Z końcem marca z linii kolejowej Leszno-Wolsztyn znikną parowozy. Samorząd Województwa Wielkopolskiego zaprzestaje finansowania przewozów. W ten sposób definitywnie skończy się era parowozów w Europie, jest to bowiem ostatnie obsługiwane przez te lokomotywy regularne połączenie kolejowe.
Kolejny cios, który jednak od dłuższego czasu wisiał w powietrzu.
Moim zdaniem większość odpowiedzialność za tę sytuację spada na PKP Cargo.
_________________ EX "Groźny Fanatyk"
Łomża - Ostrołęka - Tłuszcz - Warszawa - Łowicz - Łódź - Ostrów Wkp - Grabów nad Prosną
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 20-03-2014, 17:02
Ależ skąd, PKP Cargo niewinne....
Cytat:
Spółka PKP CARGO gotowa jest do przedłużenia umowy na świadczenie usług przewozu trakcją parową na linii Leszno-Wolsztyn. Decyzja o ewentualnym zawieszeniu wykonywania tego połączenia trakcją parową jest decyzją operatora przewozów na terenie województwa wielkopolskiego, czyli urzędu marszałkowskiego.
Po 11 i po 16 z Leszna
Poszukaj trasy na e-podróżnik. Przy połączeniu będzie niebieska ikonka "i" z napisem Legenda.
Najedź na nią, to pokaże ci się informacja
Ostatnia taka linia w Europie. Parowozy znikają z Wielkopolski
Od początku kwietnia na trasie Wolsztyn-Leszno w Wielkopolsce przestaną kursować pociągi pasażerskie prowadzone przez parowozy. To ostatnie w Europie regularne połączenie kolejowe wykonywane z użyciem trakcji parowej.
Spółka Koleje Wielkopolskie poinformowała PKP Cargo, że na wniosek organizatora przewozów - wielkopolskiego samorządu - od początku kwietnia lokomotywa parowa nie będzie już obsługiwała pociągów pasażerskich kursujących na trasie Wolsztyn-Leszno-Wolsztyn.
aktualne informacje dostępne tutaj - http://www.parowozy.com.pl/news.htm
coś mi się wydaje, że w następny weekend trochę osób może się pojawić na ostatnich kursach:)
Miłośnicy parowozów z całego świata chcą uratować ostatnie regularne kursy lokomotywami parowymi w Europie. Chodzi o połączenie Leszno - Wolsztyn, które od wtorku ma być już obsługiwane przez szynobusy.
Teraz do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, który zrezygnował z połączeń oraz do PKP Cargo - czyli właściciela maszyn - z całego świata spływają prośby o wycofanie się z tej decyzji. Niemcy, Austria, Wielka Brytania - kraje, z których płyną prośby, petycje i listy w sprawie ratowania ostatniego regularnego połączenia parowozem można wymieniać praktycznie bez końca.
To, że internauci - miłośnicy kolei prowadzą już zorganizowaną akcję wie Mirosław Kuk, rzecznik prasowy PKP Cargo. - Docierają do nas głosy turystów z całego świata, głównie z Wysp Brytyjskich, Europy Zachodniej ale także z Republiki Południowej Afryki - wylicza.
W związku z protestami, już w najbliższy piątek przedstawiciele UMWW spotkają się z PKP Cargo na rozmowy ostatniej szansy. To od ich wyników zależeć będzie czy czynne składy ciągnięte przez parowozy znikną z Wielkopolski. Można się spodziewać, że podczas negocjacji powróci temat utworzenia spółki "Parowozownia Wolsztyn" - a to właśnie problem z jej powstaniem jest główną przyczyną likwidacji połączenia realizowanego przez trakcję parową. Firma miała odpowiadać za promocję lokomotyw i rozwijanie turystyki kolejowej - z rozmów w ubiegłym roku zrezygnował główny partner czyli PKP Cargo.
Przedstawiciele PKP Cargo zapowiadają, że mają plan B. Jeśli w piątek nie uda się wypracować kompromisu z urzędem marszałkowskim, to być może własnymi siłami spółka sfinansuje regularne połączenie turystyczne obsługiwane przez lokomotywę parową.
Przedstawiciele PKP Cargo zapowiadają, że mają plan B. Jeśli w piątek nie uda się wypracować kompromisu z urzędem marszałkowskim, to być może własnymi siłami spółka sfinansuje regularne połączenie turystyczne obsługiwane przez lokomotywę parową.
Ciekawie by było, gdyby PKP Cargo weszło z impetem na rynek przewozów pasażerskich. Od tych parowozów mogą zacząć - to byłaby wizytówka. Oni przynajmniej nie mają alergii na trakcję spalinową.
Przedstawiciele PKP Cargo zapowiadają, że mają plan B. Jeśli w piątek nie uda się wypracować kompromisu z urzędem marszałkowskim, to być może własnymi siłami spółka sfinansuje regularne połączenie turystyczne obsługiwane przez lokomotywę parową
To by było idealne rozwiązanie według mnie. Tzn. pociąg dla turystów (a nie dla ludzi dojeżdżających do szkoły i pracy), ale regularny (każdy weekend, wakacje codziennie, nie wiem).
Wolsztyńskie parowozy przestaną kursować od kwietnia? PKP Cargo nie potwierdza
Mimo iż wczoraj przez media przetoczyła się kategoryczna informacja, że od 1 kwietnia przestaną kursować pociągi pasażerskie prowadzone przez parowozy z Wolsztyna – PKP Cargo, właściciel parowozowni, nie potwierdza jednoznacznie tej informacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum