Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 47, 48, 49  Następny
Usamorządowienie Przewozów Regionalnych
Autor Wiadomość

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 26-02-2008, 09:26    Odpowiedz z cytatem

Nowa ekipa, stary plan oddłużenia

Najpierw skarb państwa pożyczy PKP Polskie Linie Kolejowe 1,86 mld zł na modernizację infrastruktury. Kolej spłaci dług m.in. udziałami w PKP Przewozy Regionalne. Następnie skarb państwa oddłuży spółkę, przekazując jej 2,16 mld zł.

Będzie to rekompensata za dopłaty do biletów, których PKP PR nie dostawały w latach 2001-04. Z tej puli przewoźnik spłaci długi wobec innych spółek PKP. Z wyczyszczoną hipoteką trafi w ręce samorządów.

Tak w skrócie wygląda rządowy program oddłużenia kolei, przejęty, z poprawkami, po poprzedniej ekipie. Nowością jest pożyczka dla PKP PLK. Zgodnie z wcześniejszą wersją, spółka miała dostać pieniądze od PKP PR, których oddłużanie miało zakończyć się z końcem 2007 r.

źródło: Puls Biznesu

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 02-03-2008, 14:38   Likwidacja PKP PR Odpowiedz z cytatem

W mediach ostatnio bardzo głośno mówi się o przekazaniu PKP PR samorządom woj. I tak sie zastanawiam czy to już jest przesądzone, i czy to odbędzie się jednocześnie we wszystkich woj.
Ciekaw jestem również jak to zostanie rozegrane jeśli chodzi o kadrę, bilety taryfę.
Na stronie ZZPR w artykule przeczytałem że samorząd dostanie tak że od PKP PR wszystkie EZT wraz zapleczem warsztatowym i tu można by sie zastanowić co z maszynistami? ? ?

I pytanie najważniejsze jakie jest stanowisko PKP PR wobec działań samorządów woj.
moim zdaniem PKP PR powinno sie starać aby nie dopuścić do tego, no bo przecież dla nich to jest jak zamknięcie firmy. I właściwie dlaczego PKP S.A. chce również tak bardzo się pozbyć PKP PR z swej grupy ? ? ?

Pozdrawiam, dziękuje za odpowiedz i zapraszam do aktywnej dyskusji
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 05-03-2008, 20:34    Odpowiedz z cytatem

"Usamorządowienie donikąd" - ciekawy artykuł z nowego numeru pisma "Z Biegiem Szyn":
http://www.kolej.net.pl/zbs/zbs35.pdf

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Ralny Płeć:Mężczyzna
Moderator


Dołączył: 23 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 06-03-2008, 02:58    Odpowiedz z cytatem

http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=3956

_________________
Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-03-2008, 11:06    Odpowiedz z cytatem

Samorządy pytają resort infrastruktury o szczegóły przejęcia kolei

Do wiceministra infrastruktury Juliusza Engelhardta i prezesa zarządu grupy PKP Andrzeja Wacha trafiły na piśmie zapytania od samorządów wojewódzkich w kwestii komunalizacji spółki PKP Przewozy Regionalne - ustalił "Parkiet". Autorem dokumentu jest zespół roboczy ds. "usamorządowienia" tej firmy, w którym zasiadają przedstawiciele samorządów wojewódzkich.

Jak dowiedział się "Parkiet", niektóre samorządy nie zechcą przejąć spółki PKP PR, jeśli nie będzie całkowicie oddłużona w momencie przekazania. Spłata długu spółki (w wielkości 2,16 mld zł), którą rząd rozłożył na dwa lata, dotyczy tylko zobowiązań powstałych w latach 2001-2004. - Tymczasem nie wiadomo, czy po 2004 r. w spółce nie pojawiło się nowe zadłużenie - mówi Władysław Husejko, przewodniczący zespołu.

Punktem zapalnym może stać się także kwestia wydzielenia ze spółki połączeń międzyregionalnych, które są najbardziej zyskowne. - Domagamy się od PKP przedstawienia biznesplanu, który pokaże poziom rentowności spółki po wydzieleniu z niej połączeń międzywojewódzkich - mówi Husejko.

Tymczasem wczoraj w rozmowie z "Parkietem" minister infrastruktury Cezary Grabarczyk zapewnił, że przewozy międzyregionalne na pewno zostaną z PKP PR (po ich usamorządowieniu) wydzielone. Dodał, że ustalenie ostatecznego kształtu i zasad komunalizacji Przewozów Regionalnych i porozumienie między grupą PKP i resortem a samorządami jest coraz bliżej.

Rząd zamierza spłacić historyczne długi PKP Przewozy Regionalne środkami z akcyzy od paliwa w dwóch ratach do 2010 r.

źródło: Parkiet

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 07-03-2008, 11:10    Odpowiedz z cytatem

Przewozy regionalne w rękach samorządów - rozmowy trwają

Województwa chcą gwarancji dofinansowania kolei lokalnych. Rząd na razi nie mówi "nie" nowym propozycjom składanym przez lokalne władze.

Do końca roku właścicielami spółki PKP Przewozy Regionalne mają stać się wszystkie samorządy. Warunki operacji wciąż są sprawą otwartą - negocjacje władz lokalnych z centralnymi nadal trwają. Kolejna tura rozmów miała miejsce w tym tygodniu. - Obie strony zgadzają się co do zasady, problem jak zwykle tkwi w szczegółach - mówi Janusz Piechociński, wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury.

Wciąż nierozwiązana jest jednak kwestia finansowych żądań samorządów. Chcą, by przekazana im spółka jeszcze przez kilka lat była wspomagana przez państwo. - Z naszych szacunków wynika, że w ciągu dziesięciu lat będziemy musieli zainwestować m.in. w nowy tabor ok. 15 mld zł. Samorządów na to nie stać - mówi Władysław Husejko, wicemarszałek zachodniopomorski. Władze regionalne chcą więc, by inwestycje, oprócz środków z programów regionalnych były finansowane z rządowego programu "Infrastruktura i Środowisko" oraz z Krajowego Funduszu Kolejowego. - Zabiegają tez o to, by rząd przekazał pieniądze na modernizację części linii i znaczeniu regionalnym - dodaje Janusz Piechociński.

Wcześniej samorządowcy zbiegali o utworzenie funduszu rozwoju kolei. Z niego miałyby być finansowane inwestycje w nowy tabor i modernizacje torów. Pieniądze pochodziłyby z wyemitowanych przez Bank Gospodarstwa Krajowego 20-letnich obligacji z gwarancją Skarbu Państwa. W sumie z tego tytułu do kasy funduszu miałoby wpłynąć ok. 8 mld zł.

- Związki zawodowe są przeciwne przekazaniu spółki PKP Przewozy Regionalne samorządom - wyjaśnia Janusz Piechociński. Obawiają się, że nowy właściciel zacznie likwidować mniej rentowne połączenia i zastępować je bardziej opłacalnym transportem samochodowym.

Pracownicy obawiają się również, że przekazanie spółki samorządom osłabi jej pozycję. Niewykluczone, że samorządy po przejęciu podzielą ją na mniejsze podmioty działające na terenie jednego lub kilku województw. Wiele regionów, m.in. Wielkopolska czy Podkarpacie, już wcześniej zabiegało o utworzenie kolei samorządowych na wzór Kolei Mazowieckich.

źródło: Życie Warszawy / RK

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-03-2008, 21:58    Odpowiedz z cytatem

PKP PR w grudniu mają być własnością samorządów

Spółka PKP Przewozy Regionalne powinna stać się własnością samorządów województw w grudniu tego roku - wynika z harmonogramu, przedstawionego marszałkom województw przez Ministerstwo Infrastruktury i zarząd PKP.

Rezultaty niedawnego posiedzenia zespołu roboczego ds. usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne przedstawił w piątek PAP rzecznik marszałka woj. śląskiego Daniel Tresenberg. Przypomniał, że po objęciu udziałów w tej spółce, to samorządy będą w pełni odpowiedzialne za organizację, wykonanie i finansowanie przewozów kolejowych w regionach.

Przekazanie udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne samorządom województw to część realizacji przyjętej blisko rok temu przez rząd strategii dla transportu kolejowego do roku 2013. Wcześniej ma nastąpić oddłużenie spółki, której zobowiązania, wynikające z utrzymywania w przeszłości nierentownych połączeń regionalnych, sięgnęły 2 mld zł.


Pierwszym krokiem w kierunku usamorządowienia spółki będzie przygotowana już nowelizacja ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Ma to nastąpić w maju. Miesiąc później rząd ma przyjąć rozporządzenie, określające liczbę udziałów w kapitale zakładowym spółki. Natomiast do końca września ma ona otrzymać od Skarbu Państwa 1 mld 383 mln zł pożyczki. Dopiero potem udziały obejmą samorządy.

Jednak, zanim to nastąpi, samorządy chcą doprecyzowania, co i na jakich zasadach przejmą. Ustalono, że regiony nie mogą ponosić kosztów wynikających ze starego zadłużenia firmy. Samorządowcy chcieliby, aby przejęta przez nich spółka dysponowała całym potrzebnym majątkiem, w tym nieruchomościami. Na razie sporne są zasady przejęcia wysłużonego taboru, który będzie wymagał modernizacji.

Przejmując spółkę przewozową, samorządy województw chcą też analiz związanych z kondycją PKP Przewozy Regionalne. Chodzi m.in. o przeprowadzenie audytu spółki oraz prognozy oceny rentowności regionalnych przewozów pasażerskich po wyłączeniu ze spółki przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Marszałkowie wnioskują także o analizę zatrudnienia oraz ocenę stanu należącego do firmy taboru.

Kontrowersje wzbudza projekt wyodrębnienia z PKP Przewozy Regionalne działalności związanej z organizacją przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Ma to przejąć spółka PKP Intercity. Planuje się też utworzenie spółki odpowiedzialnej za sprzedaż biletów kolejowych w ramach Intercity. Zdaniem marszałków, te rozwiązania powinny być w gestii samorządów.

Członek zarządu woj. śląskiego Piotr Spyra ocenia, że sprawy wielkości przejmowanych udziałów oraz zasad przekazania samorządom infrastruktury i taboru będą kluczowe, aby proces usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne zakończył się sukcesem. Dla samorządów to ważne, bo od przyszłego roku środki na organizację regionalnych przewozów pasażerskich będą stanowić znaczną część budżetów województw.

Źródło: PAP

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 10-03-2008, 11:15   Podział PKP PR Odpowiedz z cytatem

PKP stoją u progu największej reorganizacji od czasu, gdy państwowego moloch przekształcono osiem lat temu w holding kilkunastu spółek. Teraz jedna z nich - PKP Przewozy Regionalne - zostanie podzielona na dwie części.

W strukturze PKP PR pozostaną połączenia lokalne. Natomiast wyodrębnione ze spółki przewozy międzywojewódzkie przejdą pod kontrolę PKP Intercity. Przed kilkoma dniami zgodę na operację wyraziła rada nadzorcza spółki. Dzięki takiej decyzji przewozy międzywojewódzkie mają być nie tylko dochodowe, ale także podnieść standard podróży, który ma być porównywalny do warunków świadczonych w pociągach InterCity.

By jednak tak się stało, konieczne są inwestycje. Zarząd PKP Intercity szacuje, że na ten cel potrzeba 1,5 mld zł. - Plan inwestycyjny rozpisany jest na 4-5 lat. Na tę kwotę składać się będą pieniądze unijne, jak też środki własne i kredyty bankowe - mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity. Jednocześnie zapowiada, że w razie konieczności firma będzie szukać pieniędzy na giełdzie. Intercity na GPW ma zadebiutować w 2009 r. Co prawda środki z pierwszej emisji akcji mają być przeznaczone na inwestycje w samym Intercity - ich wysokość szacowana jest na 2,7 mld zł - jednak spółka nie wyklucza dodatkowych emisji. To z nich pokryto by część inwestycji w przewozach międzywojewódzkich.

Dlaczego PKP Intercity tak zależy na przewozach międzywojewódzkich? - Deklaracje zakupu nowego taboru zwiększają szanse PKP Intercity w rywalizacji z zagranicznymi konkurentami - mówi prof. Bogusław Liberadzki, były minister transportu, obecnie europoseł. - Jednak za deklaracjami o poprawie standardu taboru powinny iść prace nad nowym rozkładem jazdy i polityką taryfową - dodaje. Bez tego polskie koleje mogą przegrać batalię o krajowy rynek przewozów pasażerskich.

Już od 1 stycznia 2010 r. stanie on otworem przed zagranicznymi przewoźnikami. W ramach liberalizacji przewozów międzynarodowych dopuszczalny będzie tzw. kabotaż po drodze. Oznacz to, że np. koleje Deutsche Bahn obsługujące trasę Berlin - Warszawa będą mogły zabierać pasażerów na przykład na odcinku Warszawa - Poznań. Zdaniem ekspertów prawdopodobne jest, że oprócz Deutsche Bahn na polskim rynku pojawią się koleje czeskie i słowackie. Według Liberadzkiego konkurencja stanie się ostra na trasach Berlin - Warszawa, Praga - Warszawa i Bratysława - Warszawa. Liberadzki nie wyklucza, że sił w Polsce będą chcieli spróbować Szwedzi, uruchamiając łączone przewozy kolejowo-promowe.

Rosnąca konkurencja sprawia, że zmiany czekają także przewozy lokalne. Jednak ich uzdrowieniem zajmą się już samorządy wojewódzkie, które od lat dofinansowują tę część rynku kolejowego. Teraz staną się one właścicielem spółki PKP PR. - Operację chcemy zakończyć do 1 grudnia 2008 r. - zapowiada Tomasz Pałaszewski, wiceprezes Grupy PKP.

Podział PKP Przewozy Regionalne to dobra decyzja

Prof. Włodzimierz Rydzkowski, Uniwersytet Gdański: Przekazanie do PKP Intercity przewozów międzywojewódzkich jest lepszym rozwiązaniem niż lansowana wcześniej przez zarząd Grupy PKP koncepcja utworzenia dla nich osobnej spółki. Ten segment działalności kolejowej wymaga bowiem przede wszystkim modernizacji, gdyż to, co obecnie tam jeździ, zasługuje na miano kolei XIX-wiecznej, Intercity jest natomiast spółką, która ma odpowiednie narzędzia do przeprowadzenia wymiany taboru. Firma wybiera się przecież na giełdę. Do rozwiązania pozostaje natomiast kwestia odpowiedniego dopasowania siatki połączeń obydwu firm, tak by włączenie nowych tras do rozkładu Intercity nie odbiło się negatywnie na wynikach tej spółki.



www.rynek-kolejowy.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 10-03-2008, 11:20    Odpowiedz z cytatem

niech to IC wreszcie sie napcha ............i wreszcie sie udlawi ! jeszcze dajcie im PKS i MPK ! a jak z wagonikami co UE modernizowala ? jak to zostalo rozwiazane ? przekretem ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-03-2008, 16:27    Odpowiedz z cytatem

Zmodernizowane ze środków unijnych wagony pasażerskie nie mogą przejść do komercyjnego podmiotu jakim jest spółka PKP Intercity - to oznaczałoby konieczność zwrotu dotacji. Samorządowe PR mają dostać tylko najgorsze EZT-y, dlatego beton PKP wpadł na pomysł, aby powołać oddzielną spółkę InterRegio, która przejmie pociągi międzywojewódzkie.
Nowa spółka InterRegio ma być zależna od PKP Intercity, a to oznacza, że cała oferta połączeń dalekobieżnych będzie zależała od widzimisię władz PKP IC i nie będzie mowy o żadnej konkurencji dla najdroższych pociągów Ex i IC. Tak to ma wyglądać, a jak będzie faktycznie, czas pokaże.
Na pewno wiele pociągów pospiesznych zniknie z rozkładu, a niektóre pospieszne zamienią się w Ex, by wydoić od ludzi jak najwięcej kasy.

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 10-03-2008, 17:06    Odpowiedz z cytatem

PKP stoją u progu największej reorganizacji od czasu, gdy państwowego moloch przekształcono osiem lat temu w holding kilkunastu spółek. Teraz jedna z nich - PKP Przewozy Regionalne - zostanie podzielona na dwie części.

W strukturze PKP PR pozostaną połączenia lokalne. Natomiast wyodrębnione ze spółki przewozy międzywojewódzkie przejdą pod kontrolę PKP Intercity. Przed kilkoma dniami zgodę na operację wyraziła rada nadzorcza spółki. Dzięki takiej decyzji przewozy międzywojewódzkie mają być nie tylko dochodowe, ale także podnieść standard podróży, który ma być porównywalny do warunków świadczonych w pociągach InterCity.

By jednak tak się stało, konieczne są inwestycje. Zarząd PKP Intercity szacuje, że na ten cel potrzeba 1,5 mld zł. - Plan inwestycyjny rozpisany jest na 4-5 lat. Na tę kwotę składać się będą pieniądze unijne, jak też środki własne i kredyty bankowe - mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Intercity. Jednocześnie zapowiada, że w razie konieczności firma będzie szukać pieniędzy na giełdzie. Intercity na GPW ma zadebiutować w 2009 r. Co prawda środki z pierwszej emisji akcji mają być przeznaczone na inwestycje w samym Intercity - ich wysokość szacowana jest na 2,7 mld zł - jednak spółka nie wyklucza dodatkowych emisji. To z nich pokryto by część inwestycji w przewozach międzywojewódzkich.

Dlaczego PKP Intercity tak zależy na przewozach międzywojewódzkich? - Deklaracje zakupu nowego taboru zwiększają szanse PKP Intercity w rywalizacji z zagranicznymi konkurentami - mówi prof. Bogusław Liberadzki, były minister transportu, obecnie europoseł. - Jednak za deklaracjami o poprawie standardu taboru powinny iść prace nad nowym rozkładem jazdy i polityką taryfową - dodaje. Bez tego polskie koleje mogą przegrać batalię o krajowy rynek przewozów pasażerskich.

Już od 1 stycznia 2010 r. stanie on otworem przed zagranicznymi przewoźnikami. W ramach liberalizacji przewozów międzynarodowych dopuszczalny będzie tzw. kabotaż po drodze. Oznacz to, że np. koleje Deutsche Bahn obsługujące trasę Berlin - Warszawa będą mogły zabierać pasażerów na przykład na odcinku Warszawa - Poznań. Zdaniem ekspertów prawdopodobne jest, że oprócz Deutsche Bahn na polskim rynku pojawią się koleje czeskie i słowackie. Według Liberadzkiego konkurencja stanie się ostra na trasach Berlin - Warszawa, Praga - Warszawa i Bratysława - Warszawa. Liberadzki nie wyklucza, że sił w Polsce będą chcieli spróbować Szwedzi, uruchamiając łączone przewozy kolejowo-promowe.

Rosnąca konkurencja sprawia, że zmiany czekają także przewozy lokalne. Jednak ich uzdrowieniem zajmą się już samorządy wojewódzkie, które od lat dofinansowują tę część rynku kolejowego. Teraz staną się one właścicielem spółki PKP PR. - Operację chcemy zakończyć do 1 grudnia 2008 r. - zapowiada Tomasz Pałaszewski, wiceprezes Grupy PKP.

Spółka PKP Przewozy Regionalne powinna stać się własnością samorządów województw w grudniu tego roku - wynika z harmonogramu, przedstawionego marszałkom województw przez Ministerstwo Infrastruktury i zarząd PKP.

Rezultaty niedawnego posiedzenia zespołu roboczego ds. usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne przedstawił w piątek PAP rzecznik marszałka woj. śląskiego Daniel Tresenberg. Przypomniał, że po objęciu udziałów w tej spółce, to samorządy będą w pełni odpowiedzialne za organizację, wykonanie i finansowanie przewozów kolejowych w regionach.

Przekazanie udziałów w spółce PKP Przewozy Regionalne samorządom województw to część realizacji przyjętej blisko rok temu przez rząd strategii dla transportu kolejowego do roku 2013. Wcześniej ma nastąpić oddłużenie spółki, której zobowiązania, wynikające z utrzymywania w przeszłości nierentownych połączeń regionalnych, sięgnęły 2 mld zł.

Pierwszym krokiem w kierunku usamorządowienia spółki będzie przygotowana już nowelizacja ustawy o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP. Ma to nastąpić w maju. Miesiąc później rząd ma przyjąć rozporządzenie, określające liczbę udziałów w kapitale zakładowym spółki. Natomiast do końca września ma ona otrzymać od Skarbu Państwa 1 mld 383 mln zł pożyczki. Dopiero potem udziały obejmą samorządy.

Jednak, zanim to nastąpi, samorządy chcą doprecyzowania, co i na jakich zasadach przejmą. Ustalono, że regiony nie mogą ponosić kosztów wynikających ze starego zadłużenia firmy. Samorządowcy chcieliby, aby przejęta przez nich spółka dysponowała całym potrzebnym majątkiem, w tym nieruchomościami. Na razie sporne są zasady przejęcia wysłużonego taboru, który będzie wymagał modernizacji.

Przejmując spółkę przewozową, samorządy województw chcą też analiz związanych z kondycją PKP Przewozy Regionalne. Chodzi m.in. o przeprowadzenie audytu spółki oraz prognozy oceny rentowności regionalnych przewozów pasażerskich po wyłączeniu ze spółki przewozów międzywojewódzkich i międzynarodowych. Marszałkowie wnioskują także o analizę zatrudnienia oraz ocenę stanu należącego do firmy taboru.

Członek zarządu woj. śląskiego Piotr Spyra ocenia, że sprawy wielkości przejmowanych udziałów oraz zasad przekazania samorządom infrastruktury i taboru będą kluczowe, aby proces usamorządowienia spółki PKP Przewozy Regionalne zakończył się sukcesem. Dla samorządów to ważne, bo od przyszłego roku środki na organizację regionalnych przewozów pasażerskich będą stanowić znaczną część budżetów województw.

Źródło: Dziennik

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 12-03-2008, 00:43    Odpowiedz z cytatem

W poniedziałek w Gdańsku podpisane zostało porozumienie, na mocy którego może rozpocząć się proces usamorządowienia spółki PKP SKM w Trójmieście. Porozumienie parafowali m.in. marszałek woj. Pomorskiego Jan Kozłowski, odpowiedzialny za kolej wiceminister infrastruktury prof. Juliusz Engelhardt, prezes Grupy PKP SA Andrzej Wach, członek zarządu PKP PLK Zbigniew Zarychta oraz prezes SKM Andrzej Osipów.

- Określiliśmy zasady przejęcia linii 250 Gdańsk Główny - Rumia, czyli oddzielenie linii i przystanków SKM od operatora. Ale jesteśmy gotowi, by spółka SKM nadal tą linią zarządzała. Kiedy nastąpi przejęcie, nie jestem w stanie powiedzieć, bo panowie Engelhardt i Wach skłaniają się ku rozwiązaniu, by SKM usamorządowić "w pakiecie" z przekazaniem samorządowi Pomorskiego Zakładu PKP Przewozy Regionalne - powiedział w rozmowie z Rynkiem Kolejowym Mieczysław Struk, wicemarszałek woj. Pomorskiego.

Struk zdradził też, że w budżecie województwa na rok 2008 znalazło się kilka milionów złotych na proces przejmowania SKM. Drugie tyle powinny dać miasta i gminy wchodzące w skład Metropolitalnego Związku Komunikacji Zatoki Gdańskiej.

Minister Engelhardt oglądał też projekty budowy Trójmiejskiej Kolei Metropolitalnej. - Bardzo mu się podobały - dodał Struk.

Szersza rozmowa z wicemarszałkiem nt. SKM i Kolei Metropolitalnej - wkrótce na portalu www.rynek-kolejowy.pl

źródło: Paweł Rydzynski, wiad. Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gumis Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Sty 2008

PostWysłany: 12-03-2008, 19:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
że on nie chce słyszeć, że CARGO świadczy usługi dla spółek przewozów pasażerskich.

A co chce usłyszeć? Jestem najlepszym szefem jakiego widziała kolej? NAIWNY!
Cytat:
Taką zrobiłem Energetykę, i chcę zrobić całą grupę PKP SA doprowadzić do stanu, gdzie będziemy biznesowo prowadzić działalność. Czy nam się to uda? Nie wiem. W CARGO są różne zaszłe problemy. Gwarantuję, że rozwiążemy je, jeżeli będziemy współpracować. Ja nie chcę kumplować się ze związkami zawodowymi, ale chce traktować związki zawodowe jako partnerów w osiąganiu pewnych celów.

No z tą energetyką to niech Szanowny Pan tak nie szafuje! W Białogardzie pociąg sieciowy z okrojoną trzy-czteroosobową obsadą. Teren działania ogromny a i usuwanie awarii no powiedzmy - powolne ale chyba czynnik ludzki tu nie zawodzi.
Jedyne co w tym cytacie wydaje mi się prawdziwe to stwierdzenie - "nie wiem".

_________________
"Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

inkognito Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Sty 2008

PostWysłany: 13-03-2008, 07:53    Odpowiedz z cytatem

racja .............moze tak sie stac , ale jeszcze sie okaze co z poc posp.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Andrzej Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Wielkopolska

PostWysłany: 13-03-2008, 10:56   Mazowsze największym udziałowcem PKP PR? Odpowiedz z cytatem

Na stronach internetowych Sejmu można zapoznać się z projektem rozporządzenia dzielącego między samorządy wojewódzkie udziały w spółce PKP Przewozy Regionalne. Zgodnie z propozycją rozporządzenia, największym udziałowcem miałoby się stać województwo mazowieckie (11,7% udziałów). Udział województwa mazowieckiego może być zastanawiający, biorąc pod uwagę, że przez ostatnie lata przewozy regionalne wykonywane były na jego terenie przez samorządowe Koleje Mazowieckie.



ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia

w sprawie procentowego udziału samorządów województw w kapitale zakładowym PKP Przewozy Regionalne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

Na podstawie art. 33u ust. 3 ustawy z dnia 8 września 2000 r. o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji przedsiębiorstwa państwowego "Polskie Koleje Państwowe" (Dz. U. Nr 84, poz. 948, z późn. zm. 1)) zarządza się, co następuje:

§ 1. Ustala się następujący procentowy udział samorządów województw w kapitale zakładowym PKP Przewozy Regionalne spółka z ograniczoną odpowiedzialnością:

1) dolnośląskie - 7,5 % ;
2) kujawsko-pomorskie - 5,9 %;
3) lubelskie - 5,6 % ;
4) lubuskie - 3,7 % ;
5) łódzkie - 5,8 % ;
6) małopolskie - 6,4 % ;
7) mazowieckie - 11,7 % ;
8) opolskie - 3,5 % ;
9) podkarpackie - 4,9 % ;
10) podlaskie - 3,8 % ;
11) pomorskie - 7,4 % ;
12) śląskie - 9,5 % ;
13) świętokrzyskie - 3,1 % ;
14) warmińsko-mazurskie - 5,4 % ;
15) wielkopolskie - 9,9 % ;
16) zachodniopomorskie - 5,9 % .

§ 2. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

www.rynek-kolejowy.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 6 z 49 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 47, 48, 49  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl