładach INBK-7 w torze nr 1 szlak Smolec - Kąty Wrocławskie,
6) wymiana nawierzchni na wstawce między rozjazdami nr 3 i 4 stacji Kąty Wrocławskie,
7) wymiana szyn, podsypki, podkładów w torze nr 2 podg. Smolec,
8) wymiana sieci trakcyjnej toru nr 1 szlak Kąty Wrocławskie- Mietków,
9) wykonanie ściany oporowej w km 23,840 - 23,900 oraz w km 24,270 - 24,340,
10) przebudowa peronu nr 1 i 2 podg. Smolec,
11) naprawa peronu nr 1 po. Sadowice Wrocławskie,
12) naprawa peronu nr 2 st. Kąty Wrocławskie,
13) modernizacja przejazdu kolejowego kat. A w km 10,239 oraz w km 10,714, 509; km 16,657; km 17,731,
14) modernizacja przejazdu kolejowego kat. C w km 12,
15) modernizacja przejazdu kolejowego kat. F w km 17,038
wraz z robotami towarzyszącymi, obejmującymi:
- demontaż starych i montaż nowych tablic z oznaczeniami kilometrów i hektometrów wraz z domiarami
oraz likwidacja słupków hektometrów kamiennych
- roboty podtorzowe wraz z odtworzeniem odwodnienia
- roboty z branży srk i elektroenergetycznej.
z mostami tez byl problem w wylonieniu eksperta. Pewnie rozpisza przetarg jeszcze raz.
Tak tylko, że tutaj jedyna oferta przekroczyła cztery razy cenę przeznaczaną na wykonanie zadania.
Tak poza tym to mam kilka dobrych informacji dotyczących linii 274:
-ograniczenie prędkości w torze nr 2 w km 81,-82,7 do 40 km/h jest na tapecie i powinno być już zrobione (ja jechałem ostatnio po ciemku i nie widziałem czy faktycznie już to skończyli),
-na szlaku Smolec - Kąty Wrocławskie tor nr 2 podwyższenie prędkości do 120km/h nastąpi 09.03.2014r.,
-w roku 2014 ma być robiony jeszcze odcinek Jelenia Góra-Wojanów (oba tory) oraz modernizacja peronów, wiat oraz przejść pod peronami w stolicy Karkonoszy.
Jednakże na rok 2014 przesunięta została modernizacja szlaku Marciszów-Janowice Wielkie tor nr 1.
W poniedziałek jechałem Szklarką z Wrocławia do Sędzisławia, do którego pociąg dotarł nawet przed czasem. Biorąc pod uwagę, że obecnie mają miejsce 2 zamknięcia torowe na linii 274 trzeba przyznać, że nie jest źle.
SSP od Boguszowa do Sędzisławia były wszystkie sprawne.
z mostami tez byl problem w wylonieniu eksperta. Pewnie rozpisza przetarg jeszcze raz.
-ograniczenie prędkości w torze nr 2 w km 81,-82,7 do 40 km/h jest na tapecie i powinno być już zrobione (ja jechałem ostatnio po ciemku i nie widziałem czy faktycznie już to skończyli),
Wymienili podkłady oraz tłuczeń w okolicach styków. Lada moment ograniczenie powinno zniknąć.
Cytat:
-na szlaku Smolec - Kąty Wrocławskie tor nr 2 podwyższenie prędkości do 120km/h nastąpi 09.03.2014r.,
Tu moge potwierdzic.
Cytat:
-w roku 2014 ma być robiony jeszcze odcinek Jelenia Góra-Wojanów (oba tory) oraz modernizacja peronów, wiat oraz przejść pod peronami w stolicy Karkonoszy.
Po remoncie predkosc po obu torach ma zostac podniesiona do 100km/h.
Dziś jechałem do Wrocławia i mogę potwierdzić, że ograniczenie w torze nr 2 w km 81,0 - 82,7 nadal jeszcze obowiązuje. Ponadto wprowadzono także tymczasowe ograniczenie prędkości w torze nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Szczawienko, a Świebodzicami do ok 20 km/h, Podejrzewam, że może to mieć związek z wycinką drzew jaka jest prowadzona wzdłuż tej trasy, ponieważ na dziesiątkach drzew widać było oznaczenie pomarańczowym markerem, że są do wycinki, a sporo już też zostało usuniętych.
Można powiedzieć wreszcie, bo ten odcinek był narażony właśnie przez łamiące się drzewa na uszkodzenia
sieci trakcyjnej.
Przez to ograniczenie pociągi w kierunku stolicy Śląska łapią około 10 minut spóźnienia.
Mosty na torze nr jeden ukończone, układają tor, trwają już prace na mostach w torze nr 2.
Tak jak było pisane wyżej pomiędzy Świebodzicami a, Szczawienkiem idzie ostra wycinka drzew. Cały czas profilują skarpy i ławę torowiska ( grabiami, widłami itp.).
Na stacji Wałbrzych Miasto, jak na razie to tylko zrzucone zostały szyny, a już według terminu miał być gotowy 1 etap ( Infrakol działa jak pisałem na odcinku Szczawienko- Świebodzice).
SRK już prawie na całym odcinku działa z wyjątkiem Wałbrzych Gł- Fabryczny, ( wyjazdy w kierunku tych stacji), pod koniec grudnia wyjazd z Marciszowa na Sędzisław S2, wczoraj,z powrotem Sz.
[ Dodano: 13-01-2014, 17:20 ]
Od 15 stycznia znika ograniczenie:
Wałbrzych Główny -
Boguszów Gorce
Wsch. Podg
81,000 82,700 zły stan toru 2 40 40 *)
[ Dodano: 24-01-2014, 21:24 ]
Od jutra znika jedno ograniczenie pomiędzy Szczawienkiem, a Świebodzicami w torze nr1, a drugie zostaje skrócone.
[ Dodano: 29-01-2014, 14:44 ]
Najniższą cenę za wykonanie odcinka Smolec- Mietków, uzyskało ZUE.
Półmetek modernizacji trzech kolejowych mostów na trasie Wrocław – Wałbrzych.
Modernizacja przepraw w dolinie Bystrzycy, na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie minęła półmetek. W styczniu zakończyły się prace na jednym z dwóch torów nad rzekami Młynówką, Bystrzycą i Suchodołem. Pociągi jadą już nowym torem po nowych konstrukcjach. Roboty są kontynuowane na sąsiednim obiekcie.
Zarządca infrastruktury, PKP Polskie Linie Kolejowe stale monitorują inwestycje. Wykonawca zdemontował już drugi tor. Przy pomocy specjalistycznego sprzętu wycinana jest stara stalowa konstrukcja mostu. W tym miejscu zostaną wbudowane żelbetowe przęsła, podobne do zamontowanych w pierwszym torze. W końcowym etapie prac konstrukcje mostowe obu torów zostaną połączone. Wykonany będzie tor bezstykowy zapewniający płynny przejazd pociągów.
Inwestycja realizowana jest na terenie krajobrazowego parku Dolina Bystrzycy, dlatego stosowane są podwyższone rygory ochrony środowiska, m.in. ograniczona możliwość wycinki drzew, oraz budowy dojazdów przez tereny bagienne.
Końcowym efektem prac będzie likwidacja ograniczeń technicznych i szybsza jazda pociągów z prędkością do 120 km/godz. Obecnie ruch po nowym torze nr 1 odbywa się z ograniczeniem prędkości do 50 km/godz., ze względu na prace wykonywane na sąsiednim torze.
Inwestycja mostowa w dolinie Bystrzycy to kolejne prace na linii kolejowej nr 274, których głównym celem, obok poprawy bezpieczeństwa ruchu, jest skrócenie czasu przejazdu z Wrocławia do Wałbrzycha i Jeleniej Góry. Zakończenie prac planowane jest w lipcu tego roku. Koszt przedsięwzięcia to ponad 9,6 mln. zł.
Efektem już wykonanych prac na linii Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra (nr 274) m.in. wymiany torów, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, remontu przejazdów, jest skrócenie czas przejazdu z Wrocławia do Wałbrzycha i do Jeleniej Góry wznowienie polaczenia do Świdnicy oraz poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowego.
Poprawił się też standard obsługi podróżnych. PLK przebudowała perony na stacjach Boguszów Gorce i Boguszów Gorce Zachód. Są wyższe, mają nową nawierzchnię z wyznaczeniem pasa bezpieczeństwa oraz dojściami wyposażonymi w pochylnie.
Koszt prac prowadzonych na tej linii w ostatnich latach wyniósł przeszło 400 mln zł i planowane są kolejne prace.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum