Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
IR Poznań - Olsztyn - czy da się?
Autor Wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 07-03-2009, 17:57   IR Poznań - Olsztyn - czy da się? Odpowiedz z cytatem

W związku z wprowadzeniem nowej kategorii pociągów - IR (osobowych przyspieszonych spółki Przewozy Regionalne) przyszedł mi do głowy pomysł, że taki pociąg mógłby jeździć na trasie Poznań - Olsztyn - Poznań w godzinach zlikwidowanego w czasie roku szkolnego pociągu pospiesznego spółki IC. Z Poznania wyjazd rano w piątek, sobotę oraz poniedziałek, z Olsztyna wyjazd po południu w czwartek, piątek i niedzielę. Czy jednak w PR da się?

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 07-03-2009, 18:20    Odpowiedz z cytatem

Jest olbrzymie zapotrzebowanie na połączenie w niedzielę popołudniu z Olsztyna do Poznania! A po 16 praktycznie rzecz biorąc jest jedyna możliwość z przesiadką w Warszawie i przyjazdem do Poznania po... drugiej w nocy Rolling Eyes

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 07-03-2009, 18:48    Odpowiedz z cytatem

Właśnie. 16 to trochę za wcześniej (studenci zaoczni), ale 17.30 to byłaby świtna godzina dla takiego składu i na Bohunach obowiązkowo Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 08-03-2009, 00:06    Odpowiedz z cytatem

Na początek niech to będzie 1 ezt. Przyjazd do Olsztyna tak, żeby zdążyć na pospieszny Gdynia - Białystok, odjazd do Poznania po przyjeździe pospiesznego Białystok - Gdynia. W stronę Olsztyna byłaby to alternatywna przesiadka z Monciaka-Krupówki. Dziś Monciak miał ponad godzinę opóźnienia (kibole wracali z Katowic do Trójmiasta - wszystkie dworce obstawione). O 9 w Iławie zaproponowano podróżnym oczekiwanie na pociąg o 11:30 (cała podróż Iława - Olsztyn trwa ok. godzinę).

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 08-03-2009, 13:21    Odpowiedz z cytatem

Odchodząc trochę od tematu. Od grudnia Monciak przyjechał do Wisły tylko z 5, 6 razy planowo. Z tego co mi kasjerka mówiła Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

flugzeug30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: 12-03-2009, 21:48    Odpowiedz z cytatem

A dałoby się ten IR przedłużyć w VI- IX np. do Ełku przez Czerwonkę- Mrągowo- Mikołajki- Orzysz ?. W sezonie wakacyjnym obłożenie miałby niezłe.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Iktorn Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Gru 2005

PostWysłany: 12-03-2009, 21:59    Odpowiedz z cytatem

Rok temu jeździł pociąg Berlin-Ełk, z Olsztyna przez Mikołajki, ale DB od tego rozkładu zrezygnowała z tego pociągu. Niestety, między Mrągowem a Mikołajkami stan torów jest tak fatalny, że prędkość miejscami jest 20 km/h, dlatego prawie wszystkie pociągi Ełk-Olsztyn jeżdżą przez Korsze.

Czy taki pociąg będzie miał obłożenie...nie wiem. Chyba ludzie, ze względu na czas przejazdu wybierają autobus albo samochód. Sam często jeżdżę na trasie Gdańsk-Ełk-Gdańsk i w wakacje jest dużo ludzie, ale szczególnie w Giżycku wsiada ogromna liczba podróżnych i pewnie dlatego na trasie przez Mikołajki pociąg byłby chybiony.

Jeśli już, to lepiej, aby taki pociąg jeździł w sezonie wakacyjnym przez Korsze i Giżycko do Ełku.

Cytat:
Czy jednak w PR da się?

Przypomniał mi się niedasizm, który kilka razy był wyśmiewany na forum, więc pewnie z wydłużeniem pociągu będzie duży problem, czyli "nie da się".
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

flugzeug30 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2007
Skąd: Lodz/Warszawa

PostWysłany: 14-03-2009, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Aż tak źle z frekwencją na kierunku Czerwonka- Biskupiec- Sorkwity [ nie wiem, jak jest dalej ], nie jest... Ale fakt, większy skład od SA- 106 plus 1x Bh nie ma na tej linii racji bytu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

danex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 16-03-2009, 16:59    Odpowiedz z cytatem

Uważam, iż rozwiązanie zaproponowane przez Radka byłoby idealnym, zwłaszcza w momencie gdy PKP Intercity, jednym słowem, olało rzesze pasażerów korzystających w trakcie roku akademickiego z pociągu
pospiesznego Śniardwy. Nie wiem komu on przeszkadzał? Cieszył się przecież dobrą frekwencją i mógłby swobodnie kursować w dotychczasowych terminach. Tym bardziej, iż połączenie to funkcjonowało nieprzerwanie od kilkudziesięciu lat. Na początku był to pociąg osobowy rel. Olsztyn – Poznań. Następnie przekierowano go do Bydgoszczy, jednak z dogodną przesiadką w Toruniu na osobowy do Poznania, aby następnie uruchomić Śniardwy. I w końcu po przejęciu połączeń pospiesznych przez IC, jak na ironię, ograniczono jego kursowanie tylko na odcinku Olsztyn - Toruń, czyli tam gdzie frekwencja w niedzielne popołudnia była wyższa. Jest to trudne do zrozumienia, tym bardziej, że między Toruniem a Poznaniem kursuje swego rodzaju dziwoląg, jadący okrężną trasą z Lublina. Brak natomiast pociągu w zasadniczej, prostej linii Olsztyn - Poznań. Odebrano w ten sposób także możliwość dojazdu z Warmii i Mazur w kierunku Bydgoszczy i Łodzi, gdyż w Toruniu Śniardwy miały skomunikowanie w tych kierunkach.
Dlatego też w celu utarcia nosa IC pierwszy podpisałbym się za IR z Olsztyna do Poznania w takich godzinach, jak kilka wpisów wcześniej zostały zaproponowane. Obecnie powrót z weekendu, czy świąt, z Warmii i Mazur do Poznania jest niezwykle utrudniony. Mamry wyjeżdżają zbyt wcześnie, poza tym zawsze są zapchane. Kombinowałem także podróż przez Tczew, aby tam załapać się na Bałtyk, jednak dogodnego połączenia brak!
Co do przedłużania tego pociągu do Ełku, to o frekwencję nie obawiałbym się, gdyż chodzi tylko i wyłącznie o okres letni. Chociażby ze względu na Mikołajki, które są równie ważnym mazurskim kurortem jak Giżycko, oby nie powiedzieć że ważniejszym. Kursując do Mikołajek również pociąg ten pokonuje za Mrągowem najwolniejszy odcinek tej linii. Przez Giżycko kursuje więcej pociągów dalekobieżnych, dodatkowo także sezonowych. Nie odbierajmy więc jedynej możliwości dotarcia bezpośrednim pociągiem dalekobieżnym turystom do Mrągowa, czy Mikołajek. Problem z wydłużeniem relacji do Ełku mógłby tkwić w brakach taborowych. Nie wystarczyłby już, jak dotąd, jeden skład który całą trasę w obydwie strony pokonywałby w ciągu jednego dnia.
Jeśli to ma jednak być sezonowy pociąg dla turystów, to postulowałbym przywrócenie postojów w Biskupcu Reszelskim oraz Sorkwitach. Nie wydłużą one całkowitego czasu przejazdu, a zapewnią dodatkowych klientów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 16-03-2009, 18:46    Odpowiedz z cytatem

Co do skomunikowania w kierunku Bydgoszczy to jest jeszcze skład o 18.48 zestawione z 1ED72+1EN57 więc to trochę sytuację poprawia.
Ten dziwoląg to Niemen, który kursuje na trasie Białystok - Bydgoszcz z wagonami do Poznania przez Inowrocław wyłączanymi w Toruniu. Właśnie zanim IC przejęło pośpieszne to do tych wagonów doczepiane były te Olsztyńskie, a skład wyglądał następujący 4A+1A z Olsztyna + 2B +1A z Białegostoku
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rafał Bączek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2008
Skąd: Ełk

PostWysłany: 04-04-2009, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Skoro był pociąg osobowy Katowice-Inowrocław-Katowice i jest też relacji Wrocław Główny-Kamień Pomorski, to czemu ma nie być IR relacji Olsztyn Główny-Poznań Główny? No, ale PR przecież zawsze może powiedzieć, że się nie da...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 04-04-2009, 15:45    Odpowiedz z cytatem

pewnie z tych samych przyczyn dla których nie ma juz pociągu katowice-Ino-Katowice...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Bączek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2008
Skąd: Ełk

PostWysłany: 17-04-2009, 18:34    Odpowiedz z cytatem

Osobowy Katowice-Inowrocław-Katowice miał dobrą frekwencję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 18-04-2009, 11:29    Odpowiedz z cytatem

miał, ale się samorzady nie mogły dogdac co do finansowania. Dotąd takie pociągi były dotowane z Warszawy. Teraz tak sie nie da. A pociąg jechał przez 4 województwa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Radek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Ostróda / Kraków

PostWysłany: 25-04-2009, 21:35    Odpowiedz z cytatem

W wakacje InterRegio ma jeździć również do Gdyni (jeden pociąg) i Olsztyna (dwa lub trzy). W wakacje przez Poznań przejeżdżać będzie także InterRegio z Krakowa do Świnoujścia.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/11414/PKP%2BIntercity%2Bi%2BPKP%2BPR%2Bkonkurencj%25EA%2Bczas%2Bzacz%25B1%25E6.htm

[ Dodano: 20-05-2009, 22:01 ]
Przewozy Regionalne stają do walki z Intercity


Przewozy Regionalne uruchomią nowe połączenia Olsztyna z Poznaniem. Na niższej cenie mają skorzystać podróżni.

W grudniu ub.r. Przewozy Regionalne przeszły pod skrzydła samorządów i opuściły grupę PKP. Nowa spółka musiała oddać wszystkie połączenia międzywojewódzkie, a pasażerowie zostali skazani na usługi Intercity.

Teraz jednak IC otrzyma poważnego konkurenta, bo Przewozy Regionalne uruchamiają pociągi dalekobieżne. Te same linie będą obsługiwane przez dwie spółki. Nowe połączenia otrzymały nazwę interRegio. W sumie będzie to 50 pociągów w całym kraju.

Od 1 czerwca także u nas pojawią się nowe połączenia do Poznania przez Toruń. Będą to trzy pary pociągów wyjeżdżające o godzinach: 5.45, 11.45 i 16.45. Kolejarze z Przewozów Regionalnych wskazują, że czas podróży z Olsztyna do Poznania porannego interRegio będzie krótszy o kwadrans od prowadzonego przez IC pośpiesznego "Jezioraka". Pasażerów powinna jednak najbardziej zainteresować atrakcyjna cena. W przypadku pociągu interRegio wynosi ona 38,5 zł, a IC 48 zł. Na nowych połączeniach będą też honorowane ulgi.

Kolejarze liczą, że nowe połączenia okażą się hitem. - To nowy produkt naszej spółki, którym chcemy rywalizować o klienta z Intercity. Liczymy, że uda nam się przyciągnąć pasażerów, którzy zwracają uwagę na cenę. Będzie to szczególnie atrakcyjna oferta np. dla studentów - wyjaśnia Wojciech Bukowski, dyrektor marketingu olsztyńskich Przewozów Regionalnych. - Podobny będzie czas przejazdu, a w niektórych przypadkach nawet krótszy niż pociągiem IC. Nieco gorszy będzie natomiast komfort podróży.

Nowe pociągi będą składane z jednostek elektrycznych - tych samych, które na co dzień jeżdżą po trasach lokalnych. W ten sposób spółka uniknęła kosztownego wynajmu lokomotyw elektrycznych od PKP Cargo.

Międzywojewódzkie połączenia mają poza tym podreperować budżet spółki. PKP Przewozy Regionalne zajmowały się do tej pory jedynie przewozem pasażerów na trasach lokalnych. Niemal wszystkie z nich przynoszą duże straty.

Intercity nie ma dobrego zdania o nowych połączeniach i uważa je za nieuczciwą konkurencję: - Przewozy Regionalne wybrały najatrakcyjniejsze pory kursowania, my jeździmy także poza "szczytem". Moglibyśmy jeździć taniej niż interRegio, jednak kosztem likwidacji połączeń w mniej atrakcyjnych porach - mówi Paweł Ney, rzecznik IC. - Kolej nie może działać jak prywatni przewoźnicy samochodowi, lecz bardziej jak komunikacja miejska: konkurencja tak, ale regulowana. Przewozy Regionalne powinny być "dopływami" do "rzeki", którą stanowią połączenia dalekobieżne. Powinniśmy wspólnie tworzyć uzupełniającą się ofertę i konkurować z transportem samochodowym, a nie osłabiać się nawzajem, tym bardziej że już niedługo na polskie tory wjadą przewoźnicy zagraniczni.

Przewozy Regionalne nie zamierzają jednak rezygnować. Jeśli nowe połączenia się sprawdzą, zostaną uwzględnione także w następnych rozkładach jazdy. Przewoźnik zastanawiał się także nad uruchomieniem połączenia Olsztyn - Warszawa. - Jednak na razie ten pomysł odłożyliśmy ze względu na problemy związane z przebudową linii kolejowej na tym odcinku - mówi Wojciech Bukowski.

Analitycy cieszą się z takiego obrotu sprawy. - Można powiedzieć: nareszcie. Konkurencja jest bardzo potrzebna - mówi Adrian Furgalski, doradca z firmy consultingowej TOR. - To trochę nieprzewidziany skutek podziału spółek IC i PR. Były opinie, że te ostatnie nie mają taboru i nie będą w stanie obsługiwać tras dalekobieżnych. Jednak już sukces uruchomionego kilka lat temu przez Koleje Mazowieckie pociągu do Gdyni pokazał, że pasażerowie na coś takiego czekają. Te pociągi, choć gorszej klasy, pękały w szwach. Niech więc i teraz podróżny sam zdecyduje, co dla niego lepsze. Obie spółki mają licencje na przewozy i mogą z niej korzystać. Teraz spółka Intercity musi zacząć główkować, co zrobić, by być bardziej konkurencyjna.



Źródło: Gazeta Wyborcza Olsztyn

_________________
Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl