Ekspresowa linia z Pragi do Wrocławia p. Jelenią Górę Widać, że zbliżają się wybory. Różne bzdety o Jeleniej Górze czytałem, ale takich, to jeszcze nie.
Ekspresowa linia z Pragi do Wrocławia p. Jelenią Górę Widać, że zbliżają się wybory. Różne bzdety o Jeleniej Górze czytałem, ale takich, to jeszcze nie.
Jeszcze lepsze jest to, że "w przyszłym roku będzie ogłoszony przetarg na budowę drogi S3 z Bolkowa do Jeleniej Góry". Naprawdę przerażające jest to, że lokalnie dziennikarze nie mają ZIELONEGO pojęcia o sytuacji w regionie. Ale to już OT.
Wracając do tematu to warty uwagi jest fakt, że IZ Wałbrzych ogłosił przetarg na dostosowanie dwóch SSP do prędkości 140 km/h (!). Dotyczy to przejazdów w km 22,788 oraz 26,383. Jak można się domyślić chodzi o odcinek Kąty Wrocławskie - Mietków.
Szczegóły na stronie:
W Świebodzicach zamknięty jest tor nr 2, ściągają szyny w miejscu ograniczenia stałego do 20km/h od strony Szczawienka, i pojawiła się też tam czasowa "20" na wysokości peronów ( tam wybrali tłuczeń pomiędzy podkładami).
[ Dodano: 21-10-2015, 20:26 ]
Na wyjeździe z Jeleniej Góry wymieniają podkłady pod łączeniami szyn ( na wysokości lotniska). Ponadto w obu torach do Wojanowa wprowadzili czasowe ograniczenie "11".
Przejazd za Wojanowem dalej nieczynny, czasowa"7".
W Świebodzicach na całym odcinku ograniczenia do 20km/h zdemontowali tor i już go układają na nowych podkładach, ( od Szczawienka do Jaworzyny jednotorowo).
Od Jaworzyny tor po wymianie trakcji w kierunku Żarowa już przejezdny, sama stacja po ''lewym''.
Szkoda, że nie będzie możliwości dojść na perony od strony ul. Wincentego Pola. Z tamtej strony miasta będzie trzeba zasuwać na pociąg trochę na około.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Zaczęli układać podkłady od strony Marciszowa, jest już ok. 1700m toru.
Zamknięty jest tor nr 1 od Kątów Wrocławskich do Smolca, trwa palowanie fundamentów i stawianie słupów, starej trakcji na razie nie demontują.
Ukazał się nowy harmonogram zamknięć torowych, obejmuje m. in.:
- modernizacja torów nr 1,2 od Smolca do Wrocławia Świebodzkiego.
- reelekryfikację szlaku Żarów- Imbramowice, wraz ze stacjami.
- modernizację tunelu.
Dorzucam od siebie kilka zdjęć, głównie z Marciszowa, wykonanych w listopadzie. Do Marciszowa przywożone jest kruszywo (prawdopodobnie z Ogorzelca) z wykorzystaniem transportu samochodowego i następnie jest ładowane na wagony, którymi transportowane jest na szlak.
Dzięki temu trochę ożył ruch w Marciszowie, gdzie odbywają się związane z tym manewry. W Ciechanowicach (jak można zauważyć na zdjęciach) rozpoczęła się już budowa peronu przy torze nr 1.
Marciszów manewry składu roboczego.jpg Pociąg roboczy - Marciszów
Oczywiście "niedługo" się przedłużyło, a potem zapomniałem, Ehhh...
Gaspares napisał/a:
Szkoda, że nie będzie możliwości dojść na perony od strony ul. Wincentego Pola. Z tamtej strony miasta będzie trzeba zasuwać na pociąg trochę na około.
Ludzie zawsze skracali sobie drogę przez tory, bo z tamtej strony ogrodzenie dość "szczerbate" na całej długości. Oczywiście SOK tego "nie lubiła".
Może lobbying za "Jelenia Góra Miasto", gdzieś pośrodku Zabobrza ? W końcu pieniądze na kolejną "galerie handlową" były.
Jak jechałem to w Ciechanowicach wszytko było wysypane i wyrównane, więc widzę że i tam są postępy.
Mimo zmniejszenia rozmiarów do 370k za każdą próba przesłania dostaje info że zresetowano połączenie, więc zdjęć na razie nie będzie.
Z układaniem toru są około 100 metrów od semaforu wjazdowego na stację Janowice Wielkie, z obsypywaniem tłuczniem dojechali do Ciechanowic.
Wjazd na stację Wałbrzych Fabryczny od Głównego był na pełnej prędkości (60km/h), coś chyba robili przy SRK, tam "zawsze" sygnał wskazywał 40km/h, a dzisiaj było jedno światło pomarańczowe.
Tak samo wstawili nowy semafor wjazdowy do Jaworzyny Śląskiej od Żarowa i widać że pociągnięty w ziemi jest nowy kabel, jeszcze nie podłączony. W tym roku był przetarg o opracowanie dokumentacji na zmianę w kilku miejscach wskazań semaforów. Ten w Jaworzynie na razie bez pasów dodatkowych.
Od Jaworzyny do Żarowa pomimo wymiany sieci trakcyjnej w torze nr 2 dalej 100km/h, a pomiędzy Kątami Wrocławskimi - Smolcem w torze nr 1 mimo starej trakcji 120km/h ( na gps było nawet 121km/h) , nowe słupy już wszystkie stoją, na połowie zamontowane są też odciągi do trzymania drutu, ruch odbywa się po obu torach.
Ille ludzi jezdzi pociagem na trasie Wroclaw - Jelenia Góra? Mojim zdaniem moga byc ciekawe jezdzic z Wroclawia na narty do Harrachova. Newiem czi w Polsce duzo informacji o Karkonoszach po Czeskej stronie? Kiedys byl pomysl pociagu pospieszniego Jelenia Góra - Liberec - Zittau! Niejestem pewny czi ktos otym rozmyszla po nowu?
Marcel Štancl, na razie w Harrachovie nie ma ani grama śniegu, ale jak kiedyś spadnie to oferta KD na tej trasie jest dobra: 3,5 h z Wrocławia. Myślę, że sporo osób wybierze pociąg.
Marcel Štancl, nie chodzi o to, po prostu jest za ciepło. Był sztuczny i stopniał. Jestem w Harrachovie właśnie teraz Wczoraj o 8 wieczorem było 8 stopni.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum