Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 267, 268, 269  Następny
Pociągi REGIO i interREGIO
Autor Wiadomość

danex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 13-06-2009, 23:41    Odpowiedz z cytatem

Czy ktoś może orientuje się, dlaczego IR Olsztyn (16.55) - Poznań (21.46) w okresie 13 czerwca do 20 lipca hafasie oznaczony jest jako osobowy? Także moduł cenowy podaje kwotę jak za osobówkę.

//zmoderowano. ~Iktorn

ir.jpg
Ir Olsztyn - Poznań jako osobowy
Plik ściągnięto 82 raz(y) 73.5 KB

Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 15-06-2009, 18:07    Odpowiedz z cytatem

Reporter "Dziennika Polskiego" przyglądał się z bliska, jak rośnie bardzo oryginalna konkurencja dla Intercity.

Gorączka środowego popołudnia. Wielu Polaków zaczyna długi weekend związany z Bożym Ciałem. Na warszawskim Dworcu Centralnym tłumy. Niektórzy, pocztą pantoflową albo z prasy, dowiedzieli się o InterRegio, nowej ofercie spółki PKP Przewozy Regionalne. Wielu innych po prostu próbuje się dostać wieczorem do Krakowa. Czymkolwiek.

Staję w długiej kolejce do kasy w tunelu wychodzącym na perony. Po 20 minutach proszę o bilet na InterRegio do Krakowa. Kasjerka bez słowa wydaje druczek za 38,50 zł.

- A z którego peronu jedzie i o której? - pytam.

- Proszę pana, to jest kasa Intercity. Bilet sprzedałam, bo muszę. Następny proszę! - mówi kasjerka pukając palcem w kartkę "Informacji nie udziela się".

Wyraźnie martwi to młode Rosjanki, które miały nadzieję dowiedzieć się czegoś o tajemniczym pociągu. Z niedowierzaniem pytają: - Czy to jest dworzec centralny w stolicy Polski?

Tak, to główny dworzec w dużym kraju Unii Europejskiej. Jedyna informacja znajduje się w holu głównym. I dyżuruje tam jedna pani. Kolejka na pół godziny. Ale już po 5 minutach zauważamy, że co drugi petent zadaje to samo pytanie: "Co to jest to, co jedzie do Krakowa podobno o 18.08 i czego nie ma w rozkładzie w gablotach, a jest w internecie?".

- Czy to ekspres? - pytają eleganckie starsze kobiety.

- Nie, to nie ekspres - odpowiada pani w okienku.

- Czyli pospieszny?

- Nie, nie pospieszny.

- Jezu, to osobowy?! Osiemnaście godzin jazdy do Krakowa? - próbują dowcipkować starsze panie.

- Nie - odpowiada z kamienną twarzą pani z okienka.

- No, to co to jest?

- InterRegio. Taki niby- -ekspres, ale bez miejscówek.

Co oznacza "bez miejscówek" - przekonamy się za chwilę. Na peronie czwartym, bo wszyscy cudem doinformowani zbierają się właśnie tutaj. Przed osiemnastą, bez fanfar i zbędnych informacji przez megafon, pojawia się mocno nadszarpnięty zębem czasu elektryczny skład osobowy. Na pierwszy rzut oka: jeden z tych, które kursują na krótkich trasach, np. Kraków-Oświęcim. Z prędkością 30 km na godzinę. Ten ma jechać pięć razy szybciej! I jeszcze jedna różnica: na oknach wagonów, które ze dwadzieścia lat temu jeździły jako klasa 1, wiszą przyklejone taśmą karteczki "Klasa 2". Reszta, a zwłaszcza zestaw zapachów ("toaletowych"), w normie.

Skład jest pojedynczy, a pasażerów na peronie wystarczyłoby spokojnie na cztery, więc z chwilą otwarcia drzwi rozpoczyna się walka o miejsca. Widzimy, że w wagonach dawnej "klasy 1" są wygodne pojedyncze fotele - oznacza to jednak znacznie mniej miejsc siedzących. Przez najbliższe 3 godziny i 18 minut 80 procent pasażerów będzie stać. Albo coś wymyśli...

- Jak za dawnych lat - uśmiecha się elegancki czterdziestolatek, który na kwadrans przed przyjazdem pociągu pytał, "czy ktoś wie, w którym wagonie jest Wars", bo od wyjazdu z Paryża nic nie jadł.

- Ale ten pociąg to jest w zasadzie jeden wagon - odpowiedział mu długowłosy heavymetalowiec z plecaczkiem.

- Jezu! A można tam coś zjeść? - dociekał elegant.

- Kanapkę. Jak pan ma!

Pociąg rusza punktualnie. Biznesmen przestaje o cokolwiek pytać. Zajmuje swoje pół metra kwadratowego nie tracąc uśmiechu. Pasażerowie szybko się organizują. Grupka młodych zajmuje podłogę przy wyjściach. Grają w karty. Inni siadają na torbach, walizkach, plecakach. Mężczyźni, którym udało się zająć fotele, proponują stojącym obok kobietom: panie posiedzą kwadrans, my po pięć minut i tak na zmianę, do Krakowa. Wybuchają ożywione dysputy, rodzą się nieomal przyjaźnie. We Włoszczowej heavymetalowiec podaje biznesmenowi kanapkę.

- Smacznego! Mama zrobiła mi dwie.

Do Krakowa przyjeżdżamy 15 minut przed czasem!

- Fajny pociąg - uśmiechają się starsze panie. - Łączy ludzi i to za takie małe pieniądze!

Właściwie to mogłoby być hasło InterRegio.

Źródło: Dziennik Polski

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 16-06-2009, 14:31    Odpowiedz z cytatem

Jechałam tym pociągiem pierwszego dnia jego kursowania i frekwencja sięgała spokojnie 30% Jak na debiut - naprawdę nieźle!
A dzisiaj jest poniedziałek - to nawet w Bałtyku frekwencja pewnie marna...

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-06-2009, 20:41   

syrenka napisał/a:
A dzisiaj jest poniedziałek


Poważnie...? Shocked
Powrót do góry

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 16-06-2009, 20:50    Odpowiedz z cytatem

A którędy jedzie ten pociąg i czemu jak zwykle nie przez Kościerzynę

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 17-06-2009, 14:34    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Poważnie...? Shocked


Mr. Green
Te nocki mnie kiedyś wykończą... Razz

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 17-06-2009, 21:25    Odpowiedz z cytatem

Pociąg kursuje przez: Poznań Garbary, Pobiedziska(ku mojej uciechy-chyba pierwszy raz taki pociąg zatrzymuje się tam), Gniezno, Mogilno, Inowrocław, Bydgoszcz Główną, Laskowice Pomorską, Tczew, Gdański (Gł,W,O) Gdynia Gł.

Dla czego nie przez Kościerzynę?; jakoś mnie to nie dziwi. Prędkość szlakowa marna, zmiana trakcja. To jest pociąg IR, a nie sezonowy pośpiech, czy pociąg RegioPlus.


Czy ktoś może potwierdzić fakt (było już ciemno) że ten IR ma wagony klasy 2giej ale przedziały 6cio miejscowe?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-06-2009, 08:49    Odpowiedz z cytatem

Szymek napisał/a:
Dlaczego nie przez Kościerzynę?; jakoś mnie to nie dziwi. Prędkość szlakowa marna, zmiana trakcji.


Akurat w ciągu kilku lat linia 201 stała się bardzo konkurencyjna, jeśli chodzi o prędkości, z linią 131, więc ten argument nie jest prawdziwy. Różnica w odległości zaledwie 2 km.

Natomiast linia przez Kościerzynę ma jedną poważną wadę - omija 3/4 Trójmiasta, począwszy od Pruszcza Gdańskiego, przez sam Gdańsk, na Sopocie kończąc. Poza tym pasażerowie z np. Bydgoszczy mogą przesiąść się w Tczewie na Malbork i Elbląg.
Jarek

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

yusek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Cze 2008
Skąd: Gdańsk Jasień

PostWysłany: 18-06-2009, 09:26    Odpowiedz z cytatem

No dobra ale linia przez Kościerzynę przejeżdza przez Rębiechowo (największe trójmiejskie lotnisko), Gdańsk Osowę, Gdynię Wielki Kack, Gdynię Główną. A co do przejazdów to wg. SRJP linia 201 na odcinku Bydgoszcz-Gdynia jest kilkanaście minut szybsza i kilka kilometrów krótsza. Natomiast w wariancie przez Czersk czas podróży jest tylko kilkanaście minut dłuższy (Dodatkowo w Czersku i pociąg Kościerzyna - Wierzchucin) czeka kilknaście minut. Trasa jest też mniej zatłoczona.

_________________
Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 18-06-2009, 11:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy ktoś może potwierdzić fakt (było już ciemno) że ten IR ma wagony klasy 2giej ale przedziały 6cio miejscowe?


Tak, jak ja jechałam to były jedynki przerobione na dwójki. Nie wiem ile to szczęście jeszcze potrwa, ale na razie taki skład jedzie.

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Szymek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Gru 2007
Skąd: IC: Zakład Zachodni

PostWysłany: 18-06-2009, 11:27    Odpowiedz z cytatem

Myślę że to szczęście długo potrwa, gdyż wagony mają jednak malowanie klasy 2.
Chociaż ja osobiście ten skład widział bym jako InterREGIO Poznań Gł. -> Warszawa Wsch.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

syrenka Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 30 Sie 2008
Skąd: Wielka Polska

PostWysłany: 18-06-2009, 11:32    Odpowiedz z cytatem

Kiedy piętrusy dobrze się sprawdzają i wzbudzają po drodze nie małą sensację Wink

_________________
Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

prezes11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Kraków / Wrocław

PostWysłany: 18-06-2009, 12:48   IR Wrocław - Świnoujście Odpowiedz z cytatem

W końcu pojawiło się w rozkładzie połączenie IR Wrocław - Świnoujście:
http://rozklad-pkp.pl/traininfo.php/pn/44904/210403/603430/286747/4095/?q=pl/node/146&seqnr=3&ident=hn.01356329.1245321740&
Z Wrocławia do Szczecina dojedziemy w 5 h, a do Świnoujścia w niecałe 7 h !


Ostatnio zmieniony przez prezes11 dnia 18-06-2009, 12:53, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mk1992
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 18-06-2009, 12:53   

Jestem ciekaw, jakie będzie zestawienie tego IR?
Powrót do góry

chester Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Cze 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-06-2009, 13:28    Odpowiedz z cytatem

yusek napisał/a:
No dobra ale linia przez Kościerzynę przejeżdza przez Rębiechowo (największe trójmiejskie lotnisko), Gdańsk Osowę, Gdynię Wielki Kack, Gdynię Główną.


Tylko do tego lotniska z p.o. Rębiechowo jest dobre 10 minut rowerem. Nawet OIDP nie ma dobrego połączenia komunikacją miejską (jeden bardzo rzadko kursujący autobus). No i nawet jeżeli lotnisko miałoby byś (siłowym) argumentem - nie przesadzajmy z potokiem podróżnych z Kaszub i Borów na lotnisko koleją.

Osowa i Kack są dobrze obsługiwane komunikacją miejską Gdańska i Gdyni.

Obie trasy różnią się dosłownie o metry (Maksymilianowo - Gdynia Główna). Przez Kościerzynę szybciej, ale tu chodzi o sensowne potoki podróżnych.
Jarek

_________________
Uwaga, na tym forum ostrzeżenie dostaje się również za zaprzeczanie kłamstwu.
historia uczy jednego - nigdy nikogo niczego nie nauczyła
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 22 z 269 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 267, 268, 269  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2020 infokolej.pl