Zawiązuje się ponadregionalna koalicja przeciwników budowy kolei dużych prędkości. Siły łączą społeczności lokalne z różnych regionów, które sprzeciwiają się przecięciu swoich małych ojczyzn linią polskiego TGV, która ma biec z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia.
To niestety będzie wielki problem. W latach 90-tych gdy w Polsce budowana była sieć szkieletowa linii światłowodowych jednym z większych problemów było wytłumaczenie ludziom przez których grunty miał przechodzić światłowód, że nie da się z niego od razu podłączyć telefonu Kowalskiemu, ale bez tego światłowodu perspektywa telefonu bardzo mocno oddala się (powszechnych komórek jeszcze nie było).
Struzik: KDP to nowa jakość w transporcie kolejowym
- KDP to nowa jakość w transporcie kolejowym i zapewnienie nowoczesnego środka transportu, który radykalnie skróci czasy podróży w Polsce. Ma więc kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarczego kraju i jego spójności terytorialnej - mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Adam Struzik, marszałek województwa mazowieckiego.
Kolej dużych prędkości mogłaby powstać w Polsce dzięki partnerstwu publiczno-prywatnemu z zagranicznymi inwestorami. Budowę mogliby sfinansować np. inwestorzy z Chin, którzy są już zaangażowani w szybkie połączenie białoruskiego Mińska z Moskwą oraz chcą zbudować drugą linię tego typu w Wielkiej Brytanii. Eksperci podkreślają, że nie można skreślać Chińczyków tylko z uwagi na niepowodzenia przy budowie autostrad.
KDP w Polsce??? to jakaś kpina, kawałek CMK i tyle,,,może pomyślmy o kolejach "małych albo zerowych prędkościach"np na podkarpaciu....Ostatnio w okolicach Zawiercia "liczyłem pasażerów w expresach-żenada,wypełnienia kilkunasto procentowe!A w innych tych biedniejszych regionach kraju ludzie nie maja czym jezdzić! Powodzenia fachowcy od kolei
Budowa kolei dużych prędkości została wstrzymana do 2030 roku. Inwestycja jest odkładana kolejny raz, bo już w ubiegłym roku odłożono ją do 2020. Mieszkańców gmin Zabierzów, Jerzmanowice-Przeginia, Sułoszowa cieszą te informacje. Mają nadzieję, że nowa trasa nie powstanie w takim kształcie, jaki był przedstawiany od kilku lat.
Szybka kolej dawno przestała być „fanaberią” – od ponad 30 lat w Europie, a od 40 w Japonii stała się zwykłą koniecznością. Cywilizacyjną, ekonomiczną, gospodarczą, alternatywną dla uciążliwych podróży samolotami oraz jazdą autostradami, gdzie np. w Polsce można jeździć z prędkością do 140 km/h, a drogami szybkiego ruchu tylko 120 km/h. Szybką koleją obecnie jeździ się z V od 250 do 320 km/h, a można będzie jeździć nawet 350 – 400 km/h, choć jeszcze nie wdrożono takich rozkładowych prędkości, ale to prawdopodobnie tylko kwestia czasu. Właśnie polskie KDP jest projektowane na prędkość eksploatacyjną 350 km/h i 400 km/h (testową).
Co dalej z polskim KDP?
a można będzie jeździć nawet 350 – 400 km/h, choć jeszcze nie wdrożono takich rozkładowych prędkości, ale to prawdopodobnie tylko kwestia czasu. Właśnie polskie KDP jest projektowane na prędkość eksploatacyjną 350 km/h i 400 km/h (testową).
Idom przeanalizuje zasadność KDP do granic Polski?
„Ygreka” nie będzie, ale PKP PLK przeanalizuje przedłużenie linii Kolei Dużych Prędkości do granic z Niemcami i z Czechami. Chętnych na wykonanie zadania jest ośmiu. Najtańsza oferta została złożona przez wykonawcę studium dla samej linii "Ygrek" - hiszpański Idom.
Ruszają prace na szybką koleją z Polski do Czech i Niemiec.
PKP PLK podpisały z hiszpańską grupą Idom kontrakt na opracowanie wstępnego studium wykonalności dla przedłużenia linii dużych prędkości Warszawa - Łódź - Poznań/Wrocław do granicy z Niemcami - w kierunku Berlina, oraz do granicy z Czechami - w kierunku Pragi.
oraz do granicy z Czechami - w kierunku Pragi? Jestem ciekawy co znacze Kierunok Praga? Kiedy to niebede tyle przes Katowice? Fajne bylo by cos zrobic Gdansk - Warszawa - Lodz- Wroclaw - Praha - Munchen (Monachium) - Zurich. Jezeli to bede tyle Warszawa - Katowice - Bohumín - Wieden i odgalenie na Pragu to na gówno.
KDP ma połączyć największe aglomeracje w Polsce. To są i długo będą: konurbacja śląsko-dąbrowska (2 500 000), aglomeracja warszawska (2 000 000), aglomeracja krakowska (1 500 000),
iiii.... ??? No właśnie! I co dalej?
Aglomeracja poznańska (1 100 000) -> dalej Berlin
Aglomeracja wrocławska (1 000 000) -> dalej Praga (koszty przebicia się przez Karkonosze)
Sprawa wydaje się jednoznaczna - KDP ma wozić ludzi więc musi obsługiwać konurbację warszawskie krakowskie poznańskie Trójmiasto
To wszystko!!!!!!!!!! Jakieś poronione "Y" nie mają racji ekonomicznych.
Konfitury są w pracach studialnych, delegacjach na konferencje w celu wymiany doświadczeń, w koncepcjach i antykoncepcjach no i w procesie budowy. Po zbudowaniu konfitur już nie ma, jest twarda ekonomia i proza życia. Miało być tak pięknie a wyszło jak zwykle. Przykłady ?
Wujek Google chętnie pomoże
Niestety nasze rządy są odporne na ekonomiczne argumenty. Gdyby tak nie było linia kolejowa Kraków -Katowice zostałaby zmodernizowana w pierwszej kolejności. A tak mamy 5 lat pozorowanych robót i 238 000 000 € w "zamrażarce".
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum