Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Grupa PKP żąda od PR likwidacji interREGIO

Czy władze PR ulegną szantażom Grupy PKP i zlikwidują interREGIO?
TAK
28%
 28%  [ 58 ]
NIE
52%
 52%  [ 108 ]
Trudno powiedzieć
19%
 19%  [ 39 ]
Głosowań: 205
Wszystkich głosów: 205

Autor Wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-11-2009, 10:20    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
U dzikusów


Czy krezusi amerykańskiej giełdy to dzikusi? Niestety Twoja argumentacja poległa na całej linii. Nie ma powodu by płacić więcej za coś co można mieć znacznie taniej.


Cytat:
W Polsce powinno być miejsce na pociągi osobowe, przyspieszone (tu może być IR), pospieszne i expresowe (EX, IC, EC).


Bzdury. Im mniej kategorii tym lepiej. TLK to bardziej logiczne rozwiązanie niż EX. Wstępem do walki musi być konkurencja cenowa, a nie podpalanie owego sklepu. Niestety nie dostałem odpowiedzi jak Ty byś z tą konkurencją walczył....


Cytat:
A jak coś chcesz prywatnie to na PW.


Osobistych wątków w tej dyskusji nie poruszam, ale jeśli chcesz o czymś porozmawiać to zapraszam Very Happy.

Ja mam natomiast wątpliwości co do bytu tak beznadziejnej Spółki jak PKP IC. W normalnym kraju już dawno coś co spotyka się z takim brakiem akceptacji ze strony pasażerów powinno upaść. Panie i Panowie z PKP SA nie są wstanie niczego zbudować i im szybciej ktoś przejmie tą Spółkę tym lepiej dla niej i dla nas pasażerów.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Krzysztof21
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-11-2009, 10:28   

Moraczewski ma wizję i się nie boi! Potrafi i chce. Z InterREGIO się udało. Uda się i z innymi pomysłami, z nowym taborem, z porządkowaniem regionów itd. I dlatego niektórzy (wiecie o kogo chodzi) trzęsą się ze strachu. Bo Moraczewski pokazał pazur, jakiego nigdy żaden prezes PR nie pokazał. Rozwijając ofertę InterREGIO udowodnił, że można ludzi wozić tanio i szybko. Że można pasażerów przyciągnąć do kolei!

I najważniejsze: Moraczewski zdobył ogromną popularność wśród mikoli, forumowiczy i zwykłych pasażerów. I śmiem twierdzić, że powoli (a może i już) staje się kultowym prezesem PR! Smile

Tego beton nie może zdzierżyć i aż gotuje się z nienawiści i złości! Stąd teraz będzie ciągłe spiskowanie i kopanie dołków pod Moraczewskim, podjudzanie Marszałków itd. Tylko tacy zwykli pasażerowie jak ja tak łatwo tego nie kupią. Jakby co -ale mam nadzieję, że do tego nie dojdzie, bo byłby to koniec PR-ów- białe chusteczki będą. Serio.

Pisałem już w innych wątkach o tym. Ale jeszcze raz powtórzę. Moraczewski jest ostatnim prezesem PR, który ma szansę tą spółkę uratować i wyprowadzić na prostą. Na pewno po zmianach będzie ona inaczej wyglądała i być może organizacyjnie zupełnie nie będzie przypominała obecnego PR. Ale jedno jest pewne. Teraz jest ostatni dzwonek. Drugiej szansy już nie będzie.

Się rozpisałem. Ale trafia mnie, jak czytam wpisy pakapiarskich anonimów na forum "RK", którzy z tego samego IP, pod różnymi nickami walą jedno i to samo, opluwając ile wejdzie Moraczewskiego.
Powrót do góry

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-11-2009, 10:33    Odpowiedz z cytatem

Krzysiek masz rację. Moraczewski to prawdziwy budowniczy kolei w Polsce, a nie premiowany przez niektórych karierowicz Prześluga. Moraczewski działa w warunkach brutalnej konkurencji ze strony PKP IC, a Prześluga miał zapewnione wsparcie ze strony PKP SA.
Mam nadzieję, ze marszałkowie się nie ugną przed tą bezprawną presją. IR są szansą dla nas wszystkich, takze dla PKP ICi całej grupy PKP na wewnętrzne oczyszczenie.
Krzysiek pół Grójeckiej ma za zadanie siedzieć na forach i pluć na konkurencję. Z tym, że z inteligencją tych przekazów nie jest najlepiej.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrzej_sz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 09 Lis 2008

PostWysłany: 04-11-2009, 11:23    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy Furgalskiego mozna cytowac, ale ten wywiad podobno wzburzyl Wrzoska i Neya a mial miejsce w TOK FM. Posluchajcie:

http://bi.gazeta.pl/im/0/7217/m7217800.mp3
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-11-2009, 11:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat z forum "RK":

Najbardziej smieszy to porównanie kosztu infrastruktury dla pociągu IC i IR: ma dowodzić jaka to niesprawiedliwość i nieuczciwa konkurencja. Stawki ustala PLK i zatwierdzsa UTK. Są jednakowe dla każdego przewoźnika. Intercity też może puszczać składy na 2 wagony, to się zmieści.
Nie zająknięto się, że część IR-ów jedzie w zestawieniu podwójnym (np. na trasie Warszawwa - Kraków w piatki jest po 700 osób i 2 jednostki ED72 to mało, a potrójnie nie mogą jeździć) i wtedy stawka nie jest niższa. Zresztą wbrew temu co wypisuje Przesluga, niższa stawka ze wzglęu na masę do 300 t nie jest tajemnicą sukcesu IR. 2 zł na kilometrze, czyli na 300 km to różnica 600 zł. A jak dodatkowa jednostka wezmie 200 osób więcej, to licząc 30 zł od pasażera (są ulgowe), mamy aż o 6 tys. wyższy przychód.
IRy były uruchamiane na pojedynczych składach na początek. W miarę pozyskiwania pasażerów i wzrostu frekwencji będą (już są) zamieniane wiekszymi zestawieniami.

_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-11-2009, 11:50    Odpowiedz z cytatem

Prześluga za kasę może doradzać Palikotowi, za kasę może też oczerniać IR. Obecnie występuje jako niezależny ekspert, tymczasem wiadomo, że jest na usługach PICu.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 04-11-2009, 14:06    Odpowiedz z cytatem

Beton PKP IC już zaczął się mścić za interREGIO. Dostałam przeciek z PKP IC, ale znam szczegóły dotyczące tylko linii zgorzeleckiej. Otóż w związku z tym, że PR planują uruchomić pociąg IR relacji Legnica - Przemyśl, który miał jechać 15 minut za "Wrocławianinem", beton PKP IC postanowił o skróceniu relacji swego pociągu do Wrocławia. Tak więc Legnica, ale i Bolesławiec, Zgorzelec tracą bezpośrednie połączenie z Warszawą.

Antykolejowa wachowska mafia nie odpuszcza!

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-11-2009, 15:18    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Czy krezusi amerykańskiej giełdy to dzikusi? Niestety Twoja argumentacja poległa na całej linii. Nie ma powodu by płacić więcej za coś co można mieć znacznie taniej.


Jak cytujesz kogoś to cytuj z głową i dokładnie co ten ktoś napisał.
Pokaż mi gdzie napisałem, że amerykańscy krezusi w USA, to dzikusy. Wymyślasz coś co nie ma potwierdzenia w faktach. W USA pociągi nie kursują raz na tydzień. Czytaj do końca ze zrozumieniem.
Nie możesz nikogo zmuszać do swoich wizji. Jak ktoś będzie chciał zapłacić za droższy przejazd IC, lub kupić drozszy chleb, niż ten co Ty kupujesz to nie Twoja sprawa. Jak go stać to zapłaci więcej. Wolny wybór.

Cytat:
Bzdury. Im mniej kategorii tym lepiej. TLK to bardziej logiczne rozwiązanie niż EX.


Cztery kategorie pociągów to nie jest dużo. Podział na osobowe, przyspieszone (tu zakwalifikowałbym IR), pospieszne i expresy jest bardzo czytelny. Tak jak pisałem wczesniej każdy pomysł jest dobry, nie musi sie wszystkim podobać.

Cytat:
Wstępem do walki musi być konkurencja cenowa, a nie podpalanie owego sklepu.


O podpalaniu to pisałeś tylko Ty. Nie zrozumiałeś jednak tego opowiadania, bo chciałeś podpailć sklep, którego miałeś być właścicielem....

Cytat:
Ja mam natomiast wątpliwości co do bytu tak beznadziejnej Spółki jak PKP IC. W normalnym kraju już dawno coś co spotyka się z takim brakiem akceptacji ze strony pasażerów powinno upaść. Panie i Panowie z PKP SA nie są wstanie niczego zbudować i im szybciej ktoś przejmie tą Spółkę tym lepiej dla niej i dla nas pasażerów.


Tu niestety się okazujesz brak logicznego rozumowania.
Każda spółka ma swoich zwolenników i przeciwników - i IR i IC. Nie ma tak, że wszyscy pasażerowie nie akceptują jednej bądź drugiej spółki.

I dajmy już z tym spokój. Dla mnie to temat zamknięty.

W Polsce jest miejsce zarówno dla IC jak i dla IR i innych.
Jednak nie może to być walka, ale wzajemne uzupełnianie się przewoźników.
Nie do zaakceptowania są odjazdy po sobie dwóch pociągów w jednym kierunku, a potem kilkugodzinna przerwa w kursowaniu na danej trasie.
To co napisała NOEMA, jest właśnie takim złym przykładem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-11-2009, 15:31    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak cytujesz kogoś to cytuj z głową i dokładnie co ten ktoś napisał.


Taką samą uwagę można odnieść do Ciebie. Powiedziałeś, ze IC to symbol prestiżu. Guzik prawda, raz jak pisałem nawet dyrektorzy jeżdżą już IR, a dwa bogaci Żydzi z giełdy w NY jakoś stronią od szpanerstwa i trwonienia kasy. Nikomu natomiast jeździć IC nie bronię. Jeśli tylko masz ochotę proszę bardzo, ale jestem przeciwnikiem odbierania pasażerom wyboru. To nie komuna!


Cytat:
Podział na osobowe, przyspieszone (tu zakwalifikowałbym IR), pospieszne i expresy jest bardzo czytelny.


Nazwy nie mają nic do rzeczy. Dla mnie mogą byc osobowe,IR/RE, TLK-i, Ic.


Cytat:
Nie zrozumiałeś jednak tego opowiadania, bo chciałeś podpailć sklep, którego miałeś być właścicielem....


Niestety zawodzi pomiędzy nami interakcja. Prostego i klarownego przekazu nie rozumiesz. Masz sklep i pojawia się drugi konkurencji z niższymi cenami. Co w tej sytuacji robisz? Rozumiesz teraz? Jaśniej już nie potrafię.


Cytat:
Tu niestety się okazujesz brak logicznego rozumowania.


Za to Ty masz go w nadmiarze. Przykro mi, ale Ty nie będziesz oceniał stanu Mojego intelektu, podobnie Ja Twojego, o który jestem jednak zatroskany Very Happy.

Problemem jest to, że PKP IC w sposób niezgodny z prawem chce tą konkurencję zniszczyć, czyli podpalić owy sklep konkurenta. Moja wypowiedź jest pewnym skrótem myślowym. Przy sensownych konkurentach PKP IC juz dawno by upadło skoro nawet kible robią taką furorę. Porównaj sobie np. skład ,,Słonecznego'' KM-ów i niektórych EX do Gdańska Very Happy.
A zastanowiłeś się dlaczego, gdy jadą 2 pociągi po sobie to zazwyczaj IR jest pełny, a ten od PICu trochę pustawy? Jak rozumiem wybór ma zależeć nie od klienta, ale od komornika Very Happy .

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

obiezykraj Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Kwi 2009
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 04-11-2009, 15:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Za to Ty masz go w nadmiarze. Przykro mi, ale Ty nie będziesz oceniał stanu Mojego intelektu, podobnie Ja Twojego, o który jestem jednak zatroskany


...i po co te złośliwości...
widzę, że się trochę zdenerwowałeś Embarassed to juz nie będę Ci dalej odpisywał...

wszystkim tu obecnym zależy na polskich kolejach, tylko każdy widzi to inaczej, ale cel jest wspólny.
Nikt nie ma monopolu na wiedzę.

Życze powodzenia w obronie IR. Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

long Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Lut 2009

PostWysłany: 04-11-2009, 16:11    Odpowiedz z cytatem

Restrukturyzacja długu PKP Przewozy Regionalne

W związku z nieścisłymi informacjami zawartymi w komunikacie PKP SA z 30 października 2009 roku, Zarząd spółki PKP Przewozy Regionalne informuje, że obowiązująca Ugoda Restrukturyzacyjna zakłada wymagalność spłat należności wobec Grupy PKP dopiero w dniu 29 listopada 2009 roku.

Ponadto Zarząd PKP Przewozy Regionalne informuje, że propozycja spłaty zadłużenia, wcześniej skonsultowana z Radą Nadzorczą spółki, została przekazana do PKP SA 26 października br. Do dziś PKP SA nie odniosły się jednoznacznie do przedstawionych wówczas informacji.

Należy również zwrócić uwagę, że niezależnie od zapisów Ugody Restrukturyzacyjnej dotyczących spłat zadłużenia, PKP Przewozy Regionalne z własnej woli na bieżąco regulowały większość wierzytelności. Wpłaty te zostały wstrzymane dopiero po zablokowaniu przez komornika – na wniosek PKP Intercity – kont bankowych naszej spółki. Tym samym, wstrzymanie spłat po 9 października br. nie było przez nas zawinione.

Biorąc pod uwagę powyższe działanie PKP Intercity oraz przekazywanie przez PKP SA informacji o zaległościach, nasuwa się pytanie, czy działanie spółki PKP IC – należącej do Grupy PKP – nie jest działaniem na szkodę spółek Grupy PKP i jej samej.

Należy pamiętać, że w momencie usamorządowienia PKP PR, zadłużenie spółki wraz z rezerwami na zobowiązania, na które nie znaleziono pokrycia, wynosiło 360 mln zł.

Jednocześnie Zarząd PKP PR pragnie zaznaczyć, że spółka mimo trwającego procesu restrukturyzacyjnego, cały czas rozwija i ulepsza swoją ofertę chcąc zapewnić pasażerom w całej Polsce większą dostępność usług. Jednym z przykładów takich działań było wprowadzenie pociągów interREGIO, które – dzięki atrakcyjnej cenie – spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem pasażerów. W krótkim czasie stały się ważną alternatywą dla istniejących już połączeń na rynku, a także wzmocnieniem połączeń lokalnych.
Niestety, aktualne działania PKP IC oraz PKP SA mogą być odbierane jako próba wyeliminowania interREGIO z rynku usług jako rynkowej konkurencji. Taka sytuacja jest bardzo niepokojąca, gdyż może doprowadzić do zmonopolizowania przez PKP IC przewozów ponadregionalnych i – tym samym – do ograniczenia polskim pasażerom dostępu do alternatywnych usług.

Źródło- www.pr.pkp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 04-11-2009, 16:55    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
po co te złośliwości...
widzę, że się trochę zdenerwowałeś Embarassed to juz nie będę Ci dalej odpisywał...


W żadnym wypadku się nie denerwuje, cały czas zachowuję spokój i nie chcę by komuna wróciła na tory. Każdy z nas ma prawo do swojego zdania, dla mnie Twoja argumentacja jest niespójna i ma miałkie podstawy, ale Ty możesz uważać innaczej.

Cytat:
Nikt nie ma monopolu na wiedzę.


Oczywiście. Miłego korzystania z IC Very Happy. Też mają jakieś zalety.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danex Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2007

PostWysłany: 04-11-2009, 21:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nie dziwię się także, że IC ma wątpliwości, bo w tym roku w Olsztynie jechał pociąg pospieszny Mikołajki - Poznań, a zaraz zanim IR na Poznań.


W tym przypadku IC samo sobie strzeliło w stopę. Zlikwidowało weekendowe kursy pospiesznego Śniardwy Olsztyn - Poznań, cieszące się dobrą frekwencją. Uniemozliwili w ten sposób popołudniowe powroty z weenekndów. Pozostawili tylko sezonowe kursy wakacyjne, z nieprzecietnie długim czasem przejazdu: Olsztyn - Poznań 5 godz. 31 min. Idea a więc z czym do ludzi?
Dlatego też uruchomienie popołudniowego IR z Olsztna do Poznania było dla wielu wybawieniem. Zwlaszcza jeśli chodzi o okres poza wakacjami.Z moich obserwacji wynika,że pociąg ten radzi sobie całkiem nieźle, a czas jego przejazdu jest wręcz rewelacyjny (4h40 min.)
Tak więc wątliwości budzi raczej postawa IC, które zachowuje się jak pies (a raczej kundel) ogrodnika, sam nie bierze, będź rezygnuje z obsługi wielu linii i innym też dać nie chce. Nastepnie zaś ujada jak PR biora sprawy w swoje ręce spełniając oczekiwania podróżnych.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mariusz88 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Wrz 2009
Skąd: Szczecin/Częstochowa

PostWysłany: 04-11-2009, 22:15    Odpowiedz z cytatem

PKP IC chyba boi sie jakichkolwiek rozmów z pasażerami... od 2 dni nikt nie odbiera telefonów w dziale odpowiedzialnym za rozkład jazdy... to są durnie... idioci... ja już innych słów nie mam na tą spółkę... PKP IC chce zrobic czasy średniowieczne... boją się konkurencji boją sie wszystkiego... ale zamiast zrobić coś w kierunku "poprawy" to oni wręcz przeciwnie... LIKWIDUJĄ! a wszystko kotłują na Warszawę i Kraków...

BRAK SŁÓW!!!!! Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

_________________
"WIKING"... Czyli jak IC likwiduje połączenia po 9 miesiącach od ich uruchomienia...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 06-01-2010, 17:41   Kolejny etap walki Grupy PKP o likwidację interREGIO Odpowiedz z cytatem

Kolejny etap walki Grupy PKP o likwidację interREGIO

W Polsce jak widać nawet okres świąteczno–noworoczny nie może się obejść bez większej afery. Bowiem w przededniu nowego roku PKP S.A. wypowiedziało samorządowej spółce Przewozy Regionalne umowę na dzierżawę zaplecza serwisowego. Dodajmy zaplecza, na którego przekazanie PKP S.A. ma ustawowy obowiązek!

W dniu 31 grudnia 2009 roku w dziale komunikatów prasowych PKP S.A. pojawiła się kolejna niedorzeczna informacja, w której Grupa PKP zarzuca coś samorządowej spółce Przewozy Regionalne. Tym razem PKP S.A. postanowiło wypowiedzieć umowę dzierżawy zaplecza serwisowego, które znajduje się w 83 lokalizacjach na terenie całego kraju. Faktyczne zakończenie umowy nastąpi za trzy miesiące. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie była to kolejna „kłoda”, jaką Grupa PKP w przeciągu ostatnich miesięcy rzuca pod koła pociągów PR. Bowiem jak się okazuje PKP S.A. jest ustawowo zobowiązana do przekazania tych terenów w gestię spółki PR. Oczywiście ta transakcja nie jest bezinteresowna, bowiem za te grunty PKP S.A. ma otrzymać udziały w spółce Przewozy Regionalne, które (również w myśl ustawy) powinny zostać spłacone przez Skarb Państwa. Następnie udziały te mają zostać przekazane poszczególnym samorządom. Przekazanie podobnego majątku do SKM w Trójmieście przebiegło bez problemów, więc dlaczego w przypadku PR jest problem? Wydawać by się mogło, że PKP S.A. potrzeba pieniędzy, jednak najwyraźniej spółka nie chce ich otrzymać, w końcu jako jedyna w grupie przynosi coroczne dochody, uzyskiwane kosztem innych spółek, o czym przykład PR świadczy najlepiej.

W dniu 9 grudnia 2009 roku miało miejsce przekazanie samorządom wojewódzkim prawa własności do spółki PKP Przewozy Regionalne. Jeszcze przed tym faktem pomysł ten krytykowano z różnych powodów, bo tworzył monopole, bo uzależniał samorządy (organizatora przewozów) od spółki przewozowej, bo tak rozdrobniony akcjonariat będzie miał problemy z dogadaniem, bo spółka otrzymała niewłaściwy tabor, bo odziedziczyła przerost zatrudnienia czy też nie została w pełni oddłużona. Niestety mimo tych niepewności samorządy ostatecznie przyjęły na własność spółkę, co doprowadziło do burzliwych zmian. Szybko okazało się, że spółka „odziedziczyła” około 200 milionów zł długów, choć wedle ustawy miała zostać w pełni oddłużona, natomiast w pierwotnym okresie akcjonariat nie był w stanie dojść do konsensusu. Jednak po kilku miesiącach udało się powołać skuteczny zarząd, który wobec kryzysowej sytuacji wdrażał szybkie zmiany. Głównym działaniem była likwidacja nadmiaru zatrudnienia, jednak te działania były niewystarczające, ponieważ spółka rozpoczęła działalność z dużą ilością nieproduktywnego majątku. Bardzo szybko zrodził się więc pomysł na wdrożenie tanich i de facto szybkich pociągów międzyregionalnych, które otrzymały nazwę interREGIO. Pierwszy taki pociąg o nazwie Żubr połączył Białystok z Warszawą. Jeszcze rok temu nikt nie sądził, że ten krok będzie miał tak dalekie reperkusje. Bowiem pierwsze połączenie było na tyle udane, że spółka rozpoczęła rozwijanie oferty o kolejne trasy i pomimo obsługiwania ich taborem do przewozów lokalnych zyskała grono pasażerów. Pomimo faktu, że bilet kosztuje o połowę mniej, niż w pociągach spółki PKP IC, to jednak pociągi interREGIO są dochodowe, dzięki czemu PR nie tylko zwiększyło wykorzystanie swojego taboru, ale również poprawiło wynik finansowy.

Jednak wraz z rozwijaniem połączeń coraz głośniej protestować zaczęła spółka PKP IC, która przecież w myśl „usamorządowienia PKP PR” miała otrzymać monopol na te przewozy. Niestety ustawa „napisana na kolanie” od samego początku miała wiele nieścisłości, które stworzyły lukę na podstawie której Przewozy Regionalne mogą oferować takie połączenia. Tempo, w jakim PKP PR zostało zreformowane znacznie wyprzedziło działania PKP IC, które w efekcie braku koniecznych zmian w powiązaniu ze spowolnieniem gospodarczym zaczęło tracić pasażerów. Nieoczekiwanie w sierpniu 2009 roku w obronie monopolu PKP IC wystąpił Wiceminister Infrastruktury Juliusz Engelhardt, który wystosował list do samorządów w którym pojawiają się pierwsze żądania pieniężne Grupy PKP wobec spółki samorządowej oraz wzmiankuje również kwestię pociągów interREGIO. List ten był na tyle bezpodstawny, że przeszedł bez żadnego echa w formie działań formalnych.

Kolejna odsłona konfliktu miała miejsce z dniem 1 września, kiedy to PKP IC bez ogłoszenia czy jakichkolwiek konsultacji społecznych postanowiło zlikwidować 40 pociągów pospiesznych w całej Polsce. Krok ten był tłumaczony pociągami interREGIO, które ponoć miały zabrać pasażerów spółce IC. Jednak prawda jest taka, że zlikwidowane połączenia kursowały w zupełnie innych relacjach niż konkurencyjne. Prezes likwidator dał kolejny popis swojej twórczości... . W tym momencie samorządowe Przewozy Regionalne wyciągnęły pomocną dłoń dla niektórych regionów, gdzie w miejsce zlikwidowanych pociągów pospiesznych pojawiły się interREGIO. Oczywiście nie wszystkie dało się uruchomić, jednak ich ilość rosła i rośnie nadal.

Pomimo faktu, że pociągi interREGIO zaoferowały nową kategorię tanich połączeń o niskiej jakości, to jednak dla PKP IC stały się wręcz obsesją. Bowiem jak się okazało pociągi PKP IC te są zbyt drogie w stosunku do oferowanej jakości, natomiast rozkłady jazdy przez lata były wydłużane na tyle, że zrównywały się już z pociągami regionalnymi. Z kolei na szybszych trasach spółka traciła klientów poprzez stosowanie zbyt wolnych maszyn. Jednak nadal zamiast podnieść rękawicę i stanąć do walki o pasażerów zarząd spółki uparcie poszukiwał sposobów na zablokowanie pociągów interREGIO. Skoro poplecznictwo wiceministra nie pomogło, więc zwrócono się do siły wyższej w formie Grupy PKP. Najbardziej bezprecedensowy i jak dotąd najmocniej skoncentrowany atak na spółkę Przewozy Regionalne miał miejsce w październiku. Bowiem PKP IC wystąpiło o zablokowanie kont PR za rzekome niespłacenie długów. Jak się później okazało krok ten był w pełni nieuzasadniony, natomiast rzekome długi do spłacenia były wymagane dopiero za prawie dwa miesiące od czasu blokady kont. Ostatecznie konta zostały odblokowane, natomiast spółki zawarły porozumienie w sprawie spłaty zadłużenia.

Drugim aspektem tego sporu była kwestia złożenia przez PKP IC skargi do UTK o brak koordynowania rozkładów jazdy interREGIO z pociągami spółki PKP IC. Spór ten znalazł zupełnie inne podłoże, ponieważ UTK ma pełnić rolę niezależnego regulatora, a jednocześnie jego przedstawiciele są na urlopach bezpłatnych ze spółek wchodzących w skład Grupy PKP. Przewozy Regionalne zwróciły się więc do Premiera o wyznaczenie osoby bezstronnej do rozstrzygnięcia tego sporu, na co Premier przystał i wyłączył z tej sprawy UTK przekazując jej rozpatrzenie do Ministerstwa Infrastruktury. Niestety krok ten może przesądzać losy tych popularnych pociągów, o czym można się było przekonać podczas wizyty w Senacie.

Wobec takiego ataku spółka Przewozy Regionalne złożyła do UOKiK skargę na spółkę PKP IC, której zarzucono praktyki monopolistyczne. Losy tej skargi nie są obecnie znane. Spółka zdecydowała się również zmienić nazwę pozbywając się członu PKP. Jak później wyszło na jaw za jego użytkowanie PKP S.A. zażądało rocznie 7 milionów złotych! Za tyle można kupić pojedynczy zachodni autobus szynowy lub jeden wagon piętrowy! Nowe logo wzbudziło krytykę, lecz nawet jego najzagorzalszy przeciwnik stwierdzi, że lepiej takie logo, niż płacenie kilku milionów złotych za nic. Ciekawe, czy podobny „haracz” muszą płacić inne spółki z grupy? PR w rękach nowych właścicieli w końcu zmierza w kierunku zmian i dostosowania się do współczesnych potrzeb. Wraz z nowym rozkładem jazdy zaprezentowano również pierwszą z 10 lokomotyw Traxx jakie PR wynajęło od firmy leasingowej Railpool. Umowa ta została niejako wymuszona przez PKP Cargo, które jak się okazało od 30 marca 2010 wypowiada umowę na obsługę trakcyjną lokomotywami pociągów PR. Według wypowiedzi prezesa PR spółka potrzebuje około 30 lokomotyw i na 10 znaleziono już pojazdy. W jaki sposób zostanie zaspokojone zapotrzebowanie na pozostałe okaże się w najbliższej przyszłości. Spółka może wziąć w leasing kolejne Traxxy, których obecnie jest dostępnych około 100 maszyn lub też obsługiwać niektóre pociągi o wolniejszej prędkości za pomocą posiadanych lokomotyw spalinowych. Paradoksalnie taka opcja jest tańsza, niż wynajmowanie maszyn z PKP Cargo. Oczywiście możemy się zastanawiać dlaczego PKP Cargo postanowiło się „udławić” kolejnymi nieproduktywnymi lokomotywami oraz brakiem pracy dla załogi, tylko czy ma to sens... ?

Jak więc widać po tych wszystkich „kłodach”, jakie w przeciągu roku rzucono pod koła PR jeszcze nie wyczerpano arsenału. Bowiem teraz „bronią”stało się zaplecze techniczne, które PKP S.A. pomimo ustawowego obowiązku nie chce przekazać spółce PR. Ba nawet wypowiedziano umowę ich dzierżawy, która ma wejść w życie za trzy miesiące od jej wypowiedzenia. Paradoksalnie krok ten może przechylić czarę goryczy, która pozwoli na dalszy krok w reformie polskiej kolei. Bowiem samorządy wojewódzkie jako właściciel spółki PR muszą teraz rozpocząć walkę o to co się im ustawowo należy, natomiast PKP S.A. będzie musiało wytłumaczyć się z takiej decyzji. Być może wówczas przypomni się, że PKP S.A. zostało powołane w celu likwidacji, a „prezes likwidator” zarządza niewłaściwą spółką.... . Z drugiej strony spełnienie groźby ze strony PKP S.A. i wywalenie z tych zakładów spółki PR będzie skutkowało paraliżem transportowym kraju no a za to odpowie już samo Ministerstwo Infrastruktury, które dotąd dosyć wiernie wsłuchiwało sie w głos Grupy. Być może pobudka „z ręką w nocniku” uświadomi, że czas PKP dobiega końca i najwyższy czas zakończyć tą agonię.

źródło: www.inforail.pl

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 16 z 19 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl