Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
PKP SA usuwa PR z dworców
Autor Wiadomość

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 22-02-2010, 21:50    Odpowiedz z cytatem

Krzysztof21, nie ma problemu. Chylę czoła. Ale patrzę Ci prosto w oczy.

Warto się przyjrzeć kapitałom. Kto za kim stoi ? I wszystko jasne.

Wieść gminna nosi, że powstanie spółka Dworce Kolejowe, która "łyknie", a później powoła,
nową spólkę - KASY BILETOWE, albo odwrotnie. Kto wie ?
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piotrbk Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Lut 2008

PostWysłany: 22-02-2010, 22:04    Odpowiedz z cytatem

A może po prostu Polska jest zbyt biednym krajem aby miec kolej z prawdziwego zdarzenia?A może zbyt biedna by wogóle miec kolej ? Czasami słyszę o tym że przyjdzie DB i będzie jeżdzic w Polsce .Najpierw trzeba było by poszperac ile samorządy Niemieckie dopłacają do swoich przewozów regionalnych ,ile dopłaca państwo do infrastruktury .I zadac sobie pytanie czy DB będzie wozic polaków w Polsce z dopłatami od naszych samorządów dokładając do tego interesu.

[ Dodano: 22-02-2010, 22:06 ]
A odnosnie długów za prąd ? Czy komuś się wydaje że moja firma dostaje prąd za darmo i stac ją na to by jej klienci za nią nie płacili
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 22-02-2010, 22:43    Odpowiedz z cytatem

Krótko: wszelkie problemy są wynikiem myślenia w okolicach roku 2000: "Mamy państwowego molocha, który jest społecznie źle odbierany. Podzielmy go na mniejsze organy, które będą ze sobą konkurować i tym samym być atrakcyjne dla potencjalnego pasażera".

Efekt: podział na spółki, brak skomunikowań, wspólnych biletów, walka, która szkodzi klientowi.

A w Czechach, Słowacji, Niemczech, Austrii jakieś tam pod-spółki istnieją, ale wszędzie logo narodowego przewoźnika, w każdym automacie / kasie kupię każdy bilet, kolej jest the best!

Jak już dzielić, to jeden dystrybutor biletów nie był by zły. Przynajmniej nie byłoby dziwnych podziałów. 99,999999% społeczeństwa naprawdę nie odróżnia IR od TLK bądź PR od PKP IC. Wszystko im się myli. O gościach z zagranicy wspomnieć, że chyba polską kolej jako bandę świrów traktują (jak w Austrii sobie kupuje roczną kartę zniżkową, bilet z Wien West do St. Pölten i jedzie czym się zachce).

Co do ostatniej wypowiedzi na RK pana Wrzoska - w każdej kasie IC zasadniczo kupię bilet na PR. Tylko czy IC uruchomi kasę w Świdwinie, Krzeszowicach, Bobowej Miasto? Weźmy tą Bobową - jednorazowe jakoś ujdą, ale miesięczny na dzień dzisiejszy patrząc: Tarnów, Krynica, Nowy Sącz bądź konduktor wożący kasę, do którego będą większe kolejki.


Ostatnio zmieniony przez loker dnia 22-02-2010, 22:51, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

fisch Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 16 Mar 2008

PostWysłany: 22-02-2010, 22:45    Odpowiedz z cytatem

Kilka wybiórczo "wyjętych komentarzy z Rynku Kolejowego.


Data: 22/02/2010 17:37 Autor: nie związany z PKP IP: ---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ludzie, Wy jeszcze wierzycie w ten rząd? Wierzycie, że on w czymś pomoże? Wolne żarty! Gdyby tak było premier zdymisjonowałby Grabarczyka i zajął się odwołaniem Wacha, ale najwyraźniej taki układ mu odpowiada! Zachodzę w głowę co takiego dobrego zrobił Andrzej Wach dla polskiej kolei, że jest konserwowany na tym stanowisku od tylu lat? Komuś jest na rękę powolne ropieprzanie kolei.

Zresztą Szanowny Pan Jacek Prześluga nie bez powodu został ściągnięty za uszy do PKP. Pamiętam jak kilka miesięcy temu pisał o sobie na tym Forum że jest teraz tylko pasażerem kolei niezwiązanym z PKP, jednak wrócił tam skąd odszedł. I teraz znowu na Forum Rynku Kolejowego broni PKP. Przyjaciel Palikota, dzięki któremu wrócił do PKP. Ja myślę, że to co wyprawia teraz jest po myśli rządzących. Założę się, że ta nowa odsłona walki IC kontra PR w dużej mierze jest jego autorstwa.

Pytam się dlaczego samorządy nie przejęły dworców? Dlaczego ministerstwo zwleka? Czy Intercity przejmie wszystkie kasy w małych wioskach? NIE. Gdzie ludzie kupią bilety?
Szereg osób zupełnie nie orientuje się w sporach Intercity-Przewozy Regionalne. Oni chcą po prostu dojechać do pracy i to oni najbardziej ucierpią.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Data: 22/02/2010 21:52 Autor: Jacek Prześluga IP: ---.dynamic.gprs.plus.pl
Tak na spokojnie: co się wydarzyło? Czy wydarzyło się cokolwiek, o czym wcześniej Przewozy Regionalne nie wiedziały? Czy w końcu roku nie mówiliśmy o tym wyraźnie? Ile można grać w takie gry z partnerami? Jest 22 lutego, toczą się negocjacje, Przewozy Regionalne postanowiły medialnie wzmocnić swoją kartę w rozmowach i tyle.

Kiedy zamykano kasy na dworcach na Śląsku, nikt w PR szat nie rozdzierał. Nazywano to "optymalizacją sieci sprzedaży", mówiąc, że od teraz to już wyłącznie w automatach u konduktora. Dlaczego wówczas nie pojawiły się słowa, że - zacytujmy PR - "Usunięcie punktów kasowych Przewozów Regionalnych, czasami jedynych na danej stacji, może również doprowadzić do zamknięcia dworców. Stracą na tym przede wszystkim pasażerowie, którzy nie będą mieli możliwości korzystania z infrastruktury dworcowej". Czy wówczas prezes Moraczewski nie widział tego zagrożenia? Czy kiedy Kali zamykać to jest dobrze, a jeśli zamknąć Kalemu -to od razu źćle i od razu do mediów? Czy my jesteśmy w "Pustyni i w puszczy", czy w biznesie? Ile razy trzeba przypominać menedżerom PR, że rachunki za siebie trzeba płacić?

Czy zamykanie kasy przez przewoźnika nie jest ciosem w pasażera? Jest. Było. Mamy dziesiątki takich przykładów, gdzie zdegradowano dworce pozbawiając pasażerów obsługi. Nie było wówczas płaczu, oświadczeń, tej całej zadymy.

Czy my zamykamy kasy przewoźnikom? Absolutnie nie. Mówimy tylko - zacznijcie wreszcie płacić za siebie rachunki. Czy można mówić prościej? Czy w relacjach pomiędzy wynajmującym a najemcą są prostsze słowa?

Nie zamykamy kas. Nie likwidujemy dostępu pasażerów do pociągów PR. Nie wyrzucamy nikogoi z dworców.

Czy w ogóle jest problem? Czy jest zagrożenie dla pasażera, skoro nikt kas nie zamyka? Przeciwnie - dziś złożyliśmy radzie nadzorczej długoterminowy plan współpracy z przewoźnikami w obsłudze klienta, plan, w którym jedno z najważniejszych miejsc należy do PR. Nie ma mowy o zamykaniu kas, o ograniczeniu dostępu do systemu sprzedaży biletów - planujemy działania dokładnie odwrotne, dokładnie w tę stronę, w którą nie idą dzisiaj Przewozy Regionalne.

Nie chcę powtórki z syndromu wojny IC-PR. Nie ma sensu walczyć tam, gdzie można się porozumieć. Wystarczy uregulować zaległości, zamknąć negocjacje z korzyścią dla obu stron i po sprawie.

To jest burza w szklance wody. Czyste Public Relations. Nic więcej. Tylko pic na wodę odwracający uwagę od meritum. Znów jest "pokrzywdzony" i "beton", znów jest stan wojny, mam wrażenie - ulubiony stan zarządu PR. Co najmniej od grudnia było o tym wiadomo. Co najmniej od kilku miesięcy trwają zaległości... Jest 22 lutego... W trosce o pasażerów szefowie PR nadal piszą akty strzeliste, dramatyczne oświadczenia - zamiast rozwiązać WŁASNY problem.
________________________________________


Data: 22/02/2010 22:22 Autor: Jacek Prześluga IP: ---.dynamic.gprs.plus.pl
Olgierd J. Nie interesuje mnie wachizm i moraczewskizm. Mnie interesuje, żeby zapłacono rachunki, ja się w politykę nie bawię. Biznesem rządzą prostsze reguły niż polityką.

Nic nie wiem o polowaniach z nagonką. Myślę, że wyolbrzymia Pan znaczenie PR w działaniach mojej firmy, my naprawdę żyjemy też innymi problemami. PR jest poza Grupą, nikt tego nie cofnie, ja życzę spółce jak najlepiej, choć wiem co ją rozsadza od wewnątrz. Reforma jest faktem, minął ponad rok, firma okrzepła, melduje o porażkach i sukcesach, czas, by zaczęła budować swoje relacje z partneram na normalnych zasadach. Bez emocji i odwołań do osobistych animozji.

Mech.: od poświęcania PR są księża.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Data: 22/02/2010 22:29 Autor: Olgierd Jedlina IP: ---.internetdsl.tpnet.pl
No to skoro wystarczy płacić swoje rachunki, to może niech minister Grabarczyk wywiąże się z obietnicy zrekompensowania straty za 2008. Nie sądzę, żeby zarząd, rada nadzorcza, czy właściciele Regionalnych sprzeciwili się zrzeknięcia się jej części do wysokości salda rozliczeń z PKP S.A. Razz
________________________________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 22-02-2010, 22:58    Odpowiedz z cytatem

piotrbk, a czy już wiadomo ile tak na prawdę będą musieli zapłacić odbiorcy skazani na Twoją firmę z powodu tak zwanych opcji? Stać ich na to?

Dopsz, wiem, że OT. Chociaż nie do końca...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 23-02-2010, 00:02    Odpowiedz z cytatem

Victoria:
Cytat:
Plan wachoidów przedstawia się następująco:

- uwalenie interREGIO,
- wywołanie w PR strajku związkowców (bo likwidacja kas oznacza redukcję etatów),
- doprowadzenie do odwołania prezesa Moraczewskiego,
- podzielenie PR na mniejsze spółki (tak, by koszmar pt. "interREGIO" już się nie powtórzył więcej).
Plan jest super. Podoba mi się. I wcale nie dlatego, że nie lubię Moraczewskiego. Nie lubię fantastów, którzy budują zamki na lodzie z długów. Pewnie każdy z was nie czułby się szczęśliwy, gdyby za zaciągnięty na mieszkanie kredyt hipoteczny otrzymał dziurę w ziemi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 23-02-2010, 01:43    Odpowiedz z cytatem

PKP S.A. odpowiada na oświadczenie PR

Przewozy Regionalne, jako jedyny z ośmiu kolejowych przewoźników pasażerskich, nie regulują stawek czynszu za najem i dzierżawę wykorzystywanych przez siebie powierzchni (kasy, pomieszczenia techniczne, socjalne itp.) na dworcach kolejowych zarządzanych przez PKP S.A. - podała PKP S.A. w odpowiedzi na dzisiejszy komunikat Przewozów Regionalnych.

Rzecznik spółki, Michał Wrzosek, przesłał komunikat, w którym zawarł następujące twierdzenia PKP S.A. we wspomnianej sprawie:

1. Przewozy Regionalne, jako jedyny z ośmiu kolejowych przewoźników pasażerskich, nie regulują stawek czynszu za najem i dzierżawę wykorzystywanych przez siebie powierzchni (kasy, pomieszczenia techniczne, socjalne itp.) na dworcach kolejowych zarządzanych przez PKP S.A.

2. Przewozy Regionalne, mimo wielokrotnych apeli PKP S.A. nie wywiązują się z zawartych z PKP S.A. umów najmu i dzierżawy kas na dworcach i nie płacą umownego czynszu od ponad pół roku.

3. Zaległości Przewozów Regionalnych z tytułu nie płacenia za wykorzystywane powierzchnie oraz inne usługi świadczone przez PKP S.A. na rzecz tej spółki sięgają ponad 56 milionów złotych. Za tę sumę można przeprowadzić generalny remont dziesięciu średnich dworców kolejowych.

4. Każdy podmiot prowadzący racjonalną działalność gospodarczą musi zabezpieczyć firmę przed działaniami przynoszącymi straty wynikające z nie dotrzymywania umów zawartych przez kontrahentów.

5. PKP S.A. wezwały ostatni raz Przewozy Regionalne do zapłaty zaległych funduszy w grudniu 2009 roku i poinformowały że nie nieuregulowanie zobowiązań do końca stycznia 2010 będzie skutkować rozwiązaniem umów dzierżawy i najmu powierzchni na dworcach

6. PKP S.A. poinformowały zarząd Przewozów Regionalnych w styczniu 2010, że w związku z nie wywiązaniem się Przewozów Regionalnych ze swoich zobowiązań, z końcem lutego, PKP S.A rozwiążą umowy na powierzchnie dzierżawione przez Przewozy Regionalne na dworcach kolejowych.

7. PKP S.A prowadzą rozmowy z Przewozami Regionalnymi i są gotowe do dalszej współpracy pod warunkiem wywiązywania się przez przewoźnika z zawartych umów i spłaty zaległych funduszy.

8. Za możliwość świadczenia usług pasażerom spółki Przewozy Regionalne odpowiada tylko i wyłącznie Zarząd tej spółki poprzez swoje działania i decyzje.

9. Bilety spółki Przewozy Regionalne są dostępne we wszystkich kasach spółki PKP Intercity.


źródło: PKP S.A. / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 23-02-2010, 02:05    Odpowiedz z cytatem

grochowiak, nie rób se jaj większych niż zwykle. Długów? Czyich/jakich długów? Toż nawet z durnej prezentacji pokazującej zadłużenie Regionalnch w funcji liczby InterRegio widać, że zadłużenie Regionalnych zaczęło się zmniejszać chwilę po pogonieniu Tereszczuka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 23-02-2010, 07:48    Odpowiedz z cytatem

Proponuję przeczytać głos z Austrii - jednego z forumowiczów IC Forum:

Nie tędy droga.

We wspomnianej przez Ciebie Austrii kasy są tylko na większych stacjach, często otwarte tylko w dni powszednie rano i po południu. Wszak w utrzymaniu jest to droga rozrywka. Królują tu automaty, w których można kupić nawet bilet międzynarodowy - po uprzednim zamówieniu na infolinii i otrzymaniu kodu dostępu. Dodatkowo bilet w każdej relacji krajowej (i nie tylko) można kupić przez internet i komórkę.

W wielu relacjach regionalnych zdominowanych przez bilety okresowe zrezygnowano z tradycyjnej obsługi. Tam pasażer wsiadając do pociągu musi posiadać ważny bilet. Jeśli takiego nie ma i nadzieje się na wyrywkową kontrolę, zapłaci wysoką karę - zupełnie jak w komunikacji miejskiej.

Do tego dochodzą regionalne związki komunikacyjne podzielone na strefy. Pasażer kupuje bilet w kiosku i kasuje tyle stref, ile zamierza przejechać.

Takim DB czy ÖBB widocznie bardziej opłaca się przysłać pasażerowi bilet pocztą niż kazać mu pofatygować się na dworzec i odpowiednio zwiększyć tam ilość kas.


Nie więc ma tego złego...

PRy w zeszłym roku borykały się ze znacznie poważniejszymi trudnościami, niemniej jednak uważam, że mogą wykorzystać okazję, pozamykać kasy, wysłać kasjerki w teren, wzmocnić w ten sposób drużyny, by uporały się ze sprzedażą w pociągach i stopniowo wdrażać alternatywne kanały zbytu (automaty, kioski, kasowniki, strefy, internet, komórki itp.). Promować te alternatywne kanały i jednocześnie podrożeć tradycyjne (kasy PICu). Ludzie widząc korzyść to kupią a w miarę wdrażania i idących za tym odejść spółka pozbędzie się niemałych kosztów.
To tak na chłopski rozum... Very Happy

A Wielki Dworcowy niech puste lokale kebapom wynajmie albo więzienia zrobi (już sam nie wiem czy o takim pomyśle czytałem, czy zły sen miałem Very Happy ).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

morpheo
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 23-02-2010, 08:28   

Cytat:
PRy w zeszłym roku borykały się ze znacznie poważniejszymi trudnościami, niemniej jednak uważam, że mogą wykorzystać okazję, pozamykać kasy, wysłać kasjerki w teren, wzmocnić w ten sposób drużyny, by uporały się ze sprzedażą w pociągach


I to jest myśl. Wyszłoby na to, że niechcący podarowano PR spory prezent - ucięcie gigantycznego generatora kosztów bez żadnej straty na wizerunku.
Powrót do góry

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 23-02-2010, 10:25    Odpowiedz z cytatem

Bardzo ciekawe spostrzeżenie. I w przypadku PR słuszne, bo przecież na trasach obsługiwanych przez pociągi klasy Regio pasażerowie korzystają także z przystanków pozbawionych obsługi kasowej, i jest to większość przystanków. Zresztą już obecna taryfa PR proferuje sprzedaż przez automaty.
Poza tym, czy tak naprawdę kasy rzeczywiście procentowo sprzedają największą część biletów? Może ktoś z Was wie jakie jest rozłożenie ilościowe i wielkościowe sprzedaży biletów poprzez poszczególne kanały dystrybucji? Bo wtedy okaże się że tak naprawdę rzeczywiście, przy tej okazji, PR-y mogą zrobić świetny interes tnąc koszty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 23-02-2010, 11:41    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
2. Przewozy Regionalne, mimo wielokrotnych apeli PKP S.A. nie wywiązują się z zawartych z PKP S.A. umów najmu i dzierżawy kas na dworcach i nie płacą umownego czynszu od ponad pół roku.
Ten cytat polecam wątpiącemu w powagę moich wypowiedzi szomizowi. Na lizing Traxx'ów i zakup przenośnych terminali kasowych może wystarczy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

szomiz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 17 Sie 2009

PostWysłany: 23-02-2010, 11:47    Odpowiedz z cytatem

A to zdaje się tylko problem Cargo, że wiekowy lok, ale z mechanikiem wychodzi drożej niż nowy, na którym własny pracownik może pojechać...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 23-02-2010, 11:48    Odpowiedz z cytatem

PR-y sprzedają tak tanie bilety, że na obsługę kasową mogą nie zarobić. Rozwój sieci automatów jest jakimś wyjściem. Konduktor z terminala nie wydrukuje 300 biletów w 2 godziny.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

grochowiak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sty 2010

PostWysłany: 23-02-2010, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Strategia zastąpienia kasjerek terminalami mobilnymi jest taka:

- przestajemy płacić czynsz najmu za wynajem kas biletowych na dworcach

- kupujemy terminale mobilne

- PKP SA wypowiada umowę najmu

- drzemy w mediach mordę, że monopolista niszczy konkurencję

- zwalniamy kasjerki, bo nie mamy dla nich stanowisk pracy

- cała wina za zwolnienia grupowe spada na nikomu niepotrzebne, zabetonowane PKP, dlatego

- zbuntowanym fundujemy wycieczkę na ulicę Szczęśliwicką i na Chałubińskiego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 15 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4 ... 13, 14, 15  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl