Lepiej żeby się dogadali. Przez wakacje na pewno będzie dużo wycieczek na tej trasie, a dla nich to
zysk. Zresztą turyści też przyjeżdżają przejechać się jedną z niewielu linii w Europie, jak nie jedyną
gdzie jeżdżą codziennie parowozy. Cała linia powinna być potraktowana jako "zabytkowa"
Trzeba tylko ruszyć głową !
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2014, 10:56
@danio
Cargo chce, gorzej że "Miłościwie nam panujący Jerzy" niekoniecznie. On chce budować tam spółkę prawa handlowego, nastawioną na zysk, połączoną w jakiś sposób z KW.
A to źle ? Można by w przyszłości ujrzeć w ruchu np. Ok1.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-03-2014, 13:00
Źle? Czy ja wiem? Pytanie kto oprócz Cargo przeprowadzi NG Ok1?
Interlok ledwo zipie, warsztaty w Lesznie w rękach PR, Gniezno nie istnieje.
Tak czy owak skazani jesteśmy na Cargo
Jak kupujesz bochenek chleba to raczej piekarni nie kupujesz. To samo z parowozami'. PKP Cargo niech naprawi, wystawi włascicielowi fakturę.A wlascicielem może być np. Spółka Parowozownia Wolsztyn. I to niech oni łatwią kasę ( np. Z dotacji MK/UM czy nawetz UE).
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 31-03-2014, 11:36
Cytat:
Jak kupujesz bochenek chleba to raczej piekarni nie kupujesz.
I tak i nie, bo choć fizycznie piekarni nie kupujesz to jednak kupujesz określoną markę. A to oprócz produktu stanowi o marży danego chleba. Inną marżę pokrycie prezentuje chleb Dalenu inną Społemu.
PKP CARGO S.A. wraz z samorządami lokalnymi i Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego bardzo mocno angażuje się w wypracowanie optymalnego rozwiązania Parowozowni Wolsztyn. Na spotkaniu 28 marca br. spółka PKP CARGO przedstawiła koncepcję utworzenia Instytucji Kultury na terenie Parowozowni w Wolsztynie, w którą mogłyby się zaangażować lokalne samorządy i Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Takie rozwiązanie w ocenie PKP CARGO S.A. dawałoby możliwość rozwoju Parowozowni w Wolsztynie, pozyskanie dotacji i sponsorów przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu planowego (przewozów pasażerskich) zlecanych przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Z punktu widzenia społeczności lokalnych i walorów turystycznych regionu byłoby to optymalne rozwiązanie. Wszystkie zainteresowane strony ustaliły, że na kolejnym spotkaniu, które odbędzie się 18 kwietnia br. w Poznaniu, omówiony zostanie model przyszłej współpracy, a w szczególności idea utworzenia instytucji kultury.
Parowóz OL 49-59 zakończył ostatni regularny kurs w Europie. Tak wspomniana lokomotywa kwituje ponad 100 lat historii parowozów na Wolsztyńskich szlakach
Wolsztyn: Zawieszenie parowozów w ruchu regularnym na kilka tygodni czy na zawsze?
Od dziś przestały kursować regularne pociągi pasażerskie prowadzone parowozami z Wolsztyna. 18 kwietnia ma się odbyć kolejne spotkanie zainteresowanych stron w sprawie przyszłości parowozowni. Czy doprowadzi ono do powrotu parowozów do obsługi ruchu regionalnego? Trudno powiedzieć.
18 kwietnia ma się odbyć spotkanie z udziałem PKP Cargo, władz woj. wielkopolskiego (instytucji organizującej i finansującej przewozy kolejowe w regionie – a zatem finansującej także kursowanie parowozów prowadzących pociągi regularne), powiatu wolsztyńskiego i miasta Wolsztyna. Tematem oczywiście będzie przyszłość parowozowni – ale czy będzie nim też powrót trakcji parowej do ruchu regularnego? W wyemitowanym w poniedziałek wieczorem materiale w Polsat News poinformowano, że ten temat nie będzie już dyskutowany – sednem będzie wyłącznie przekształcenie parowozowni w instytucję kultury i rozwój oferty turystycznej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum