Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-05-2009, 14:52   

Powodzenia. Smile Rób porządek z PLK Smile Tylko jak? Smile
Przejdź na dół

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 23-05-2009, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:

Tyle, że tam pociągi ICE nie konkuruje z tanimi pociągami a z samolotami / ew. jazdą własnym autem autobahnem. Ktoś płaci te 100 ojro nie za to by dostac się z punktu A doB tylko by dostac sie z punktu A do B szybko i wygodnie

Wydaje mi sie, ze CMK jedzie się w miare szybko i wygodnie

[ Dodano: 23-05-2009, 15:13 ]
Wydaje mi sie , ze nie wszyscy rozumieją na czym polega konkurencja na kolei.
Dobrym przykładem jest tutaj woj. kuj.pom. i Arriva. Jak wiadomo Arriva wygrała przetarg na prowadzenie ruchu na niektórych liniach i je prowadzi. A jaki by Arriva podniosła krzyk, gdyby pojawił się inny przewoźnik i zaproponował cenę niższa np o 30 %. Dodatkowo chciałby jeździc tylko w te dni które mu odpowiadają(szczyt przewozowy)
A gdyby np samorzad woj. dolnoslaskiego ogłosił przetarg na prowadzenie lini do Jel. Góry z Wrocławaia.Jesteś właścicielem prywatnych pociągów, zainwestowałes w ich zakup. Oferujesz ze uruchomisz okolo 100 kursów tygodniowo,wygrałes przetarg, wynegocjowałes cene np 20 zl i pokawia sie konkurent który chce wozic na tej trasie ale tylko np. w piątki i niedziele a bilet u niego bedzie kosztował 15 zl. Czy wtedy to jest prawdziwa konkurencja? Niech stanie do następnego przetargu i zaproponuje ta cene i ze uruchomi tych pociągów 150 to wtedy bedzie w porządku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 23-05-2009, 20:48    Odpowiedz z cytatem

Szanowni forumowicze, spokojnie! Nie będzie IR w tym roku pod banderą PKP PR to będą za rok pod banderą DB, i nie zarobią polskie spółki kolejowe tylko niemieckie. Już 1 stycznia 2010 otwiera się unijny rynek przewozów pasażerskich i jestem przekonany, że Niemcy wyciągną z tego wnioski, a wtedy żadne naciski Wacha, Grabarczyka i całego betonu PKP nic nie pomogą i PKP IC zostanie rozjechane przez konkurencję jak PKP Cargo.

Szantażami betonu PKP IC, że nie uruchomią pociągów sezonowych Niemcy wcale się nie przejmą - uruchomią swoje!

PS. Niemieccy kolejarze uważnie śledzą nasze forum (widzę po logach serwera) i nie potrzebują do tego znajomości jęz. polskiego: klik

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

grzesiu24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Sty 2009

PostWysłany: 23-05-2009, 20:57    Odpowiedz z cytatem

Co do linku powyżej chciałbym wyjawić, iż w jednym z magazynów Karkonoskich napisano, że w przyszłym roku istnieją bardzo realne plany uruchomiena przez DB połączenia Gorlitz- Jelenia Góra. Mam nadzieję, że to się potwierdzi. Płuki co myślę, że PKP PR powinno skupić saię na dobrym łączeniu kilku relacji pociągów regionalnych w jedną całość. To stworzy realną konkurencję dla IC tyle że bez nazwy InterRegio.

_________________
Kolej to najlepszy środek transportu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 23-05-2009, 21:02    Odpowiedz z cytatem

Naczelnik, ale co z UTK? Tak po prostu wjadą na nasze tory?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 23-05-2009, 21:50    Odpowiedz z cytatem

Naczelnik napisał/a:
Już 1 stycznia 2010 otwiera się unijny rynek przewozów pasażerskich

To otwarcie dotyczy jedynie pociągów międzynarodowych, a i tak będzie się to wiązać z wielkimi utrudnieniami ze strony UTK, które często będzie mogło takie połączenia ograniczać lub nawet blokować (tak przewiduje rządowy projekt ustawy, zgodny zresztą w dyrektywą europejską).
W grę zatem będą mogły wejść pociągi np. Hamburg-Warszawa lub Dresden-Wrocław, ale już takie, które większość trasy będą miały w Polsce, będą mogły być ograniczane/blokowane przez UTK...
A jeśli chodzi o pociągi krajowe, to DB może sobie pomarzyć... (chyba że stworzy własną spółkę lub coś kupi - a to może już dziś, więc dlaczego tego nie robi?)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 23-05-2009, 22:06    Odpowiedz z cytatem

Rev, dzięki za wyjaśnienie sprawy. Jednak dobrze myslałem, przeszkodą będzie UTK i zagraniczne odpowiedniki. Więc taki rynek niczego wart będzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 23-05-2009, 22:22    Odpowiedz z cytatem

To ja tez moze przy okazji zapytam: czy jest mozliwosc ze samorzady poszczegolnych wojewodztw beda mogly zbyc swoje udzialy w spolce PR jakims innym podmiotom (Arriva czy tez DB)? Czy jest to raczej niemozliwe? A moze jednak laczenie udzialow poszczegolnych wojewodztw i utworzenie spolek ponadregionalnych a nastepnie ich zbycie? Co na to ustawa? Moze wtedy jest szansa na projekty InterRegio do ktorych nikt z betoniarni PKP SA sie nie doczepi?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Naczelnik Płeć:Mężczyzna
Administrator


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Polska

PostWysłany: 23-05-2009, 22:23    Odpowiedz z cytatem

Rev napisał/a:
A jeśli chodzi o pociągi krajowe, to DB może sobie pomarzyć... (chyba że stworzy własną spółkę lub coś kupi)

A w czym problem? Patrz brytyjska Arriva, która w konsorcjum z polskim PCC Rail wozi u nas ludzi. Mogą Brytyjczycy, mogą i Niemcy. Beton UTK nie jest wszechwładny. Wystarczy, że koleje niemieckie dogadają się Rosjanami, Ukraińcami czy Białorusinami i uruchomią kilka pociągów międzynarodowych w relacji np. Berlin - Brześć czy Drezno - Grodno i kabotażem zniszczą PKP IC.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 23-05-2009, 22:27    Odpowiedz z cytatem

Nawet jeśli dotyczyło by to pociągów strikte międzynarodowych to wiele bym dał za pociągi marki CITY NIGHT LINE w relacji Kraków-Paris, czy Warszawa- Bruksela na piętrowych kuszetkach...

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rev Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 01 Gru 2007

PostWysłany: 23-05-2009, 22:34    Odpowiedz z cytatem

andrzej_sz napisał/a:
czy jest mozliwosc ze samorzady poszczegolnych wojewodztw beda mogly zbyc swoje udzialy w spolce PR jakims innym podmiotom (Arriva czy tez DB)?

Oczywiście jest taka możliwość. Ustawa tak to reguluje:
W przypadku zbywania udziałów w kapitale zakładowym PKP PR wspólnikom tej spółki przysługuje prawo pierwokupu - czyli pierwszeństwo w zakupie mają inne województwa.
W razie niezrealizowania prawa pierwokupu przez wspólników prawo pierwokupu przysługuje Skarbowi Państwa - jeśli inne województwo/a nie zechce kupić udziałów, w następnej kolejności może to zrobić Skarb Państwa. Dopiero gdy on nie zechce, będzie można ogłosić przetarg i sprzedać komukolwiek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-05-2009, 23:51    Odpowiedz z cytatem

jóśko napisał/a:
PKP PR wycofuje się z interREGIO z przyczyn wyłącznie politycznych.
Lobbing PKP SA realnie zagroził że nie uruchomi pociągów sezonowych nad morze i to było przyczyną stanowiska Prezesa PKP PR. Na dowód spróbujcie dokonać rezerwacji na okres wakacji a w kasach odpowiedzą Wam że wszystkie sezony są zablokowane. Bez przyczyny????

Poproszę o bliższe szczegóły na PW lub na forumowy e-mail. Przyjrzymy się temu bliżej.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

mefistofeles Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Sty 2009
Skąd: Inowrocław

PostWysłany: 24-05-2009, 00:10    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Oferujesz ze uruchomisz okolo 100 kursów tygodniowo,wygrałes przetarg, wynegocjowałes cene np 20 zl i pokawia sie konkurent który chce wozic na tej trasie ale tylko np. w piątki i niedziele a bilet u niego bedzie kosztował 15 zl.

Wtedy robię promocję weekendową za 14 PLN. Proste Smile A pasażer tylko sie cieszy Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-05-2009, 00:32    Odpowiedz z cytatem

jóśko napisał/a:
PKP PR wycofuje się z interREGIO z przyczyn wyłącznie politycznych.
Lobbing PKP SA realnie zagroził że nie uruchomi pociągów sezonowych nad morze i to było przyczyną stanowiska Prezesa PKP PR. Na dowód spróbujcie dokonać rezerwacji na okres wakacji a w kasach odpowiedzą Wam że wszystkie sezony są zablokowane. Bez przyczyny????

Czyli w dupie mają pasażerów (w tym przede wszystkim dzieci i młodzież!), w dupie mają wpływy z biletów i w dupie mają rządowe dotacje do pociągów. Krótko mówiąc: na złość mamie odmrożę sobie uszy!

Całe PKP! Kwintesencja betonu, chamstwa i debilizmu do kwadratu w wykonaniu Wacha i jego przydupasów!

Na miejscu zarządu PR olałbym te pogróżki betonu PKP IC i robił swoje. Niech sobie likwidują pociągi sezonowe - to będzie sepuku!

Beton

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rysio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Kwi 2009

PostWysłany: 24-05-2009, 07:30    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wtedy robię promocję weekendową za 14 PLN. Proste A pasażer tylko sie cieszy

a dlaczego nie po 5 zl Rolling Eyes w takim ukladzie jednego wyploszysz tp przyjdzie drugi, chyba ze masz bogatego wujka co ci bedzie dokladal Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 13 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl