Kris: IR Łódź Kraków to jest bardzo dobra sprawa tylko można by puścić z z Łodzi Fabr.do Krakowa Gł. o następujących godzinach:7:00 lub 8:00 ,12:00 ,16:00 ,20:00
Można by dodać jakiś IR relacji Katowice - Częstochowa - Chorzew Siemkowice - Zduńska Wola Karsznice - Inowrocław - Bydgoszcz Gł.
Ostatnio zmieniony przez Pabianiczanin dnia 23-08-2009, 11:29, w całości zmieniany 1 raz
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-08-2009, 11:17
A ja (i nie tylko ja) od dawien dawna trąbie, że na linii Katowice-Poznań (oczywiście tylko i wyłącznie przez Kluczbork oraz Ostrów Wielkopolski) jest potrzebny pociąg interRegio! Dlaczego wszyscy zapominają o tej niezmiernie ważnej linii?
Ostatnio zmieniony przez Pabianiczanin dnia 23-08-2009, 11:35, w całości zmieniany 1 raz
Nikt nie zapomina, pamiętamy i życzymy, aby i w tym regionie pojawił się Inter Regio. W każdym razie jak widać sens pojawienia się tych pociągów był, więc połączeń powinno być coraz więcej.
Pabiczanin: Zgadzam się 7,12, 20 z tym o 16 byłoby ciężko, choć ze względu na porę mógłby mieć dobrą frekwencję. Z Krakowa do Łodzi niech jadą o 8, 17. Pierwszy będzie dobrym połączeniem porannym, bowiem 7 być nie może jedzie IC do Warszawy.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Tak zgadzam się, bardzo dobry pomysł , że mieści się w tym relacja Częstochowa-Kraków, albowiem przy obecnej bardzo słąbej komunikacji tych dwu miast to może być dobra rzecz. Wiele ludzi skusi się na przejazd do południa z Cz-wy do K-owa, do szkół, czy do pracy. Bardzo dobry pomysł. Pozdrawiam Pabiczanin.
[ Dodano: 23-08-2009, 11:53 ]
A co do MK ja bym nie dość, że dał 1 parę w relacji Katowice- Poznań przez Kluczbork to dałbym również drugie IR Poznań-Kraków-Poznań.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
kris:IR Poznań - Kraków - Poznań świetny pomysł ale chyba masz namyśli przez Ostrów WLKP. i Kluczbork
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 23-08-2009, 12:05
Nie ryzykowałbym IR w relacji Łódź Kaliska-Zduńska Wola-Kraków. Czas przejazdu tą trasą będzie dłuższy niż tzw. "wiedenką", a nie zapominajmy, że pociągi kategorii interRegio czasowo mają być konkurencyjne dla pociągów spółki IC.
@kris123, jakiś czas temu wystawiłem na forum moją korektę rozkładu jazdy dla linii "kluczborskiej", z uwzględnieniem dwóch pociągów IR, pierwszy w relacji Katowice-Kluczbork-Poznań, a drugi w relacji Kraków-Katowice-Kluczbork-Poznań.
Poza tym uważam, że Poznań powinien mieć alternatywę w połączeniach z Krakowem, tj.:
- IR Koziołek Poznań-Kluczbork-Katowice-Kraków
- IR Wiking Poznań-Częstochowa-Kraków/Zakopane (z pominięciem Katowic)
Pierwszy kurs puścić przykładowo w godzinach porannych, ok. 6/7, zaś drugi w godzinach popołudniowych, ok. 16/17.
Gdyby to wszystko sensownie poukładać, to na linii kluczborskiej byłaby elegancka siatka połączeń kategorii IR, Częstochowa miałaby dogodne połączenia z Krakowem i Poznaniem, i co najważniejsze, wypełniłaby się luka po zlikwidowanym pociągu pośpiesznym Wiking.
Co o tym myślicie?
[ Dodano: 23-08-2009, 12:21 ]
Pod tym linkiem znajdziecie korektę rozkładu jazdy dla linii Katowice-Kluczbork-Poznań mojego autorstwa: CLICK
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Dziś do Biura Poselskiego Posła Jacka Osucha wpłynęła odpowiedz na zapytanie poselskie w sprawie likwidacji pociągu TLK Kordecki i ewentualnego InterRegio p. Olkusz relacji Gliwice/Katowice-Warszawa.
Kordeckim średnio miało podróżować 88 osób. Miesięczne straty spółki PKP Intercity wynosiły 500 tys zł. Oczywiście Ministerstwo nie zwiększy kwoty i od grudnia nie będzie zwykłego pospiesznego za TLK na tej linii.
Olkusz więc pozostaje odcięty od pospiechów.
Z informacji ministerstwa wynika także, że trasa Katowice-Olkusz-Warszwa nie pojedzie InterRegio.
Za to InterRegio Kraków -Warszawa mają mieć dodatkowy postój w Kozłowie, celem skomunikowania z pociągami osobowymi Katowice-Kozłów. Ale dla mieszkańców Olkusza to chyba marne pocieszenie...
W związku z brakiem bezpośrednich (a często także odpowiednich i dogodnych skomunikowań) połączeń pomiędzy wieloma największymi, wojewódzkimi miastami w kraju zgłaszam następujące propozycje:
1. Poznań Gł. - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Zduńska Wola - Zd. Wola Karsznice - Chorzew S. - Częstochowa Os. - Kielce. (połączenie może być nawet ze Szczecina. Chodzi o to, aby pokrywało się z trasą zlikwidowanego przed rokiem Cegielskiego i aby w końcu z północno - i środkowo zachodniej części Polski można było wygodnie i w miarę szybko dostać się do Częstochowy i Kielc. Godziny kursowania mogłyby być zbliżone do Cegielskiego.
2. Bydgoszcz - Toruń - Kutno - Łódź Kaliska - Radom - Kielce (argument jw. tylko przy innym zestawieniu miast)
3. (Bydgoszcz - Toruń - Kutno )- Łódź Kal/ Łódź Fabr. - Piotrków Tryb. - Częstochowa - Kraków - Rzeszów - (Przemyśl) - z uwagi na brak połączeń bezpośrednich Bydgoszczy, Torunia, Łodzi, Częstochowy z Rzeszowem a w niektórych kombinacjach także z Przemyślem.
[ Dodano: 28-08-2009, 20:21 ]
Nowe IR od 1.IX.2009
URUCHOMIENIE NOWYCH POCIĄGÓW InterREGIO
1. poc. nr 31130 rel. Kraków Gł. odj. godz. 15.08 – Łódź Fabryczna przyj. godz. 19.22 - będzie
kursował od 1.IX w piątki,
2. poc. nr 31130 rel. Kraków Gł. odj. godz. 16.25 – Łódź Fabryczna przyj. godz. 20.35 - będzie
kursował od 1.IX w niedziele,
3. poc. nr 13131 rel. Łódź Fabryczna odj. godz. 16.36 – Kraków Gł. przyj. godz. 20.51 - będzie
kursował od 1.IX w piątki i niedziele,
4. poc. nr 36122/3 rel. Rzeszów Gł. odj. godz. 7.00 - Kraków Gł. przyj. godz. 9.08, odj. 9.11
- Wrocław Gł. - przyj. 13.32 - będzie kursował codziennie oprócz niedziel,
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
IR Gorzów Wielkopolski --> Krzyż --> Piła --> Chojnice --> Kościerzyna--> Gdynia (sezonowy, wyjazd z G.Wlkp około 6, powrót do Gorzowa około 21 )
skład : SA133 (lubuski) / SA132 (pomorski)
dlaczego ?
-> Pociąg poprawiłby żenującą ofertę dalekobieżną z Gorzowa Wielkopolskiego
-> Trakcja spalinowa nie byłaby problemem, gdyż pociąg obsługiwałyby 2 szynobusy, przez co koszty spadną
-> W wakacje wszystkie kierunki nad morze są oblegane.
-> Szynobus lubuski, który by przyjechałby np do Gdyni, mógłby osobówki obsługiwać w pomorskim i wrócić, szynobus pomorski by w tym czasie obsługiwał osobówki w okolicy gorzowa
-> Szlakowa jest dobra (100 km/h) więc czas jazdy by oscylował w okolicy 4 godzin
IR Zielona Góra / Węgliniec --> Wrocław --> Katowice --> Kraków --> Rzeszów
(wyjazd z Zielonej Góry około 5, powrót około 23, wyjazd z Węglińca około 7, powrót około 21.30)
skład : EN57-20xx + EN57-20xx rozdzielane we Wrocławiu
dlaczego ?
-> mieszkańcy magistrali nadodrzańskiej i linii zgorzeleckiej, są zmuszani do znoszenia kaprysów IC i jazdy w dziawowskim, nieraz przepełnionym "Ślązakiem"
-> Ślązak jest napchany w obie strony (szczególnie część do Zielonej Góry), dużo ludzi się przesiądzie do tańszego IR.
-> okolice te dają ogromny potecjał. Pociąg dojeżdża do 2 ponad 100-tysięcznych miast (Zielonej Góry i Legnicy), 70-tysięcznego Głogowa a w pobliżu jest też Lubin i Zgorzelec, oraz sieć mniejszych miast i co najważniejsze ludzie CHCĄ jeździć pociągami bez przesiadek.
-> koszt uruchomienia kibla nie jest wysoki, dlatego pociąg nie dojedzie do zgorzelca. W Węglińcu powinno być skomunikowanie z osobówką ze Zgorzelca lub busem przywatnej firmy (np Siwex)
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-08-2009, 14:24
Bartuś napisał/a:
IR Zielona Góra / Węgliniec --> Wrocław --> Katowice --> Kraków --> Rzeszów
(wyjazd z Zielonej Góry około 5, powrót około 23, wyjazd z Węglińca około 7, powrót około 21.30)
skład : EN57-20xx + EN57-20xx rozdzielane we Wrocławiu
Jestem ZA, ale powiedz mi, jakby miał wyglądać powrót tych pociągów?
do Rzeszowa SPOT-y by przyjechały po południu, a rano by wróciły do Węglińca / Zielonej Góry na IR tej samej relacji. I dobrze by było jakby jechały trasą Katowice-Bytom-Gliwice-Strzelce-Opole
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 30-08-2009, 14:39
Ok, ale mi chodziło bardziej o łączenie jednostek...
Bartuś napisał/a:
Katowice-Bytom-Gliwice-Strzelce-Opole
Popieram w 100%! Na trasie leży jeszcze 130-tysięczny Chorzów, a Bytom teoretycznie jest węzłem przesiadkowym, więc można stworzyć dogodne skomunikowanie z jakąś osobówką jadącą od strony Tarnowskich Gór.
Ponadto nie będę nikomu przypominał, że Bytom niestety nie posiada żadnego połączenia z Opolem i Wrocławiem, więc frekwencja "z mojej strony" byłaby gwarantowana!
Poza tym pociąg jadący trasą Gliwice-Pyskowice-Strzelce Opolskie-Opole, miałby nieco krótszy czas przejazdu w porównaniu do pociągów kursujących przez Kędzierzyn Koźle. Jest to oczywiście spory "+".
Jeszcze raz głośno popieram Twoją propozycję! Może powinniśmy wysłać w tej sprawie list do Przewozów Regionalnych?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum