Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następny
Pogotowie strajkowe / podwyżki na kolei
Autor Wiadomość

matador Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 19-03-2008, 21:12    Odpowiedz z cytatem

MC2-nie zgadzam się z Tobą, gdyż to że wykonuje się taką samą pracę nie znaczy, że ma się zarabiać te samy pieniądze. Jeżeli pracujesz, lub pracowałaś na tzw. linii, jeżeli pracuje się na nastawni, lokomotywie to na pewno każdy z nas wie, że po jednych zmienianych pracownikach posterunek/stanowisko/lokomotywę przyjmuje się w ciemno bo wiemy,że to sumienna i pewna osoba. Po innych wiemy, że by spokojnie pełnić służbę musimy wszystko sprawdzić. I właśnie bezpośredni przełożony, który najlepiej powinien znać pracowników powinien o tym decydować. Rola związków powinna ograniczać się do bronienia zaniżonych, a nie do windowania szwagrów.
Tak chyba by było normalnie.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piotrbk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2008

PostWysłany: 19-03-2008, 21:15    Odpowiedz z cytatem

Rozumiem ze nasze bagienko powinno byc tylko dla nas ,choc ja akurat twierdzę ze skoro wymagamy od innych to tez powinnismy cos dawac z siebie .Czas przejazdu był około 11minut a wiec było go jeszcze całkiem sporo .Po prostu pewne operacje tej pani dyzurnej trwały bardzo długo a moze po prostu normą na tym posterunku były wtedy trzy składy na Fiata na dobę czyli szesc tam i spowrotem a my bylismy nieplanowani wiec pani dyzurna poczuła sie przepracowana .W sumie to szczęscie ze wogóle w takim razie stamtąd wyjechalismy na tej zmianie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 19-03-2008, 21:17    Odpowiedz z cytatem

mc2 napisał/a:
Jeśli pracuje na jednej większej nastawni 16 dyżurnych to wszyscy mają po 1450zł i wszyscy mają te same obowiązki, nie ma też rozróżnienia na płeć!!! Smile

Niestety jest tak że odbębni sie szychtę na lepiej opłacanej nastawni raz na 6 miesięcy , a dalej na pipidówie leci z zasadniczego wysoka grupa z ,,bardziej opłacanej nastawni''.Wtedy wszyscy (np. 16 osób) mają przykładowe 1450 mimo że faktycznie pracują tam 4 osoby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yello1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2007

PostWysłany: 19-03-2008, 21:53    Odpowiedz z cytatem

W Cargo sa tacy(maszynisci) co 14 slużb pracuja na manwerach a 1 sluzbe jadą z poc na szlak tylko po to aby otrzymać tz.diete druzyn poc w sumie 225 zl. Inni jezdza tylko poc i maja sluzby po 8-10 h i w miesiacu ida do pracy okolo 20 razy itakze dostaja diete 225zl. Nastepni przez caly miesiac siedza w lokomotywowni jako DEPO a ostatni to sa urlopowani dla celow zwiazkowych i robia 1 sluzbe w miesiacu aby zalapac godz niedzielne, nocne, i diete oraz aby utrzymac prawo kierowania Jeszcze jest tz rezerwa czyli ludzie od wszystkiego raz manewry raz poc raz Depo czyli upychani sa tam gdzie brakuje ludzi..I jak podzielic podwyzke dla tych pracownikow? oczywiscie to proste najwiecej dostanie związkowiec, puzniej kolega z DEPO oraz z manewrow oraz z poc a na samym koncu dostanie z rezerwy. Najczesciej z Cargo odchodza mlodzi z rezerwy bo przez lata pomiata sie nimi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 20-03-2008, 17:27    Odpowiedz z cytatem

Romek napisał/a:
mc2 napisał/a:
Jeśli pracuje na jednej większej nastawni 16 dyżurnych to wszyscy mają po 1450zł i wszyscy mają te same obowiązki, nie ma też rozróżnienia na płeć!!! Smile

Niestety jest tak że odbębni sie szychtę na lepiej opłacanej nastawni raz na 6 miesięcy , a dalej na pipidówie leci z zasadniczego wysoka grupa z ,,bardziej opłacanej nastawni''.Wtedy wszyscy (np. 16 osób) mają przykładowe 1450 mimo że faktycznie pracują tam 4 osoby.


nie, nie masz racji, akurat cała 16 osobowa obsada pracuje wciąż na tym samym posterunku - obsada 3 osobowa na posterunku. Jeśli ktoś jest przenoszony na kilka posterunków, to są na tej samej linii i o tym samym obciążeniu. I tak ma każdy dyżurny i nie ma powodów do tworzenia kominów.

[ Dodano: 20-03-2008, 17:33 ]
matador napisał/a:
MC2-nie zgadzam się z Tobą, gdyż to że wykonuje się taką samą pracę nie znaczy, że ma się zarabiać te samy pieniądze. Jeżeli pracujesz, lub pracowałaś na tzw. linii, jeżeli pracuje się na nastawni, lokomotywie to na pewno każdy z nas wie, że po jednych zmienianych pracownikach posterunek/stanowisko/lokomotywę przyjmuje się w ciemno bo wiemy,że to sumienna i pewna osoba. Po innych wiemy, że by spokojnie pełnić służbę musimy wszystko sprawdzić. I właśnie bezpośredni przełożony, który najlepiej powinien znać pracowników powinien o tym decydować. Rola związków powinna ograniczać się do bronienia zaniżonych, a nie do windowania szwagrów.
Tak chyba by było normalnie.


Masz prawo się nie zgadzać, ale pokaż mi zwierzchnika, który zna załogę pod względem uczciwości w pracy i jeszcze obiektywnego. Jak zdarzało się kiedyś coś nie tak z dyżurnym i jego przekazywaniem dyżuru, albo oszukiwaniem to dyżurni sami dają sobie radę z takim delikwentem i szybko jest wyprosowany. Jeśli zdarza się delikwent niereformowalny to po oficjalnej rozmowie ze zwierzchnikiem ma zmieniony posterunek - na cięższy i z dojazdem. To uczy pokory i szcunku do ludzi.

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

scyzoryk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: kielce

PostWysłany: 20-03-2008, 18:05    Odpowiedz z cytatem

A co myślicie o tych którzy siedzieli na stołkach naczelników,zawiadowców,związkowców a obecnie wrócili na podrzędne posterunki lub ciepłe posadki w biurach .Wykonują tę samą pracę za dużo wyższe wynagrodzenie i jeszcze oprócz wyrównują im utracone zarobki zgodnie z prawem.Ogólnie sposób wynagradzania na PKP JEST DO BANI,ludzie aktywni ,fachowcy
odchodzą tam gdzie ich umiejętnosci docenią.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Elektra Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 14 Lip 2007
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-03-2008, 18:28    Odpowiedz z cytatem

scyzoryk, to jest tzw. dodatek wyrównawczy, czyli rekompensata części utraconych zarobków w wyniku zmiany stanowiska służbowego. Regulują to zapisy w PZUP:


Załącznik nr 4

Dodatek wyrównawczy

1. Pracodawca jest obowiązany przenieść do innej pracy pracownika, który stał się niezdolny do wykonywania dotychczasowej pracy wskutek okoliczności wynikających z art. 179 i art. 230 - 231 Kodeksu pracy.

2. Jeżeli przeniesienie do innej pracy pracownika - a w przypadku pracownicy, o której mowa w art. 179 Kodeksu pracy również zmiana warunków pracy na dotychczas zajmowanym stanowisku pracy lub skrócenie czasu pracy - powoduje obniżenie wynagrodzenia, pracownik ma prawo do:

1) zachowania posiadanego wynagrodzenia zasadniczego, wynikającego z przyznanej kategorii zaszeregowania,

2) dodatku wyrównawczego, w wysokości i przez okres wynikający z przepisów art. 179 i art. 230 - 231 Kodeksu pracy oraz przepisów wydanych na podstawie art. 297 Kodeksu pracy.

3. Jeżeli pracownik, o którym mowa w art. 230 - 231 Kodeksu pracy, po okresie pobierania dodatku wyrównawczego, o którym mowa w ust. 2 w pkt 2 nie osiągnął wynagrodzenia z okresu poprzedzającego przeniesienie, to do czasu osiągnięcia tego wynagrodzenia przysługuje mu dodatek wyrównawczy w następującej wysokości:

1) po 20 latach pracy – 60 % utraconej kwoty wynagrodzenia,

2) po 25 latach pracy – 70 % utraconej kwoty wynagrodzenia,

3) po 30 latach pracy – 80 % utraconej kwoty wynagrodzenia,

4) po 35 latach pracy – 90 % utraconej kwoty wynagrodzenia.

4. Do okresów pracy, o których mowa w ust. 3, wlicza się okresy pracy na kolei.

_________________
Elektra
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

scyzoryk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: kielce

PostWysłany: 20-03-2008, 20:53    Odpowiedz z cytatem

Elekrra zgadzam się z tobą,ale gro z tych ludzi nie wraca na stanowisko np. dyżurnego na nastawni dysponującej dużej stacji tylko kipi na jakiejś pipiduwie i czeka na powtórny powrót
do łask .Jest to dobry sposób na podwyżki, mądry zwierzchnik co powinien czas zmieniać powinien mistrzów,zawiadowców,kontrolerów, odchodzacy dostaną dodatek wyrównawczy a awansowani funkcyjny.Oczywiście następcy powinny być osobami kompetentnymi z wykształceniem kierunkowym [broń boże po ochronie srodowiska,socjologii,historii itp] ,przydatnym na danym stanowisku . Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gumis1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Lut 2008

PostWysłany: 20-03-2008, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W Cargo sa tacy(maszynisci) co 14 slużb pracuja na manwerach a 1 sluzbe jadą z poc na szlak tylko po to aby otrzymać tz.diete druzyn poc w sumie 225 zl. Inni jezdza tylko poc i maja sluzby po 8-10 h i w miesiacu ida do pracy okolo 20 razy itakze dostaja diete 225zl. Nastepni przez caly miesiac siedza w lokomotywowni jako DEPO a ostatni to sa urlopowani dla celow zwiazkowych i robia 1 sluzbe w miesiacu aby zalapac godz niedzielne, nocne, i diete oraz aby utrzymac prawo kierowania Jeszcze jest tz rezerwa czyli ludzie od wszystkiego raz manewry raz poc raz Depo czyli upychani sa tam gdzie brakuje ludzi.



Zgadzam się z tym w 100%. Jestem maszynistą z dwoma prawami kierowania jestem ujęty w rezerwie. Moje służby zależą do tych prawdziwych maszynistów co im się chce robić a co nie. Wszystko dzieje sie z aprobatą naczelnika i ZZ. Ciekawe jaka jest stawka żeby jezdzic w planie. Do bani z taką pracą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Romek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Sie 2006
Skąd: Racibórz

PostWysłany: 20-03-2008, 22:37    Odpowiedz z cytatem

mc2 napisał/a:
Romek napisał/a:
mc2 napisał/a:
Jeśli pracuje na jednej większej nastawni 16 dyżurnych to wszyscy mają po 1450zł i wszyscy mają te same obowiązki, nie ma też rozróżnienia na płeć!!! Smile

Niestety jest tak że odbębni sie szychtę na lepiej opłacanej nastawni raz na 6 miesięcy , a dalej na pipidówie leci z zasadniczego wysoka grupa z ,,bardziej opłacanej nastawni''.Wtedy wszyscy (np. 16 osób) mają przykładowe 1450 mimo że faktycznie pracują tam 4 osoby.


nie, nie masz racji, akurat cała 16 osobowa obsada pracuje wciąż na tym samym posterunku - obsada 3 osobowa na posterunku. Jeśli ktoś jest przenoszony na kilka posterunków, to są na tej samej linii i o tym samym obciążeniu. I tak ma każdy dyżurny i nie ma powodów do tworzenia kominów.

Mi chodziło o sytuację gdzie kilku dyżurnych pracuje ciągle na jednej nastawni (bardziej obciążonej ),a kilku wpada tam raz na kilka miesięcy z mniej obciążonej nastawni aby mieć wyższą grupę - są takie przypadki.


mc2 napisał/a:
Masz prawo się nie zgadzać, ale pokaż mi zwierzchnika, który zna załogę pod względem uczciwości w pracy i jeszcze obiektywnego. Jak zdarzało się kiedyś coś nie tak z dyżurnym i jego przekazywaniem dyżuru, albo oszukiwaniem to dyżurni sami dają sobie radę z takim delikwentem i szybko jest wyprosowany. Jeśli zdarza się delikwent niereformowalny to po oficjalnej rozmowie ze zwierzchnikiem ma zmieniony posterunek - na cięższy i z dojazdem. To uczy pokory i szcunku do ludzi.

A co jeśli delikwent ma lepsze układy u góry niż reszta dyżurnych? Naczelnik może go tam trzymać specjalnie jako ,,gumowe ucho'' - dla niektórych szefów może to być cenne źródło informacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

km Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2008

PostWysłany: 21-03-2008, 02:42    Odpowiedz z cytatem

scyzoryk napisał/a:
.Oczywiście następcy powinny być osobami kompetentnymi z wykształceniem kierunkowym [broń boże po ochronie srodowiska,socjologii,historii itp] ,przydatnym na danym stanowisku . Laughing

Czyżby u kolegi też byli tacy pracownicy Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

scyzoryk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Lut 2008
Skąd: kielce

PostWysłany: 21-03-2008, 09:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czyżby u kolegi też byli tacy pracownicy Question

Są i to w większosci,absolwenci szkół kierunkowych związanych z pracą w PKP są traktowani jako zagrożenie dla zwierzchników ekologów,historyków itp. Sad
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mc2 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 22 Lut 2008

PostWysłany: 24-03-2008, 23:47    Odpowiedz z cytatem

Scyzoryk, ale zwróć uwagę, że wszyscy ci absolwenci marketingu czy historii są z bandy S. Po co Gosiewski przyjeżdżał z Polaczkiem na kawę do tego zakładu, a na wszystkich spędach obecny ksiądz proboszcz? Twisted Evil

_________________
człowiek rodzi sie głupi i umiera głupi, są wyjątki - niektórzy umierają jeszcze głupsi
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 27-08-2008, 20:15   Podwyźki ??? Odpowiedz z cytatem

="Zed" - 04.03.2008r. - napisał: Nie wszyscy kolejarze zadowoleni z podwyżek[/b]
Szef Sekcji Krajowej Kolejarzy NSZZ Solidarność Henryk Grymel uważa, że wynegocjowane podwyżki to maksimum tego, na co mogły liczyć związki. Solidarność jest zadowolona również z pozapłacowych efektów rozmów. Jako związkowców interesują nas również gwarancje zatrudnienia na lata przyszłe - podkreśla Grymel.

- W marcu tego roku pracodawcy Grupy PKP i związki zawodowe powołają zespół ekspercko-doradczy, którego zadaniem będzie opracowanie i przedłożenie stronom zasad wzrostu wynagrodzeń w latach 2009-2011 - informuje Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP.


Juź wtedy wiedzieli....Komunikat

Wpisał: olonr1
27.08.2008.
W dniu 26. 08.2008r. w Centrali PKP S.A. w Warszawie odbyło się spotkanie Prezesa Zarządu Związku Pracodawców Kolejowych z przedstawicielami związków zawodowych działających w Grupie PKP. Przedmiotem spotkania było ustalenie działań na rzecz wzrostu wynagrodzeń w spółkach PKP PLK, PKP CARGO, PKP Przewozy Regionalne, zgodnie z Protokółem ustaleń w sprawie podwyżki wynagrodzeń zawartym 22 lutego 2008r.

Pan Krzysztof Mamiński oświadczył że nie ma upoważnienia do negocjacji systemowego wzrostu wynagrodzeń w płacy zasadniczej z uwagi na zły stan finansów w/w spółek.

Następne spotkanie w tym temacie ma się odbyć 15 września 2008r.
Waldemar Ziobro


Żródło: www.warsztat.info.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Mulligan Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Cze 2006
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 27-08-2008, 20:59   Re: Podwyźki ??? Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Pan Krzysztof Mamiński oświadczył że nie ma upoważnienia do negocjacji systemowego wzrostu wynagrodzeń w płacy zasadniczej z uwagi na zły stan finansów w/w spółek.
Następne spotkanie w tym temacie ma się odbyć 15 września 2008r.[/b]

I tak powoli do końca roku się przekulamy, a w styczniu od nowa Polska Ludowa Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 21 z 24 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl