Chodzi o obiekty m.in. w Warszawie, Krakowie, Kielcach, Gdańsku i Rzeszowie. Razem to kilkadziesiąt kas i przylegających do nich pomieszczeń.
dziś sie dowiedziałem że PR Białystok mają przenieść spory kawałek za dworzec, decyzja ostateczna ma zapaść w poniedziałek. IC w Białymstoku przenieśli kawałek od dworca teraz PRy to co na tym dworcu ma być?
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
No ale widocznie w POlitycznym śnie Donalda Tuska nie ma miejsca na kolej. Bo do tego to wszystko zmierza. Do zagłady kolei w Polsce. Cóż, komuś musi na tym bardzo zależeć.
Z ponowną dedykacją dla Krzysztof21.
Miętek: To akcja niszczenia kolei- Nie wiem, czy jest jeszcze czas na ratowanie polskiej kolei. Bez pomocy ze strony rządu, podzieli ona los stoczni - powiedział Leszek Miętek, prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Kolejowych w Polsce, podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury, poświęconego sytuacji zakładów napraw taborowych.
- Trzeba rozmawiać, ale nie w kontekście kryzysu, ale zorganizowanej akcji niszczenia polskiej kolei. Każdy kraj potrafi bronić własnej kolei, tylko nie nasz. PKP Cargo było "bankiem" całej kolei. Niedawno PKP zatrudniały 400 tys. osób. Dziś jest ich 120 tys., zmniejszono zatrudnienie be nawet złotówki dotacji. Stąd 6 mld zł długu. I w takiej sytuacji dopuszcza się do konkurencji na liberalizowanym rynku przewozów towarowych, podczas gdy w konkurencyjne zagraniczne podmioty pompowane są pieniądze z funduszy państwowych - mówił Miętek.
- Lekarstwem na kryzys są inwestycje i rozwój. Jeśli ktoś twierdzi, że rozwiązaniem są zwolnienia, to ja, jako prosty maszynista, tego nie pojmuję - stwierdził związkowiec.
- Jeśli za chwilę ludzie trafią na bruk, rządowi nie ujdzie to na sucho - ostrzegł Miętek.
(źródło: Rynek Kolejowy, 6 marca 2009)
PS. Zupełnie niedawno, lekarstwem na wszystko co złe na kolei, miał być podział maszynistów do spółek. I co? Pomogło?
Gdzie jest z niemiecka nazywający się Julek? No gdzie?
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 05-03-2010, 20:51
siwiutki91 napisał/a:
to co na tym dworcu ma być?
"Dworzec Polski" J. Prześlugi i punkt pobierania opłaty dworcowej.
Cytat:
Lokalne spółki samorządowe i rozparcelowanie PR, oznaczające upadek tej spółki i w konsekwencji likwidację pociągów IR, to największe marzenie wrogów interREGIO.
Victoria, zaczynam rozumieć, dlaczego zarząd woj. śląskiego 5 stycznia 2010 r. -ni z gruszki, ni z pietruszki- podjął decyzję o powołaniu własnej spółki kolejowej. Spółce pomoże PKP. Prześluga już tą pomoc w kwestii kas zadeklarował, IC na pewno udostępni zaplecze do obsługi taboru.
dziś sie dowiedziałem że PR Białystok mają przenieść spory kawałek za dworzec, decyzja ostateczna ma zapaść w poniedziałek. IC w Białymstoku przenieśli kawałek od dworca teraz PRy to co na tym dworcu ma być?
Dobrze ci doniesiono Siwiutki. DECYZJA JUŻ ZAPADŁA!!! PR Białystok ma się wynieść natychmiast ze wszystkich pomieszczeń zajętych na dworcu. Sekcja i Zakład.W 2 tygodnie won na Kopernika, 2 kilometry od stacji. I co teraz?
Pięknie ludzi załatwiono! To nie koniec! Zwolnienia będą! To koniec Przewozów Regionalnych w Białymstoku. Tak nas załatwiły związki zawodowe. Dziękujemy!
Dlaczego zwolnienia? Jak w Poznaniu ICCC przejmowało kasy PRów to przejmowało je z "ludźmi"... I z tego co rozmawiam z Kasjerkami, to są zadowolone z przejścia do IC.
Siwiutki. Na tym białostockim dworcu ,mówiły ptaszki,że mają to przejąć Intercity,ma tam się przenieść Sekcja a Pe-ery mają się przenieść do ,,wagonówki" . Podobno to kawał drogi? Gdzie ta Wagonówka? Kopernika jakaś?
Dzwoniły do mnie wiewiórki, że Kopernika to jakieś zaplecze za PLK-ą, wagonówka czy coś.Tam jest biurowiec dawnej wagonówki, którą miał przejąć Urząd. Tam mają się wynieść PR-y.Drużyny,sekcja i dyrekcja.
Kopernika 60, na samym końcu ul. Kopernika przy skrzyżowaniu ze Składową. Z pod dworca PKS cztery przystanki 20.
Tak to budynek Wagonowni, w styczniu wyprowadziło się z niego Cargo (CT Podlaski), następny za siedzibą pelki idąc od dworca.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-03-2010, 02:51
Jak myślicie, jak ostatecznie to wszystko się skończy, ta cała wojna (bo to już dawno nie jest spór) PR-IC/PKP? Ja -niestety- zaczynam się coraz bardziej obawiać, że PR, Moraczewski i InterREGIO nie wytrzymają tego zmasowanego ataku, nalotu, bombardowania i ostrzału. Jeszcze gdyby Marszałkowie walczyli o swoją spółkę, a oni zachowują się jak karpie w wannie.
No ale czego tu od nich wymagać. Dam prosty przykład. W tzw. "zespole do spraw trudnych" (nieformalna grupa wydelegowana przez samorządowców do prowadzenia rozmów z MI dot.problemów Przewozów Regionalnych) jest nie kto inny... tylko marszałek woj. śląskiego, Bogusław Śmigielski (obok Mieczysława Struka, wicemarszałka woj. pomorskiego i Grzegorza Nowaczyka z woj. warmińsko-mazurskiego). Sorry, ale udział Śmigielskiego w pracach takiego zespołu jest kpiną. Ten facet dla kolei w woj. śląskim nie zrobił kompletnie nic. Teraz wyskoczył z tworzeniem "Kolei Śląskich" (bo wybory idą). Mogli tam jeszcze Krigera oddelegować. Byłby tandem taki, że hej. Na pewno by szybko i sprawnie rozwiązali -z profesorem E. rzecz jasna- problemy PR. Ku uciesze PKP SA i IC.
Krzysztof21, PR nie są problemem dla PKP SA. Problemem jest interREGIO i o to toczy się bój. PR są potrzebne Grupie PKP, bo jako największy przewoźnik w kraju płacą najwięcej PKP PLK za dostęp do torów, PKP Energetyce za energię trakcyjną, Telekomunikacji Kolejowej za telefony i internet itd. Bez pieniędzy PR kilku spółkom Grupy PKP groziłoby bankructwo.
Beton PKP będzie tak długo rzucał kłody Moraczewskiemu, aż ten nie ulegnie i nie zlikwiduje pociągów interREGIO.
_________________ Gdyby głupota umiała latać, LOT miałby poważnego konkurenta w postaci PKP.
Do końca marca Przewozy Regionalne muszą jednak zwrócić wynajmowane od PKP kasy biletowe oraz pomieszczenia administracyjne na dworcach m.in. w Poznaniu, Krakowie, Kielcach, Gdańsku i Rzeszowie. Powód? Przewozy Regionalne wciąż nie spłaciły 53 milionów długu, który mają wobec PKP.
- W związku z rozwiązaniem 28 lutego tego roku umowy o wynajmie kas i lokali administracyjnych przez PR, wzywamy do zwrotu wszystkich lokali na dworcach w Poznaniu, Krakowie, Kielcach, Rzeszowie, Gdańsku i kilku innych dużych dworcach do 31 marca 2010. Jeśli się porozumiemy, sytuacja może się zmienić - powiedział dziennikarzom w piątek członek zarządu PKP SA Jacek Prześluga. Dodał, że do PR wysłane zostały już pisma z informacją w tej sprawie.
Bilety na PR w kasach PKP
Jak powiedział Prześluga, pasażerowie na dworcach będą mogli zakupić bilet na pociągi spółki Przewozy Regionalne w kasach PKP Intercity. - Składamy PR propozycję przejęcia od nich prowadzenia kas na dworcach. Jeśli PR zechce, to my możemy być agentem sprzedającym ich bilety - powiedział Prześluga.
Dodał, że PKP rozmawia również z marszałkami, aby podpisali z PR umowę agencyjną na sprzedaż biletów. PR posiadają dziś ok. 1,1 tys. kas; PKP Intercity ma ich ok. 370. Na dużych dworcach PR ma 630 kas, a PKP Intercity 365.
Prześluga podkreślił, że Przewozy Regionalne były kilkukrotnie wzywane do uregulowania zaległości, a także odbyły się z dłużnikiem rozmowy dotyczące harmonogramu spłat. - Podczas spotkania 23 lutego uzgodniliśmy ostateczny harmonogram uregulowania zaległości, a także spłaty bieżące. Wystarczyły tylko podpisy prawników. Wydawało się, że zakończyliśmy temat. Okazało się, że nie, gdyż 25 lutego firma PR dostarczyła nam pismo o potrąceniu 35 mln zł należności, jakie od 2001 r. pobieraliśmy od pasażerów jeżdżących na tzw. gapę bez biletu. Nie wiem, skąd ta kwota się pojawiła i dlaczego dopiero teraz ten wątek został poruszony - powiedział Prześluga.
Rozmowy trwają
Zgodnie z porozumieniem z 23 lutego, Przewozy Regionalne do końca marca miałyby zapłacić 10 mln zł, od kwietnia do października - po 500 tys. zł miesięcznie, w okresie listopad 2010 r. - marzec 2011 r. po 4 mln zł, a od kwietnia 2011 po 4,5 mln zł. Przyjęcie tego rozwiązania pozwoliłoby uregulować zaległe zadłużenie do sierpnia 2011 r.
- Rozmowy cały czas trwają i jesteśmy w trakcie negocjacji - powiedział rzecznik Przewozów Regionalnych Piotr Olszewski. Przyznał, że od końca lutego PR nie ma umowy na korzystanie z pomieszczeń i płaci dziesięciokrotną wartość czynszu.
Przewozy Regionalne to kolejowa spółka transportowa, należąca do samorządów województw i obsługująca połączenia lokalne. Została wydzielona z PKP w grudniu 2008 roku. Wtedy też wszystkie pociągi międzywojewódzkie, wraz z obsługującym je personelem, taborem i pozostałym majątkiem, przekazano do PKP Intercity. PR wprowadziły jednak do swojej ofert pociągi interREGIO kursujące pomiędzy największymi miastami i stanowiące tańszą konkurencją dla Intercity.
źródło: TVN24
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Krzysztof21 -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-03-2010, 17:08
Proponuję:
- obniżyć zarobki członkom zarządu PKP SA do powiedzmy 1500 zł na miesiąc. Tylko tyle, nic więcej. Żadnych rad nadzorczych, komórek służbowych, samochodów itd. Tylko goła pensja: 1500 zł. Nic ponad nią. Myślę, że wtedy Pan Prześluga bardzo szybko by docenił InterREGIO i możliwość taniego podróżowania. Za 40 zł. I stałby się miłośnikiem InterREGIO. I nie tylko on. Inni członkowie przezacnego zarządu PKP SA także.
Mnie mało interesuje, kto jest na czele PR. Moraczewski, nie Moraczewski, ktoś inny. To nie moja rzecz. PR wiele za uszami mają. Jestem zwolennikiem konkurencji. Ale prawdziwej konkurencji, a nie tworzenia spółek samorządowych, które konkurencję skutecznie zablokują. Kibicuję Arrivie, by weszła na tory w woj. świętokrzyskim. Ale za InterREGIO będę trzymał kciuki i będę tych pociągów bronił. Jako pasażer. Tyle.
Koleje Dolnośląskie, przez wielu stawiane za wzór do naśladowania są skrajnie nieefektywne i najprawdopodobniej pojeżdżą tylko do najbliższych wyborów samorządowych.
Wracając do tematu polecam komentarze na forum Rynku Kolejowego.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Z gory zaznaczam, iz nie jestem ani zwolennikiem PR ani IC. Czytajac to co Prześluga pisze jest widoczne odrazu o co chodzi- o wywalenie PR i najlepiej uwalenie IR. Czy to sie uda? Watpliwe- aczkolwiek IC i caly beton z PKP IC robi wszystko by Przewozy regionalne zniknely z torow. PR powinno olac sprawe kas i zrobic tak jak ktos wyzej napisac- wystawiac bilety w pociagu bez prowizji a w prasie/telewizji i w pociagach dac informacje, ze od teraz mozna kupowac bilety w pociagu. IR czy sie to IC podoba czy nie narazie nie zniknie z rynku i z torow. Ja tylko czekam jak DB wejdzie na nasze tory- odrazu beton IC zmieni podejscie i bedzie rozpaczliwie szukac pomocy w poslach i niewiadomo kim tam jeszcze byleby tylko utrzymac pozycje a ze im sie to nie uda jest niemal pewne.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum