Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ
Tablety


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Monopol PKP Intercity

Czy PKP Intercity jest monopolistą na liniach kolejowych z Warszawy do Krakowa (CMK), Poznania, Trójmiasta?
TAK
88%
 88%  [ 64 ]
NIE
8%
 8%  [ 6 ]
Nie mam zdania
2%
 2%  [ 2 ]
Głosowań: 72
Wszystkich głosów: 72

Autor Wiadomość

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester

PostWysłany: 20-11-2005, 14:17   Monopol PKP Intercity Odpowiedz z cytatem

Temat już poruszyłam na IC Forum, ale jakoś nikt specjalnie nie ustosunkował się do niego, a dotyczy MONOPOLU spółki PKP Intercity na najważniejszych liniach w Polsce. Pan Prześluga uważa, że wszystko jest niby w porządku... Zobaczmy.

Wlazłam sobie na rozkład jazdy, wybrałam środek tygodnia i cóż my tam mamy? Z Warszawy do Gdynii, Krakowa, Katowic, Poznania i Szczecina (oraz spowrotem) biedny naród polski może pojechać tylko drogimi pociągami PKP Intercity! Dla zobrazowania tej patologii spisałam wszystkie bezpośrednie połączenia:

Warszawa Cent. -> Gdynia
6:50 Ex, 8:50 IC, 10:55 TLK, 12:50 Ex, 14:50 Ex, 15:50 Ex, 16:50 IC, 17:50 Ex, 18:50 IC, 0:20 P.

Aż jeden pociąg pospieszny PKP PR w środku nocy! "Słoneczny" Kolei Mazowieckich został skutecznie udupiony przez PKP IC.

Warszawa Cent. -> Kraków
6:05 Ex, 7:05 IC, 8:05 Ex, 9:05 Ex, 10:05 IC, 12:05 IC, 14:05 Ex, 15:05 Ex, 16:05 IC, 17:05 Ex, 18:05 Ex, 20:05 IC

Proszę bardzo, wyłącznie pociągi PKP Intercity kursujące CMK. Ale mamy też do Krakowa aż 4 pociągi pospieszne, jadące niestety prawie dwa razy dłużej (i okresowo), bo przez Kielce:

6:14 -kursuje 7-24 listopada
8:30 -kursuje codziennie
13:10 -nie kursuje od 14.09 do 16.11
16:30 -kursuje do 25.11 od poniedziałku do piątku

Nie zmienia to faktu, że PKP Intercity jest monopolistą na linii Warszawa-CMK-Kraków!

Warszawa Cent. -> Katowice
6:00 EC, 7:00 IC, 9:00 Ex, 10:00 Ex, 10:19 P, 12:00 EC, 14:00 EC, 15:00 IC, 15:15 P, 16:00 Ex, 17:00 IC, 18:10 Ex, 20:00 P

Tutaj pasażer jest w luksusowej sytuacji, albowiem ma aż 3 pociągi pośpieszne !!!

Warszawa Cent. -> Poznań
6:25 IC, 7:25 EC, 8:25 Ex, 9:25 TLK, 11:25 EC, 12:25 TLK, 13:25 Ex, 14:25 Ex, 15:25 IC, 16:10 IC, 16:15 IC, 16:25 EC, 17:25 Ex, 18:00 EN, 18:25 IC, 19:25 TLK, 22:50 P.

Pospulstwu rzucono łaskawie na pociechę jeden nocny pośpiech z Terespola!

Warszawa Cent. -> Szczecin
6:25 IC, 12:25 TLK, 14:25 Ex, 16:15 IC, 22:50 P

I niech ktoś mi teraz powie, że PKP Intercity nie jest monopolistą na polskich torach!!! Mało tego, tylko brak taboru powoduje, że spółka pana Prześlugi nie zmonopolizowała jeszcze innych ważnych linii!

Tymczasem pociągi Przewozów Regionalnych nie są dopuszczane to obsługi w/w tras. W nowym rozkładzie mamy tak dziwaczne relacje pociągów pospiesznych jak Poznań-Płock (dlaczego nie Warszawa?), Lublin-Kutno czy Warszawa-Konin (dlaczego nie Poznań?). Cóż, oczywiste jest, że na odcinku Warszawa-Kutno-Konin oraz Poznań-Płock spółka PKP PR nie może zagrozić interesom monopolisty PKP Intercity.

Tak więc dopieszczana przez Centralę PKP spółka PKP Intercity żeruje na biednym polskim społeczeństwie, któremu nie daje się absolutnie żadnego wyboru. Chcesz jechać pociągiem to płać! Ale płać tylko w kasie PKP Intercity!

Pozdrawiam!

_________________
Follow me!


Ostatnio zmieniony przez Krycha dnia 20-11-2005, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Alwis Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lis 2005
Skąd: Bydgoszcz, Wrocław

PostWysłany: 20-11-2005, 16:03   Re: Monopol PKP Intercity Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Temat już poruszyłam na IC Forum, ale jakoś nikt specjalnie nie ustosunkował się do niego, a dotyczy MONOPOLU spółki PKP Intercity na najważniejszych liniach w Polsce. Pan Prześluga uważa, że wszystko jest niby w porządku... Zobaczmy.

I ja poruszałem ten temat w rozmowie z prezesem IC. Z odpowiedzi pana Prześlugi można wnioskować, że faktycznie wszystko jest w porządku.

A czy nie jest tak, że Centrala dopieszcza „Intercity” kosztem innej spółki, na przykład „PKP Przewozy Regionalne”?
Nie czuję się dopieszczany przez nikogo. My walczymy na rynku, nam nikt nie dopłaca. Czy można nazwać dopieszczaniem uruchomienie przez spółkę „Koleje Mazowieckie” pociągu „Słoneczny Ekspres”? „Intercity” nie boi się konkurencji, wręcz przeciwnie - czekamy na nią. Chciałbym jedynie, aby była to konkurencja na równych prawach. Niech w połączeniach dalekobieżnych konkurują między sobą wszyscy przewoźnicy - apeluję o to - ale bez subsydiowania jednych i pokazywania figi z makiem innym. Naszej spółki nie finansuje nikt oprócz pasażera, a my także wykonujemy misję publiczną, choćby w połączeniach międzynarodowych. One przynoszą spółce wielkie straty, „Przewozom Regionalnym” również.
("WD"21/ 14.10.2005)

Alwis
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
 
Numer Gadu-Gadu
9350

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-11-2005, 16:10    Odpowiedz z cytatem

Krycha poruszyła bardzo istotny, ale nie zauważany przez większe gremia problem monopolu PKP IC na omawianych liniach kolejowych. Odpowiedź prezesa Prześlugi w tej sprawie to typowy wykrętny "bełkot", z którego wynika, że PKP IC jest wręcz poszkodowane...

Ciekawe co na to powiedziałby Urząd Antymonopolowy? Według mnie mamy sytuację patową! Z jednej strony mamy tylko Polskie Koleje Państwowe (pomijam rodzaj pociągu), więc niby wszystko jest w porządku... Z drugiej strony mamy dwie samodzielne spółki kolejowe (dwa różne podmioty gospodarcze), z których jedna jest dominującym (praktycznie jedynym) przewoźnikiem na najważniejszych trasach pomiędzy największymi ośrodkami miejskimi.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

zyrafa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Stargard [Zbk/Szn]

PostWysłany: 20-11-2005, 16:27    Odpowiedz z cytatem

"Są dwie prawdy prawda czasów i prawda ekranu"
S. Bajera "MIŚ"

Widzę że rzeczywistość z filmu "Miś" na PKP trwa w najlepsze

Nie czuję się dopieszczany przez nikogo. My walczymy na rynku, nam nikt nie dopłaca. Czy można nazwać dopieszczaniem uruchomienie przez spółkę „Koleje Mazowieckie” pociągu „Słoneczny Ekspres”?
Tak, tak, Centrala PKP, która nie ma nic do gadania w sprawie Kolei Mazowieckich na tym przykładzie pokazała że nie boi się konkurencji wobec IC Twisted Evil

„Intercity” nie boi się konkurencji, wręcz przeciwnie - czekamy na nią.
Związki zawodowe zrobią strajk jak będzie chciała powstać konkurencja wewnętrzna (porozumienie po utworzeniu Kolei Mazowieckich), a jeśli chodzi o konkurencję zewnętrzną, to Polska już wystąpiła o przedłużenie memorandum na ograniczenie dostępu obcym przewoźnikom pasażerskim Evil or Very Mad

Chciałbym jedynie, aby była to konkurencja na równych prawach. Niech w połączeniach dalekobieżnych konkurują między sobą wszyscy przewoźnicy - apeluję o to - ale bez subsydiowania jednych i pokazywania figi z makiem innym.
Koziłek Poznań - Płock 8)
Bystrzyca Lublin - Kutno 8)
+ cała rozpiska Krychy na początku tego wątku 8)

Naszej spółki nie finansuje nikt oprócz pasażera, a my także wykonujemy misję publiczną, choćby w połączeniach międzynarodowych. One przynoszą spółce wielkie straty, „Przewozom Regionalnym” również.
"Kasztan", "Moskwa", "Saratov", te pociągi w nowym rozkładzie jazdy obsługiwać będzie spółka Przewozy Regionalne, tak, tak wszak żyjemy w globalnej wiosce pociąg z Berlina do Saratova (prawie na Uralu), to jak z Wąchocka do Skarżyska. O przepraszam tym drugim jeździ za mało pasażerów płacących za bilety PKP PR więc od kwietnia trzeba będzie go wyciąć, co innego Saratov Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Dojazd Panie to ja mam bardzo dobry,wstaje 2.50 (...) do Szymanowa (...), i za dziesięć ósma jestem w domu, to znaczy w robocie ... (to też z filmu Barei i rzeczywistości na PKP)

_________________
Dyskusja polega na wymianie poglądów nie epitetów
Galeria autorska http://www.zbaszynek.stargardcom.pl zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Fikander Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2005
Skąd: Warszawa Ochota

PostWysłany: 20-11-2005, 16:28    Odpowiedz z cytatem

TLK do Szczecina jest droższy niż pośpiech PR o całe 38 gr chyba, więc trudno go nazwać drogim... do Gdyni będzie bezpośredni dzienny pospieszny PR przez Bydgoszcz, do Krakowa i Katowic istnieją niezłe połączenia pospieszne przez odpowiednio Kielce i Częstochowę; monopol PKP IC widzę tylko na tych trasach, oczywiście nie jest to dobre zjawisko, niemniej jednak wraz z pojawieniem się pociągów IRN, a później TLK, większości pasażerów to nie robi większej różnicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 20-11-2005, 16:47    Odpowiedz z cytatem

Fikander napisał/a:
niemniej jednak wraz z pojawieniem się pociągów IRN, a później TLK, większości pasażerów to nie robi większej różnicy...

Czyżby? A ile masz tych TLK?
Warszawa - Gdynia: 1
Warszawa - Kraków: 0
Warszawa - Katowice: 0
Warszawa - Poznań: 3
Warszawa - Szczecin: 1

Mając taką "mnogość" tanich pociągów TLK pasażerowie na pewno muszą być zadowoleni Wink

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Fikander Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2005
Skąd: Warszawa Ochota

PostWysłany: 20-11-2005, 17:02    Odpowiedz z cytatem

Picolo napisał/a:
Czyżby? A ile masz tych TLK?

Z grubsza to tyle, ile wcześniej było pospiesznych PR na tych trasach...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Marcin Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Lis 2005

PostWysłany: 20-11-2005, 17:28    Odpowiedz z cytatem

A dlaczego PR ,,oddaje"" swoje dochodowe pociągi IC? Co to ma wspolnego z konkurencją?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krycha Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 10 Lis 2005
Skąd: Leicester

PostWysłany: 20-11-2005, 17:37    Odpowiedz z cytatem

Zapraszam do głosowania w ankiecie! Niech naród się wypowie w tej sprawie...
Taką samą ankietę zamieściłam na IC Forum, więc za jakiś czas będzie można porównać wyniki... Wink

_________________
Follow me!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gonzor Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lis 2005
Skąd: Poznań

PostWysłany: 20-11-2005, 18:08    Odpowiedz z cytatem

"Kasztan", "Moskwa", "Saratov", te pociągi w nowym rozkładzie jazdy obsługiwać będzie spółka Przewozy Regionalne

Nie będzie tylko od 2 lat już obsługuje .I życzę powodzenia jak ktoś nim chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne

_________________
Przemysław
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005

PostWysłany: 20-11-2005, 18:14    Odpowiedz z cytatem

gonzor napisał/a:
I życzę powodzenia jak ktoś nim chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne


Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!

"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...

_________________
Argumentum ad personam = BAN
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 20-11-2005, 18:35    Odpowiedz z cytatem

A więc to dlatego jadąc pociągiem do Krakowa muszę płacić aż 86 zł w jedną stronę, bo nic innego oprócz expresów i intercity nie kursuje! Precz z monopolistą!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Zed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: UK

PostWysłany: 20-11-2005, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Zgadzam się, że to ewidenty monopol i faworyzowanie PKP IC. Przewozy Regionalne można spuścić na samo dno, ale o PKP IC to kolejowa władza dba, oj dba!

_________________

Sponsorem mojej nieobecności na forum jest WizzAir.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Świnia Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2005
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 20-11-2005, 19:04    Odpowiedz z cytatem

Krycha napisał/a:
Tak więc dopieszczana przez Centralę PKP spółka PKP Intercity żeruje na biednym polskim społeczeństwie, któremu nie daje się absolutnie żadnego wyboru. Chcesz jechać pociągiem to płać! Ale płać tylko w kasie PKP Intercity!

To jest świństwo!!!

_________________
Co cię nie zabije, da ci moc i siłę !!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

zyrafa Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Stargard [Zbk/Szn]

PostWysłany: 20-11-2005, 19:19    Odpowiedz z cytatem

Naczelnik
Cytat:
Jaki to ma związek z monopolem PKP IC? Wymienione przez Ciebie pociągi są uruchamiane przez koleje rosyjskie lub ukraińskie. Na terenie Polski objęte są tzw. kabotażem, co oznacza, że nie są dostępne w komunikacji krajowej. Ale to nie wina spółki PKP Przewozy Regionalne!

"Chełmoński" Kraków-Kijów i "Polonez" Warszawa-Moskwa - te pociągi uruchamia PKP IC. Życzę powodzenia jeśli ktoś nimi chce pojechać w Polsce. Bilety wyłącznie w komunikacji międzynarodowej - kuszetki i sypialne...


Nie chodzi o winę lecz o fakt, że przewoźnik, którego domeną powinny być przewozy regionalne, zajmuje sie obsługą pociągów międzynarodowych, które nie przynoszą zysku (nikt z tego nie robi tajemnicy), a PKP PR wrzuca je do jednego wora z osobowymi i chcąc nie chcąc pociągi te też mają wpływ na wynik finansowy Spółki - a zatem konieczność dopłat z budżetu - czyli za stratę na tych pociągach płacimy my. PKP IC nie dostaje dofinansowania, zatem Grupa PKP zleciła ich obsługę PKP PR Confused . Jeżeli byłby to typowy kabotarz, to bilety tylko w pociągu, a nie jak teraz w kasach Neutral . Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby je prowadziło PKP Cargo (licencję na pasażerkie mają) - ale nie byłoby dopłat.

_________________
Dyskusja polega na wymianie poglądów nie epitetów
Galeria autorska http://www.zbaszynek.stargardcom.pl zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2017 infokolej.pl