Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 27-03-2008, 08:43    Odpowiedz z cytatem

PKP PR otrzyma wyrównanie strat

O tym, na jakich zasadach spółce PKP Przewozy Regionalne zostaną przekazane rekompensaty strat, będzie jutro dyskutować sejmowa Komisja Nadzwyczajna. Straty firmy wynikają z nieopłacalności pasażerskich usług przewozowych.

Zgodnie z przepisami wspólnotowymi, przedsiębiorstwa kolejowe świadczące usługi przewozowe w ramach wykonywania obowiązku świadczenia usług publicznych uprawnione są do rekompensaty ponoszonych z tego tytułu, niepokrytych przychodami strat.

W 2001 r. utworzone zostały dwie spółki przewozów pasażerskich: PKP PR, zajmująca się przewozami regionalnymi, międzywojewódzkimi, międzynarodowymi i dalekobieżnymi; oraz PKP Intercity która prowadzi działalność o charakterze komercyjnym (otrzymuje rekompensaty z budżetu państwa z tytułu świadczenia usług przewozowych międzynarodowych dopiero od 1 stycznia 2006 r.).

Zgodnie z funkcjonującymi do 2004 r. przepisami, poszczególne samorządy województw zawierały z PKP PR w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych umowy o wykonywanie i dotowanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich w wybranych relacjach na obszarze województwa. Umowy te przewidywały, że wysokość świadczeń na rzecz PKP PR stanowić będzie kwota przyznana z budżetu samorządu województwa na dany rok w formie dotacji na wykonywanie kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich.

Wyliczenie kwoty dotacji za wykonywanie przewozów powinno być sporządzone na podstawie prognozowanej różnicy między wielkością kosztów i przychodów, które przewoźnik ma określić w oparciu o dotychczasowe i przewidywane wyniki swojej działalności. W praktyce takie wyliczenie nie miało miejsca - informuje portal wnp.pl Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący sejmowej Komisji Infrastruktury. - Samorządy województw określały wysokość świadczeń na rzecz PKP PR z góry, na podstawie środków przekazanych na ten cel samorządom województw w formie dotacji celowej z budżetu państwa.

Środki te były zdecydowanie niższe niż faktyczna różnica kosztów i przychodów przewoźnika ( na początku lat 2000-nych zakładano, że w skali kraju winno to być nie mniej niż 800 mln złotych rocznie).

Przepisy przewidywały również, że odpowiedzialny za transport minister zawiera z przewoźnikiem umowy na realizację międzywojewódzkich przewozów kolejowych. Jednak od października 2001 r. do końca kwietnia 2004 r. nie doszło do zawarcia z PKP PR żadnej formalnej umowy na realizację międzywojewódzkich przewozów kolejowych i PKP PR realizowała je pomimo nieotrzymywania z tego tytułu żadnych rekompensat finansowych z budżetu centralnego lub samorządowego.

W polskim systemie prawa finansowego, w przypadku dotacji nie jest możliwe podniesienie roszczeń prawnych o udzielenie dotacji na drodze cywilnej przed sądem powszechnym, a także żądanie odszkodowania za nieprzyznanie lub zaniżenie dotacji. Tym samym środki przekazywane PKP PR stanowiły w praktyce częściową rekompensatę, ale nie rzeczywistą zapłatę ceny za usługę.

Wykonywanie przez PKP PR od 1 października 2001 r. do 30 kwietnia 2004 r. usług w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich nie zapewniających pełnej rekompensaty z tytułu świadczenia usług publicznych, spowodowało po stronie spółki straty oszacowane na 2 160 mln zł.

Projekt nowej ustawy zakłada, że przekazanie na rzecz PKP PR środków z tytułu rekompensaty nastąpi w ten sposób, że z budżetu państwa zostanie udzielona PKP PR dotacja w 3 transzach. Pierwsza w wysokości 1,383. mld zł., zostanie przekazania do 31 grudnia 2008 r., druga w wysokości 477 mln zł zostanie przekazana do 30 listopada 2009 r. i 300 mln zł – w 2011 r.

Źródłem finansowania dotacji dla PKP PR będą środki przeznaczone na budowę, przebudowę, remonty, utrzymanie, ochronę i zarządzanie infrastrukturą kolejową.

Komisja Europejska była informowana o fakcie przekazywania przewoźnikowi ze środków publicznych rekompensat z tytułu świadczenia usług publicznych w okresie przedakcesyjnym i o planowanym kontynuowaniu udzielania pomocy po akcesji przez czas nieokreślony - informuje Janusz Piechociński.

Ustawa zakłada jednocześnie, że docelowo udziały PKP PR mają zostać przeniesione na samorządy województw. Liczbę udziałów, które nabędą poszczególne samorządy, określi Rada Ministrów. Przed usamorządowieniem PKP PR nastąpi wydzielenie ze spółki składników majątku służących do obsługi przewozów międzywojewódzkich i wniesieniu tych składników do spółki PKP Intercity SA.

Źródło: Wirtualny Nowy Przemysł

_________________
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 27-03-2008, 12:00    Odpowiedz z cytatem

Oddłużenie PKP PR zagrożone

Oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne, na którym opiera się cała reforma kolejowa, stanęło pod znakiem zapytania.

Na wczorajszym posiedzeniu sejmowej podkomisji ds. projektu specjalnej ustawy dopuszczającej redukcję długów firmy prawnicy z sejmowego biura legislacji zakwestionowali konstytucyjność przepisów umożliwiającej przekazanie spółce kolejowej 2,16 mld zł.

Zarzuty prawników nie dotyczą jednak samego faktu przekazania przez Skarb Państwa pieniędzy, lecz wynikają z zastrzeżeń do projektu ustawy. Po oddłużeniu akcje spółki mają zostać przekazane samorządom wojewódzkim. Szkopuł w tym - jak twierdzą sejmowi prawnicy - że do tej pory samorządy nie wyraziły na to oficjalnej zgody. Natomiast zgodnie z konstytucją RP nie można obarczać samorządów dodatkowymi obowiązkami bez ich zgody.

Reforma nie jest jednak zagrożona - uważa Krzysztof Tchórzewski, wiceprzewodniczący sejmowej komisji ds. projektu ustawy. - Nikt samorządów nie zmusza do niczego - mówi. - Do realizacji dodatkowych zadań otrzymają przecież zupełnie za darmo całe przedsiębiorstwo.

źródło: Dziennik

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester (UK)

PostWysłany: 27-03-2008, 13:11    Odpowiedz z cytatem

Pojawiło się światełko w tunelu! Oto absurdalny plan usamorządowienia PKP PR może legnąć w gruzach! Jak podaje "Dziennik", oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne, na którym opiera się cała reforma kolejowa, stanęło pod znakiem zapytania.

Prawnicy z sejmowego biura legislacji zakwestionowali konstytucyjność przepisów umożliwiającej przekazanie spółce PKP PR 2,16 mld zł. Zarzuty prawników nie dotyczą jednak samego faktu przekazania przez Skarb Państwa pieniędzy, lecz wynikają z zastrzeżeń do projektu ustawy. Po oddłużeniu akcje spółki PKP PR mają zostać przekazane samorządom wojewódzkim. Szkopuł w tym - jak twierdzą sejmowi prawnicy - że do tej pory samorządy nie wyraziły na to oficjalnej zgody. Natomiast zgodnie z konstytucją RP nie można obarczać samorządów dodatkowymi obowiązkami bez ich zgody.

Poseł Krzysztof Tchórzewski (PiS), wiceprzewodniczący sejmowej komisji ds. projektu ustawy uważa jednak, że reforma PKP PR nie jest zagrożona. To akurat mnie nie dziwi, bo Tchórzewski to koleś prezesa Wacha, głównego inicjatora idei usamorządowienia PKP PR - obaj panowie razem zasiadali w zarządzie PKP Energetyki, jeden drugiemu sporo zawdzięcza.

Tchórzewski to obok Wacha, Mamińskiego i Koguta jedna z osób tworząca sitwę, która trzyma władzę na kolei.

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piechocinski Płeć:Mężczyzna
VIP


Dołączył: 12 Wrz 2006
Skąd: Iwiczna

PostWysłany: 27-03-2008, 23:00   ustawa kolejowa Odpowiedz z cytatem

Sprawozdanie Komisji Nadzwyczajnej z dnia 27 marca 2007

Połączone posiedzenie Sejmowych Komisji Skarbu i Infrastruktury odbędzie się w najbliższą środę i planujemy ,że II i III czytanie odbędzie się na kolejnym posiedzeniu Sejmu RP.



Proszę o nadsyłanie uwag do poniedziałku na adres



janusz@piechocinski.pl





USTAWA

z dnia 2008 r.



o zmianie ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji

przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe”



Art. 1.

W ustawie z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego „Polskie Koleje Państwowe” (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm.) po rozdziale 4a dodaje się rozdziały 4b i 4c w brzmieniu:

„Rozdział 4b

Rekompensata dla PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o. z tytułu wykonywania przewozów pasażerskich w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 30 kwietnia 2004 r.

Art. 33m. 1. Skarb Państwa reprezentowany przez ministra właściwego do spraw transportu przekaże PKP Przewozy Regionalne sp. z o.o., zwanemu dalej „PKP PR”, tytułem rekompensaty za straty poniesione przez PKP PR w związku z wykonywaniem przewozów pasażerskich w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych w okresie od dnia 1 października 2001 r. do dnia 30 kwietnia 2004 r. dotację w kwocie 2 160 000 000 zł, przy czym kwota:

1) 500 000 000 zł zostanie przekazana - w terminie do dnia 30 czerwca 2008 r.;

2) 883 000 000 zł zostanie przekazana w równych transzach miesięcznych - w terminie do dnia 30 listopada 2008 r.;

3) 777 000 000 zł zostanie przekazana - w terminie do dnia 30 listopada 2009 r.

2. Kwoty, o których mowa w ust. 1, mogą być przekazywane zgodnie ze szczegółowym harmonogramem określonym w umowie zawartej między ministrem właściwym do spraw transportu a PKP PR.

3. Kwoty, o których mowa w ust. 1, zwiększają kapitał zapasowy PKP PR.

Art. 33n. 1. Dotacja, o której mowa w art. 33m ust. 1, przeznaczona jest na spłatę zobowiązań PKP PR powstałych w związku z wykonywaniem przewozów pasażerskich w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych, z tym że 300 000 000 zł z kwoty określonej w art. 33m ust. 1 w pkt 3 przeznaczona jest na spłatę pożyczek udzielonych PKP PR przez PKP SA na dofinansowanie regionalnych przewozów pasażerskich wykonywanych w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych.

2. Dotacja, o której mowa w ust. 1, stanowi zaspokojenie wszelkich roszczeń PKP PR o wypłatę rekompensaty w związku z wykonywaniem przewozów pasażerskich w ramach obowiązku świadczenia usług publicznych.

Art. 33o. PKP PR najpóźniej następnego dnia roboczego po otrzymaniu środków finansowych, o których mowa w art. 33m ust. 1, dokona spłaty zobowiązań określonych w art. 33n ust. 1 w kwocie otrzymanej z budżetu państwa.

Art. 33p. Środki pieniężne, o których mowa w art. 33m, nie podlegają egzekucji ani nie mogą stanowić przedmiotu zabezpieczenia roszczeń.

Rozdział 4c

Zasady udzielenia PKP SA pożyczek na podwyższenie kapitału zakładowego PKP PLK SA oraz przeniesienie udziałów PKP PR na rzecz samorządów województw

Art. 33r. 1. PKP SA otrzyma z budżetu państwa w 2008 r. i w 2009 r., na zasadach określonych w ustawie, pożyczki w łącznej kwocie 1 860 000 000 zł, z tym że pożyczkę w kwocie:

1) 1 383 000 000 zł - w terminie do dnia 30 września 2008 r.;

2) 477 000 000 zł - w terminie do dnia 30 września 2009 r.

2. Pożyczki, o których mowa w ust. 1, zostaną udzielone na podstawie umów zawartych w 2008 r. i w 2009 r. pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych a PKP SA.

3. Pożyczki, o których mowa w ust. 1, mogą zostać przekazane PKP SA w ratach. Pierwsza rata każdej z pożyczek nie może stanowić mniej niż 35% kwot określonych odpowiednio w ust. 1 pkt 1 i 2,
a ich przekazanie powinno nastąpić nie później niż do dnia 30 czerwca odpowiednio 2008 r. i 2009 r.



4. Umowy, o których mowa w ust. 2, określą w szczególności terminy przekazywania rat pożyczek, wysokość odsetek, terminy i sposób zwrotu pożyczek wraz z odsetkami oraz innymi kosztami z nimi związanymi.

Art. 33s. 1. PKP SA niezwłocznie przeznaczy środki finansowe uzyskane z pożyczek, o których mowa w art. 33r, na podwyższenie kapitału zakładowego PLK SA.

2. PLK SA przeznaczy środki finansowe uzyskane w wyniku podwyższenia kapitału zakładowego na realizację inwestycji wynikających z umów i porozumień międzynarodowych, przygotowanie i realizację inwestycji obejmujących linie kolejowe o znaczeniu państwowym, a także na remont i utrzymanie infrastruktury kolejowej w celu zmniejszenia kosztów i wysokości opłat za korzystanie z niej.

Art. 33t. 1. Wykonanie zobowiązań PKP SA z tytułu pożyczek, o których mowa w art. 33r ust. 1, wraz z odsetkami oraz innymi kosztami z nimi związanymi nastąpi w terminach określonych w umowach, o których mowa w art. 33r ust. 2, jednak nie później niż do dnia 31 grudnia 2009 r.

2. Zobowiązania PKP SA z tytułu udzielonych pożyczek, o których mowa w art. 33r ust. 1, wraz z odsetkami oraz innymi kosztami z nimi związanymi mogą być również uregulowane poprzez przeniesienie na rzecz Skarbu Państwa:

1) wszystkich udziałów PKP SA w PKP PR;

2) w pozostałej części odpowiedniej ilości akcji PKP SA w PLK SA.

3. Warunkiem wykonania zobowiązań w sposób, o którym mowa w ust. 2, jest:

1) wykonanie w terminie określonym w umowie zawartej w 2008 r., o której mowa w art. 33r ust. 2, czynności niezbędnych do przeprowadzenia przed objęciem przez samorządy województw udziałów w kapitale zakładowym PKP PR, wskazanych w tej umowie;

2) spłata pożyczki, o której mowa w art. 33r ust. 1 pkt 1, poprzez przeniesienie na rzecz Skarbu Państwa udziałów PKP PR lub akcji PLK SA.

4. Przeniesienie udziałów lub akcji, o których mowa w ust. 2, nastąpi na podstawie umów zawartych pomiędzy Skarbem Państwa reprezentowanym przez ministra właściwego do spraw finansów publicznych a PKP SA.

5. Wykonanie zobowiązań PKP SA w sposób, o którym mowa w ust. 2, nastąpi według wartości nominalnej udziałów lub akcji.

6. Prawa i obowiązki z udziałów i akcji objętych przez Skarb Państwa wykonuje minister właściwy do spraw transportu.

7. Z dniem wykonania zobowiązań, o których mowa w ust. 1, zobowiązania PKP SA związane z pożyczkami wygasają.

Art. 33u. 1. Należące do Skarbu Państwa udziały w kapitale zakładowym PKP PR obejmują samorządy województw w dniu nabycia przez Skarb Państwa wszystkich udziałów w kapitale zakładowym PKP PR, nie wcześniej jednak niż w dniu wejścia w życie przepisów wydanych na podstawie ust. 3.

2. Samorządy województw obejmą udziały w kapitale zakładowym PKP PR w liczbie określonej w przepisach wydanych na podstawie ust. 3.

3. Rada Ministrów określi, w drodze rozporządzenia, liczbę udziałów w kapitale zakładowym PKP PR objętych przez poszczególne samorządy województw, biorąc pod uwagę powierzchnię województw, liczbę ich mieszkańców i długość linii kolejowych na ich terenie, według danych Głównego Urzędu Statystycznego na dzień 31 grudnia 2006 r., oraz średnią pracę eksploatacyjną w zakresie regionalnych przewozów pasażerskich wykonywanych w ostatnich 3 latach kalendarzowych.

4. Minister właściwy do spraw transportu niezwłocznie zawiadomi zarządy województw o dniu objęcia przez samorządy województw udziałów w spółce PKP PR.

5. W terminie 30 dni od dnia, o którym mowa w ust. 1, Zarząd PKP PR zwoła pierwsze po zmianie właściciela spółki zgromadzenie wspólników, informując o tym jednocześnie ministra właściwego do spraw transportu.

6. Minister właściwy do spraw transportu zwoła niezwłocznie pierwsze zgromadzenie wspólników PKP PR, jeśli zarząd spółki nie zwoła go w terminie określonym w ust. 5.

7. W przypadku zbywania udziałów w kapitale zakładowym PKP PR wspólnikom tej spółki przysługuje prawo pierwokupu. W razie niezrealizowania prawa pierwokupu przez wspólników prawo pierwokupu przysługuje Skarbowi Państwa. Szczegółowe zasady oraz terminy wykonywania prawa pierwokupu przez wspólników i Skarb Państwa określi umowa spółki.”.



Art. 2.

Dotacja, o której mowa w art. 33m ustawy wymienionej w art. 1, wypłacana jest ze środków, o których mowa w art. 5 ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o finansowaniu infrastruktury transportu lądowego (Dz. U. Nr 267, poz. 2251 oraz z 2007 r. Nr 23, poz. 136).



Art. 3.

Ustawa wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

_________________
lubię naszą okolicę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 05-04-2008, 13:51    Odpowiedz z cytatem

http://rynek-kolejowy.pl/index.php?p=wiecej&id=8235

Husejko: Nie pójdziemy na ustępstwa

- Podczas rozmów nie możemy iść na żadne ustępstwa, okazywać za grosz litości, bo to najgorszy doradca. Proces usamorządowienia powinien być w pełni transparentny. Jeśli teraz nie wyegzekwujemy naszych praw co do przyszłości PKP PR, to kiedyś za to zapłacimy - mówi Władysław Husejko, przewodniczący Zespołu Roboczego Konwentu Marszałków ds. Usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne.

Marzenna Głuchowska, Kurier Szczeciński: Od 1 grudnia tego roku samorządy województw mają zostać współudziałowcami spółki PKP Przewozy Regionalne. Czy to nieodwołalny termin?

Władysław Husejko, przewodniczący Zespołu Roboczego Konwentu Marszałków ds. Usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne: To zależy od zakończenia procesu legislacyjnego i konsultacji społecznych, między innymi z kolejarskimi związkami zawodowymi oraz samorządami województw, które nadal mają bardzo duże wątpliwości co do powołania spółki.

M.G.: Co budzi zastrzeżenia zespołu, którym pan kieruje?

W.H.: Chcemy mieć pewność, że spółka w której właścicielami mamy zostać, będzie w pełni oddłużona. Spłata jej długu przez państwo dotyczy bowiem zobowiązań powstałych do 2004 r. My zaś chcemy wiedzieć, czy po tym okresie w PKP Przewozy Regionalne nie pojawiło się nowe zadłużenie. Poza tym, samorządy powinny mieć zagwarantowane środki na modernizację i zakup taboru. Uważam, że na dokapitalizowanie usamorządowionej spółki powinny iść nie tylko pieniądze z regionalnych programów operacyjnych, ale także z Krajowego Funduszu Kolejowego i programu "Infrastruktura i Środowisko".

M.G.: Jednak zamiast gwarancji, że PKP PR będą miały za co kupować nowe wagony czy lokomotywy, jest pomysł wyprowadzenia części taboru tej spółki do PKP Intercity. Ma ona przejąć także najbardziej zyskowne przewozy międzyregionalne...

W.H.: Nie dopuszczamy nawet myśli, że najlepszy tabor trafi do innych. Ponadto domagamy się sporządzenia prognozy przyszłości firmy. Taki audyt powinien wykazać, jaka będzie rentowność spółki pozbawionej przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Jeżeli zaś należące do samorządów PKP Przewozy Regionalne będą generować większy deficyt niż obecnie, to dochody województw muszą być zwiększone z podatków PIT i CIT. Do końca czerwca mamy otrzymać biznesplan nowej spółki i wtedy przystąpimy do rozmów na ten temat.

M.G.: Zgodnie z rządowym projektem, Zachodniopomorskie ma mieć zaledwie 5,9 proc. udziałów w kapitale zakładowym nowej spółki. Czy to nie krzywdzące, skoro liczba pasażerów, korzystających z przewozów regionalnych w naszym regionie, z roku na rok rośnie w rekordowym tempie?

W.H.: Przy wyliczaniu udziałów w spółce miały być brane pod uwagę cztery kryteria: powierzchnia województwa i liczba jego mieszkańców, długość linii kolejowej oraz tak zwana praca przewozowa. Wystąpiłem już do ministra infrastruktury o przekazanie nam algorytmu oraz danych, na jakiej podstawie proponuje się nam niespełna 6 procent udziałów.

M.G.: Kolejarskie związki zawodowe kolejną reorganizacją nie są zachwycone. Domagają się 5-letnich gwarancji zatrudnienia, a przecież w PKP PR jest ono zbyt duże. W jaki sposób nowi właściciele spółki pogodzą jej interesy z interesem społecznym?

W.H.: To już będzie problem zarządu spółki. My, jako zespół, bardzo dużą uwagę przykładamy do zasobów ludzkich. Nie tylko chcemy, by usamorządowiona spółka przejęła z PKP Cargo maszynistów, ale też zwracamy uwagę na potrzebę kształcenia nowych kadr. Obecnie nie ma bowiem dopływu nowych, wykwalifikowanych pracowników. Trzeba więc wskrzesić szkolnictwo zawodowe. Sukces nowej spółki zależy bowiem od ludzi, jakości jej kadr.

M.G.: Także i nie wszystkim województwom usamorządowienie przewozów regionalnych jest w smak. Ciągle niewyjaśnionych kwestii jest wiele - te, o których mówiliśmy, to przecież zaledwie ich część, a 1 grudnia coraz bliżej...

W.H.: Dlatego też nasz zespół przyjął bardziej asertywną postawę. Od strony rządu oczekujemy wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie nurtujące nas pytania. Podczas rozmów nie możemy iść na żadne ustępstwa, okazywać za grosz litości, bo to najgorszy doradca. Proces usamorządowienia powinien być w pełni transparentny. Jeśli teraz nie wyegzekwujemy naszych praw co do przyszłości PKP PR, to kiedyś za to zapłacimy. A w interesie mieszkańców 16 województw leży to, by przewozy regionalne były dla nich przystępne cenowo. Tego zaś samorządy im nie zapewnią bez wysokiej jakości kadr w nowej spółce, nowoczesnego taboru, zaplecza naprawczo-serwisowego.

M.G.: Dziękuję za rozmowę.

źródło: Kurier Szczeciński

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 07-04-2008, 17:19   Usamorządowienie PKP Przewozy Regionalne Odpowiedz z cytatem

Usamorządowienie PKP Przewozy Regionalne

09.04.2008 r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego, odbędzie się spotkanie Zespołu Roboczego ds. Usamorządowienia PKP Przewozy Regionalne. Tematem wiodącym będzie wypracowanie stanowiska w sprawie usamorządowienia spółki PKP PR, przy uwzględnieniu odpowiedzi otrzymanych z PKP S.A. W spotkaniu udział weźmie wicemarszałek Sebastian Ciemnoczołowski.

źródło: www.lubuskie.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 10-04-2008, 13:15    Odpowiedz z cytatem

Samorządy bronią się przed przewozami regionalnymi

Członkowie zarządów województw z całej Polski debatowali wczoraj w Toruniu o usamorządowieniu spółki PKP Przewozy Regionalne. To pomysł rządu, ale samorządowcy są sceptyczni.

Samorządy nie wiedzą, co mogą zyskać dzięki przejęciu kolejowego molocha. - Sama naprawa taboru to koszt 1,5 mld zł. Poza tym spółka ma i tak stracić najatrakcyjniejsze połączenia - mówi Tomasz Moraczewski, dyrektor departamentu infrastruktury kujawsko-pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego. - Chcemy oddłużenia kolei, ale do pomysłu usamorządowienia podchodzimy z rezerwą.

W Polsce jedyną spółką samorządową, która obsługuje połączenia kolejowe, są Koleje Mazowieckie. - Przemalowaliśmy kasy i pociągi, przeprowadziliśmy modernizację 30 maszyn, konduktorzy dostali nowe mundury. To z pewnością wpływa pozytywnie na jakość podróży - mówi Tadeusz Bartosiński, wicedyrektor departamentu nieruchomości i infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego. - Prowadzenie własnej spółki to jednak spore koszty. Poza tym nie przekonuje nas pomysł usamorządowienia PKP Przewozów Regionalnych w wersji zaproponowanej przez rząd, która nie uwzględnia rozbieżności między granicami województw a węzłami kolejowymi, obawiamy się też sprzeczności prawa polskiego i europejskiego.

Wnioski z dyskusji zostaną przedstawione 16 kwietnia na Konwencie Marszałków Województw w Szczecinie. W Toruniu nie poruszono sprawy przejęcia przez samorządy dworców kolejowych. - To ważna kwestia, jednak ciężko negocjuje się z PKP - mówi Wojciech Zdanowski, dyrektor wydziału transportu w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego.

źródło: Gazeta Wyborcza / RK

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 11-04-2008, 08:50   Cele strategi wedłu PKP S.A Odpowiedz z cytatem

Warszawa, 2008-04-10
KGz – 008/ 70 /08
Członkowie Podzespołu
ds. „Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013”
reprezentujący Stronę związkową

W nawiązaniu do ustaleń z posiedzenia Podzespołu, które odbyło się w dniu 03 kwietnia 2008 r. przedstawiamy niniejszy materiał.

I.Cele „Strategii dla transportu kolejowego do roku 2013” z punktu widzenia PKP S.A.

PKP S.A. jest podmiotem, na który ustawowo zostały nałożone zadania mające na celu restrukturyzację całej branży kolejowej. Zadania te w szczególności polegały na zobowiązaniu PKP S.A. do:
a.rozdzielenia działalności polegającej na zarządzaniu liniami kolejowymi od działalności przewozowej,
b.utworzenia co najmniej dwóch odrębnych podmiotów świadczących usługi w zakresie przewozów pasażerskich i towarowych.

Należy pamiętać, że status PKP S.A. określony został ustawą szczególną, co oznacza, iż PKP S.A. będąc spółką prawa handlowego jest również rozliczana z realizacji „zadań zleconych” przez ustawę. Dlatego też PKP S.A. odnosząc się do efektów działania poszczególnych spółek, takich jak zysk, efektywność wykorzystania powierzonego im majątku czy pozycja na rynku, ocenia je w kontekście całej Grupy. Mając to na uwadze, za kluczowe uznajemy następujące kwestie:

1. Pilne pozyskanie środków na inwestycje i rozwój poprzez:
dotację dla PKP PR na lata 2008 – 2009 na spłatę zadłużenia wobec spółek Grupy (przede wszystkim PKP PLK, PKP Cargo),
udane wejście na giełdę spółek przeznaczonych do upublicznienia, tj. PKP IC i PKP Cargo.
2. Zwiększenie intensywności wykorzystania infrastruktury PKP PLK poprzez:
zintegrowanie procesu bieżącego dofinansowania przewozów regionalnych przez samorządy województw z procesem dofinansowywania inwestycji taborowych w spółce PKP PR,
zintegrowanie w ramach Grupy PKP wykonywania przewozów dalekobieżnych,
zwiększenie efektywności wykorzystania taboru towarowego spółki PKP Cargo,
zagęszczenie połączeń kolejowych regionalnych i międzywojewódzkich.
3. Maksymalne wykorzystanie potencjału Grupy poprzez:
pozyskanie trwałego dofinansowania bieżącego dla usług publicznych świadczonych w zakresie przewozów regionalnych i międzywojewódzkich,
odejście od skrośnego finansowania przez PKP Cargo przewozów pasażerskich i uniezależnienie przewoźnika towarowego od ryzyk związanych z obsługą przewozów o charakterze służby publicznej.


II.Działania sprzyjające i zagrażające realizacji celów strategicznych.
Sprzyjające
Przekazanie części PKP PR na rzecz samorządów wzmacnia finansowanie Grupy, zarówno w części usług publicznych, jak i w pozostałych obszarach – spłata wierzycieli z Grupy; dodatkowo wzmacnia możliwości inwestowania przez spółki Grupy.
Włączenie do spółki PKP IC połączeń międzywojewódzkich to zintegrowanie w ramach jednego podmiotu usług podobnych, o tym samym charakterze pozwalające na wykorzystanie efektu skali.
Zniesienie mechanizmu umożliwiającego skrośne finansowanie przewozów pasażerskich jako efekt przesunięcia taboru trakcyjnego ze spółki PKP Cargo do spółek pasażerskich.
Zagrażające
Opóźnienie realizacji oddłużenia PKP PR spowoduje załamanie planu inwestycji w infrastrukturę w PKP PLK.
Wstrzymanie integracji przewozów międzywojewódzkich w ramach spółki PKP IC obniża szanse udanego debiutu tej spółki na giełdzie.
Opóźnienie wywołujące brak środków na inwestycje i tym samym pogłębienie barier rozwoju dla PKP Cargo i PKP IC (efekt „zwijania się” tych spółek).
Wstrzymanie usamorządowienia powodujące decyzje samorządów o wyborze innych przewoźników do obsługi oferty przewozowej na terenie poszczególnych województw.

III.Analizy potwierdzające zasadność przyjętych rozwiązań.

1.Kierunek włączenia przewozów międzywojewódzkich do spółki PKP IC został po przeprowadzeniu stosownych analiz zarekomendowany przez niezależny podmiot zewnętrzny. W opinii doradcy za tym rozwiązaniem przemawiają w szczególności wymierne pozytywne efekty synergii wynikające z optymalizacji połączeń oraz korzyści wynikające z integracji łączonych działalności gospodarczych o podobnym charakterze. Wśród wspomnianych korzyści doradca wskazał w szczególności:
a)sprawniejsze zarządzanie rentownością poszczególnych połączeń oraz grup produktowych i tym samym optymalizacja dotacji do połączeń międzywojewódzkich,
b)spójność polityki w zakresie oferty przewozowej i marketingu,
c)korzyści w zakresie zamówień dotyczących remontów i modernizacji taboru,
d)centralizacja obsługi trakcyjnej,
e)zwiększenie możliwości finansowania nakładów inwestycyjnych na tabor przejmowany z PKP PR.

2.Przeprowadzone przez PKP PR analizy potrzeb taborowych spółki oraz potrzeb w zakresie zaplecza technicznego potwierdzają zasadność dokonania niezbędnych przesunięć majątkowych do spółki PKP IC gwarantując jednocześnie zapewnienie zdolności spółki PKP PR do obsługi całości ruchu regionalnego. Wewnętrzne analizy spółki są obecnie również przedmiotem weryfikacji ze strony zewnętrznego doradcy.
Należy podkreślić, iż proces usamorządowienia uzyskał jednoznaczną akceptację Konwentu Marszałków Województw RP co do samego kierunku działań. Jednocześnie trwają prace wspólnych zespołów złożonych z przedstawicieli samorządów województw oraz PKP S.A., w toku których wypracowywane są szczegółowe rozwiązania dotyczące kwestii podnoszonych przez samorządy i uwzględniające punkt widzenia partnerów samorządowych.

3.W trakcie badania sprawozdań finansowych spółki PKP Cargo na przestrzeni ostatnich kilku lat niezależni biegli rewidenci niezmiennie podnosili kwestię wysokiego ryzyka nieściągalności należności z tytułu umów o świadczenie usług trakcyjnych spółce PKP PR przez PKP Cargo. W związku z uwagami audytorów spółka PKP Cargo zmuszona była tworzyć rokrocznie odpisy aktualizujące należności od PKP PR, wpływające w sposób oczywisty negatywnie na wynik finansowy spółki. O randze problemu, za jaki biegli uznawali fakt tak silnego obciążenia działalności PKP Cargo obsługą spółki świadczącej usługi publiczne świadczy fakt, iż nieutworzenie odpisów aktualizujących, skutkować miało, zgodnie z pisemnymi deklaracjami firm audytorskich, poważnymi konsekwencjami, z odmową sporządzenia opinii z badania sprawozdania finansowego włącznie.
Podkreślenia wymaga fakt, iż PKP Cargo jest spółką, której core biznes stanowi transport towarowy i dlatego też jej zasoby przystosowane są do funkcjonowania w zupełnie innym otoczeniu rynkowym, w relacjach z zupełnie innym klientem i przy istotnie odmiennych regulacjach prawnych niż w przypadku podmiotów świadczących usługi publiczne w zakresie przewozów pasażerskich. Utrzymywanie stanu, w którym część potencjału spółki wykorzystywana jest do prowadzenia działalności, do której spółka nie została powołana i do której nie jest przystosowana jest działaniem nieracjonalnym i odbywa się ze szkodą dla działalności podstawowej PKP Cargo, osłabiając tym samym pozycję firmy na rynku konkurencyjnym.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piechocinski Płeć:Mężczyzna
VIP


Dołączył: 12 Wrz 2006
Skąd: Iwiczna

PostWysłany: 11-04-2008, 18:53   poprawka do ustawy kolejowej Odpowiedz z cytatem

Kluby sejmowe za oddłużeniem PKP Przewozy Regionalne


W czwartek Sejm przeprowadził drugie czytanie projektu nowelizacji ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe". Podczas debaty swoje poparcie dla rządowego projektu zapowiedzieli przedstawiciele klubów: PO, PiS, PSL oraz LiD.

Zgodnie z przepisami unijnymi firmy kolejowe świadczące pasażerskie usługi przewozowe mogą otrzymać rekompensaty z tytułu poniesionych strat. Po restrukturyzacji udziały spółki PKP Przewozy Regionalne trafią do samorządów.


Nowe przepisy przewidują dotację dla PKP Przewozy Regionalne ze Skarbu Państwa w wysokości 2,16 mld zł. Pieniądze te zostaną przekazane w kilku transzach.


W trakcie prac nad projektem w komisjach, posłowie (Janusz Piechociński) zaproponowali m.in. zmiany i przesunięcia terminów oraz wysokości transz.

Rząd proponował, by 1 mld 383 mln zł z ponad 2 mld dotacji dla PKP Przewozy Regionalne zostało przekazane do końca roku 2008, 477 mln zł do 30 listopada 2009 roku, a 300 mln zł do końca 2011 roku.

Komisje sejmowe przyjęły natomiast, że 500 mln zł ma być przekazane do 30 czerwca, 883 mln zł do 30 listopada 2008 roku, a 777 mln zł do 30 czerwca 2009 roku.

Elżbieta Pierzchała (PO) złożyła w czwartek poprawkę, zgodnie z którą 500 mln zł ma być wpłacone później, czyli do końca lipca 2008 roku. Ma to ułatwić rządowi wypłatę pieniędzy ze względu na skumulowane obciążenia budżetu w maju ze względu na termin płatności składki polskiej do bu dżetu UE.

Sejm odesłał w czwartek do dwóch komisji projekt poprawki do ustawy o oddłużeniu PKP Przewozy Regionalne i zrekompensowaniu spółce ponad 2 mld zł strat, jakie poniosła w latach 2001-2004 celem zaopiniowania.

W piątek rano na połączonym posiedzeniu Komisji Skarbu i Infrastruktury zaopiniowano poprawkę pozytywnie. Głosowanie poprawki i całej ustawy na kolejnym posiedzeniu Sejmu.


Projekt zakłada również, że Skarb Państwa udzieli PKP SA 1,86 mld zł pożyczki. Pieniądze zostaną przekazane PKP Polskim Liniom Kolejowym na prace związane z modernizacją i rozbudową infrastruktury. Pożyczka będzie spłacona m.in. udziałami spółki PKP Przewozy Regionalne.

Komisje przyjęły propozycję rządową, by 1 mld 383 mln zł z tej pożyczki było przekazane do 30 września 2008 roku, a 477 mln zł do końca września 2009 roku.

_________________
lubię naszą okolicę
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 11-04-2008, 23:15    Odpowiedz z cytatem

Województwa o usamorządowieniu kolei

Odpowiedzialni za infrastrukturę kolejową członkowie zarządów województw z całej Polski spotkali się 9 kwietnia w Toruniu. Zorganizowana w Urzędzie Marszałkowskim konferencja poświęcona była problemom związanym z planowanym usamorządowieniem spółki PKP Przewozy Regionalne. Około trzydziestu przedstawicieli zarządów wszystkich województw oraz odpowiedzialnych za sprawy infrastruktury kolejowej pracowników merytorycznych urzędów marszałkowskich z całego kraju dyskutowało w Toruniu na temat zagadnień wiążących się z procesem usamorządowienia kolei. W styczniu tego roku Konwent Marszałków Województw powołał zespół do prac nad usamorządowieniem. W jego skład weszli przedstawiciele ośmiu województw. Podczas spotkania podsumowano dotychczasową działalność zespołu. Regiony, które nie posiadają swoich przedstawicieli w tym gremium, miały możliwość wyrażenia opinii na temat efektów jego pracy oraz przedstawienia uwag w sprawie usamorządowienia kolei. Zasadniczym celem zwołania konferencji było wypracowanie projektu stanowiska Konwentu Marszałków w tej sprawie. Projekt ten zostanie przedstawiony 16 kwietnia na najbliższym posiedzeniu konwentu w Szczecinie. Toruńską dyskusję popoprowadził przewodniczący zespołu ds. usamorządowienia, wicemarszałek województwa zachodniopomorskiego Władysław Husejko.

źródło: InfoRail

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 12-04-2008, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Panie Pośle niech pan się opamięta ! Na skutek głupawych decyzji podatnicy nie pierwszy raz będą musieli zrobić "zrzutkę" na nietykalny twór o nazwie PKP. Czy przypadkiem nie powinno być tak, że najpierw przeprowadzić restrukturyzację spółki PKP Przewozy Regionalne a w szczególności zmnieszyć o 70% ilość etatów naczelników i dyrektorów w centrali spółki a dopiero potem rozważyć oddłużenie PKP PR. Jak panu nie wstyd "uderzać po kieszeni" biednych Polaków poprzez swój polityczny oportunizm. W sytuacji gdy w centrali PKP PR jest 63 naczelników wydziałów zarabiających 2,5-2,7 x 3033,16zł oraz chmara dyrektorów do spraw zbytecznych pan ośmiela się oddłużać PKP PR ? Evil or Very Mad Jest to przejaw arogancji i bezczelności z pańskiej strony wobec obywateli-wyborców. Ostatnio kolejowe przewozy pasażerskie oddłużono w 2001r. a skutki obserwujemy teraz - ponad 2 mld zadłuzenia PKP PR. Czy przypadkiem nie powinien pan zacząć od uzależnienia wysokości osiąganych dochodów przez pseudomenadżerów - naczelników / dyrektorów od efektywności i osiąganych przez spółkę wyników finansowych ?
Ale panu chodzi tylko o jedno: przejąć synekury dla kolesi tak jak to miało miejscew (w wykonaniu PSL) w przypadku Kolei Mazowieckich.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 14-04-2008, 13:34    Odpowiedz z cytatem

PKP - Nie ma pieniędzy na spłatę długów

Rząd zapowiedział oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne i przekazanie udziałów w spółce samorządom. Okazuje się jednak, że pieniędzy na spłatę długów raczej nie wystarczy. A to może oznaczać fiasko projektu.

Plan Ministerstwa Infrastruktury jest jasny. Pod koniec 2008 roku regionalne przewozy kolejowe ma przejąć 16 samorządów wojewódzkich. – Skarb Państwa spłaci długi spółki PKP Przewozy Regionalne i przekaże jej udziały samorządom – zapowiada Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury. Wielkopolska ma dostać około 10 procent udziału w spółce. Samorządy stawiają jednak warunki. Między innymi otrzymanie dodatkowych pieniędzy, bo tylko modernizacja taboru w całej Polsce to wydatek około 15 mld złotych w ciągu 10 lat. W tej chwili nad przepisami pracują sejmowe komisje. I tu zaczynają się kolejne problemy. Projekt ustawy zakłada, że pierwsza rata w wysokości 500 mln zł na spłatę długu ma zostać przekazana już w czerwcu tego roku. Tymczasem Ministerstwo Finansów ostrzega, że budżetowych pieniędzy może w czerwcu nie wystarczyć. Posłowie nie kryją oburzenia.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 15-04-2008, 20:16    Odpowiedz z cytatem

Niepokój kolejarzy

Prawie trzydzieści lat pracuję na kolei, a jeszcze takich zmian nie widziałem - mówi Roland Potoczny, wiceprzewodniczący Międzyzakładowej Organizacji Związków Zawodowych "Kontra" we Wrocławiu.

Zgodnie z planami rządowymi, spółka PKP Przewozy Regionalne ma być przekazana samorządom. Na to nie zgadzają się związkowcy. Stanowisko w tej sprawie wysłali do ministra infrastruktury. Podpisały się pod nim wszystkie związki działające na Dolnym Śląsku - ponad 1300 osób.

Twierdzą, że są ignorowani przez ministerstwo, bo do tej pory nikt się z nimi nie spotkał i nie wytłumaczył, na czym mają polegać zmiany. Czy ludzie nie stracą pracy i zachowają wszystkie przywileje.

- Do związków przychodzą pracownicy PKP z pytaniami, jak to wszystko ma wyglądać, a my sami nie wiemy - mówi Potoczny.

W Ministerstwie Infrastruktury wyjaśniają, że planują spotkania ze związkowcami.
- Podczas ostatniego posiedzenia zespołu trójstronnego, który zajmuje się wdrażaniem strategii, utworzony został zespół, który będzie spotykał się właśnie ze związkami - wyjaśnia Sławomir Sadowski z MI.

Jak mówi, prowadzone były już rozmowy w Warszawie. W najbliższych dniach zespół ma się spotkać ze związkami w całym kraju.

Te jednak żądają wstrzymania prac zmierzających do przejęcia przewozów przez samorządy i wyliczają kilkanaście złych skutków tego przedsięwzięcia. Związkowcy obawiają się, że samorządy nie są przygotowane do tego, by przejąć kolejowe spółki.
- PKP zarzuca się, że jest monopolistą. Wdrażana strategia miałaby to zmienić. Jednak, naszym zdaniem, przekazanie samorządom wpłynie negatywnie na jej rozwój - mówi Potoczny.
Związkowcy obawiają się również o swoje miejsca pracy. Boją się też, że stracą przywileje.
- Takiego niebezpieczeństwa nie ma. Nie będą wprowadzane żadne zmiany w warunkach umów - zapewnia Sławomir Sadowski z ministerstwa.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 15-04-2008, 22:08    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
A co ze spółką InterRegio? Jakoś ostatnio w ogóle się o tym nie mówi. Czyżby pomysł upadł? Mówi się natomiast o przeniesieniu do PKP Intercity wagonów i lokomotyw remontowanych dla PKP PR ze środków unijnych. Gdyby majątek wyremontowany za pieniądze publiczne, unijne lub zagraniczne trafił bezpośrednio do PKP Intercity, cała dotacja musiałaby zostać zwrócona.

Nie powstanie nowa spółka PKP InterRegio. Przewozy międzywojewódzkie wyodrębnione ze spółki PKP Przewozy Regionalne staną się oddziałem spółki PKP Intercity.
Zgadza się to z tym, co Krycha napisała w wątku PKP Posady Regionalne:

Wie pan dlaczego prezes Wach i jego świta ociąga się z wyjaśnieniami w sprawie obsadzania stanowisk w PKP PR "swoimi" i pociotami? Bo już w czerwcu mogą się zacząć przesunięcia do nowo tworzonego oddziału "przewozy międzywojewódzkie". Wtedy przesuną "swojaków" tak aby nie rzucali się ludziom w oczy a kasę oczywiście nadal będą mieć... a niektórzy bardziej "polityczni" może nawet awansują.

Ten nowy oddział będzie w strukturze organizacyjnej PKP PR do końca roku. Potem PKP IC sobie to weźmie lub nie. A ma to związek z planowanym i forsowanym m.in. przez posła Piechocińskiego absurdalnym pomysłem usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne. Ponieważ niektórzy samorządowcy przejrzeli wreszcie na oczy, a chyba wszyscy mają poważne wątpliwości (chodzi o to, aby najbardziej deficytowe połączenia i najgorszy tabor - zdewastowane EZT - upchnąć do samorządów, natomiast to co najlepsze wnieść do spółki PKP Intercity, która ma być sprywatyzowana), dziś tak naprawdę usamorządowienie PKP PR stoi pod dużym znakiem zapytania.

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 16-04-2008, 15:03    Odpowiedz z cytatem

Zmiany w PKP – kolejarze zapowiadają protesty

Spółka PKP Przewozy Regionalne ma trafić na samorządowy garnuszek. Związkowcy nie kryją niepokoju. Nie są pewni, czy po zmianie zarządcy nie trafią na bruk.

Pomysł, aby przekazać spółkę pod administrację samorządową to reakcja na opinie o tym, że PKP wciąż są monopolowym molochem. Jednak zdaniem związkowców, przekazanie spółki pod władzę samorządu lokalnego nie jest dobrym pomysłem. Kolejarze obawiają się utraty nie tylko pracy, ale i przywilejów.

Co prawda Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że kolejarzom nie stanie się krzywda, bo zwolnienia nie są przewidziane, pracownicy PKP są nieufni i boją się o swoje stanowiska pracy – napisała w środę Polska Gazeta Wrocławska.

Tymczasem wiadomo, że samorządowcy od lat dotują większość lokalnych linii. Dzięki tym pieniądzom „przytył” aktualny rozkład jazdy w regionie jeleniogórskim.

Jest też przygotowywany projekt utworzenia przez samorząd województwa dolnośląskiego odrębnego przewoźnika, który miałby stanowić konkurencję dla PKP przy obsłudze połączeń między mniejszymi miejscowościami.
Ostatecznie kwestię niepokojów w PKP mają wyjaśnić rozmowy związkowców z przedstawicielami resortu infrastruktury.

Źródło: Jelonka.com

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 9 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl