Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

czarna1 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 13 Lip 2008
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 14-12-2009, 15:08    Odpowiedz z cytatem

Żródło Gazeta Wyborcza napisała:
Cytat:
Jêdrzej Wijas zapowiedział nam,że zwróci siê do przewoźnika o zwrot pieniêdzy za bilet. - Za 45 z³ nie oczekujê luksusów i klimatyzacji, może byæ nawet wagon piętrowy, ale to co
zaoferowano pasażerom, to jaki skandal - mówi radny.


Radny Komuszek niech nie przesadza i nie robi sobie reklamy, dotarłam do drużyny, która jechała tym pociągiem - fakt jest taki, że były problemy techniczne jak i elektryczne ale w miarę było ciepło, jeżeli chodzi o kibelek to jak radny się sfajdolił to powinien wodę spuścić a nie dzwonić po ratunek? jakim prawem żąda zwrotu pieniędzy za które zwraca mu Ratusz bo był w delegacji a nie osoba prywatna - niech potrąci sobie z diety radnego - płacę na niego podatki?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 14-12-2009, 15:29    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
jakim prawem żąda zwrotu pieniędzy za które zwraca mu Ratusz bo był w delegacji a nie osoba prywatna - niech potrąci sobie z diety radnego - płacę na niego podatki?
Ciekawe widzenie świata. Był w delegacji (wątpię, bo była to niedziela), czy nie był, to nie ma żadnego znaczenia. Przewoźnik przyjął pieniądze za usługę i wystawił bilet. Tym samym podpisał umowę. A w umowie jest (Prawo przewozowe):

Art. 14. 1. Przewoźnik jest obowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi.

Art. 16. 1. Umowę przewozu zawiera się przez nabycie biletu na przejazd lub spełnienie innych określonych przez przewoźnika warunków dostępu do środka transportowego, a w razie ich nieustalenia - przez samo zajęcie miejsca w środku transportowym.
2. W bilecie na przejazd określa się wysokość należności za przejazd oraz dane potrzebne do ustalenia zakresu uprawnień podróżnego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

wykolejeniec Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Kwi 2008

PostWysłany: 15-12-2009, 01:30    Odpowiedz z cytatem

"Przewoźnik jest obowiązany do zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków bezpieczeństwa i higieny oraz wygody i należytej obsługi."
Nie będę czepiał się takich szczegółów jak stopnie Celsjusza i litry wody w spłuczce, które się "psużerowi" należą. Spytam o inny standard, mianowicie o cm kwadratowe na łebka.
Jest to gdzieś określone? Kiedyś, zdaje się było - zależnie od klasy.
Jeśli nadal tak, to czy mogę domagać się nieco więcej niż pod bieżnikiem kamaszów?

Kurcze pytam, bo choć nie jestem froterystą, ale jeśli przez kolejny rok przyjdzie dojeżdżać w takiej "sardynii" jak dziś, znaczy: wczoraj, to...
Chol...ra, sam nie wiem, bać się czy cieszyć?
W kazdym razie: Drogie Panie, proszę mi tego nie mieć za złe.
Cóż warunki. Jedni mają do szkoły pod górkę, inni tyle, co się w kblu zmieści.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 15-12-2009, 12:17    Odpowiedz z cytatem

Ciekawy wywiad w Pulsie Biznesu

Przewoźnik z wizją

Eugeniusz Twaróg
Puls Biznesu,

Dokąd jadą koleje w Polsce? Przed siebie. Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych narzeka na brak polityki transportowej.

„Puls Biznesu”: Jaka będzie strata Przewozów Regionalnych po 2009 r. Zimą tego roku mówiło się o 700 mln zł.

Tomasz Moraczewski, prezes Przewozów Regionalnych: W pesymistycznej wersji będzie to -270 mln zł, w optymistycznej - 200 mln zł. Rozbieżność bierze się stąd, że na razie mamy wyniki po 10 miesiącach.

Jaki jest plan finansowy na na przyszły rok?

Jeszcze go nie ma. Jeszcze nie podpisaliśmy umowy na przewóz osób z żadnym województwem.

Strata jest wpisana w przyszły rok?

Nie możemy mieć straty. W tym roku też powinniśmy się zbilansować i jesteśmy tego bliscy. Firma ma zostać zasilona kwotą 200 mln zł przez marszałków. Wówczas wyjdziemy na zero. Przy pewnych założeniach, o czym za chwilę. Jedno województwo już zasiliło naszą spółkę kwotą 12,5 mln zł.

Skąd te pieniądze?

Po przekazaniu pociągów pośpiesznych do PKP Intercity wynik Przewozów Regionalnych pogorszył się o 208 mln zł. W umowie o usamorządowieniu kolei dla równego rachunku przyjęto kwotę 200 mln zł i marszałkowie otrzymają te pieniądze na zasilenie przewozów regionalnych.

Jak jest z kontraktacją przewozów na przyszły rok?

Obecnie trwa proces budżetowania. Jednak mogę powiedzieć że zaczyna to wyglądać obiecująco. Są województwa już zbilansowane, np. Małopolska, która w ogóle jest dobrym przykładem, bo już przelała na nasze konto 12,5 mln zł. Również umowa roczna w tym województwie na przyszły rok jest zbilansowana.Jako pierwsze najprawdopodobniej podpisze z nami umowę roczną.

Kiedy podpiszecie umowy. Na wiosnę, jak to było w tym roku?

Szybciej. Jako zarząd nie czujemy się władni świadczyć usługi przewozowe bez umowy.

O ile więcej pieniędzy samorządy wydadzą na przewozy kolejowe w 2010 r.?

Dokładnie jeszcze nie policzyliśmy. Część województw utrzyma wydatki na tym samym poziomie, inne zapłacą więcej. Sądzę, że łącznie około 100 mln zł.

No proszę. Gdy spółka była w PKP, województwa miały duże opory by więcej płacić na kolej.

Proszę pamiętać, że w ramach reformy kolejowej województwa otrzymały dodatkowe dochody z podatku CIT, które wzrosną od 2010 r. o 0,75 proc.. Dochody z tego źródła były rekomendowane na finansowanie transportu kolejowego oraz w części na zakupy taboru.

Czyli reforma polegająca na usamorządowieniu PKP Przewozy Regionalne wcale nie jest taka zła, jak chcą krytycy.

Po pewnych korektach, zaczyna się pojawiać światełko w tunelu.

A dojedziecie do 2011 r. jako jedna spółka Przewozy Regionalne?

Dobre pytanie. Jeśli PKP SA nie wywiąże się ze swoich zobowiązań dotyczących aportu nieruchomości do naszej spółki to trudno wyrokować o przyszłości.

Co macie dostać?

Powinniśmy otrzymać 31 nieruchomości o charakterze zaplecza remontowo-serwisowego. Spółka obecne ma pięć nieruchomości, ale ani jednego zaplecza.

Gdzie serwisujecie tabor?

Od 2001 r. dzierżawimy zaplecza od PKP SA. Od tamtego czasu spółka podpisała już 22 aneksy do umowy sprzed ośmiu lat. Właśnie przygotowujemy kolejny.

Umowa o usamorządowieniu zakładała wyposażenie spółki w zaplecza.

Ustawa z 2000 r. o komercjalizacji kolei państwowych zobowiązuje PKP SA do wyposażenia wszystkich spółek, powstałych na bazie przedsiębiorstwa państwowego PKP, w majątek niezbędny do prowadzenia działalności przewozowej.

Po wniesieniu aportu PKP stałyby się udziałowcem spółki?

Tak, ale udziały grupy zostałyby objęte przez skarb państwa i umorzone na rzecz samorządów. O wartość aportu podwyższony zostałby kapitał zakładowy spółki. W zamian PKP miałyby umorzony dług.

Mając nieruchomości mielibyście pod co zaciągać kredyty.

To po pierwsze. Po drugie: skorzystałyby na tym PKP. O wartość aportu koleje państwowe mogłyby zmniejszyć swoje wielomiliardowe zadłużenie wobec skarbu państwa.

Jaka jest wartość nieruchomości?

157 mln zł. To są duże zaplecza.

Ile płacicie za dzierżawy?

Od 4 tys. zł do 86 tys. zł miesięcznie za nieruchomość. Więcej jest takich , za które płacimy po 35-60 tys. zł.

Jaki wpływ na spółkę ma brak zaplecza?

Niestety bardzo duży. PKP SA mogą wypowiedzieć umowę, podnieść ceny. Zagrożeń jest mnóstwo. Paradoks polega na tym, że ustawa z 2000 r. o komercjalizacji kolei państwowych zobowiązuje PKP SA do wyposażenia wszystkich spółek, wyodrębnionych z przedsiębiorstwa państwowego PKP, w majątek niezbędny do prowadzenia działalności przewozowej. Dotyczy to CARGO, Intercity, SKM. Czyli nie tylko PR. Upłynęło osiem lat, a PKP niektórych nieruchomości nie wyposażyła w zdolność aportową, tzn. nie dokonano przywłaszczeń, nie wydzielono działek, nie uporządkowano ksiąg itp.

Oprócz braku nieruchomości, co jeszcze zagraża spółce. Z samorządami jesteście już umówieni, dostaniecie większe pieniądze na przewozy…

Zagrożeniem dla spółki mogą być różne wizje samorządów na realizację przewozów kolejowych. Docierają jednak do nas pozytywne sygnały ze strony poszczególnych urzędów marszałkowskich. Z województwem pomorskim podpisaliśmy sześcioletnią umowę, podobną podpisaliśmy z województwem opolskim . Taki horyzont czasowy daje dość trwałe fundamenty, na których można budować stałą ofertę i relacje z kontrahentami

Czy zagrożeniem dla spółki nie są działania odśrodkowe. Niektóre samorządy chcą mieć własną kolej, jak Mazowsze.

Usamorządowienie zostało dokonane w taki sposób, że działanie samodzielnych spółek pokrywających województwo jest mało realne. Powiązania strukturalno-obiegowe są takie, że nie wszystkie mają dostęp do zaplecza technicznego. W tym miejscu należy też wspomnieć o licznych zaletach związanych z efektem synergii i skali w ramach Przewozów Regionalnych z jakich korzystają samorządy.

Jak mocne są tendencje do uniezależnienia się od Przewozów Regionalnych?

Wydaje się, że coraz mniejsze.

Samorządy jednak, każdy na własną rękę kupują tabor kolejowy.

Prowadzimy rozmowy z marszałkami, żeby objąć zakupy ujednoliconą specyfikacją. To daje ogromną wartość dodaną. Przykładem mogą być Francuzi, którzy kupując w ostatnim czasie dla całej sieci 860 jednostek w pakiecie od Bombardiera, wynegocjowali bardzo atrakcyjną cenę. Poza tym zakupy to jedno. Utrzymanie jednostek to drugi problem. Obecnie Przewozy Regionalne użytkują 17 typów szynobusów. Taka dywersyfikacja przysparza mnóstwo problemów.

Wiecie jakie plany zakupowe mają samorządy?

Oczywiście posiadamy takie informacje.

Dużo chcą kupić?

Jestem przekonany, że zakup będzie dostosowany do rzeczywistych potrzeb.

Pojawiły się plotki, że chcecie wycofać Interregio.

InterRegio zostaje w ofercie.

Czy te pociągi są rentowne?

Pociągi InterRegio zostały bardzo dobrze przyjęte przez pasażerów i są rentowane.

Wszystkie?

Oczywiście rentowność zależy od popularności i obłożenia trasy. W całej siatce połączeń wynik jest dodatni, chociaż zdarzają się mniej opłacalne połączenia.

Ile zarabiacie na Interregio?

Nie mogę ujawnić takich danych.

Czy to znaczący udział w przychodach?

Tak. Poza tym efektywność Interregio jest bardzo wysoka. Biorąc pod uwagę zaangażowany tabor, drużyny konduktorskie to nie ma żadnego porównania z innymi realizowanymi przez nas przewozami.

Czyli pretensje ze strony PKP IC są zasadne. Interregio mogło ich zaboleć.

Trzeba pamiętać, że nie obsługujemy tego samego pasażera. Kryterium jakości przemawia na korzyść PKP IC. Jeśli chodzi natomiast o czas przejazdu nie odbiegamy specjalnie in minus. Naszym atutem jest niższa cena.

Czy będzie podwyżka cen w przyszłym roku?

Generalnie, założeniem Przewozów Regionalnych jest premiowanie osób często korzystających z naszych pociągów. Tak więc pasażerowie często z nami podróżujący, mogą liczyć na atrakcyjne ceny. Jeśli chodzi o bilety, to wprowadzone są pewne modyfikacje cenowe. W przypadku, kiedy na jakimś odcinku może być podwyżka, pasażer może ją zniwelować kupując Regiokartę. Widoczna jest rosnąca liczba sprzedanych biletów jednorazowych PR i chcemy zmienić tę tendencję na korzyść biletów okresowych i abonamentowych.

Jaki był ruch pasażerski w tym roku?

Trudno porównać, ponieważ nie mamy już pociągów pospiesznych. Jeżeli chodzi o harmonogram przychodów, to realizujemy go zgodnie z planem. Natomiast co do liczby pasażerów, rzeczywiście wzrosła.

Dzięki Interregio?

Nie tylko. W ciągu roku udoskonaliliśmy ofertę. Poza tym Interregio uzupełnia ofertę pociągów osobowych. Wracamy do modelu połączeń osobowych i pospiesznych. Wydzieliliśmy obydwie oferty i prowadzimy dla nich oddzielną rachunkowość. Musimy umieć rozliczyć bilet na Interregio, które z zasady nie mogą być dotowane przez samorządy, chyba że w ramach umów z marszałkami.

To jak to w końcu jest: Interregio jest finansowane z pieniędzy podatników, co zarzuca wam resort infrastruktury czy nie?

W kilku przypadkach, gdy Interregio jest dofinansowywane z budżetów marszałków, dzieje się tak dlatego, że część pociągów na pewnych odcinkach pełni funkcję pociągu osobowego i na ten odcinek jest włączony do umowy z województwem.

Marszałkowie chcą zatrzymać Interregio?

Uruchomienie Interregio niestety udowodniło, że w Polsce brakuje przemyślanej segmentacji rynku przewozów kolejowych. Niedopuszczalne jest to, żeby pociągi na tej samej linii są dofinansowywane przez ministra i samorząd. To nonsens, który ma jednak miejsce.

Niestety, nie widzę tu żadnej sensownej polityki transportowej ministerstwa. Nie jest tajemnicą, że jesteśmy zmuszeni do działań wyprzedzających w stosunku do tego, co powinno być już dawno zrobione. Obecnie ministerstwo gasi pożary, podczas gdy powinno mieć jasną wizję przyszłości rynku kolejowego w Polsce. Brak racjonalnych, zaplanowanych działań, które miałyby docelowo doprowadzić do stworzenia określonego modelu rynku.

Nasza spółka ten model już wypracowała. Mówię tu o połączeniach dwu-, cztero-godzinnych, taktowanych pomiędzy najważniejszymi ośrodkami miejskimi w kraju, które absolutnie nie stanowią konkurencji dla PKP IC. Nie zależy nam na połączeniach Szczecin - Warszawa, jednak życie nas do tego zmusza. Na pewno będziemy jeździć ze Szczecina do Poznania. Ideałem byłoby, gdyby nasze pociągi przeplatały się z pociągami PKP IC Poznań-Warszawa, czy Poznań – Wrocław. To dawałoby komplementarność oferty kolejowej. Niestety takiego rozkładu jazdy nikt nie koordynuje.

W przyszłym roku uruchomicie więcej czy mniej połączeń?

W 2010 roku będzie 338 pociągów regionalnych więcej. Wracamy do poziomu z 2007 r.

Jakie będzie zatrudnienie w spółce? Ile w tym roku osób zostało zwolnionych?

Do końca roku zatrudnienie zmniejszy się o ponad 1170 wobec stanu z początku br. Obecnie w Przewozach Regionalnych pracuje 15344 osoby.

Wejdziecie w zwolnienia grupowe?

Analizujemy sytuację i rozważamy taką możliwość. Trudno powiedzieć ile osób zostanie zwolnionych. Możliwe jest także zwiększenie pracy eksploatacyjnej i będziemy zatrudniali nowych maszynistów i konduktorów.

To ile osób straci pracę?

Na tym etapie trudno powiedzieć. Trwają prace nad programem restrukturyzacyjnym. Program naprawczy już w praktyce został zakończony. On obejmował najbardziej palące problemy, które udało się rozwiązać. Jednak dalsza redukcja jest nieunikniona.

Wydaje się, że na obecną chwilę sytuacja spółki nie jest dobra, ale nie jest tragiczna. Wciąż mocno ciążą nam zaległe zobowiązania. Pragnę podkreślić, że ministerstwo nie wywiązało się z umowy z 9 grudnia 2008 r., która zakładała, że spółka zostanie przekazana samorządom bez długów. Tymczasem weszliśmy w 2009 r. z nieuregulowanymi zobowiązaniami na kwotę 181 mln zł. To po pierwsze. Po drugie, dwa tygodnie temu zapłaciliśmy 47,350 mln zł, żeby wypełnić warunki umowy restrukturyzacyjnej z 2004 r. Ta kwota też nie została uwzględniona w reformie usamorządowienia kolei i nie ma na nią pokrycia w ustawie oddłużeniowej PKP Przewozy Regionalne. Ktoś zapomniał o 47 mln zł. Musieliśmy je wypłacić ze środków własnych spółki. Obydwie kwoty: 47 mln zł plus 181 mln zł, które obciążyły nasz bilans w 2009 r. to bardzo poważne zmartwienie właściciela. To jest kwota, z której spółka nie jest w stanie samodzielnie wyjść.

Nie wyobrażam sobie sytuacji, że minister finansów zgodzi się dać ministrowi infrastruktury 200 mln zł na zaspokojenie waszych roszczeń.

Ja nie jestem od szukania rozwiązań tego problemu, aczkolwiek uważam, że można go rozwiązać bez uciekania się po pomoc publiczną.

Czy macie jakieś sprawy sądowe poza PKP IC?

Tak, PKP złożyło przeciw nam pozew.

Ile macie łącznie długów?

Na zewnątrz mamy raptem dwadzieścia parę milionów złotych zadłużenia. Reszta to należności wobec Grupy PKP. Nie mamy natomiast ani złotówki długu wobec PKP CARGO.

Bo już nie wynajmują wam lokomotyw?

Jeszcze do 1 marca przyszłego roku tak. Pchnęli nas w objęcia Bombardiera.

To w ogóle nie będziecie jeździć z PKP?

Paradoksalnie na kilku połączeniach będzie jeździć z nami PKP IC. Ja nie mam do nikogo żalu, przyjmuję tłumaczenia PKP CARGO, że ma zajęte lokomotywy. My natomiast mamy plan restrukturyzacji, który zakłada, że potrzebujemy tyle i tyle lokomotyw. I będziemy je mieli. Z pomocą PKP czy bez.

Ile potrzebujecie lokomotyw?

Nasze potrzeby oceniam na 30 lokomotyw elektrycznych. Dzisiaj mamy zero własnych i jedną od Bombardiera.

Będziecie kupować lokomotywy?

Planujemy leasing do 10 elektrowozów. Lokomotywa, która wykona odpowiednią pracę w ciągu doby jest bardziej opłacalna niż maszyna wynajmowana. Poza tym nasi maszyniści na 30-letnim taborze też niczego się nie nauczą. Trzeba pamiętać że Przewozy Regionalne posiadają bardzo efektywne wagony piętrowe. Mają one dużą pojemność – trzy wagony mieszczą nawet 500 pasażerów - i nie generują dodatkowych kosztów po naszej stronie. Jednak do ich wykorzystania brakuje nam tylko lokomotyw elektrycznych.

Tyle co zabiera pociąg do Krakowa w piątek. Kiedy piętrusy wjadą na tę trasę?

Obecnie szkolimy naszych maszynistów. Lokomotywa Traxx to pierwsza tego typu jednostka w naszych składach. Myślę, że od stycznia pojawi się na linii Warszawa-Kraków.

Rozmawiał: Eugeniusz Twaróg

Źródło: Puls Biznesu
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-12-2009, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Moraczewski nie może zgadnąć, jaką stratę będzie miała spółka za rok 2009, bo ma wyniki tylko za 10 miesięcy. Strzela więc, że będzie to 200 albo 270 mln zł. W przyszłym roku będzie zysk, bo być musi. A tu mu solidaruchy strajk głodowy w adwencie zafundowały, rzekomo w obronie miejsc pracy, więc zysk być nie musi. Swoje przewidywania pan prezes opiera na sukcesie Interregio, które tanim kosztem wożą ludzi, nawet ze Szczecina do Warszawy. To nic, że się okna nie domykają, przecież nie domykają się i w Intercity te, które latem otwierać się powinny, a się nie otwierają.

W dyskusję o stanie polskiej kolei włączył się emerytowany biskup i autorytet moralny w jednym, jego eminencja Pieronek. Ten głos cenię najbardziej, bo purpurowy odważył się skrytykować swojego czasu samego ojca dyrektora, któremu mnóstwo ludzi swą emeryturę przekazuje.

Etatowo o sabotaż oskarża Szafrańskiego poseł Piechociński. Tym razem zainteresowała go inicjatywa pewnego sołtysa, by między Ostrołęką a Łapami jeździły pociągi. Nie wahał się więc użyć mocnego słowa w pogoni za sławą. Ekonomista to, czy polityk - jedno wyklucza drugie. Orędownik usamorządowienia dzisiaj za usamorządowienie Przewozów Regionalnych krytykuje liberalno-chłopski rząd i ministra, co to do Brukseli razem posłem pod zielonym sztandarem chciał uciec . Oczywiście, gdy Szafrański wymięknie, Piechociński krytykować będzie Celińskiego za to, że z Ostrołęki do Łap nie jeżdżą TLK. Moraczewskiemu daruje, gdyż ten na zysk musi zapracować, i przy okazji uraziłby Danusię Bodzek. A Danusia przecież z Zarębów Kościelnych pochodzi i wie, że kolej koło jej rodzinnego domu to żaden interes. Członkiem zarządu do spraw ekonomicznych jest i liczyć powinna umieć, choć straty za ten rok na dwa tygodnie przed jego końcem jeszcze nie jest w stanie przewidzieć. Wie natomiast, że w przyszłym roku zysk murowany.

Tak to kolej (czytaj: nie tylko PKP) daje różnym ludziom nie tylko chlebek i nie tylko z masełkiem ale i możliwość zaistnienia w mediach. Dobrze by było na święta, bo wtedy nie ma co czytać, a opłatek pikantnego smaku nie ma. Jest bez smaku i pociągi jeżdżą puste.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Grad Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 15-12-2009, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Ogólnie fajny tekst (post). Tylko, że Bodzek D. jest w zarządzie ds. pracowniczych a nie ds. ekonomicznych (chyba?).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

czarna1 Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 13 Lip 2008
Skąd: Wielkopolskie

PostWysłany: 15-12-2009, 20:37    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
fury napisał:
A Danusia przecież z Zarębów Kościelnych pochodzi i wie, że kolej koło jej rodzinnego domu to żaden interes. Członkiem zarządu do spraw ekonomicznych jest i liczyć powinna umieć,


Pani Danuta Bodzek jest członkiem Zarządu - Dyrektorem ds pracowniczych a jeżeli chodzi o finanse to jest Pani Kuczewska.
fury, ale się zapędziłeś nie sprawdzając informacji - wystarczyło wejść na stronę internetową Przewozów Regionalnych - ale plama?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

fury Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 26 Mar 2007

PostWysłany: 15-12-2009, 21:10    Odpowiedz z cytatem

Dzięki za sprostowanie. Można na Ciebie liczyć. Na otarcie łez pani Danuty Bodzek, członka zarządu i dyrektora ds. pracowniczych podrzucam tekst z Krakowa nie napisany przez komuchów:

Informacja znikła z tajemniczych względów ekonomicznych. - Musieliśmy oddać to pomieszczenie - tłumaczy lakonicznie Węgrzynek

Dla podróżnych pani rzecznik Węgrzynek ma dobrą radę: - Żeby było szybciej, mogą korzystać z internetu lub książkowych rozkładów jazdy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 18-12-2009, 12:15    Odpowiedz z cytatem

Noema napisał/a:
Przewozy Regionalne oficjalnie bez "PKP"

Przewozy Regionalne - tak od 8 grudnia brzmi oficjalna nazwa największego pasażerskiego przewoźnika kolejowego w Polsce. Procedurę zmiany nazwy zakończyło wpisanie jej do Krajowego Rejestru Sądowego.

Na stronie PKP SA www.pkp.pl nadal jest link "PKP Przewozy Regionalne". Rolling Eyes

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 30-12-2009, 16:23   Konflikt między PKP SA a PR Odpowiedz z cytatem

W RMF-FM podali, że PKP S.A. wypowiedziała umowę Przewozom Regionalnym dot punktów obsługi taboru.
Jak ktoś coś wie więcej niech pisze .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 30-12-2009, 16:47    Odpowiedz z cytatem

I bardzo dobrze. Mam nadzieję, że ze skutkiem natychmiastowym. Przecież spółka w chwili przekazania samorządom była wyposażona w cały potrzebny majątek i nie wypowiedziała tych umów wcześniej sama tylko dlatego, żeby nie zaostrzać konfliktu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kontroler Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sie 2009
Skąd: PL

PostWysłany: 30-12-2009, 16:53    Odpowiedz z cytatem

Tu jest więcej o tym: http://fakty.interia.pl/polska/news/rmf-pkp-unieruchomily-konkurencje,1417987
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 30-12-2009, 17:17    Odpowiedz z cytatem

No to jeżeli samorządowcy mają jaja powinni wystawić tytuły na każdą złotówkę, jaką im zalega pekap w ramach podatku od nieruchomości i skierować do egzekucji administracyjnej. Przed wyborami będzie jak znalazł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Gurami22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 26 Paź 2009
Skąd: Wolbrom/Warszawa

PostWysłany: 30-12-2009, 17:40    Odpowiedz z cytatem

Tym powinien się zając UOKiK, zresztą postępowanie powinien prowadzić już od dawna - miałby się czym zajmować

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 05-01-2010, 08:55    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne ripostują PKP SA

Przewozy Regionalne prowadzą od kilku miesięcy rozmowy ze spółkami z Grupy PKP na temat wzajemnych zobowiązań finansowych. Udało się już wypracować wiele ważnych rozwiązań w tym zakresie - czytamy w oświadczeniu samorządowego przewoźnika.

W Spółce sukcesywnie wdrażany jest też program restrukturyzacyjny, który przynosi pozytywne efekty finansowe. Przewozy Regionalne powinny zbilansować stan swoich finansów już w tym roku. Jest to efekt kompleksowych zmian obejmujących usługi świadczone przez Spółkę. W znaczący sposób uatrakcyjniono ofertę połączeń. Pasażerowie mogą skorzystać z nowych, bardzo konkurencyjnych cenowo połączeń.

W takiej sytuacji, powody wypowiedzenie przez PKP SA umowy dzierżawy kilkudziesięciu zapleczy technicznych są dla nas niezrozumiałe. Mogą być one odbierane jako kolejna próba sabotowania opracowanego przez rząd procesu usamorządowienia kolei. Stanowią również realne zagrożenie dla świadczenia usługi publicznej dla pasażerów w całej Polsce, jaką są przewozy regionalne.

Działanie PKP SA jest tym bardziej zastanawiające, że docelowo - zgodnie z art. 17 Ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" z dnia 8 września 2000 r. - PKP SA została zobligowana m.in. do wniesienia tych nieruchomości aportem do majątku Przewozów Regionalnych. Ustalenia te zostały potwierdzone w porozumieniu zawartym 9 grudnia 2008 r. pomiędzy Ministrem Infrastruktury, Cezarym Grabarczykiem a przedstawicielami poszczególnych Urzędów Marszałkowskich, będących właścicielem Spółki.

Argumentowanie przez PKP SA wstrzymania tego aportu, a co gorsza wypowiedzenie umów dzierżawy pod pretekstem braku dostępu do informacji na temat finansów jak też planów rozwoju spółki jest niezgodne z prawdą. 17 listopada 2009 r. zostało bowiem przesłane do PKP SA pismo z propozycją dostępu do właściwych dokumentów finansowych w siedzibie Spółki w Warszawie, w dogodnym dla przedstawicieli PKP SA terminie.

źródło: Przewozy Regionalne / RK

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 45 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl