Kilka spostrzeżeń z sytuacji na linii 274 zaobserwowanych w Wielki Piątek (18.04.2014r.):
-pojawiło się nowe ograniczenie tymczasowe na torze nr 1 na szlaku Wałbrzych Główny-Boguszów Gorce Wschód podg. tak na oko na odcinku w km 80,7-81,0.
-zamknięty jest tor nr 1 na stacji Wałbrzych Miasto, gdzie trwają prace przy wymianie torowiska i przebudowie peronu,
-zamknięty jest tor nr 1 na odcinku Wałbrzych Szczawienko-Wałbrzych Miasto, z powodu prac na tym torze na wiadukcie nad ulicą Wrocławską,
-zamknięty jest tor nr 1 na odcinku Jaworzyna Śląska-Świebodzice, choć tam z tego co widać to w zasadzie prace są już ukończone, ale w piątek kilku pracowników kręciło się wokół jednego z przejazdów kolejowo-drogowych,
-zamknięty jest tor nr 2 na odcinku Smolec-Kąty Wrocławskie, co związane z jest z modernizacją mostów.
Na całym odcinku jazda pociągu na sygnały zezwalające.
W załączeniu kilka fotek, niestety wykonanych telefonem, więc jakość słaba.
nowe ogrniczenie na 274.jpg Nowe ograniczenie na linii 274.
Plik ściągnięto 24 raz(y) 150.66 KB
przed Wałbrzychem Miasto (0).jpg przed Wałbrzychem Miasto
Plik ściągnięto 32 raz(y) 127.85 KB
przed Wałbrzychem Miasto.jpg przed Wałbrzychem Miasto
Plik ściągnięto 34 raz(y) 112.05 KB
Wałbrzych Miasto.jpg Wałbrzych Miasto.
Plik ściągnięto 31 raz(y) 156.38 KB
Wałbrzych Miasto (1).jpg Wałbrzych Miasto (1).
Plik ściągnięto 26 raz(y) 114.74 KB
Wałbrzych Miasto (3).jpg Wałbrzych Miasto (3).
Plik ściągnięto 27 raz(y) 123.24 KB
Wałbrzych Miasto (4).jpg Wałbrzych Miasto (4).
Plik ściągnięto 20 raz(y) 152.48 KB
na szlaku Świebodzice-Jaworzyn Śląska.jpg Świebodzice-Jaworzyna Śląska tor nr 1.
Mam pytanie, trochę nie w temacie.
Od Kowar w kierunku Jeleniej Góry geodeci powbijali paliki wzdłuż toru ( są na wszystkich przejazdach do Mysłakowic) i od wczoraj zaczęli kopać rów i kłaść plastikowy przewód . Wie ktoś o co chodzi?
Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra” – modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 i 2 szlak Wojanów- Jelenia Góra oraz tor nr 1 i 3 w st. Wojanów
W skład zamówienia wchodzi:
realizacja robót przewidzianych na lata 2014-2015 , polegających na modernizacji nawierzchni kolejowej, rozjazdów , obiektów inżynieryjnych, przejazdów kolejowych i peronu: stacji Wojanów tor nr 1 w km 120,394 – 121,206, stacji Wojanów tor nr 3 w km 120,410 – 121,190 szlaku Wojanów – Jelenia Góra tor nr 1 km 121,206 – 123,599, szlaku Wojanów – Jelenia Góra tor nr 2 km 121,260 – 123, 557 na linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec, w zakresie:
•Nawierzchnia i podtorze,
•urządzenia sterowania ruchem kolejowym (srk),
•urządzenia i systemy telekomunikacyjne,
•sieć trakcyjna,
•urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV,
•obiekty inżynieryjne,
•perony ,
•przejścia i przejazdy,
•geologia. https://zamowienia.plk-sa.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=siwz_tab&demandIdentity=83562¬iceIdentity=3337&expired=0
Poprawka nr 1 do WOS-a obowiązującego od 15.06.2014 zniosła ograniczenie prędkości do 40 km/h:
w km 88,670-88,715 (tor nr 2) powstałego wskutek nierówności toru w planie i profilu rozjazdu 201 na stacji Boguszów Gorce Zachód
Natomiast poprawka nr 2 zniosła ograniczenia:
w km 80,760-80,950 (tor nr 1) z powodu złego stanu szyn,
w km 105,300-110,900 (tor nr 2) z powodu złego stanu toru (odcinek Marciszów-Janowice Wielkie).
w km 80,760-80,950 (tor nr 1) z powodu złego stanu szyn,
w km 105,300-110,900 (tor nr 2) z powodu złego stanu toru (odcinek Marciszów-Janowice Wielkie).
To po co teraz zamknięcia lipcowe na tych szlakach?
Najniższą ofertę dała jakaś egzotyczna firma ETF Polska, która nawet nie ma żadnej strony internetowej i w KRS podano, że działa od 2014 roku... Oby nie okazała się firmą krzakiem...
tor nr 2 pomiędzy Wrocławiem Zachodnim, a Kątami Wrocławskimi;
tor nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Szczawienko, a Wałbrzychem Miasto.
Myślę, że już niedługo otwarty zostanie tor nr 2 pomiędzy Kątami Wrocławskimi, a Smolcem, gdzie remont mostów dobiega końca i wówczas ZUE przejedzie do modernizacji toru nr 1 pomiędzy Kątami Wrocławskimi, a Mietkowem. W Kątach Wrocławskich na wyjeździe w stronę Wrocławia nadal widnieje wskaźnik W27 z cyfrą "10" co oznaczałoby, że PLK nie podniosła prędkości na tym torze do 120 km/h. Miało to nastąpić w marcu, ale może czekają do otwarcia tego toru po zakończeniu prac na mostach?
W Smolcu trwają prace przy peronie drugim, podobnie jak w Wałbrzychu Mieście.
Co ciekawe wzdłuż linii 274 prowadzone są prace przy budowie linii kablowej. Ja zauważyłem rowy od Janowic Wielkich aż do Boguszowa Gorc (gdzie wczoraj pracowała koparka). Natomiast oznaczenia są również na dalszych odcinkach w stronę Wrocławia co sugeruje że prace będą prowadzono także dalej.
Ponadto pomiędzy Marciszowem, a Janowicami Wielkimi wprowadzono tymczasowe ograniczenia prędkości na dwóch przejazdach kolejowych w okolicach Ciechanowic, a ruch na tym odcinku jest prowadzony na sygnały zastępcze co może mieć związek z pracami ziemnymi.
Smolec (2).jpg Smolec (2)
Plik ściągnięto 35 raz(y) 177.19 KB
Smolec (1).jpg Smolec (1)
Plik ściągnięto 35 raz(y) 164.7 KB
Smolec.jpg Smolec.
Plik ściągnięto 32 raz(y) 153.92 KB
mosty (1).jpg Mosty pomiędzy Kątami, a Smolcem (1).
Plik ściągnięto 44 raz(y) 158.3 KB
mosty.jpg Mosty pomiędzy Kątami, a Smolcem.
Plik ściągnięto 35 raz(y) 148.87 KB
Wałbrzych Miasto (1).jpg Wałbrzych Miasto (1).
Plik ściągnięto 54 raz(y) 152.73 KB
Wałbrzych Miasto.jpg Wałbrzych Miasto.
Plik ściągnięto 33 raz(y) 156.46 KB
wjazd do Wałbrzycha Miasto.jpg Wjazd na stację Wałbrzych Miasto.
Plik ściągnięto 36 raz(y) 190.84 KB
Ciechanowice.jpg Ciechanowice.
Plik ściągnięto 30 raz(y) 107.96 KB
przejazd w pobliżu Ciechanowic.jpg Przejazd kolejowy w pobliżu Ciechanowic.
Pomiędzy Sędzisławiem, a Witkowem Śląskim nadal ograniczenie do 20 km/h w km 95,0 z powodu uszkodzenia SSP.
Na stacji Wałbrzych Miasto trwają pracę przy peronie 2 oraz na torze nr 2. Zamknięty jest nadal tor nr 2 pomiędzy Wałbrzychem Miasto, a Wałbrzychem Szczawienko. Prace są prowadzone na wiadukcie nad ulicą Wrocławską w ciągu DK 35.
Co ciekawe wyjazdy z Wałbrzycha Miasto w stronę Szczawienka odbywają się na sygnał i wykorzystywany jest do tego semafor wyjazdowy normalnie odnoszący się do toru nr 2. O tej tymczasowej zmianie informuje wskaźnik W15.
Podobnie ma się sytuacja jeśli chodzi o semafor wjazdowy stacji Wałbrzych Szczawienko.
Na odcinku Jaworzyna Śląska-Świebodzice pojawiły się niestety tymczasowe ograniczenia prędkości do 50 km/h w torze nr 2 w następujących lokalizacjach:
-km 51,3,
-około km 48 (tuż przed semaforem wjazdowy stacji Jaworzyna Śląska.
Poza tym nowe ograniczenie pojawiło się w torze nr 2 pomiędzy Mietkowem, a Kątami Wrocławskimi (w pobliżu miejsca składowania podkładów przeznaczonych pewnie na tor nr 1).
Przejazd przez mosty również z prędkością ograniczoną do 50 km/h, a na przejeździe tuż za mostami (km 17,0) uszkodzona SSP i ograniczenie do 20 km/h.
W Smolcu prace przy peronie 2, gdzie ich stan jest zaawansowany i pewnie niedługo się zakończą.
ograniczenie Witków.jpg Ograniczenie na przejeździe w km 95,0
Plik ściągnięto 35 raz(y) 139.88 KB
Wałbrzych.jpg Wałbrzych Miasto
Plik ściągnięto 45 raz(y) 142.09 KB
Wałbrzych Miasto.jpg Wałbrzych Miasto
Plik ściągnięto 32 raz(y) 162.71 KB
Wałbrzych Miasto 1.jpg Wałbrzych Miasto
Plik ściągnięto 30 raz(y) 169.79 KB
Ograniczenie przed Jaworzyną.jpg Ograniczenie przed Jaworzyną Śląską
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum