Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

asus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lut 2009

PostWysłany: 04-05-2009, 15:41    Odpowiedz z cytatem

Następny wszechmogący, wszechwiedzący.
Swoją drogą w niektórych regionach powinno przewietrzyć się stołki dyrektorskie i posadzić na nich ludzi którzy znają się na pracy przewozowej.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kocio47 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Lis 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-05-2009, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Asus jeżeli chodzi o Dyrektora Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych to takiego nie znajdziesz w Polsce to jest naprawdę dobry Menadżer.
Zgadzam się z tobą o pozostałych na sieci.
Jeżeli chodzi o Prezesa Krygiera to wierzę, że jest w stanie zrobić zmiany poważne na korzyść PR. Powodzenia
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 05-05-2009, 16:46    Odpowiedz z cytatem

Zamiast Zachodniopomorskiego Oddziału Przewozów Regionalnych od 1 maja jest samodzielny oddział. To początek reorganizacji spółki PKP PR, której udziałowcami są samorządy województw.

Jerzy Kriger, którego rada nadzorcza PKP Przewozy Regionalne (był dotąd jej przewodniczącym) oddelegowała w kwietniu do czasowego pełnienia funkcji prezesa spółki, poinformował w Szczecinie o reorganizacji samorządowej kolei. Wybór miejsca nie był przypadkowy. Jak przypomniał, na początku lat 90. ub. wieku to w naszym województwie przeprowadzono jedyną udaną reformę kolei. A ponadto Władysław Husejko jest przewodniczącym Zespołu Konwentu Marszałków ds. PKP PR. Jak się zaś okazuje, przejęta w grudniu 2008 r. przez samorządy spółka jest w gorszej sytuacji finansowej, niż twierdził rząd.

- W dobrej wierze, w poczuciu odpowiedzialności podpisaliśmy porozumienie z Ministerstwem Infrastruktury - przypomina marszałek Husejko. - Na koniec 2008 roku spółka miała mieć wynik zerowy, a okazało się, że straty przekroczą 200 milionów złotych. Wiceminister Juliusz Engelhardt twierdził, że nie rozumiemy profesjonalnego biznesplanu, teraz też nas ciągle poucza. Ciekawe, co powie, gdy przedstawimy mu wyniki zleconego przez nas audytu? Jeśli wprowadzono nas w błąd, to tego nie odpuścimy!

Ocena sytuacji spółki PKP PR ma być gotowa 15 maja. Już jednak teraz samorządy wzięły się za jej reorganizację.

- Zaczynamy ją od decentralizacji zarządzania - mówi Jerzy Kriger. - Utworzone w miejsce zakładów oddziały będą mieć pełne kompetencje organizacyjne i finansowe. Ich dyrektorzy zostali podporządkowani strukturom samorządowym. Wspólny dla wszystkich oddziałów będzie jedynie bilans skonsolidowany i przepisy.

Jak zapowiada pełniący funkcję prezesa, pracy nie straci żaden kolejarz, bo zwolnienia dotkną jedynie centralę spółki. Zmiany w firmie dotyczyć będą m.in. systemu dystrybucji biletów.

- Od 20 czerwca chcielibyśmy wprowadzić na linii Koszalin-Mielno sprzedaż biletów kartkowych w kioskach - zapowiada Andrzej Chańko, który zachował fotel dyrektora PR w Szczecinie. - Dostosujemy do nich kasowniki w szynobusach. Okazuje się bowiem, że ciesząca się wielkim powodzeniem linia (50 tys. pasażerów w 6 tygodni) była deficytowa. Pasażerowie nie kupowali biletów w kasach,gdzie ich wydruk trwa długo, a konduktorzy podczas 18-minutowego przejazdu nie byli w stanie ich wszystkim wypisać na pokaźnych blankietach.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

asus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lut 2009

PostWysłany: 05-05-2009, 17:52    Odpowiedz z cytatem

kocio47,
Nie znam dyrektora Zachodniopomorskiego i nie oceniam.
Wiem, że są tacy którzy nie mają pojęcia o zarządzaniu firmą a posadę mają dzięki układom polityczno - związkowym. I takich właśnie miałem na myśli.
Oni w większości przypadków poprzez swoje niekompetencje działają na szkodę danego zakładu.
I to ich jak najszybciej powinien usunąć nowy prezes. Dopóki jest jeszcze jakaś iskierka nadziei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-05-2009, 18:05    Odpowiedz z cytatem

kocio47 napisał/a:
Asus jeżeli chodzi o Dyrektora Zachodniopomorskiego Zakładu Przewozów Regionalnych to takiego nie znajdziesz w Polsce to jest naprawdę dobry Menadżer

Jest tak dobry, że dopuścił do defraudacji miliona zł z ZFŚS w zarządzanym przez siebie zakładzie:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3373

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

regionalny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2009

PostWysłany: 05-05-2009, 19:43    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe czy nowy prezes dobierze się do pracodawcy "przyjaznego NIEKTÓRYM pracownikom" z PR Łódź.
OBY!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 06-05-2009, 17:15    Odpowiedz z cytatem

Dług spółki PKP Przewozy Regionalne wynosi 1 mld 300 mln zł, w tym 65 mln zł przypada na łódzki zakład Przewozów Regionalnych.

Tak duże zadłużenie łódzkiego zakładu grozi likwidacją nierentownych połączeń w nowym rozkładzie jazdy i zwolnieniami pracowników - uważa Krzysztof Makowski, szef łódzkiego SLD i radny sejmiku województwa, który zorganizował we wtorek w tej sprawie konferencję na Dworcu Łódź Fabryczna.

- Skoro w tym roku na dofinansowanie przewozów w regionie samorząd wojewódzki przeznaczył ok. 35 mln zł ze swojego budżetu, to ile trzeba będzie przekazać w przyszłym roku - 50, 60 mln zł? - pyta.

- Kondycja finansowa spółki rzeczywiście nie jest najlepsza - mówi Marcin Nowicki, rzecznik marszałka województwa. - Nie znamy jeszcze dokładnej kwoty zadłużenia łódzkiego zakładu, ponieważ jest przeprowadzany audyt, który zakończy się 15 maja. Nic nam nie wiadomo o konieczności likwidacji połączeń albo zwalnianiu pracowników. Z porozumienia zawartego przed przejęciem spółki przez samorząd wojewódzki wynika, że długi pokryje skarb państwa.

Źródło: NaszeMiasto.pl

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 06-05-2009, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Źródło: Express Ilustrowany

PS1. Trochę matematyki zamiast czarnego piaru, jeśli liczby są prawdziwe ?

1. Zadłuzenie 1 300 000 000,00zł
2. Podobno z tego PR Łódż 65 000 000,00zł
3. Zostaje 1 235 000 000,00zł
Czyli na pozostałych właściecieli PR, czyli 15 UM przypada, przepraszam za wyrażenie, przypada średnio,
82 333 333,00zł.

Wnioski.
Zrobię z tego biały piar. PKP PR w ŁODZI, przyniósł stratę, zadłużył się, na najmniejszą kwotę !!!
Matematyka nie kłamie. Prawda ?

11.JPG
Plik ściągnięto 84 raz(y) 69 KB

Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dolnoślązak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Maj 2008
Skąd: Dolny Śląsk

PostWysłany: 06-05-2009, 20:37    Odpowiedz z cytatem

fisch

Z matematycznego punktu widzenia można się z wyliczeniami Twoimi zgodzić. Jednak co do długów Zakładów PR nie bardzo. Czy uważasz, że np. PR Zielona Góra, ma taki sam dług 82 333 333,00zł., jak np. PR Katowice?, albo PR Olsztyn z PR Poznań?
Wystarczy zobaczyć ile pociągów regionalnych dane województwo uruchamia i odpowiedź sama się nasunie. Do tego można jeszcze dodać zarządzanie poszczególnymi zakładami PR w Polsce i bardzo ważne bogactwo danego województwa, np. mazowieckie do dolnośląskiego, czy kujawsko-pomorskiego i obecnie współpraca z Marszałkami Województw (dofinansowanie do przewozów regionalnych).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 06-05-2009, 22:11    Odpowiedz z cytatem

No właśnie.

Z artykułu wynikają ogólniki, oprócz jednego. Sumy ewentualnego zadłużenia PR w Łodzi.
Mnie to dziwi, a Ciebie ? Statystycznie wygląda to dla PR w Łodzi "nieżle".
Czyżby była to przygrywka do przejęcia, przez sąsiadujący UM przewozów, wykonywanych przez PR w Łodzi ? Audyt nie skończony, ale ... .
Zwraca szczególną uwagę wypowiedż rzecznika UM w Łodzi. Obojętność powinna budzić trwogę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 11-05-2009, 19:50    Odpowiedz z cytatem

Wywiad z p.o. prezesa PKP PR: klik

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Cubus Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2007

PostWysłany: 12-05-2009, 07:29    Odpowiedz z cytatem

do końca 2009 cudownym środkiem miała być "centralizacja" do końca 2010 ma być "regionalizacja" a mi to wszystko śmierdzi brakiem koncepcji i rozpierduchą pt. "każdy bierze co lepsze a reszta ......"
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

cezary Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2007

PostWysłany: 14-05-2009, 07:21    Odpowiedz z cytatem

Żona od wczoraj ma alarmujące telefony od koleżanek i kolegów , postaram się przekazać pisma przez , które to administracja PR Szczecin podjęła represje i szykany w stosunku do pracowników informacji .
http://img14.imageshack.us/img14/5056/obrazrcd.th.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/2129/obraz001uxn.th.jpg
http://img14.imageshack.us/img14/3015/obraz002vqa.th.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/5217/obraz003oru.th.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/2586/obraz004u.th.jpg
Okazuje się według relacji koleżanek i kolegów żony, naczelniczka sekcji wydzwaniała wczoraj od rana do domu pracowników informacji Szczecin ,na ich prywatne telefony z jednoznaczna propozycją albo zgodzą się przejść do kas pracować albo zostaną zwolnieni z pracy. Pismo związki powiesiły na tablicy w 9 maja .No i macie usamorządowienie , likwidować , zniszczyć a inicjatywę pracowniczą stłamsić nie pokornych się pozbyć .Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 14-05-2009, 09:31    Odpowiedz z cytatem

cezary, podobnie jest w PR Wrocław:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=7055

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 15-05-2009, 10:07    Odpowiedz z cytatem

Tajemnica Przewozów Regionalnych

Dziś marszałkowie mają poznać sytuację finansową spółki. Podnieśli już dotacje na przewozy o 12 proc., teraz się okaże, ile jeszcze będą musieli dołożyć

W grudniu zeszłego roku rząd przekazał spółkę PKP Przewozy Regionalne 16 województwom. Tuż po tym ówczesny zarząd stwierdził, że nie może podpisać się pod biznesplanem, który był podstawą negocjacji warunków, na jakich spółka przeszła w samorządowe ręce. Marszałkowie, by się dowiedzieć, co właściwie sprezentował im rząd, zalecili sporządzenie audytu. Dziś mają otrzymać jego wyniki. Już na pierwszy rzut oka widać, że stan spółki opisany przez władze PKP i rząd różni się od faktycznego.

Marszałkowie mieli otrzymać spółkę oddłużoną. Co do tego mają jednak wątpliwości. Strata spółki za zeszły rok wyniosła 138 mln zł. Strata bilansowa to 1,2 mld zł.

Od początku roku do chwili obecnej spółka zadłużyła się na 73 mln zł. Jeszcze miesiąc temu kwota ta była o prawie 30 mln zł wyższa. Na początku kwietnia PKP PR zalegała z opłatami za dostęp do torów aż 66 mln zł. Teraz – 43 mln zł. Kolejne 1,3 mln zł samorządowa spółka przekazała też PKP SA za wynajem kas. Wciąż jest jej jednak winna 6,7 mln zł. Aż 23 mln zł to dług wobec PKP InterCity za sprzedane przez PKP PR bilety na pociągi IC.

Teraz spółka ma zacząć spłacać swoje zobowiązania. – Mamy podstawy prawne i powoli spływają do nas pieniądze – mówi Piotr Olszewski, rzecznik PKP PR. – Trafią do nas już pieniądze od marszałków – dodaje.Wreszcie udało się podpisać ze wszystkimi marszałkami umowy o dofinansowanie pociągów. Część z nich jest zawarta na sześć lub osiem miesięcy.

– Wciąż jest zbyt dużo niewiadomych – uważa Władysław Husejko, marszałek województwa zachodniopomorskiego, które podpisało ze spółką umowę o dotacje na pół roku. – Nie mogliśmy się dłużej wstrzymywać z dofinansowaniem, ale ile jeszcze dopłacimy do końca roku, okaże się, dopiero jak otrzymamy wyniki audytu – wyjaśnia.

Jak dodaje samorząd, na pewno podpisze umowę na kolejne sześć miesięcy, na razie jednak trudno określić jej wartość. – Podnieśliśmy nasze dotacje o 12,1 proc., bo taki wzrost kosztów funkcjonowania spółki zakładał biznesplan, który otrzymaliśmy. Czekamy na odpowiedź, ile wyniesie to w tym roku. To, że więcej niż 12 proc., jest prawie pewne.

Ze spółki przekazanej marszałkom zostały wydzielone przewozy międzywojewódzkie, zarówno przynoszące zyski, jak i dotowane przez państwo. Za kwotę powiększoną o ok. 12 proc. spółka uruchomiła w tym roku 2930 pociągów średnio na dobę. To o ok. 330 pociągów mniej niż w roku 2008. – Wzrosły koszty dostępu do torów i energii – mówi Piotr Olszewski.

– Trzeba utrzymać rozkład do końca tego roku, a potem będziemy myśleć, co dalej – mówi Bogdan Rzońca, wicemarszałek Podkarpacia. Województwa podpisały umowę na osiem miesięcy. Jak deklaruje marszałek Rzońca, w budżecie samorządu jest zarezerwowana kwota na opłacenie pociągów na cały rok.

– Od 1 stycznia 2010 roku planujemy rozpocząć drugi etap usamorządowienia spółki, czyli jej podział na 15 oddziałów. Wreszcie będziemy sami panować nad kosztami i wiedzieć, dlaczego wynik finansowy jest taki, a nie inny – mówi marszałek Podkarpacia.

Źródło: Rzeczpospolita

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 36 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 35, 36, 37 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl