Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Unijne dotacje dla PKP PLK zagrożone
Autor Wiadomość

robhad Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 28 Cze 2008

PostWysłany: 28-08-2009, 14:51    Odpowiedz z cytatem

Bielsko-Biała - Skoczów: miliony złotych w modernizacje między innymi w automatyczne przejazdy dwa lata temu, a 15 września przejedzie tam ostatni pociąg.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 28-08-2009, 17:27   Re: PKP PLK wyrzuca 6,5 mln euro w błoto! Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wiele zależy od tego, jak dużo unijnych funduszy z budżetu po roku 2012 kolejarze będą w stanie zdobyć. Już wiadomo, że do dyspozycji będzie ich znacznie mniej niż obecnie.

Źródło: RMF FM


Obudzili się z ręką w nocniku. Trzeba to było zrobić 5 lat temu, przed albo tuż po naszej akcesji do UE. Wiadomo było, że wejdziemy do Unii kilka lat wcześniej.( 2- 3 ?). Wiadomo było, że Unia daje kasę i to konkretną. Pewne jest, że te fundusze unijne kiedyś nam zabiorą bo są państwa, które też mają coś dostać.
Mając taką analizę zrobioną i dogadaną z miastem, województwem, gminą, dzielnicą czy innym powiatem można było by zabezpieczyć jakieś pieniążki na wkład własny wymagany do realizacji takiego projektu. I nie pierdzieć w stołki, tylko ruszyć tłuste tylne intymne części ciała i wziąść się za robote. Do tej pory mieliby już sporządzoną dokumentację, projekty kosztorysy itp biurokracyjne pierdoły, które pochłaniają mnóstwo czasu i jeszcze więcej nerwów nie mówiąc o pieniądzach. I dzisiaj startowali by z budową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 15-09-2009, 12:37    Odpowiedz z cytatem

RZESZÓW. Kolejarze tory budują, rozbierają, znów budują i z tego się utrzymują

Kolejarze stale narzekają na brak pieniędzy. Pustym portfelem tłumaczą wszystko: brudne i zniszczone wagony, ślimacze tempo jazdy pociągów, likwidacje połączeń itd., itd. Nie ma środków, więc nie ma inwestycji. Jednocześnie kolejarze żądaj i otrzymują miliardy złotych z budżetu państwa i od samorządów wojewódzkich. Co robią z tymi pieniędzmi?

- Najpierw wyremontowali tory, a teraz je rozebrali - denerwuje się pan Zdzisław, Czytelnik z Rzeszowa. - Zaledwie rok temu przebudowano tory od Rzeszowa do Kolbuszowej. Zrobiono nowy porządny nasyp, wymieniono podkłady i położono nowe tory. Teraz rozebrano to, co niedawno zbudowano. Chyba kolej ma za dużo pieniędzy i nie wie co z nimi robić.

Rzeczywiście. Linia kolejowa nr 71, Rzeszów - Ocice była remontowana przez kilka ostatnich lat. Przebudowę torów na odcinku Rzeszów - Kolbuszowa zakończono w ubiegłym roku. Pociągi na tej trasie jednak nie jeżdżą, bo tory rozebrano. W pobliży skrzyżowania ulic Warszawskiej i Staromiejskiej zrobiono 40-metrową wyrwę w nowym nasypie.

- Budujemy przepust z przejściem dla pieszych - wyjaśniają robotnicy pracujący przy budowie. - Budowanie torów, a potem ich rozbieranie, to rzeczywiście jest absurd. Nie jest to wyjątek, a raczej norma. Na wszystkich inwestycjach kolejowych i drogowych po kilka razy buduje się, rozbiera i buduje to samo. Nikt się nie liczy z wydawaniem państwowych pieniędzy.

Modernizację linii kolejowej nr 71 prowadzi Zakład Linii Kolejowych Oddział Regionalny w Krakowie. Władysława Żmudę, dyrektora naczelnego, zapytaliśmy pocztą elektroniczną, dlaczego inwestycja prowadzona jest w tak niegospodarny sposób. Po otrzymaniu odpowiedzi przedstawimy Czytelnikom wyjaśnienia krakowskich szefów inwestycji kolejowych na Podkarpaciu.

* * *

Czy rzeczywiście nie można było najpierw zbudować wszystkich przepustów i innych podziemnych urządzeń, a dopiero potem wykonać nasyp i położyć tory? Z pewnością byłoby taniej. Jeżeli ma się mało pieniędzy, to każdą złotówkę trzeba wydawać bardzo rozważnie i nie trwonić skromnych środków. Tak robi każdy, kto wydaje własne pieniądze. Ta zasada przestaje obowiązywać, gdy zarządza się środkami publicznymi. Przecież gdy zacznie brakować, to zawsze można zwiększyć deficyt budżetowy podnieść podatki lub zabrać pieniądze przeznaczone na przykład dla szpitali. Resztę dołoży Unia.

Krzysztof Rokosz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

adamos Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Paź 2006

PostWysłany: 15-09-2009, 14:51    Odpowiedz z cytatem

I dlaczego takich ludzi nie pozywa się za niegospodarność? Dlaczego nie odpowiadają za narażenia skarbu państwa na straty? a ludzi którzy wymieniają się przysługami od razu poddaję się opodatkowaniu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 15-09-2009, 15:11    Odpowiedz z cytatem

To jest linia na skalę naszych możliwości. Ty wiesz, co my robimy tą linią? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie - mówimy - to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo i nikt nie ma prawa się przyczepić, bo to jest linia społeczna, w oparciu o sześć instytucji.

Oryginał:
http://www.bareja.neostrada.pl/skrypt.htm#scena76
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tjakuszewicz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Cze 2008
Skąd: Lubsko / Słubice

PostWysłany: 16-09-2009, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Toć to samo było jeszcze przed naszym wejściem do UE. Po powodzi w 1997 roku wyremontowano szlak z Lubska do Krosna Odrzańskiego. powymieniano szyny, podkłady, powycinano krzaki. Wszyscy mieli nadzieję, że może chociaż pociągi towarowe wrócą na te tory (Guben, Krosno Odrz, Lubsko, Żary)... I co? po nowych torach nigdy nie przejechał żaden pociąg. Dziś ta linia wygląda jak zwykła polna droga. Po torach nie ma już śladu. szyny rozkradziono, tłuczeń wywieziono na budowę obwodnicy Lubska, resztę sprzedano. Podkłady zostały sprzedane do Chin... i koniec. Gospodarność PKP ponad wszystko. Banda złodziei i nic więcej. Żebrać o kasę z budżetu tylko potrafią. Niech się wezmą w końcu do roboty, to i kasy brakować nie będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
7090749

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 25-03-2010, 12:45    Odpowiedz z cytatem

Mam interesujące przecieki z Targowej. Podobno już zaczęła się rewolucja i rozliczanie za złe inwestycje w PLK. Poleciało paru dyrektorów, a będzie coraz ostrzej, jak UE swoimi ludźmi zrobi kontrole wydawania unijnej kasy. Członkowie zarządu PLK Szafrański i Groblewski są podpisani na kilku papierach sprzed 5-7 lat dotyczących inwestycji współfinansowanych przez UE. Będą leciały iskry...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 25-03-2010, 12:59    Odpowiedz z cytatem

Jeżeli Szafrański nie rozumie, że PLKa została wyznaczona (jako kolejna, po Regionalnych) na winną złej sytuacji na kolei, to się nie nadaje na prezesa...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 01-06-2010, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Polska ratuje unijne pieniądze na inwestycje kolejowe

By uratować unijne dotacje na modernizację kolei, rząd zmodernizuje wąskie gardła na torach. Pociągi przyspieszą. Okazuje się, że nieudolność też może przynieść korzyści.

Polsce powoli zaczyna zaglądać w oczy groźba utraty dofinansowania z Unii Europejskiej na kolejarskie projekty. PKP Polskie Linie Kolejowe, które modernizują tory, nie radzą sobie z potężnymi inwestycjami. Z ogłaszanych w połowie 2007 roku planów modernizacji głównych linii kolejowych nic już nie zostało. Wczoraj pisaliśmy, że zamiast planowanych na ten rok rekordowych 5,7 mld zł na inwestycje spółce uda się wydać najwyżej połowę.

– Jest poważne zagrożenie, że z powodu opóźnień PKP PLK nie zdążą z realizacją projektów do 2015 roku. Wtedy część pieniędzy przepadnie – mówi nam Jakub Majewski, ekspert rynku kolejowego.

Kancelaria premiera nie wierzy w sprawność kolei i zabrała się do przygotowania planu awaryjnego.

Mniej ograniczeń prędkości

Chodzi o ogólnokrajowy program likwidowania tzw. wąskich gardeł na torach, gdzie pociągi muszą teraz zwalniać. Takich miejsc jest ok. 8 tys. Na likwidację ograniczeń prędkości, np. przez wymianę krótkich odcinków torów lub przebudowę wiaduktów, potrzeba 1,5 – 2 lata i ok. 1 mld euro (ok. 4 mld zł.). W efekcie mamy uzyskać efekt w postaci krótszych czasów przejazdów na najważniejszych połączeniach w Polsce jeszcze na Euro 2012.

Na przykład zlikwidowanie ograniczeń prędkości na kilkudziesięciokilometrowym odcinku torów za Psarami przed Krakowem pozwoli skrócić czas przejazdu pociągów z Warszawy do stolicy Małopolski o 10 min. Podobne oszczędności przyniesie likwidacja wąskich gardeł na innych liniach: z Poznania do Trójmiasta na odcinku z Bydgoszczy do Tczewa, ze Szczecina do Trójmiasta w okolicach Koszalina i Słupska, między Częstochową i Radomskiem na trasie z Wrocławia do Warszawy.

– Taki program pozwoli na uzyskanie wymiernego skrócenia czasu jazdy pociągów dalekobieżnych na wszystkich podstawowych relacjach – mówi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych TOR, który za darmo opracuje do sierpnia wstępny program ograniczeń prędkości na torach.

Według naszych ustaleń trwają już rozmowy rządu z Komisją Europejską w sprawie możliwości przesunięć środków zarezerwowanych obecnie dla projektów POIiŚ.

– Bruksela mówi „nie” tylko w przypadku trwających modernizacji torów z Warszawy do Gdyni i Łodzi oraz kolejowego łącznika do lotniska Chopina – mówi nasz informator.

Podobny program likwidacji wąskich gardeł, tylko na mniejszą skalę, odbył się w latach 2006 – 2008. Wtedy za ponad 6 mln euro z Funduszu Spójności zlikwidowano dziewięć ograniczeń na torach z Wrocławia do Poznania, skracając czas przejazdu o kilkanaście minut.

PKP wciąż negocjują

Wczoraj podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego nowy komisarz ds. polityki regionalnej Johannes Hahn mówił, że Polska powinna przyspieszyć wykorzystanie funduszy spójności z perspektywy 2007 – 2013, zwłaszcza na projekty kolejowe.

PKP PLK w ramach rządowego programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko” (POIiŚ) ma do dyspozycji ponad 4,86 mld euro (ok. 19 mld zł). Do wykorzystania unijnych środków kolejarze potrzebują ok. 5,5 mld zł. W sprawie uzyskania wkładu własnego spółka negocjuje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym 1 mld euro pożyczki.

Źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 16-06-2010, 12:22    Odpowiedz z cytatem

PKP PLK stracą 6 mld zł z Unii

Rząd odbiera kolejarzom pieniądze, bo nie poradzili sobie z przygotowaniem inwestycji. Unijne dotacje mogą trafić do firm budujących autostrady.

PKP Polskie Linie Kolejowe miała zmodernizować tory. W ramach programu operacyjnego „Infrastruktura i środowisko” (POIiŚ) dostała na ten cel z Brukseli 4,86 mld euro, czyli ok. 19 mld zł. Pieniądze miały wesprzeć remonty najważniejszych szlaków kolejowych w Polsce.

Mimo że miliardy przyznane z unijnego budżetu na lata 2007 – 2013 można rozliczać do 2015 roku, już teraz wiadomo, że z powodu gigantycznych opóźnień w przygotowaniach i braku wkładu własnego niezbędnego do uruchomienia dotacji kolejarzom może przepaść blisko 30 proc. środków.

Cięcia na torach

„DGP” dowiedział się, że decyzja w sprawie usunięcia z listy POIiŚ kilku dużych inwestycji kolejowych już zapadła. Chodzi o modernizację większości torów ze Szczecina do Wrocławia przez Poznań, linię z Warszawy do Białegostoku i dalej na Litwę (PKP PLK wymienią tory jedynie na pierwszym odcinku ze stolicy do Tłuszcza). Wycofane projekty warte są w sumie blisko 10 mld zł. UE miała do nich dołożyć 6 mld zł.

Z pieniędzy w tej perspektywie budżetowej, czyli do 2013 roku, PKP PLK dostanie tylko zwrot nakładów poniesionych na przygotowania dokumentacji.

Niepewny jest także los dwóch projektów umieszczonych na liście rezerwowej, czyli torów z Katowic do Zebrzydowic na granicy z Czechami oraz do Zwardonia na granicy ze Słowacją. Potrzeba na nie ok. 3,5 mld zł, z czego Bruksela miała nam zwrócić niemal 2,3 mld zł.

Nasze informacje potwierdził Robert Kuczyński z Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. To specjalnie wyodrębniona część spółki (zatrudnia ponad 1 tys. pracowników), która miała rozruszać kolejowe inwestycje. Nic z tego nie wyszło.

– Ministerstwo Infrastruktury wyłączyło niektóre projekty z perspektywy budżetowej 2007 – 2013 – przyznaje Robert Kuczyński.

Resort wysłał już nawet dokument w tej sprawie do Komisji Europejskiej. Mikołaj Karpiński, rzecznik MI, nie chciał szczegółowo komentować zaproponowanych zmian. Zmienioną listę inwestycji opiniowało Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ale wczoraj także odmówiło komentarza.

Kto dostanie pieniądze

Czy w tej sytuacji pieniądze pójdą na inne projekty PKP PLK? Wątpliwe. Komisja Europejska nie wierzy już kolejarzom.

Jest jednak duża szansa, że nie stracimy unijnych miliardów. Z naszych ustaleń wynika, że szanse na przejęcie dotacji ma m.in. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która dobrze radzi sobie z prowadzeniem inwestycji. Być może przynajmniej część pieniędzy uda się przeznaczyć – zamiast na wielkie inwestycje – na likwidowanie tzw. wąskich gardeł na torach. Na likwidację ograniczeń prędkości, np. przez wymianę krótkich odcinków torów, potrzeba od 1,5 roku do 2 lat.

Według ekspertów inwestycyjny paraliż na kolei to efekt fatalnego prowadzenia przygotowań do modernizacji.

– Na przykład źle wykonane decyzje środowiskowe doprowadziły do cofnięcia decyzji lokalizacyjnych na odcinku Poznań – Szczecin – mówi Adrian Furgalski, dyrektor w Zespole Doradców Gospodarczych TOR.

Powodem zastoju w inwestycjach jest także brak pieniędzy na ich finansowanie. Do wykorzystania unijnych środków kolejarze potrzebują ok. 5,5 mld zł. W sprawie uzyskania wkładu własnego spółka dopiero negocjuje z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym 1 mld euro pożyczki.

Wyrzucone z listy POIiŚ projekty mają być sfinansowane w przyszłej perspektywie budżetowej na lata 2013 – 2017. Według ekspertów taka operacja może się skończyć niepowodzeniem.

– Przecież nie znamy wielkości środków dla Polski – mówi Adrian Furgalski.

źródło: Dziennik Gazeta Prawna

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 16-06-2010, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Przecież cała Polska wie, że to przez interREGIO.

Skoro GDDKiA dobrze dysponuje kasą z UE, to dlaczego nie przejmą tory, a PLK będzie dysponować ruchem kolejowym?

To czeka nas jedna rzecz, będziemy podróżować coraz wolniej (gwarancja w 100%) i sieć kolejowa będzie kurczyć, a natura w tym pomoże.

No i kolejna sprawa, po co modernizować na 160km/h Łódź - Warszawa skoro tam jest szlakowa 130km/h? Dla Grabarczyka? Przecież to ciężkie miliony.

Odnośnie Poznań - Szczecin, to jestem tego samego zdania, przeważa tam 120-130km/h.

Szczecin Dąbie - Świnoujście, czy tam aby na pewno 160km/h szlakowej jest nam potrzebne? Wyjeźdźmy na Odrzankę, od razu zawita nas szlakowa 40-50km/h Smile

Nie tak dawno Minister Juleczek Duperelek nie zgodził się na zakup taboru dla PR, bo oni nie będą wozić kibiców na euro2012 (którego oczywiście nie będzie).

Julek mówi nam WIELKIE STOP dla inwestycji kolejowej!!!

Doczekamy się dymisji Ministra Infrastruktury? Ślad po nim nie zaginie, bo będziemy podziwiać w PKP Cargo wagony Made in China Very Happy

Priorytetowe inwestycje moim zdaniem:

- E30 Opole - Medyka
- C-E59 Wrocław - Zielona Góra - Szczecin
- C-E65 Bydgoszcz - Tczew
- E59 Wrocław - Poznań
- 274 Wrocław - Jelenia Góra

Nie wspomnę o lokalnych liniach kolejowych.

Anulować za wszelką cenę projekt KDP!!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 16-06-2010, 14:25    Odpowiedz z cytatem

Poznań-Szczecin: na odcinku Poznań-Krzyż (84 km) KONIECZNA jest wymiana tylko odcinka Baborówko-Pamiątkowo łącznie torami w stacji Pamiątkowo, co stanowi TYLKO ok. 6 km (w obie strony wychodzi 12 torokilometrów). Istnieje tam ograniczenie do 60 km/h, co psuje obraz tej dość dobrej jak na te czasy jakościowo magistrali w Polsce. Reszta jest o szlakowej powyżej 100, więc @xzielak masz rację z tym przeniesieniem środków np. na linię E30 od Opola do Krakowa chociażby.

Mówię o odcinku Poznań-Krzyż, bo jeszcze rok temu PKP PLK usilnie przekonywały o rozpoczęciu robót z dniem 01.09.2010 r. na tej trasie. A teraz już wiadomo, że nie zaczną przed 2013.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

hurricane Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Sie 2009
Skąd: TARNÓW

PostWysłany: 16-06-2010, 14:56    Odpowiedz z cytatem

Szkoda, że mamy szczyt kampani wyborczej, bo nikt z prominentów się tym nie zainteresuje.

To jest realny twardy dowód na dymisję Grabarczyka, Engelhardta i Szafrańskiego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-06-2010, 14:57   

sasho33, Od Grudnia z Poznania do Krzyża obniżona zostanie szlakowa do głównie 100km/h z fragmentami 60km/h i maleńkimi 120km/h/
Powrót do góry

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 16-06-2010, 16:03    Odpowiedz z cytatem

Z tego co widzę to już jest obniżona tak jak opisałeś.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 7 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl