Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 42, 43, 44  Następny
Koleje dużych prędkości w Polsce?
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2012, 12:47    Odpowiedz z cytatem

Decyzja o KDP czeka na nową strategię

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wciąż pracuje nad zmianami w dokumentach rządowych, dotyczącymi Kolei Dużych Prędkości. Chodzi o usankcjonowanie decyzji ministra Sławomira Nowaka z grudnia 2011 r. o wstrzymaniu prac nad budową igreka.

Minister Nowak poinformował o wstrzymaniu prac nad przygotowaniami do budowy szybkiej kolei na konferencji prasowej 7 grudnia 2011. Pod koniec grudnia zadaliśmy rzecznikowi resortu pytanie, czy poza samą deklaracją o zaprzestaniu prac, decyzja będzie sformalizowana. Jest to o tyle istotne, że przygotowania do KDP ruszyły po uchwale Rady Ministrów z października 2008 r. w sprawie przyjęcia strategii ponadregionalnej „Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce”.

Uchwała określa zadania dla realizacji budowy KDP i wyznacza harmonogram budowy linii „Y” oraz uruchomienia przewozów do 2020 r. „Program budowy i uruchomienia przewozów Kolejami Dużych Prędkości w Polsce” został opracowany przez Międzyresortowy Zespół ds. KDP w 2008 r. Od tamtej pory do grudnia 2011 r. prace nad KDP były w toku.

28 grudnia ministerstwo poinformowało, że trwają prace nad projektami zmian w dokumentach rządowych dotyczących Kolei Dużych Prędkości. Analizowane były możliwe korekty tych dokumentów, a w niektórych przypadkach możliwość ich uchylenia. Czy od tamtej pory coś się zmieniło?

Mikołaj Karpiński, rzecznik MTBiGM, informuje, że dokonano analizy rządowych dokumentów oraz podjęto działania mające na celu wskazanie obszarów potrzebnych zmian. Ze względu na szeroki zakres dokumentów oraz ich złożoność, zmiany będą dokonywane sukcesywnie.

- Obecnie trwają prace nad aktualizacją „Master Planu dla transportu kolejowego do roku 2020”, który jest bazą pozostałych strategii i programów odnoszących się do transportu kolejowego. Natomiast prace nad zmianami do „Programu budowy i uruchomienia przewozów kolejami dużych prędkości w Polsce” lub jego ewentualnym uchyleniem, zostaną podjęte w późniejszym czasie, tj. po uaktualnieniu podstawowych dokumentów strategicznych – tłumaczy Karpiński.

źródło: Kurier Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-03-2012, 15:47    Odpowiedz z cytatem

Rewitalizujemy KDP – czyli czas na subiektywne wypośrodkowanie

Porobiło się, oj porobiło. Wydarzenia pędzą niczym „mityczny” i kosmiczny (dla nas) high speed i czasem nie sposób nadążyć za wszystkim. Takie czasy. Uświadomiłem sobie ostatnio, że ten blog – choć istnieje w dziale „KDP” - wcale nie nazywa się „Blogiem KDP”, tylko „Blogiem Roberta W.” A co za tym idzie, nie muszę jedynie pisać o haj spidzie, prawda? Co chyba Czytelnicy zapewne już zauważyli – szczególnie w poprzednim felietonie o ośmieszaniu się MRR, które pojęcia nie miało jakie projekty rewitalizacyjne szykuje w pocie czoła minister Nowak przy pomocy wiceministra Massela i narodowego zrywu rewitalizacyjnego w PLK.

Czytaj dalej...

źródło: Robert Wyszyński, Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KubaRzeszów Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 24-03-2012, 16:21    Odpowiedz z cytatem

Uwazam ze budowanie w Polsce KDP na chwile obecna mija sie z celem jest to zwykle wyrzucanie pieniedzy w bloto . Jestem zdania ze najpierw nalezy doprowadzic do porzadku to co mamy a dopiero potem bawic sie w KDP . Czesi np tez chcieli KDP a na razie stoi to w miejscu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lord W Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011
Skąd: Skierniewice

PostWysłany: 24-03-2012, 21:47    Odpowiedz z cytatem

Fajny artykuł.

Dziwi mnie, że tak trudno wydać te pieniądze. Najlepszym pomysłem jest Sieradz - Wrocław do 200 km/ h. Ja bym np zgłosił przedłużenie linii z Krakowa do Zakopanego i Nowego Sącza jak nie ma na co, oraz na budowę i elektryfikacje odcinka Łódź - Opoczno, coby lepszy dojazd do CMKi.

Potrzebni są w rządzie ludzie odpowiedzialni za projekty, którzy umieliby sprawnie i szybko te procedury przeprowadzać. Skoro są pieniądze to należy je wydawać, a jest chyba co remontować. Wiele linii można śmiało remontować bez większego uszczerbku dla pasażera (Sucha - Żywiec np.; Łuków - Skierniewice, szlak do Łeby i wiele, wiele innych). Nie rozumiem czemu te projekty idą gorzej niż w przypadku autostrad. Jeśli chodzi o GDDKiA to oni krajówki bardzo ładnie i szybko remontują.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

skrupulatny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 23 Mar 2012

PostWysłany: 02-04-2012, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Pytanie co z milionami wyrzuconymi w błoto na opracowanie projektu KDP ? Czy Polska jest tak bogata, że nas naprawdę na to stać ? Nieważne czy argumenty za i przeciw KDP są słuszne czy nie. Jeżeli taka decyzja już zapadła to należy ją z żelazną konsekwencją realizować. Nie jest to projekt na kadencję jednego rządu i dlatego żelazna konsekwencja jest niezbędna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 02-04-2012, 21:22    Odpowiedz z cytatem

skrupulatny, jak do tej pory poszło chyba 55mln PLN, a to jest NIC! Uwierz mi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-05-2012, 15:40    Odpowiedz z cytatem

Płacimy miliony za szybką kolej, której... nie ma

Rząd wycofał się z projektu budowy linii „Igrek”, a PKP PLK zamawiają nową analizę.

Choć minister transportu Sławomir Nowak w grudniu 2011 r. ogłosił odłożenie do 2030 r. planu budowy linii dla superszybkich pociągów z Warszawy do Wrocławia i Poznania, w PKP PLK nadal działa zespół zajmujący się projektem polskiego TGV. Co prawda został zmniejszony z 42 do 20 osób, ale jak wczoraj usłyszeliśmy w spółce, zostanie zlikwidowany dopiero po zakończeniu prac studialnych. A to nie nastąpi szybko, bo właśnie trwają negocjacje w sprawie zawarcia kontraktu na przygotowanie kolejnego raportu.

Tym razem PKP PLK zamawiają opracowanie modeli finansowania dla kolei dużych prędkości (KDP). Umowa z firmą, która go przygotuje, ma zostać podpisana w lipcu. Stara się o nią siedem konsorcjów: Aecom, Ernst & Young, Ove Arup, Deloitte, PricewaterhouseCoopers, EC Harris i Collect Consulting. – To skok na kasę i drenowanie funduszy UE – mówi analityk rynku kolejowego Karol Trammer. – Dokumentacja się zdezaktualizuje, bo projekt ruszy za 20 lat – w innej perspektywie UE oraz rzeczywistości prawnej i instytucjonalnej – podkreśla.

– Nie ma ryzyka przedawnienia. Opracowanie odpowie na pytanie, czy możliwa jest budowa w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jeśli będą prywatne pieniądze na ten cel, inwestycja może ruszyć wcześniej – odpowiada Robert Kuczyński z PKP PLK.

Wczoraj nie uzyskaliśmy od PLK odpowiedzi, jaką kwotę spółka zarezerwowała na kolejne opracowanie.

Dotychczas PKP PLK wydało na prace studialne nad KDP 55 mln zł. 48,9 mln zł trafiło do konsorcjum Ingenieria IDOM i Biura Projektów Komunikacyjnych za studium wykonalności linii „Igrek”, 3,5 mln zł do spółki Sener za studium wykonalności tunelu pod centrum Łodzi i 1,2 mln zł do Egis, Ernst & Young i DHV Polska za analizę uwarunkowań społecznych rozwoju KDP w Polsce do 2050 r.

Koleje dużych prędkości, pędzące do 350 km/h, miały pochłonąć – w zależności od szacunków – 20 – 28 mld zł. Minister Nowak uznał, że nie stać nas na taki wydatek i lepiej skupić się na remontach istniejącej sieci kolejowej.

Konrad Majszyk

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 12-09-2012, 17:00    Odpowiedz z cytatem

Budowa Ygreka ruszy już za 8 lat?

Mimo decyzji ministra Nowaka o zaniechaniu budowy linii Kolei Dużych Prędkości „Ygrek” w najbliższych latach, projekt wcale nie został zamknięty. Co więcej, nowy harmonogram, do którego dotarł „Rynek Kolejowy”, przewiduje rozpoczęcie budowy linii już w 2020 roku.

Więcej TUTAJ

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-09-2012, 15:44    Odpowiedz z cytatem

"Kolej Dużych Prędkości nie rozwiąże komunikacyjnego paraliżu" – eksperci o budowie polskiego TGV.

PKP wciąż prowadzi prace przy projekcie linii kolejowej, której nie będzie. Minister Nowak w zeszłym roku uznał, że na Kolej Dużych Prędkości nas nie stać. Tymczasem spółka chce wydać na powszechnie krytykowany projekt kolejne 83 mln zł.

Więcej TUTAJ

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04-10-2012, 11:44    Odpowiedz z cytatem

Komunikat PKP PLK:

Informujemy, że zgodnie z zatwierdzoną przez Radę Nadzorczą Uchwałą Zarządu naszej Spółki Nr 488/2012 z 27 sierpnia 2012 r. z dniem 30 września br. zlikwidowane zostało Centrum Kolei Dużych Prędkości. Odpowiedzialność z realizację czynności związanych z likwidacją powierzono Panu Kanradowi Gawłowskiemu.

Ciekawe komu się robi ciepło koło tyłka skoro likwidują CKDP. Może boją się rozliczeń z kasy unijnej? Kiedyś przecież będzie z tego smród...

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-12-2012, 17:05    Odpowiedz z cytatem

6 dyrektorów, 55 mln zł, a kolei dużych prędkości i tak nie będzie

"Dziennik Gazeta Prawna" wylicza, że przygotowania do budowy kolei dużych prędkości (KDP) pochłonęły już ok. 55 mln zł i mimo deklaracji resortu transportu o zamrożeniu inwestycji kwota może dalej rosnąć.

Więcej TUTAJ

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

ACR Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Sty 2008
Skąd: Niemcy

PostWysłany: 23-12-2012, 12:50    Odpowiedz z cytatem

po modernizacji cmk na 200 kmh kdp w polsce bedzie , ta cala dyskusja o +300 kmh musiala w danych mozliwosciach wystrzelic do tylu.

@pirat : wyslalem ci pm pare dni temu, mogl bys spojrzec i moze skomentowac ?

dzieki i pozdrowienia !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bmwm5thebest Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Cze 2012
Skąd: Gajówka k. Gryfowa

PostWysłany: 24-12-2012, 10:33    Odpowiedz z cytatem

Za te pieniądze które już wydali na te KDP można by już kilka linii reaktywować albo wyremontować. Ja napewno nie jestem za KDP jeśli większość linii kolejowych w Polsce jest w złym stanie. Trzeba najpierw podnieść prędkość linii kolejowych do standardu ale przede wszystko trzeba mieć dobrą ofertę przewozową.Jednak 160 i 200 km/h też jest potrzebne aby była konkurencja ale ważne.jest aby nie było dużych luk w rozkładzie i żeby każde większe miasto miało pociąg dalekobieżny. A oni tu chcą nam KDP budować. Smile

_________________
Czekam na remont 274 odcinek Jelenia - Zgorzelec!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-05-2013, 19:42    Odpowiedz z cytatem

WIDMO DUŻYCH PRĘDKOŚCI KRĄŻY NAD POLSKĄ

Półtora roku po deklaracji ministra Sławomira Nowaka o zawieszeniu prac nad polskim TGV okazuje się, że prace nad koleją dużych prędkości trwają w najlepsze, a mieszkańcy kolejnych terenów nagle dowiadują się, że ich miejscowości mają zostać przecięte infrastrukturą dla pociągów mknących z prędkością 350 km/h.

Czytaj w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.zbs.net.pl/zbs65.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 25-10-2013, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Społeczne, ekonomiczne i ekologiczne zastrzeżenia do planów budowy kolei dużych prędkości.

IX Festiwal Obywatela, 19 października 2013 r., Łódź.


_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 34 z 44 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 42, 43, 44  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl