Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Krakowska Szybka Kolej Miejska
Autor Wiadomość

Woojtek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2008
Skąd: Tarnów/Kraków

PostWysłany: 17-10-2010, 16:33    Odpowiedz z cytatem

Do Niepołomic SKM Krakowskiego już raczej nie będzie - powód jest prosty siągają tłuczeń z Niepołomiki od Podłęża i chyba rozbierają nasyp.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-11-2010, 15:25    Odpowiedz z cytatem

Na http://skakrakow.wordpress.com/blog/ możecie zobaczyć relacje z wizyt na poszczególnych przystankach w Aglomeracji Krakowskiej. Są już: Zabierzów, Kraków Łobzów, Krzeszowice.

http://skakrakow.wordpress.com -> nie wierz politykom, zaufaj ekspertom Smile

[ Dodano: 08-11-2010, 14:13 ]
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/aktualnosci/malopolska/1083694-szybka-kolej-stoi-w-miejscu.html

[ Dodano: 03-12-2010, 00:24 ]
Stanisław Kracik o pociągach w Krakowie:
Mamy ogromny potencjał, z którego nie korzystamy. Obecnie do wykorzystania jest w sumie 280 km linii kolejowych w aglomeracji, w tym 114 km w Krakowie. Mamy 33 przystanki kolejowe, z tego 14 jest w Krakowie.
Rolą miasta i PKP jest zawarcie porozumienia w sprawie budowy dodatkowego przystanku na osiedlu Złocień oraz renowacji przystanków, które w większości przypadków wymagają jedynie posprzątania w ich otoczeniu - np. Zabłocie, Batowice, Płaszów.

Dzisiaj są to przystanki zapomniane przez kolej i miasto. Mamy też przykład przystanku przy centrum handlowym Bonarka. Tam już przy budowie centrum była propozycja ze strony inwestora, by przesunąć trochę przebieg torów, tak by można było dojeżdżać do samego centrum. Niestety, nie było wtedy zainteresowania ze strony miasta. Przykład uruchomionych szynobusów na trasie do Wieliczki pokazuje, że to jest możliwe i trzeba po prostu dalej pójść w tym kierunku. Tylko trzeba chcieć usiąść do stołu z PKP, marszałkiem i gminami ościennymi.



Jacek Majchrowski o pociągach w Krakowie:
Pan Kracik obiecuje różne rzeczy, nawet mając świadomość, że dotrzymanie obietnic nie będzie możliwe.
Realizacja szybkiej kolej aglomeracyjnej (SKA) wymaga między innymi budowy nowych i modernizacji istniejących przystanków kolejowych na terenie miasta, budowy infrastruktury towarzyszącej integrującej SKA z innymi podsystemami transportowymi (węzły przesiadkowe, terminale autobusowe, parkingi, w tym funkcjonujące w systemie Park & Ride), wprowadzenia nowej technologii sterowania ruchem kolejowym oraz zakupu nowoczesnego taboru (lekki autobus szynowy).

Deklaracja wybudowania w ciągu czterech lat w pełni funkcjonalnego systemu SKA przy uwzględnieniu powyższych uwarunkowań wydaje się nierealna. Można natomiast przy zaangażowaniu środków własnych zbudować kilka przystanków w newralgicznych punktach miasta. Można również zmodyfikować przebiegi niektórych linii komunikacji
miejskiej w celu integracji komunikacji miejskiej z kolejową. I to zamierzam zrobić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 17-05-2012, 14:43   SKA ruszy w 2014 roku Odpowiedz z cytatem

W 2014 roku w Małopolsce ruszy Szybka Kolej Aglomeracyjna. Obecnie trwa analiza kosztów projektu oraz ustalanie lokalizacji nowych przystanków.

Jak powiedziano nam w biurze prasowym UMWM, po przeprowadzeniu prac studialnych i analizie ruchu podróżnych oraz perspektyw jego nasilenia województwo małopolskie planuje uruchomić trzy linie SKA: Trzebinia – Kraków – Tarnów, Sędziszów – Kraków – Podbory Skawińskie oraz MPL Kraków Balice – Kraków – Wieliczka Kopalnia.

Obecnie trwa ustalanie zadań do wykonania przed uruchomieniem SKA. Chodzi m.in. o wskazanie miejsc, gdzie powstaną stacje i przystanki, w których konieczna będzie np. integracja rozkładów jazdy z publiczną komunikacją zbiorową, czy przebudowa otoczenia oraz budowa parkingów „Parkuj i Jedź”. Prace te pozwolą na oszacowanie kosztów i określenie zakresu niezbędnych prac umożliwiających uruchomienie SKA.

- Termin uruchomienia pierwszej linii SKA jest planowany na 2014 r. Jest on jednak silnie uwarunkowany trwającymi obecnie pracami modernizacyjnymi linii kolejowych - wyjaśniają przedstawiciele marszałka województwa.

W obecnym momencie nie rozstrzygnięto jeszcze kwestii przewoźnika, który byłby operatorem pociągów SKA. Do obsługi połączeń SKA planuje się wykorzystać tabor o parametrach zbliżonych do pojazdów posiadanych aktualnie przez województwo małopolskie.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 18-05-2012, 12:04    Odpowiedz z cytatem

Nie róbcie tego błędu:pierwsza linia powinna zaczynać się w Chrzanowie a nie w Trzebini...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 18-05-2012, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Wspomniana metropolia będzie miała skomunikowanie, nic straconego.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

urban2604 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 10 Gru 2009
Skąd: Cabanów :)

PostWysłany: 18-05-2012, 20:30    Odpowiedz z cytatem

Mam nadzieje , że ta śmieszna SKA poniesie porażka . Zamiast kończyć 5 km dalej w 40 tyś mieście będzie kończyć w 20 tyś Hmm Na przesiadki ludzie nie będą jeździć mając busy co kilka minut lub jazdę autem po A4
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 19-05-2012, 13:30    Odpowiedz z cytatem

Śmieszne to jest to miasto z swoimi busami i gumowymi przyzwyczajeniami, idąc tropem "wielkości" skaemka winna kończyć się 16 kilometrów dalej w 95 tys. mieście i węźle kolejowym Rolling Eyes

Linia co odniesie wielki sukces co znamy już z autopsji, nikt już nie popełni drugi raz tego samego błędu jak w wypadku relacji WR- OWC Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 22-05-2012, 11:46    Odpowiedz z cytatem

Spodziewałem się czegoś mądrego, a tu dyskusja na poziomie Onetu.
Przeciwników Chrzanowa z Małopolskiego UM zapraszam na przejażdżki pociągiem od Chrzanowa do Krakowa. Zobaczcie jakie potoki podróżnych generuje to miasto (miasto powiatowe, leżące w woj. Małopolskim) mimo żenujących prędkości i czasów jazdy. Skomunikowania to sobie wetknijcie.
Czemu SKA ma jeździć do Sędziszowa w woj. świętokrzyskim? To jest kolej aglomeracyjna? Bez jaj.

P.S. Nie jestem z Chrzanowa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 22-05-2012, 14:01    Odpowiedz z cytatem

A to z Chrzanowa jest Regio co godzinę i jak wspomniano zawsze jest w nim miejsce siedzące, więc w czym problem ? POwstanie SKA nie zlikwiduje pociągów REGIO.

Najwięcej ludzi jeżdzi do Zabierzowa, Krzeszowic, Trzebini. Głównie studenci lub pracujący w Krakowie.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 22-05-2012, 14:43    Odpowiedz z cytatem

snajper napisał/a:
POwstanie SKA nie zlikwiduje pociągów REGIO.
Nie o to chodzi i o tym nikt tutaj nie pisał. Chodzi o połączenia bezpośrednie w ramach kolei aglomeracyjnej. Jedna linia (do Trzebini) będzie się kończyć 39 km od Krakowa Głównego, a druga (w Sędziszowie) 68km (!!!) od Krakowa Głównego i do tego w innym województwie. Dziwna ta "aglomeracja". Gdzie tu sens i logika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

tomasso86 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2008

PostWysłany: 22-05-2012, 18:11    Odpowiedz z cytatem

Bo do Sędziszowa czas przejazdu pociągiem REGIO jest tylko o 5 min. dłuższy niż do Trzebini. Poza tym Sędziszów to sekcja utrzymania taboru PR. Większość pociągów Kraków - Kozłów - Sędziszów - Kielce jest obsługiwana przez Świętokrzyski Zakład PR. To dobry pomysł, bo świętokrzyskie puszcza na linii swoje ELfy i zmodernizowaną edytę.

I tak pewnie nie wszystkie kursy będą kończyć bieg w Sędziszowie. Do Sędziszowa pojadą pewnie pociągi wieczorne, by zjechać do szopy... za pociągokilometry między Kozłowem a Sędziszowem i tak płaci marszałek świętokrzyski
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 23-05-2012, 10:35    Odpowiedz z cytatem

tomasso86 napisał/a:
Bo do Sędziszowa czas przejazdu pociągiem REGIO jest tylko o 5 min. dłuższy niż do Trzebini.

Po remoncie E30 już niekoniecznie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-05-2012, 13:27    Odpowiedz z cytatem

Jak rozumiem tam gdzie będzie SKA nie będzie pociągów REGIO.? Swoją drogą rozległa ta aglomeracja krakowska sięgająca po rogatki Tarnowa Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

martini09 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2012
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 24-05-2012, 01:33    Odpowiedz z cytatem

Osobiście mam cichą nadzieję, że przy okazji SKA nie uwalą połączeń Wieliczka/Kraków-Oświęcim. Owszem, nie o każdej porze i nie w każdym dniu pociągi są wypełnione ludźmi, ale nie ukrywajmy, że jest to wygodne połączenie dla turystów i studentów. W dodatku po remoncie E30 i 93 czas mógłby zejść spokojnie do 1h-1h20min. Dało by to wymierny efekt w postaci wycięcia busiarzy, którzy i tak już (z czyjej winy to już osobna sprawa) podbierają kolei pasażerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

artiga Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Gru 2007

PostWysłany: 24-05-2012, 20:03    Odpowiedz z cytatem

Do końca 2014 r. nie uda się wyremontować linii 93, więc SKA będzie zapewne do Trzebini i tam powinno być skomunikowanie na Czechowice. SKA to tabor województwa Małopolskiego więc trochę go szkoda by było aby się telepał od Trzebini do Oświęcimia, ... chyba że linia 93 przejdzie gruntowną modernizację.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 10 z 14 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl