Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Grupa PKP żąda od PR likwidacji interREGIO

Czy władze PR ulegną szantażom Grupy PKP i zlikwidują interREGIO?
TAK
28%
 28%  [ 58 ]
NIE
52%
 52%  [ 108 ]
Trudno powiedzieć
19%
 19%  [ 39 ]
Głosowań: 205
Wszystkich głosów: 205

Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-11-2009, 11:38    Odpowiedz z cytatem

Z pewnością powalczyłbym o klienta, dbał o swoją markę, a nie palił obiekty konkurencji. E..tam, sami dyrektorzy kupują bilety na PR-y, bo myślą ekonomicznie. Jeszcze tylko budżetówka, która publiczną kasę trwoni na prawo i lewo nie szczędzi kasy na tak bzdurne podróże służbowe za kosmiczne pieniądze trzyma ten cały PIC.
Słaby przetrwać może. U mnie osiedlowy sklepik jak był tak jest i żaden hipermarket nie zagroził jego istnieniu.Dodam, że nikt hipermarketu nie spalił Very Happy. Pytanie tylko czy PR-y są słabe? Patrząc na liczbę przewożonych pasażerów, także tych którzy zdegustowani chamstwem i olewaniem klientów ze strony PKP IC odeszli od tej spółki nie wygląda to źle.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-11-2009, 13:14    Odpowiedz z cytatem

sheva17,
jeszcze nie widzałem żadnego poważnego dyrektora, posła czy senatora, który nie jeździłby IC.
Niestety są pewne nieprzekraczalne standardy w biznesie.
Wiesz mi, że jakbyś miał jakieś spotkanie i Twój kontrachent zobaczyłby, że wysiadasz z kibla IR, to marne miałbyś szanse na zrobienie biznesu.

A co do sklepu to nie do końca mnie chyba zrozumiałeś...
To Ty jesteś właścicielem hipermarketu i nagle z pojawieniem się nowego sklepu ( który ma niższe ceny) na Twojej ulicy zmniejsza Ci się liczba klientów i zysk. Ale mniejsza o to...

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
W biznesie nie ma miejsca na sentymenty.
Tak czy siak będę trzymał kciuki za IR, choć nie wierzę w ich powodzenie...
Pomysł z reklamą IR na forum uważam za bardzo dobry, ale się do niego nie przyłączam - bo mam inne zdanie na ten temat niż zdecydowana większość na tym forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Intruder Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Lis 2009

PostWysłany: 03-11-2009, 13:18    Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się tylko dlaczego mieliby ogłosić upadłość, skoro mają olbrzymie nadwyżki kasy, której nie płacą pekapowi. Poza tym oficjalnie nigdy nie powiedzieli ile zarabiają na interregio
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-11-2009, 13:24    Odpowiedz z cytatem

no właśnie chyba wpadli w swoje własne sidła...

IR są dochodowe - ale kasy nie ma na spłatę IC nie mamy.

Ciekawe co jest nieprawdą ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuszpiszcz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Gru 2007

PostWysłany: 03-11-2009, 14:26    Odpowiedz z cytatem

O problemie, który jeździł koleją. Trwa wojna w PKP

Zdezorientowani pasażerowie nie do końca chyba zdają sobie sprawę, że na kolejach trwa wojna. To wojna nie tylko o pasażera, ale i o "być czy nie być" niektórych spółek kolejowych

- Konkurencję na rynku kolejowym należy wprowadzać, ale przewidując wszelkie tego konsekwencje - mówił na spotkaniu z dziennikarzami prezes PKP SA Andrzej Wach. - W pierwszej kolejności powinny być wykonywane połączenia długie przez PKP Intercity, które powinny być uzupełniane przez połączenia krótkie na trasach regionalnych - tłumaczył. Jego koncepcja w ostatnich miesiącach została mocno zaburzona.

W wyniku reformy na kolei przeprowadzonej niemal rok temu spółkę PKP Przewozy Regionalne przejęły samorządy wojewódzkie. Z PR wydzielono pociągi międzywojewódzkie (np. pospieszne) i dodano do PKP Intercity. Przewozy Regionalne zostały więc z nierentownymi pociągami osobowymi dowożącymi pasażerów na krótkich dystansach do pracy czy szkoły, do których dopłacać muszą samorządy. W ten sposób spółka miała nie konkurować bezpośrednio z długodystansowymi pociągami InterCity.
Ale stało się inaczej. Wiosną tego roku Przewozy uruchomiły pociągi InterRegio wożące pasażerów pomiędzy dużymi miastami. - Ideą było uruchomienie pociągów bez miejscówek i luksusów jak klimatyzacja, ale za to z niskimi cenami biletów - tłumaczy rzecznik Przewozów Regionalnych Piotr Olszewski. I rzeczywiście pociągi są często tańsze niż pociągi pospieszne czy Tanie Linie Kolejowe prowadzone przez Intercity.

- Intercity zmierza na giełdę. Tymczasem teraz ponosi ekonomiczne konsekwencje uruchomienia pociągów InterRegio. Czy naprawdę pasażerowie potrzebują pociągów jeżdżących często w odstępach 10-15 minut - pyta Wach. Domaga się, by rozkłady jazdy PKP Intercity i Przewozów Regionalnych dopełniały się. I argumentuje, że uruchomienie dziennie kilkudziesięciu składów InterRegio powoduje zabranie tych pociągów z ruchu lokalnego, co zwiększa tłok w pociągach.

- Ale to pociągi InterRegio sprawiły, że spadły ceny biletów - odpowiada Olszewski.

Ale wojna o pasażerów na polskich torach ma głębsze dno. Spółka Przewozy Regionalne stoi na skraju upadłości (w zeszłym tygodniu nadzorcza poleciła sporządzenie zarządowi wniosku o upadłość). Gdyby do niej doszło, firma straciłaby licencję i Polsce groziłby paraliż komunikacyjny (spółka na rocznie około 120 mln pasażerów). Ale zgodnie z prawem spółka nie może zbankrutować.

Przewozy tłumaczą swoją złą sytuację m.in. tym, że nie zostały do końca oddłużone w chwili usamorządowienia (pozostał dług na poziomie 360 mln zł) i że odebrano im część przychodów w postaci połączeń międzywojewódzkich. Jej bieżące zadłużenie względem spółek z Grupy PKP sięga 290 mln zł (to pieniądze m.in. za wzajemną sprzedaż biletów, za dostęp do torów czy energię elektryczną).

Teraz Przewozy Regionalne mają zablokowane konta przez komornika wysłanego na wniosek PKP Intercity, co może uniemożliwić wypłatę wynagrodzeń 15,5 tys. pracowników PR. Już 12 listopada kolejarze z Przewozów Regionalnych chcą zablokować tory w ramach protestu.

- Dogadamy się, nie ma innej opcji - mówi Andrzej Wach.

źródło: www.gazeta.pl

_________________
Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 03-11-2009, 14:35    Odpowiedz z cytatem

Obieżykraj, bez obrazy, ale mało wiesz o świecie. Krezusi amerykańskiej giełdy, tamtejsi Żydzi chodzą z oszczędności w dziurawych butach Very Happy. I czyż Ci Żydzi nie są powazani? Dla mnie możesz na miejsce spotkania przyjśc na piechotę byle tylko byś miał trochę oleju w głowie.
Dla mnie jazda IC, gdy jest obok tańszy i często szybszy IR to marnotrwstwo. Z pewnością o wysokim standardzie przekonał się juz biznes z 3miasta korzystający z Słupii Very Happy Very Happy . Dyrektor u mojego kumpla w pracy to bardzo poważny człowiek z tytułem naukowym i na słowa IC tylko się uśmecha Very Happy.I moze jeszcze pyatnie, jak Ty byś walczył z owym nowym sklepem? Bez obaw, Twoją wypowiedź zrozumiałem Very Happy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-11-2009, 16:05    Odpowiedz z cytatem

sheva17,
oj nie porównuj Polski do innego kraju, a tym bardziej do USA. Tam mogą jak dla mnie i chodzić na golasa.
Tu jest Polska!
U dzikusów można mieć kilka żona, w zależności ile ma się krów w gospodarstwie, a Polsce tylko jedną. To inna kultura i monopol ma tam tylko jedna firma, bo pociąg jedzie raz na tydzień...
Dajmy już temu spokój.
W Polsce powinno być miejsce na pociągi osobowe, przyspieszone (tu może być IR), pospieszne i expresowe (EX, IC, EC).
I taka powinna być według mnie struktura - jasna i czytelna dla wszystkich..
Są osoby (jak pisałem powyzej), które bedą zawsze wybierać IC, czy sie to komuś podoba, czy nie.
Zobaczymy jak będzie, ale wydaje mi się, że się jakoś ICki i PRy dogadają, ale chyba częściowo kosztem IR (rezygnacja z jakiś tras).

A jak coś chcesz prywatnie to na PW.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

QbaOSW Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 01 Lis 2009
Skąd: Ostrów Wielkopolski

PostWysłany: 03-11-2009, 16:15   , Odpowiedz z cytatem

PKP PR powinny mieć pociągi osobowe, przyspieszone, InterRegio i pospieszny, a PKP IC TLK, EC, EX. Jedna spółka powinna sprzedawać bilety drugiej. Ogólnie powinno to wyglądać bardziej przejrzyście. Klient Nasz Pan. Klient powinien móc otrzymać w osobówce bilet na IC. Obecnie kupując bilet na osobówkę i chcąc jednak podróż odbyć IC nie można dopłacić do biletu, aby jechać pospiesznym, trzeba kupić nowy bilet to jest chore
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-11-2009, 16:28   Re: , Odpowiedz z cytatem

tak to raczej nie wypali....

chyba, że chodziło Ci o to, że odpowiednikiem pospieszenego jest w PR - IR a w IC - TLK.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-11-2009, 17:26   

Wypowiedź Prezesa Przewozów Regionalnych, Pana Tomasza Moraczewskiego na temat oferty InterREGIO, którą zacytowałem już tutaj:

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z InterREGIO. Tak samo jest z pasażerami, jeśli chodzi o ceny biletów w tych połączeniach. Wpływy całkowicie pokrywają koszty uruchomienia tych pociągów. Jeżdżą nimi także osoby, które wcześniej nie korzystały z kolei - stwierdził prezes Moraczewski, który poinformował, że spółka zwiększy liczbę interREGIO. - Chcemy wypełnić te luki, które jeszcze zostały na tym rynku - powiedział. Według niego, trwa ustalanie rozkładów jazdy z poszczególnymi przewoźnikami pasażerskimi działającymi w Polsce. - Jedyną spółką, która wniosła wątpliwości do rozkładu jest PKP Intercity - poinformował.


Komentarz z forum "RK".

Przypominam, że OPM przejęty przez IC od PR, dawał PR-owi prawie 900 mln przychodow na 1,7 mld, czyli ponad 50%. Intercity przejęło od PR ponad 50% przychodu i tylko 3,5 tys. pracowników na 17 tys. (20%). Wyłuskaliście co najlepsze, wszystko co najgorsze i generujace koszty zostawiliście samorządom. W dodatku nie oddłużyliście firmy.

Teraz latwo pisać: umów nalezy dotrzymywać, długi nalezy spłacać. Długi niech spłacają ci którzy je zrobili. Jak PKP SA zapłaci długi, które PR zrobiło kiedy należało do PKP SA, to PR zwróci swój dlug wobec Intercity. Sami zacznijcie spłacać długi. To samo do Intercity. PR zalega wam rzekomo 120 mln, ale wy zalegacie PLK aż 160 mln. zacznijcie od siebie, zanim będziecie pouczać innych.

Ale sami dobrze wiecie, że pojęcia nie macie o tworzeniu oferty kolejowej i wasze pociągi przegrywają z IR-ami, ktore są i tańsze i szybsze, mimo że na szmelcu. Już cienko przędziecie, a co będzie w przyszłym roku, kiedy IR-ów bedzie nie 40 tylko 100? I ludzie nimi jeżdża, gdyby pies z kulawą noh=gą nie chciał wsiąść to nie byłoby tego lamentu.

Na razie, pan Przesluga może się zrzymać na komfort IR-ow, ale co będzie za 2 lata? PR kupuje 70 nowowczesnych ezetow na 160 km/h, a jaki tabor bedzie miało Intercity na pociagi TLK? Pudrowane trupy.

Dlatego jedyną szansa to uwalić PR-y teraz ("poka oni maleńkije") - i taki jest cel obecnych działań. Nie chodzi o odzyskanie 100 mln, bo na PKP 100 mln w tę czy w tamtą to żadna sprawa, tylko, żeby zdezorganizować konkurenta.
Powrót do góry

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 03-11-2009, 22:01    Odpowiedz z cytatem

No ciekawe. Z tego co widziałem luki na trasie Kraków - Wrocław mają wypełnić pociągi Kraków - Wrocław właśnie, to gdzie tu jeszcze miejsce na IR.
Nie dziwię się także, że IC ma wątpliwości, bo w tym roku w Olsztynie jechał pociąg pospieszny Mikołajki - Poznań, a zaraz zanim IR na Poznań.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Wojtek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 10 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 03-11-2009, 22:09    Odpowiedz z cytatem

Exsimus, a PKP IC jakie może mieć wątpliwości? Niech pilnują swoich pociągów a nie cudzych! Za rok wjadą Niemcy i wtedy beton PKP też będzie tak ujadać na pociągi DB i wyrażać jakieś wątpliwości?

_________________
Podróżny pamiętaj! Podróż pociągiem skraca czas przejazdu koleją. (S. Bareja)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-11-2009, 10:04   

Właśnie słuchałem w Polsat News wystąpienia Pani Marii Wasiak.

Dowiedziałem się, że pociągi InterREGIO są pociągami o niskim standardzie, realizowane są taborem nieprzystosowanym do obsługi ruchu dalekobieżnego. Według słów Pani Wasiak problemem jest, jak te połączenia funkcjonują (niski komfort podróży) a także złe układanie rozkładów przez PR (3 minuty po IC jedzie InterREGIO).

Zdaniem Pani Wasiak nie ma mowy, by Grupa PKP naciskała w sprawie likwidacji IR, a prezes Moraczewski mija się z prawdą.

I jeszcze się dowiedziałem, że dzisiaj PKP SA napisze jakiś list do Marszałków, by zajęli jasne stanowisko w sprawie działań Zarządu Przewozów Regionalnych. Albo mi się zdaje, albo jest to próba skłócenia Zarządu PR z Marszałkami i spuszczenia Moraczewskiego w czarną otchłań.
Powrót do góry

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 04-11-2009, 10:12    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21 owszem bedzie proba wplywu na marszalkow ze strony PKP SA. Pamietajmy kto jest w PR ze strony zarzadu i tu beda glosowaly wiekszosciowo procentowe wojewodztwa (udzialowcy). Wielkopolska na pewno bedzie chciala odwolac Moraczewskiego, bo chce miec wlasne koleje... a Pani Wasiak niech takim ekspertem nie bedzie bo sama przez pewien czas rzadzila ta spolka a teraz jak jest po drugiej stronie barykady to najlepiej jest pluc. Najpierw dlugow narobila a teraz wielka ekspert pozal sie Boze... Hmm i jeszcze jeden do wora - Ney - rzecznik PR a teraz wielki ekspert od wypowiadania sie i plucia na PR w IC...


Ostatnio zmieniony przez andrzej_sz dnia 04-11-2009, 10:17, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pepe Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Lis 2008
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: 04-11-2009, 10:14    Odpowiedz z cytatem

To ciekawe jak w wakacje IC pożyczyło od PR bohuny i puszczało w pośpiechach to nikt z góry nie mówił że to niski standard czy tym podobne, teraz nagle takie pretensje. Zresztą wszyscy chcą z grupy chcą aby wyrzucono Moraczewskiego bo wtedy będzie można już w spokoju IR zlikwidować

_________________
Niekończąca się Podróż...Ostatnie etapy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 15 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl