Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 13-02-2009, 07:28    Odpowiedz z cytatem

Jak zostana uruchomione pooczenia miedzywojewodzkie przez PR to IC bedzie mialo problem ...kto pojedzie poc posp.? Garstka ludzi.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Patriot Płeć:Mężczyzna
Nowy


Dołączył: 13 Lut 2009
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 13-02-2009, 12:40   Usamorządowienie PKP PR -tekst porozumienia MI z Marszałkami Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich

Mam nadzieję, że jeszcze nie było tego dokumentu.

Pozdrawiam i miłej lektury
Patriot

1.jpg
Plik ściągnięto 284 raz(y) 62.8 KB

2.jpg
Plik ściągnięto 272 raz(y) 78.42 KB

3.jpg
Plik ściągnięto 156 raz(y) 63.09 KB

4.jpg
Plik ściągnięto 62 raz(y) 56.18 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 17-02-2009, 18:00    Odpowiedz z cytatem

Usamorządowienie „PKP Przewozy Regionalne”, to proces, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem mediów. Dziennikarze pytają jednak o korzyści, jakie dzięki przejęciu PKP PR przez samorządy będą odczuwalne dla pasażerów. Postanowiliśmy skoncentrować się na tym, co z usamorządowienia będą mieli kolejarze. Postanowiliśmy zapytać o to Panią Marię Wasiak, członka zarządu PKP SA Dyrektora Promocji i Spraw Społecznych. Pani Prezes do dnia 15 stycznia pełniła funkcję przewodniczącego Rady Nadzorczej „PKP Przewozy Regionalne” oraz koordynowała proces usamorządowienia spółki z ramienia PKP SA. Wydaje się, że lepszego rozmówcy nie mogliśmy znaleźć.

Więcej:
http://www.wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=09&nr=04&art=11

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-02-2009, 17:55    Odpowiedz z cytatem

PKP PR grozi utrata płynności finansowej?

Zmiany właścicielskie nie wyszły na dobre pasażerskiej spółce PKP Przewozy Regionalne. Firma, którą w grudniu 2008 r. przejęły od PKP samorządy wojewódzkie, w 2008 r. poniosła stratę. - Według wstępnych danych strata wynosi 100 mln zł - poinformował Jerzy Kriger, przewodniczący rady nadzorczej spółki. Tymczasem w 2007 r. spółka zakończyła wynikiem zerowym.

Co się stało? - Jest to efekt przekazania przez spółkę do PKP Intercity pociągów pospiesznych oraz spadku przewozów odnotowanych w grudniu - tłumaczy Kriger. Według niego już w tym roku spółka powinna odnotować lepsze wyniki, a to dlatego, że samorządy zgodziły się zwiększyć dofinansowanie działalności spółki o 12 proc. wobec blisko 570 mln zł wypłaconych przez nie rok temu.

Jednak do wczoraj zarządowi PKP PR udało się podpisać umowy tylko z pięcioma z 15 województw, w których operują (Mazowsze ma własną kolej). Umowy podpisały już: śląskie (przekaże PKP PR 100 mln zł), podlaskie (15,5 mln zł), wielkopolskie (42,3 mln zł), zachodniopomorskie (25,1 mln zł) oraz lubuskie (12,2 mln zł).

PKP PR do tych pięciu kontraktów dodają jeszcze umowę z województwem kujawsko-pomorskim na kwotę 33,5 mln zł. Jednak zarząd spółki pasażerskiej nie kryje, że domaga sie od tego samorządu zwiększenia dotacji aż o 13 mln zł, tłumacząc to wyższymi kosztami obsługi połączeń. Tyle że przedstawiciele kujawsko-pomorskiego nie zamierzają dokładać ani grosza ponad to, co wynegocjowali rok temu w ramach trzyletniego kontraktu. - To może być gorączkowe poszukiwanie źródeł pokrycia straty przez PKP PR - sugeruje Bartosz Nowacki, członek zarządy województwa kujawsko-pomorskiego.

Eksperci nie mają wątpliwości. Ich zdaniem sytuacja firmy jest tragiczna. - Spółce grozi utrata płynności finansowej, chyba że będzie odraczać platności za dostęp do infrastruktury. Inaczej już w marcu mogą pojawiać się nawet problemy z wypłatami pensji - mówi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Przedstawiciele PKP PR zaprzeczają. - Nie mamy problemów z płynnością finansową. Nawet jeżeli nie uda nam się podpisać wszystkich kontraktów, to nie zapominajmy, że do kasy spółki wpływają na bieżąco środki pozyskiwane ze sprzedaży biletów - uspokaja Michał Lipiński z biura prasowego PKP Przewozy Regionalne.

Tyle tylko, że tych środków do tej pory ledwie starczyło na finansowanie kosztów bieżącej działalności. To dlatego konieczne okazały się dotacje z samorządów.

źródło: Dziennik / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 19-02-2009, 18:01    Odpowiedz z cytatem

Audyt w PKP PR w miesiąc?

Marszałkowie, do których należy kolejowa spółka Przewozy Regionalne, chcą sprawdzić, co dokładnie przejęli na własność, a potem zrestrukturyzować molocha uruchamiającego niemal 3 tys. połączeń dziennie.

Nowi właściciele największej kolejowej spółki pasażerskiej PKP Przewozy Regionalne postanowili sprawdzić, co dokładnie stało się ich własnością, kiedy niemal dwa miesiące temu przejęli udziały w PKP PR.

Mimo że negocjacje z PKP oraz Ministerstwem Infrastruktury w sprawie przekazania marszałkom udziałów spółki trwały kilkanaście miesięcy, sytuacja finansowa przewoźnika zaskoczyła nowych właścicieli. Niektórzy marszałkowie zaczęli nawet narzekać, że podczas negocjacji zostali oszukani. W ich opinii wydatki i wpływy spółki nie zostały rzetelnie policzone.

Zarząd spółki zapewniał marszałków, że przy założeniu, że wszystkie połączenia zostaną utrzymane, koszty ich obsługi wzrosną w tym roku nie więcej niż 12 proc. - a za przewozy w regionach płacą właśnie samorządy. Okazało się jednak, że najniższa zmiana w porównaniu z ubiegłym rokiem sięga 20 proc., a najwyższa nawet 45 proc.

Z tego powodu nowe władze Przewozów Regionalnych zdecydowały się na przeprowadzenie audytu. Komisja przetargowa, zajmująca sie znalezieniem firmy konsultingowej zaproponowała ekspresowy termin na realizację zatrudnienia - zaledwie 30 dni.

Marszałkom się spieszy, bo według naszych informacji resort infrastruktury, bojąc się protestów kolejarzy, już w styczniu rozesłał ponaglenia, by samorządy szybciej podpisywały gwarancje pracownicze na najbliższe 10-12 lat.

- Audyt Przewozów Regionalnych powinien zostać wykonany jeszcze przed oddaniem spółki samorządom, ale lepiej późno niż wcale. Opracowanie powinno posłużyć do stworzenia biznesplanu dla spółki - uważa Janusz Piechociński, wiceszef sejmowej komisji infrastruktury.

Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR, uważa, że 30 dni to za mało na rzetelny audyt tak potężnej jak Przewozy Regionalne spółki.

- Potrzeba na to co najmniej 3-4 miesięcy - uważa Furgalski. Ekspert obawia się, czy uznane firmy podejmą się realizacji audytu na zaproponowanych warunkach.

- Audyt zostanie przeprowadzony w ciągu 2-3 miesięcy - odpowiada wymijająco Piotr Olszewski z PKP PR.

Jakub Bojanowski, partner w Deloitte Polska, potwierdza, że w przypadku PKP PR miesiąc nie wystarczy na przeprowadzenie dogłębnego audytu spółki, ale wystarczy na znalezienie słabych punktów firmy.

- Tak duża instytucję, jaka jest PKP PR, można audytować nawet przez kilka miesięcy. Wszystko zależy od potrzeb i możliwości finansowych właściciela - uważa Jakub Bojanowski.

Jest bardzo prawdopodobne, że duże firmy doradcze nie zdecydują się na realizację audytu na takich warunkach. W najbliższych dniach PKP PR zaprosi do złożenia oferty m.in. poznańską firmę doradczą DGA, która pomagała już samorządom w trakcie przejmowania udziałów w PKP PR.

źródło: Gazeta Prawna / RK

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 26-02-2009, 09:07    Odpowiedz z cytatem

Fragment debaty o kolei w redakcji „Polski Dziennika Bałtyckiego”:
Paweł Rydzyński: Czy PKP PR czują oddech konkurencji na plecach?
Stanisław Kądziela, dyrektor Pomorskiego Zakładu PKP PR: Tak, ale się nie boimy. Rywalizacja jest nierówna. Arriva wchodzi na linię Malbork-Grudziądz tylko dlatego, że posiada autobusy szynowe. My mamy na Pomorzu 11 szynobusów, właścicielem siedmiu jest Urząd Marszałkowski. Gdybyśmy mieli ich więcej, jestem pewien, że bylibyśmy tańsi od Arrivy.
Paweł Rydzyński: Samorządowcy narzekają na wysokie koszty generowane przez PKP PR.
Mieczysław Struk: I pewnie narzekać będziemy, choć staliśmy się właścicielami PKP PR. Co roku PKP PR oczekują wyższych dotacji. Przez to, że samorządy nie miały wglądu w koszty, organizację firmy, powstała duża nieufność. Dlatego rada nadzorcza zobowiązała zarząd PKP PR do przeprowadzenia audytu, który naprawdę pokaże, czy jest źle, czy nie.

Marcin Kamola, Zespół Doradców Gospodarczych "TOR": PKP PR muszą być drogie. Jeśli chcemy mieć taką kolej jak na Zachodzie, to trzeba włożyć dużo pieniędzy i pamiętać, że podstawowym elementem jest pasażer. Ale audyt jest ważny. Bo jeśli okaże się, że jeśli utrzymuje się firmę po to, żeby dawała pracę kolejarzom, to taką firmę trzeba zlikwidować.

Źródło - www.rynek-kolejowy.pl

Panie Kamola - już Pana nie lubię. Very Happy
Jeżeli Pana rady nie znalazły posłuchu i zastosowania - to zlikwidować TOR - nie użyteczny!
Żle wróży takie wypowiadanie rad - nie patrzcie w audyt jak w Sąd Ostateczny.
Jeżeli ten audyt był robiony tak jak było widać na gruncie to padaczka.
A w biurach robili?

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adas Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Cze 2008

PostWysłany: 26-02-2009, 09:21    Odpowiedz z cytatem

gumis napisał/a:
Jeżeli ten audyt był robiony tak jak było widać na gruncie to padaczka.

W PR audyt nie był jeszcze robiony - nie było przetargu na niego jeszcze Wink (OIDP)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 26-02-2009, 09:46    Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi wiadomo to był czy nawet jest przeprowadzany "audyt wewnętrzny".
Ocena pracy - mierzenie czasu pracy manewrowej i pracy warsztatu - ocena stanowisk.
Czemu to ma służyć nie wiem ale coś takiego ma miejsce co nawiasem mówiąc nie jest złe a jeśli chodzi o audyt przez firmę zewnętrzną przyznaję rację.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 05-03-2009, 20:16    Odpowiedz z cytatem

5.03.2009 r., o godz. 12.00 w sali 113 Urzędu Marszałkowskiego w Zielonej Górze marszałek Marcin Jabłoński spotka się z Janem Tereszczukiem Prezesem Głównym spółki PKP PR, Dyrektorem Oddziału Lubuskiego PKP PR Grzegorzem Dwojakiem oraz Benedyktem Kugielskim z Zakładu Taboru w Czerwieńsku. Będzie to pierwsze w kraju spotkanie przedstawiciela zarządu województwa z prezesem spółki PKP PR, w tak ważnym momencie jakim dla obu stron jest usamorządowienie kolei regionalnych.

źródło: inforail.pl

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czarna1 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 13 Lip 2008
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 06-03-2009, 09:04    Odpowiedz z cytatem

Otrzymałam informację, że obecne Zakłady Przewozów Regionalnych będą oddziałami regionalnymi.
Zeby obniżyć Administrację w Centrali PKP Przewozy Regionalne będą wydzielone komórki Biura Dochodów w Olsztynie, Biuro Spraw Bezbiletowych w Gniźnie, Biuro Kontroli Terenowej, Kontrolerzy Biura Sprzedaży powstanie oddział przy Centrali PKP Przewozy Regionalne, tym sposobem ukryje się Administrację Centrali.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 06-03-2009, 19:37    Odpowiedz z cytatem

Jak rząd pozbył się problemu przewozów regionalnych

Usamorządowieni

Jeszcze w grudniu 2008 r. – tuż po podpisaniu w Ministerstwie Infrastruktury umowy o przekazaniu spółki PKP Przewozy Regionalne samorządom województw – minister Cezary Grabarczyk wraz z odzianymi w kolejarskie czapki marszałkami województw po trwających rok negocjacjach wreszcie rozdawali szerokie uśmiechy i unosili kciuki na znak sukcesu. 1 stycznia 2009 r. umowa weszła w życie i doszło do objęcia przez samorządy udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne – od tego momentu wszystkie województwa stały się odpowiedzialne już nie tylko za finansowanie i organizowanie połączeń regionalnych, ale także za realizację przewozów oraz zarządzanie spółką. I nie minął nawet miesiąc, a marszałkom województw już zaczęły rzednąć miny.

Więcej w najnowszym numerze "Z Biegiem Szyn":
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs40.pdf

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 11-03-2009, 22:14    Odpowiedz z cytatem

Polecam:
http://wolnadroga.pl/?dzial=numer&rok=09&nr=06&art=14

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 18-03-2009, 12:27   Stan PKP PR gorszy niż przypuszczały samorządy Odpowiedz z cytatem

Cięcia w rozkładach jazdy, zwolnienia w załodze, albo wydatki sięgające milionów złotych - takie scenariusze ma przed sobą spółka PKP Przewozy Regionalne. Który będzie realizowany, pokaże audyt, którego wyniki poznamy w kwietniu.

Właścicielem tej firmy są od początku roku samorządy województw. Skarb państwa przekazał ją marszałkom w ramach wielkiej reformy grupy PKP. Okazuje się, że stan PKP PR jest gorszy niż spodziewały się samorządy. Według nieoficjalnych informacji "Gazety Wyborczej", spółka miała kłopoty z zebraniem pieniędzy na ostatnie wypłaty. Zachodniopomorski marszałek Władysław Husejko pytany o kondycję "jego" firmy, odpowiada, że to, w jakim jest stanie, pokaże dopiero audyt. Ma być gotowy do końca kwietnia.

Kondycję firmy popsuło zabranie z niej przed usamorządowieniem dochodowych pociągów kursujących między różnymi województwami (przejęła je spółka PKP Intercity). Koleje regionalne musiały za to przyjąć maszynistów z innej spółki: PKP Cargo. Tylko w Zachodniopomorskim Zakładzie PKP PR to dodatkowych dwieście etatów. Do tego doszedł wzrost cen prądu i opłat za korzystanie z torów. Stan firmy niepokoi związkowców.

We wtorek pracownicy zachodniopomorskiego PKP PR spotkali się z Władysławem Husejką. Załoga pytała, czy będzie redukcja zatrudnienia.- Nie da się świadczyć usług kolejowych bez ludzi - uspokajał cytowany przez "GW" marszałek, zastrzegając jednak, że póki nie ma audytu, nie ma mowy o podpisywaniu jakiegokolwiek pakietu gwarancji pracowniczych. Ten przygotowany przez kolejarzy zakłada m.in. to, że pracownicy spółki nie stracą pracy przez najbliższe dwanaście lat.

Gdzie więc szukać pieniędzy na pokrycie rosnących kosztów? W tym roku marszałek planuje wydać na PKP PR (tak zapisano w budżecie) 46 mln zł (7,28 zł za każdy przejechany kilometr). Umowa z PKP przewiduje jednak, że ta kwota zostanie zwiększona, jeśli okaże się, że kolei brakuje pieniędzy. O ile? Nie wiadomo - na pewno o kilka kolejnych milionów.

Jeśli w budżecie marszałka nie znajdą się pieniądze na podwyższone dopłaty, konieczne będą cięcia w rozkładach jazdy.

źródło Gazeta Wyborcza / Rynek Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 18-03-2009, 17:09    Odpowiedz z cytatem

To artykulik podobny a zarazem uzupełniony o wypowiedzi "lokalne":
http://img16.imageshack.us/img16/2017/straszno.th.jpg
Gazeta Wyborcza 18.03.2009

Strona dalej opisana jest dziura w budżecie oświaty - brakuje 5.6 mln złotych.
Jak doda się szpitale - przedszkola i inne "dobra" publiczne i uzmysłowi sobie, że do wyborów samorządowych coraz bliżej to obawiam się, że na kolej nakłady raczej nie wzrosną.

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robikon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-03-2009, 23:19    Odpowiedz z cytatem

Ciekaw jestem co oni będą ciąć? W niektórych województwach nie ma praktycznie już co ciąć.Dlaczego nikt nie mówi o redukcji kosztów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 34 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl